525d xDrive

5-та серия (2010-2016), 5-та серия GT

Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 15.10.2012
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F10 525d xDrive

525d xDrive

Мнение от marinovl » 05 Ное 2017, 23:07

Здравейте,

С оглед на пренебрежението на 2 литровият битурбо мотор бих искал да споделя моите впечатления, както и Вие да споделите своите мнения относно обслужването на автомобилът - 525d xDrive, година на производство май 2012, пробег 83000км.
Първи впечатления - от гледна точка комфорт, на светлинни години от е60 3ка дизел. Относно вървеж съм много приятно изненадан, определено до 100-130 е много по-пъргава, над 160 не се усеща тази мощност на 6те цилиндъра, както и в определени ситуаци над 120 (на моменти усещам как автоматът сякаш не връща 2 предавки надолу, за да се усети ритник, може би след софтуерен ъпдейт ще се промени работата на автоматът?). Относно разход още не мога да споделя по-твърди цифри, на кратки разстояния градско предишната ми даваше 13 сега виждам разход 10 със старт-стоп, на магистрала 100км със сходно шофиране при 3 дизел 218кс 8, сега виждам 6.8.
Сега предстои обслужване и бих искал да получа Вашето мнение на кое да обърна внимание с оглед пробега и възрастта, цените са от много уважаван от мен сервиз:

- тампони носач 214лв - със сигурност е нужна смяна (първи ремонт по окачване)
- маслена конзола + гарнитури 660лв - със сигурност е нужна смяна (каква е тази пластмаса...)
- тампони двигател 550лв - омекнали са, но не е проблем още да подържат?
- пеперуди 100лв - комплект за смяна + труд, вярно ли, че вече се сменят?
- масло и всички филтри със труд 452лв - wtf? май ще се ходи при кварталният масладжия, има ли за какво да се притеснявам?
- смяна масло раздатка и диференциал 250лв - на 83к км?
- демпферна шайба 633лв кортеко с труд - е вярно ли на такива км трябва да я сменя?
- почистване на всмукателен колектор + портове глава 380 лв - това с оглед на качеството на родната нафта, ще трябва да се направи

И тук не е включено смяна масло на автомата, което явно ще се случи след 100к км. Моля споделяте Вашият опит какво трябва да се обслужи и кога, нещо липсва ли?
Поздрави! Автомобилът е фамозен! :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 251
Регистриран на: 8.06.2004
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Panamera 4S

Re: 525d xDrive

Мнение от skoti79 » 06 Ное 2017, 9:01

Тези неща скоро ги сменях и аз.
Зависи къде ще ги сменяш, какви части ще ползваш и какви отстъпки имаш.


тампони двигател 550лв - 400 лв с труд - оригинални
масло и всички филтри със труд 452лв - 290 лв филтри ман и бмв масло + труд
почистване на всмукателен колектор + портове глава 380 лв - 300 лв

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 516
Регистриран на: 17.03.2010
Местоположение: Plovdiv
Пол: Мъж
Кара: bmw F 11 530 D
Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио

Питане за 525 матор

Мнение от badjo E60 » 10 Юни 2018, 18:24

Колеги какви са плюсовете е минусите на двата модела : 525д 208 кс. и 525 д 218 кс. с двете турбини ?
Коя е за предпочитане ?
ИМА ЛИ ЖЕЛАНИЕ ИМА И НАЧИН
http://aronmen.hit.bg/
http://www.vbox7.com/play:2e3dc271


Изображение

Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 15.10.2012
Местоположение: Sofia
Пол: Мъж
Кара: F10 525d xDrive

Re: Питане за 525 матор

Мнение от marinovl » 12 Юни 2018, 23:24

Здравей, колега,

За съжаление не съм карал/поддържал 6 цилиндров 525 и не мога да дам конкретно мнение, това което мога да кажа е, че 4 цилиндровият битурбо ми е напълно приемлив за f10, 8 месеца и 15к км по-късно, нищо по мотора няма за ремонтиране при мен. От гледна точка на динамика може би при пълна кола и изкачване 6те цилиндъра ще имат някакво преимущество, но вероятно ще е непребрежимо. По-нов е мотора, вярно с по-малко кубатура, но според мен БМВ са го сметнали, за това и 6 цилиндровият 525 е заменен с 4 цилиндров. Та смятам, че разходите по 4 цилиндровият спрямо 6, са по-малки, а в динамиката вероятно няма съществена разлика, downsizing ftw.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4868
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: 525d xDrive

Мнение от acho.rs » 14 Юни 2018, 17:14

Предвид че 6цилиндровия 25д има 20нм и 14кс по-малко, при 50ина кг повече не вярвам да катери по-добре. Аз се сещам единствено за по-малко вибрации и по-добър звук, доколкото печка може да има добър звук. Но както казахме има 525д 2.0 до 2016та, докато 525д са само 2010 и 2011, което е сериозния проблем

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 20.05.2007
Местоположение: Sofia

Re: 525d xDrive

Мнение от Bobo » 05 Апр 2019, 18:26

Здравей,
Как е като работа на двигател и равномерност на работа, спрямо 6 цил. Фрапираща ли е разликата?
Какво дава като разход градско?
Автомът как е на тези модели?
4*4 версията приемлива ли е на 525д битиди(карам quattro в момента)
Мерси предварително

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4868
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: 525d xDrive

Мнение от acho.rs » 06 Апр 2019, 20:33

Bobo написа:Здравей,
Как е като работа на двигател и равномерност на работа, спрямо 6 цил. Фрапираща ли е разликата?
Какво дава като разход градско?
Автомът как е на тези модели?
4*4 версията приемлива ли е на 525д битиди(карам quattro в момента)
Мерси предварително

Няма 525 битиди, автомата е същия като на останките 5ци, разхода е субективен, не знам какво значи "равномерна работа"- има турбо лаг, като на всички печки, на място вибрира, в движение е по-добре от всички печки на ваг групата

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 59
Регистриран на: 20.05.2007
Местоположение: Sofia

Re: 525d xDrive

Мнение от Bobo » 27 Май 2019, 19:47

Под битиди имам предвид мотор с две турбини. Какво имаш предвид че няма 'битиди', че не се нарича така а twin turbo или нещо друго?
Може ли малко инфо за 4/4 системата, не съм карал Бмв Xdrive.
Относно автомата, въпросът ми беше по-скоро дали е сполучлив, а не дали е като на останалите 5-ци?
Турбо лаг, не трябва ли да е минимизиран тук?

Предполагам че въпросът е реторичен, но LCIто е по-добрият избор?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: 525d xDrive

Мнение от Emooo » 27 Май 2019, 22:30

По сполучлив автомат в момента в света няма.
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3646
Регистриран на: 15.01.2012
Кара: BMW F10 530d 12'
Мечтае да кара: G30 530d

Re: 525d xDrive

Мнение от Taruno » 28 Май 2019, 9:56

И това не е преувеличение за съжаление. Нито DSG-то е по-здраво (супер чупливи са) нито на мерцедес G tronic.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1743
Регистриран на: 14.03.2010
Пол: Мъж
Кара: '16 550d

Re: 525d xDrive

Мнение от Emooo » 28 Май 2019, 11:04

Предишното поколение 6HP на ZF го карах 13 години без смяна на масло и го продадох без никакви проблеми. Кутията включваше перфектно.
Ето ти информация за автоматика https://www.youtube.com/watch?v=u0BZhs4Ugag
Tool - Fear Inoculum

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4868
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: 525d xDrive

Мнение от acho.rs » 29 Май 2019, 7:14

Bobo написа:Под битиди имам предвид мотор с две турбини. Какво имаш предвид че няма 'битиди', че не се нарича така а twin turbo или нещо друго?
Може ли малко инфо за 4/4 системата, не съм карал Бмв Xdrive.
Относно автомата, въпросът ми беше по-скоро дали е сполучлив, а не дали е като на останалите 5-ци?
Турбо лаг, не трябва ли да е минимизиран тук?

Предполагам че въпросът е реторичен, но LCIто е по-добрият избор?

Покарай, няма как да избереш кола, по съвети (ако изобщо търсиш, което е ясно, че не е така) . Турбо лаг има всеки дизел, въпросът е дали го усещаш и обръщаш внимание. Тук е по-малък, но дупката при потегляне (без задържане на спирачка и газ) си я има.
Хдрайва една от най-универсално настроените 4х4 системи на пазара, за разлика от автоматика, който категорично е най-добрата масова скоростна кутия.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 783
Регистриран на: 11.10.2012
Пол: Мъж
Кара: e92, f30
Мечтае да кара: M4

Re: 525d xDrive

Мнение от expl0de » 29 Май 2019, 10:44

Bobo написа:Здравей,
Как е като работа на двигател и равномерност на работа, спрямо 6 цил. Фрапираща ли е разликата?
Какво дава като разход градско?
Автомът как е на тези модели?
4*4 версията приемлива ли е на 525д битиди(карам quattro в момента)
Мерси предварително

Има разлика и се усеща
големият двигател - при запалена на място има по-добър звук, при ускорение също, чувството е, че караш яка машина. При шофиране с ниски обороти 1100-1600 е много балансиран и изобщо не се мъчи. Усеща се тежък, но и колата е голяма, ако не избягваш дупките, ще правиш окачване често.
малкият двигател - запалена на място е сравнително тиха и няма вибрации в купето, при ниски обороти 1300-1400 се усещат вибрации от мотора и звукът му не е много приятен. След това се усеща добре. Добре се форсира и дърпа до 4500 оборота без проблем. Демпферната шайба да замине под 200к км, трябва да не е в ред мотора или шайбата да е била дефектна, или нещо по периферията.
На комфорт кутиите държат ниски обороти заради икономията. при 3.0 до 1100 оборота, при другия до 1300. И двата двигателя са много добри за това с което разполагат, но ако слизаш от 6цил няма как да не усетиш разлика.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4868
Регистриран на: 9.02.2007
Местоположение: Sofiq
Пол: Мъж
Кара: Jaguar XK 4.2, F16 X6 30d

Re: 525d xDrive

Мнение от acho.rs » 29 Май 2019, 17:27

F11 525d 2.0 Xdrive при 90км/ч на 8ма е със 1500 оборота, при 120 км/ч е над 2100 оборота.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 411
Регистриран на: 12.10.2018
Пол: Мъж
Кара: 530D f11

Re: 525d xDrive

Мнение от equipment » 29 Май 2019, 20:38

acho.rs написа:F11 525d 2.0 Xdrive при 90км/ч на 8ма е със 1500 оборота, при 120 км/ч е над 2100 оборота.


Тези числа не са ли и при F 530d

Следваща

Назад към F07/F10/F11

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook