Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Здравейте колеги, смених си дюзите на газовия инжекцион (Д.Т. Газ) бяха бавни 3-омови, смених ги с малко по-бързи 2 ома. Двигателя е М52Б20. Преди колата вървеше повече от колкото на бензин, и гореше 9-10 извънградско (според задкормилното устройство) От 2 седмици се мъча да сглася някакви настройки по таблицата, и все ми излизат едни астрономически стойности на максималните натоварвания и обороти спрямо празния ход. Ако някой колега има сгласена таблица за такъв двигател, която върви и гори добре, ще съм благодарен да прати една снимка, пък аз ще си я интерполирам спрямо моите стойности. И акъл приемам всякакъв
Иначе до сега стигнах ето до това:
Интерполирал съм коефициентите от базовата горивна таблица на бензиновото ЕКУ, барабар с всички корекции дето се правят по нея (от ванос, температури и т.н.). Взех я от ROM Raider-а за MS41 ECU, и всичко над 6-тата милисекунда е по нея. Празния ход съм го изравнил с бензиновите времена, и от него до 6-тата милисекунда на око... Върви уникално, още не знам как гори. Но ме притеснява огромния скок межу празния ход ((118) - 3-та милисекунда при 1000 оборота) и максималното натоварване ((171) - 15-та милисекунда при 5000 оборота), прави 53%, а преди смяната на дюзите беше не повече от 20%.
И пак да кажа ще съм много благодарен на снимка на работеща таблица за М52, няма значение колко литра и коне е, ще си я сметна за моя
Иначе до сега стигнах ето до това:
Интерполирал съм коефициентите от базовата горивна таблица на бензиновото ЕКУ, барабар с всички корекции дето се правят по нея (от ванос, температури и т.н.). Взех я от ROM Raider-а за MS41 ECU, и всичко над 6-тата милисекунда е по нея. Празния ход съм го изравнил с бензиновите времена, и от него до 6-тата милисекунда на око... Върви уникално, още не знам как гори. Но ме притеснява огромния скок межу празния ход ((118) - 3-та милисекунда при 1000 оборота) и максималното натоварване ((171) - 15-та милисекунда при 5000 оборота), прави 53%, а преди смяната на дюзите беше не повече от 20%.
И пак да кажа ще съм много благодарен на снимка на работеща таблица за М52, няма значение колко литра и коне е, ще си я сметна за моя
- Батман
- младши ентусиаст
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
cerberus написа: Взех я от ROM Raider-а за MS41 ECU,
Полезно инфо, само да кажеш как си с разхода!
Я сподели с какво и как се сваля картата, че не съм го правел до сега
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Като съм сигурен в резултата, ще напиша детайлно какво съм сторил, но в момента са ме налегнали едни домакински ремонти и нямам време да обърна внимание на колата. Като проверя времената по таблицата и адаптейшъните на бензиновото ECU как вървят, ще опиша всичко подробно А за големия скок който се получава, стигнах до извода, че е защото дюзите са ми разпробити на 1,7мм., а май трябва да са на 1,8мм., но не е драма, щом могат да се компенсират софтуерно
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Може ли по подробно инфо как да си прочетем картата на бензиновата адаптация ? И после какво пренасяме я в ръчните настройки на газовата ли?
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Пуснах темата, за да получа акъл, то какво излезе...
Значи, сваля се Rom Raider-а от тук. Няма да обяснявам за инсталацията, как точно става, но на windows 7 x64bit върви!
Ето ги и дефинициите за ECU MS41.0 тук.
Отварят се с Rom-Raider-a, в тях има всички таблици, за гориво, предварения, за корекции и т.н.
Това което съм взел е Fuel Injection - Base, и под нея - Fuel Injection - Base - VANOS Correction.
Таблиците са по милиграми гориво за обороти, респективно от 50мг. в минимум натоварване, до 700мг. при максимум натоварване, в 12 деления, като стойностите в клетките са милисекундите за които отварят бензиновите инжектори. Събират се двете таблици (аз лично го направих в ексел), за да се добавят и корекциите от ваноса. После получената таблица се интерполира за съответната газова таблица. Като се използват няколко контролни точки, на времената на бензин и газ при едни и същи натоварвания. Повече контролни точки = по-прецизна интерполация. Направих около 10-тина. Реших, че не си заслужава да правя повече.
За сега е това, като завърша настройката, ще пиша по-детайлно
П.П. Бензиновите адаптации се четат после, след 200-тина километра пробег на газ, за да се види, дали е добра настройката на газта. Перфектна ще е, ако бензиновите адаптации не са мръднали на никъде.
Значи, сваля се Rom Raider-а от тук. Няма да обяснявам за инсталацията, как точно става, но на windows 7 x64bit върви!
Ето ги и дефинициите за ECU MS41.0 тук.
Отварят се с Rom-Raider-a, в тях има всички таблици, за гориво, предварения, за корекции и т.н.
Това което съм взел е Fuel Injection - Base, и под нея - Fuel Injection - Base - VANOS Correction.
Таблиците са по милиграми гориво за обороти, респективно от 50мг. в минимум натоварване, до 700мг. при максимум натоварване, в 12 деления, като стойностите в клетките са милисекундите за които отварят бензиновите инжектори. Събират се двете таблици (аз лично го направих в ексел), за да се добавят и корекциите от ваноса. После получената таблица се интерполира за съответната газова таблица. Като се използват няколко контролни точки, на времената на бензин и газ при едни и същи натоварвания. Повече контролни точки = по-прецизна интерполация. Направих около 10-тина. Реших, че не си заслужава да правя повече.
За сега е това, като завърша настройката, ще пиша по-детайлно
П.П. Бензиновите адаптации се четат после, след 200-тина километра пробег на газ, за да се види, дали е добра настройката на газта. Перфектна ще е, ако бензиновите адаптации не са мръднали на никъде.
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
cerberus написа:.............П.П. Бензиновите адаптации се четат после, след 200-тина километра пробег на газ, за да се види, дали е добра настройката на газта. Перфектна ще е, ако бензиновите адаптации не са мръднали на никъде.
Според мен само тях трябва да гледаш. Ако можеш да искараш такава карта с адапрации от ЕКУ-то най добре, но едва ли ще можеш.
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
За това правя множество контролни точки, за да видя къде и колко "бяга". И интерполиранта карта, да е по-добра от базовата за бензин, въпреки ограничените настройки на газ
Иначе и аз никъде не намерих къде и как се пишат тия адаптейшъни, за да мога да сметна направо със тях... но и да бях разбрал, хардуера ми е ограничен, и едва ли ще мога да прочета бензиновото еку, още повече във вид който да ми свърши работа...
П.П. Но е приятно да се намери някой да разбере за какво става дума
Иначе и аз никъде не намерих къде и как се пишат тия адаптейшъни, за да мога да сметна направо със тях... но и да бях разбрал, хардуера ми е ограничен, и едва ли ще мога да прочета бензиновото еку, още повече във вид който да ми свърши работа...
П.П. Но е приятно да се намери някой да разбере за какво става дума
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Развитие по темата има с решение на проблема.
Големия скок между празния ход и натоварен двигател, не бил заради малки разпробивки на газовите дюзи, а заради твърде високо налягане на изпарителя. Изпарителя няма опция за регулиране на налягането, нито има свързан датчик за налагане, по който да се види. Та му забучих един манометър, и - 1,7 бара. И понеже винт за реглаж няма, направих му един оффсет с азбестова гарнитурка между капчката, която държи пружината на газовото платно и тялото на изпарителя. Налягането падна на 1,25 бара. (което според мен вече е ок), и тогава се стигна до ето това:
Това е с до 10% по-богата спрямо бензиновите времена, но пък си къса ританките по всички обороти и скорости. На газ прави от 0 до 100 км/ч за 10,2 секунди. За 2000 куб. автомат, мисля че е екстра ... при заводски по книга - 11.2 на бензин.
Ако има някакви проблеми с адаптейшъни, чек енджини и т.н. винаги мога да я върна 5-10% на долу, но вървежа така е уникален.
Предстои да се види и разхода...
Големия скок между празния ход и натоварен двигател, не бил заради малки разпробивки на газовите дюзи, а заради твърде високо налягане на изпарителя. Изпарителя няма опция за регулиране на налягането, нито има свързан датчик за налагане, по който да се види. Та му забучих един манометър, и - 1,7 бара. И понеже винт за реглаж няма, направих му един оффсет с азбестова гарнитурка между капчката, която държи пружината на газовото платно и тялото на изпарителя. Налягането падна на 1,25 бара. (което според мен вече е ок), и тогава се стигна до ето това:
Това е с до 10% по-богата спрямо бензиновите времена, но пък си къса ританките по всички обороти и скорости. На газ прави от 0 до 100 км/ч за 10,2 секунди. За 2000 куб. автомат, мисля че е екстра ... при заводски по книга - 11.2 на бензин.
Ако има някакви проблеми с адаптейшъни, чек енджини и т.н. винаги мога да я върна 5-10% на долу, но вървежа така е уникален.
Предстои да се види и разхода...
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Аз съм потресен от темата и няма да спя, докато не я последвам процедурата. Евала за идеята и благодаря, че ми отвори очите! Никога не бих се сетил да си настроя колата така. Поздравления!
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Радвам се ако съм помогнал колега Аз лично се блъсках бая време с оскъдната и противоречива информация, която има в нет-а за настройка на газ. Да споделя още една "хитрина". Има едно яко потъване в графиката, (при мен се пада на 12-тата милисекунда), непосредствено преди максималното натоварване. Та там бензиновите времена при работа на газ и бензин трябва да са изравнени, ако колата е с автоматик. Когато бутна там времената нагоре, кутията започва да сменя предавки значително по-бавно. Държи текущата предавка, вместо да върне една и да се изстреля колата. Та там и на празния ход трябва да се изравнят точно времената. В останалата част на графиката бензиновите времена при работа на газ са с 5% по-ниски, сиреч на газ е с 5% по-богата. При максималното натоварване на 4, 5 и 6 хиляди оборота е с 10% нагоре.
За сравнение ето:
(газовата е по-сбита, защото няма толкова прецизности по обороти като бензиновата)
За сравнение ето:
(газовата е по-сбита, защото няма толкова прецизности по обороти като бензиновата)
- izzzo
- младши ентусиаст
- Мнения: 368
- Регистриран на: 17.03.2005
- Пол: Мъж
- Кара: '04 330xi touring
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Супер тема колега! Не вдявам обаче за какво ти е картата с бензиновите времена. Нали настройваш газовата с коефициент спрямо бензиновите времена, не е ли по-лесно направо да настройваш въпросния коефициент, следейки адаптациите(шорт тримовете) с инпа примерно? Предстои ми настройка на един Фобос и събирам всякаква информация...
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
izzzo написа:Супер тема колега! Не вдявам обаче за какво ти е картата с бензиновите времена. Нали настройваш газовата с коефициент спрямо бензиновите времена, не е ли по-лесно направо да настройваш въпросния коефициент, следейки адаптациите(шорт тримовете) с инпа примерно? Предстои ми настройка на един Фобос и събирам всякаква информация...
.. и от тримовете в ИНПА нищо не можеш да видиш
Мен ми стана странно как колегата вади времена от MS41 като той има най различни кубатури и варианти на софтуера. И после да слагаш пресметнат коефицент в газовата след като гледаш и от там времената. Не е ли най точно някой да кара на магистралата и настройващия да сменя постоянно газ бензин докато заспат бензиновите времена в няколко различни режима, тъй като измерването става от един уред?
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
izzzo написа:...
И аз така си мислех доста дълго време - че газовите времена се получават от бензиновите, умножени по коефициента в клетките на газовата карта. И сигурно в над 90% от газовите софтуери е така За това повечето газаджии оставят равна карта и бутат няколко процента на богато, че да няма бедни смеси. Но на таз мойта полска "високотехнологична" газ се оказа, че коефициентите в клетките се умножават по милисекундите в които е съответната клетка, а не по бензиновите времена, както е на повечето газови. (отне ми месеци докато го разбера това ). Поляците не са счели за необходимо да го обяснят, никъде и на какъвто и да е език. Съвсем опитно стигнах до този извод.
mihal написа:...
Взел съм времената от MS41.0 за двулитров двигател М52. Сиреч, версията на софтуера на моя бензинов компютър, за моя двигател. (нямам чипове и не е пипан бензиновия комп. та си мисля, че трябва да си отговарят ) От това което видях за другите MS41 за М52 мотори 2,3 и 2,8 (с един ванос) Графиките са доста сходни, само са на друго място по вертикалата, сиреч налива повече или по малко, според кубатура и дюзи за съответния двигател.
А понеже характеристиките на газовите и на бензиновите дюзи са коренно различни, за това се прави интерполацията, (разбира се какви газови времена на какви бензинови отговарят). Първоначално уеднаквих времената на празен ход и на максимално натоварване. От там сметнах остатъка от газовата карта според тях и по бензиновата. При проверка на остатъка, тримовете си седяха близо до нула, сиреч си потвърдих теорията. Единствено опитно установих, че ако вдигна с 5% в средните натовартвания и с 10% в максималните газовите времена, то тогава колата тръгва по-добре отколкото на бензин. Тримовете не са идеални, но колата върви. Още не съм имал проблеми с това, но пък съм минал не повече от 200км.
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Според мен нещо което е просто ти го правиш по сложен начин и очакваш да стане по добре Хубаво е че си ентусиазиран поне Лично мнение , може и аз нещо да съм недоразбрал.
Да речем взимаш някакви милисекунди за оборот в даден режим от РОМ Райдер-а , после проверяваш същата стойност колко се е изменила в показанията на газовия софтуер в режима който предполагаш че е същия като този който разглеждаш от РОМРайдер-а. Пишеш в таблицата коефицент така че да изравниш уравнението. Примерно (бенз.мс_газовия софтуер)/(ромрайдър.мс)=Х а Х*100 е числото което записваш в таблицата.
Ако правилно съм разбрал тук има вероятност за грешка именно в предполагаемия режим, а освен това и милисекундите е много вероятно да са измервани различно по 2-та начина.
Да речем взимаш някакви милисекунди за оборот в даден режим от РОМ Райдер-а , после проверяваш същата стойност колко се е изменила в показанията на газовия софтуер в режима който предполагаш че е същия като този който разглеждаш от РОМРайдер-а. Пишеш в таблицата коефицент така че да изравниш уравнението. Примерно (бенз.мс_газовия софтуер)/(ромрайдър.мс)=Х а Х*100 е числото което записваш в таблицата.
Ако правилно съм разбрал тук има вероятност за грешка именно в предполагаемия режим, а освен това и милисекундите е много вероятно да са измервани различно по 2-та начина.
Re: Настройка на газов инжекцион на М52 двигател
Режима в който работи колата се гледа в таблицата от ром-райдера според оборотите и милисекундите в които работят двигателя и бензиновите дюзи. Няма предположение тук, респективно няма опция за грешка. Всичко останало е точно така
П.П. Малко сложно ми дойде това, че бензиновите дюзи имат 12 деления (милисекунди) а газовите 15, от там може да има под 1% неточност при интерполирането, но не мисля че е драма
П.П. Малко сложно ми дойде това, че бензиновите дюзи имат 12 деления (милисекунди) а газовите 15, от там може да има под 1% неточност при интерполирането, но не мисля че е драма
31 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани