Раздатка-> ABS+4x4+РЪЧНА след смяна зъбно колело
Модератор: Технически модератори
15 мнения
• Страница 1 от 1
- zenthel
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 205
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Раздатка-> ABS+4x4+РЪЧНА след смяна зъбно колело
Колата: BMW X5 e53 2004 Facelift
Проблемът: 4х4 Лампа таблото светва от време на време
Системни Грешки:
- 5DEA- Clutch gearbox ECU: Reduction torque intervention because of rub in transfer gearbox.
Решението (мислехме): Смяна на зъбното колело на актуатора на раздатъчната кутия.
След смяната:
Лампа 4Х4 свети постоянно, както и ABS Лампата, както и лампа Ръчната спирачка (в ЧЕРВЕНО).
Докладва следните грешки:
IKE module: ELECTRONIC BRAKE-FORCE DISTRIBUTION
VTG module: 5462 ERROR ACTUATOR OR INCREASED POWER REQUIREMENTS FPR CLUTCH
Изчистени грешки, появяват се отново.
Зъбното колело, което монтирах бе метално, не пластмаса, по-тежко е - дали заради него?
Моля за помощ приятели.
Проблемът: 4х4 Лампа таблото светва от време на време
Системни Грешки:
- 5DEA- Clutch gearbox ECU: Reduction torque intervention because of rub in transfer gearbox.
Решението (мислехме): Смяна на зъбното колело на актуатора на раздатъчната кутия.
След смяната:
Лампа 4Х4 свети постоянно, както и ABS Лампата, както и лампа Ръчната спирачка (в ЧЕРВЕНО).
Докладва следните грешки:
IKE module: ELECTRONIC BRAKE-FORCE DISTRIBUTION
VTG module: 5462 ERROR ACTUATOR OR INCREASED POWER REQUIREMENTS FPR CLUTCH
Изчистени грешки, появяват се отново.
Зъбното колело, което монтирах бе метално, не пластмаса, по-тежко е - дали заради него?
Моля за помощ приятели.
Последна промяна zenthel на 12 Юли 2018, 9:30, променена общо 5 пъти
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Раздатка -> ABS+4x4 след смяна зъбно колело
Трябва да се адаптира.
- zenthel
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 205
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Re: Раздатка -> ABS+4x4 след смяна зъбно колело
racing_team_vidin написа:Трябва да се адаптира.
Как става?
- zenthel
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 205
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Re: Раздатка -> ABS+4x4 след смяна зъбно колело
Когато вляза в INPA в модула на скоростната кутия, както и модула на управлението на раздатката - няма опция за адаптиране.
Калибрирането е изключено и няма функция за калибрация.
Опитах Software Reset - нищо. Пълно чистене на грешките - нищо.
Сега - грешката ми беше, че докато свалях раздатката, колата е била на ключ и на първа позиция на ключа (не на контакт, а първа позиция).
Оттам ме гонят дяволите мен вече.
Помощ приятели.
Калибрирането е изключено и няма функция за калибрация.
Опитах Software Reset - нищо. Пълно чистене на грешките - нищо.
Сега - грешката ми беше, че докато свалях раздатката, колата е била на ключ и на първа позиция на ключа (не на контакт, а първа позиция).
Оттам ме гонят дяволите мен вече.
Помощ приятели.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Раздатка -> ABS+4x4 след смяна зъбно колело
Със Скенера май имаше възможност да ресетнеш софтуера на модула - нямам ги в момента скрийншотовете...
Ето картинка от мрежата - най-долния "клавиш" в ляво:
Ето картинка от мрежата - най-долния "клавиш" в ляво:
Excellent! Steven is my name!
- zenthel
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 205
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Re: Раздатка -> ABS+4x4 след смяна зъбно колело
ОПРАВЕНО.
КАК? Четете ВНИМАТЕЛНО!
След като си смених зъбното колело колата полудя. Ето само част от грешките :
Светят лампи на Ръчната (в червено), ABS и 4х4
Направих го 4-5 пъти, извадих и почистих клемите на сензорите ABS, свалих гумите, чистих грешки с INPA калибрирах модули, замерих и проверих обстойно всичко.
И естествено проблемът беше друг, а именно - при смяната на зъбното колело, за да съм "прецизен" сложих МЕТАЛНО, не пластмасово, както оригиналното.
ПРОБЛЕМЪТ: Сензора (((кабела който излиза от куплунга на раздатката))) на актуатора на трансферната кутия измерва движението на червяка на ЕЛЕКТРОМАГНИТЕН ПРИНЦИП, сиреч МЕТАЛНО ЗЪБНО КОЛЕЛО Е ПРОТИВОПОКАЗНО. Има причина защо инженера е сложил пластмасово зъбно колело, не метално. Сензора изобщо не може да замери позицията на червяка - раздатката бачи перфектно, но ЕКУ-то се шашка и изключва ABS-а на колата, както и блокира колата В РЕЖИМ (ЗАДНО ЗАДВИЖВАНЕ) .
Два дни агония, самопричинена, заради дебилни търгаши на авточасти, които не знаят кво продават.
РЕШЕНИЕТО: СМЕНИХ С ПЛАСТМАСОВО И ТОЧКА. Всичко изчезна, грешките се нулираха.
ВНИМАНИЕ: Троицата от светлини 4х4+ABS+Лампа Ръчка спирачка светят И заради т.нар Speed Sensor-и на ABS-а.
ВАЖНО:
Когато лампата на ръчната свети в ЖЪЛТО - значи имате проблем с преден ABS сензор.
Когато лампата на ръчната свети в ЧЕРВЕНО - значи имате проблем със заден ABS сензор.
Моите сензори работят, НО зъбното колело на актуатора на раздатката трябва да е пластмаса, не метал. След смяната всичко заспа.
П.С
Пиша го с идиотски уголемен шрифт за да може ако някой сканира през редовете да прочете внимателно и да вникне в нещата.
КАК? Четете ВНИМАТЕЛНО!
След като си смених зъбното колело колата полудя. Ето само част от грешките :
- Код: Избери целия код
5F39 - Раздатка - позиция съединител неизвестен
4203 - Реле - ERROR BMW - Реле
5f1e - ABS- wheel speed sensor
5f3a - Раздатка Неизвестна позиция на съединителя на раздатката.
4F7A - Раздатка - Комнуникационна грешка с ECU -
IKE module: ELECTRONIC BRAKE-FORCE DISTRIBUTION
VTG module: 5462 ERROR ACTUATOR OR INCREASED POWER REQUIREMENTS FPR CLUTCH
5F39 5F39 - clutch gearbox-ECU: VG-clutch defective - position of clutch unknown
5462 - Раздатка Servomotor or coupling force too high.
Светят лампи на Ръчната (в червено), ABS и 4х4
Направих го 4-5 пъти, извадих и почистих клемите на сензорите ABS, свалих гумите, чистих грешки с INPA калибрирах модули, замерих и проверих обстойно всичко.
И естествено проблемът беше друг, а именно - при смяната на зъбното колело, за да съм "прецизен" сложих МЕТАЛНО, не пластмасово, както оригиналното.
ПРОБЛЕМЪТ: Сензора (((кабела който излиза от куплунга на раздатката))) на актуатора на трансферната кутия измерва движението на червяка на ЕЛЕКТРОМАГНИТЕН ПРИНЦИП, сиреч МЕТАЛНО ЗЪБНО КОЛЕЛО Е ПРОТИВОПОКАЗНО. Има причина защо инженера е сложил пластмасово зъбно колело, не метално. Сензора изобщо не може да замери позицията на червяка - раздатката бачи перфектно, но ЕКУ-то се шашка и изключва ABS-а на колата, както и блокира колата В РЕЖИМ (ЗАДНО ЗАДВИЖВАНЕ) .
Два дни агония, самопричинена, заради дебилни търгаши на авточасти, които не знаят кво продават.
РЕШЕНИЕТО: СМЕНИХ С ПЛАСТМАСОВО И ТОЧКА. Всичко изчезна, грешките се нулираха.
ВНИМАНИЕ: Троицата от светлини 4х4+ABS+Лампа Ръчка спирачка светят И заради т.нар Speed Sensor-и на ABS-а.
ВАЖНО:
Когато лампата на ръчната свети в ЖЪЛТО - значи имате проблем с преден ABS сензор.
Когато лампата на ръчната свети в ЧЕРВЕНО - значи имате проблем със заден ABS сензор.
Моите сензори работят, НО зъбното колело на актуатора на раздатката трябва да е пластмаса, не метал. След смяната всичко заспа.
П.С
Пиша го с идиотски уголемен шрифт за да може ако някой сканира през редовете да прочете внимателно и да вникне в нещата.
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Раздатка-> ABS+4x4+РЪЧНА след смяна зъбно колело
Поне оригинално ли сложи сега - да не отваряш пак ? Че пластмасовите ментаци не държат много .
п.с. - за мен тази тема е много полезна. Бях се засилил да търся от някъде метално и да го сменя профилактично
БМВ си има оригинален комплект - слага се и забравяш
п.с. - за мен тази тема е много полезна. Бях се засилил да търся от някъде метално и да го сменя профилактично
БМВ си има оригинален комплект - слага се и забравяш
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Раздатка -> ABS+4x4 след смяна зъбно колело
zenthel написа:
ПРОБЛЕМЪТ: Сензора (((кабела който излиза от куплунга на раздатката))) на актуатора на трансферната кутия измерва движението на червяка на ЕЛЕКТРОМАГНИТЕН ПРИНЦИП, сиреч МЕТАЛНО ЗЪБНО КОЛЕЛО Е ПРОТИВОПОКАЗНО.
Интересна и много полезна информация. Само да уточним - от какъв точно метал беше проблемната зъбчатка? Защото съм виждал да се продават месингови такива - месингът и изобщо цветните метали нямат магнитни свойства и не би трябвало да влияят на работата на електромагнитния датчик на червяка... А самият червяк определено е метален (дори бих предположил - стоманен) - защо той не влияе на датчика... ??
Иначе подходът е правилен - ако внезапно се появи нов проблем, търсиш причината там, къде си пипал последно! Досега този принцип никога не ме е подвеждал, дори когато връзката причина - следствие изглежда съвсем невероятна. Така "хванах" причината за утечка и бързо падане на акумулатора - бях записал нова музика на флашката. Кой би предположил такава връзка...
В темата за Х-драйва съм показал една светла (почти бяла) пластмасова зъбчатка, изработена от твърда пластмаса, специално за редуктори в хранителната промишленост. Още преди години я дадох на един колега, който я монтира на колата си. Тези дни разговарях с него - колата се кара интензивно, минала е десетки хиляди километри и до момента няма ядове с актуатора на раздатката. Така че, приемам експеримента за успешен.
Excellent! Steven is my name!
- LuBo1
- води статистиката
- Мнения: 2037
- Регистриран на: 18.01.2003
- Местоположение: една крачка пред смъртта
- Пол: Мъж
- Кара: '07 X3 LCI 3,0sd
- Детайли за колата: '93 318is
'95 328Ti
'95 318is
'00 328Ci
'04 330xd
'07 X3 3.0d
'07 X3 3.0sd
'01 730d
Re: Раздатка-> ABS+4x4+РЪЧНА след смяна зъбно колело
Здравейте колеги,
Темата е изключително важна и интересна. Предлагам или да се внедри по някакъв начин в 1вия пост на темата на Боримечката за Раздатката или да се направи важна. Мое лично мнение е че е по добре да се внедрят постовете в 1вия пост в темата за раздатката
Темата е изключително важна и интересна. Предлагам или да се внедри по някакъв начин в 1вия пост на темата на Боримечката за Раздатката или да се направи важна. Мое лично мнение е че е по добре да се внедрят постовете в 1вия пост в темата за раздатката
- famisto13
- Потребител
- Мнения: 7
- Регистриран на: 4.04.2018
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW X3 xDrive 35d
Re: Раздатка-> ABS+4x4+РЪЧНА след смяна зъбно колело
При мен имаше износени 7 зъба от зъбното колело,използвах си оригиналното просто го превъртях да контактува само със здрави от другата страна,от време на време продължават да ми светкат трите лампи но винаги на място,при стартиране на двигателя след потегляне в първите няколко метра си гасят сами.
В Мкар Пловдив където сменях маслото на раздатката ми казаха че проблема идва от акумулатора,според тях след стартиране колата си инициализирала първоначалните настройки и всичко е точно.
В Мкар Пловдив където сменях маслото на раздатката ми казаха че проблема идва от акумулатора,според тях след стартиране колата си инициализирала първоначалните настройки и всичко е точно.
- zenthel
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 205
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Re: Раздатка-> ABS+4x4+РЪЧНА след смяна зъбно колело
Търгаша е тоя от тоя линк:
Забележете описанието:
Състав: ""Metal Material!""
Некъв ми ти метал, видиш ли. Магнита го лови та знае ли се.
Писах на търгаша да вметне в описанието, че МОЖЕ да причини смущения.
Той отговаря
Вкарах се в чуден трилър. Добре че съм магарешки инат и не се отказах лесно, та след сума пот и барникане го оправих най-сетне.
В оторизиран читав сервиз щяха да ме ощавят.
- Код: Избери целия код
https://www.ebay.com/itm/Transfer-Case-Actuator-Motor-Metal-Gear-Repair-for-BMW-E53-E70-E71-E83-X3-X5-X6/112013282324?ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT&_trksid=p2057872.m2749.l2649#vi-ilComp
Забележете описанието:
Състав: ""Metal Material!""
Некъв ми ти метал, видиш ли. Магнита го лови та знае ли се.
Писах на търгаша да вметне в описанието, че МОЖЕ да причини смущения.
Той отговаря
- Код: Избери целия код
"Ми продал съм над 140 броя, нема ядове, за първи път чувам".
Вкарах се в чуден трилър. Добре че съм магарешки инат и не се отказах лесно, та след сума пот и барникане го оправих най-сетне.
В оторизиран читав сервиз щяха да ме ощавят.
- Borymeckata
- ентусиаст
- Мнения: 1016
- Регистриран на: 8.06.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Нафтова печка.
- Мечтае да кара: През просото...
- Детайли за колата: Х3 (Е83) 3.0d, 2004г.
M57TU-A5S390R-ATC400
Re: Раздатка-> ABS+4x4+РЪЧНА след смяна зъбно колело
zenthel написа:Забележете описанието:
Състав: ""Metal Material!""
Некъв ми ти метал, видиш ли. Магнита го лови та знае ли се.
Писах на търгаша да вметне в описанието, че МОЖЕ да причини смущения.
Той отговаря
- Код: Избери целия код
"Ми продал съм над 140 броя, нема ядове, за първи път чувам".
Желязна / стоманена се оказва зъбчатката, така ли? Дори без други (електромагнитни) проблеми пак е странно - стоманен червяк върти стоманена зъбчатка, колко време ще изкара тоя редуктор...
Колега, да се беше обадил, трябва да имам някъде в гаража две такива пластмасови зъбчатки, чисто нови, щях да ти подаря едната...
Excellent! Steven is my name!
- kiko
- старши ентусиаст
- Мнения: 2499
- Регистриран на: 23.06.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: сребърна звезда
Re: Раздатка-> ABS+4x4+РЪЧНА след смяна зъбно колело
Има такива колелца от фосфорен бронз,дават ги лаиф тайм и не дават смущения
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Раздатка-> ABS+4x4+РЪЧНА след смяна зъбно колело
Имам само един въпрос:
буксата на моторчетата на е60/90 и е53/83/70/71 са напълно ЕДНАКВИ,
раздатките работят на еднакъв принцип...как там не се смущава моторчето от толкова много метал?
буксата на моторчетата на е60/90 и е53/83/70/71 са напълно ЕДНАКВИ,
раздатките работят на еднакъв принцип...как там не се смущава моторчето от толкова много метал?
- zenthel
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 205
- Регистриран на: 20.11.2010
- Местоположение: с. Гъзибарово
- Пол: Мъж
- Кара: 528i
- Мечтае да кара: Самолетоносач
Re: Раздатка-> ABS+4x4+РЪЧНА след смяна зъбно колело
racing_team_vidin написа:Имам само един въпрос:
буксата на моторчетата на е60/90 и е53/83/70/71 са напълно ЕДНАКВИ,
раздатките работят на еднакъв принцип...как там не се смущава моторчето от толкова много метал?
Този който ми продаде металното зъбно колело казва, че е продал стотици и за първи път чува за такива ядове.
Затова написах темата кратко и ясно, та дано е от полза на други дръзнали да си пипат Х5 e53-ките сами.
15 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани