Краят на едно е60 и как възкръсва като феникс от пепелта
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Краят на едно е60 :(
Аз говоря за един колега на който му бяха искали в БМВ 550 лв. за смяна масло на м54.
По темата, просто на колата и е дошло времето, това е.
Важното е да сме живи и здрави, както спомена някой по-назад в темата .
По темата, просто на колата и е дошло времето, това е.
Важното е да сме живи и здрави, както спомена някой по-назад в темата .
Re: Краят на едно е60 :(
Лично аз не виждам голяма драма със смяната на маслото. На година минавам около 25к км и на толкова го сменям. Така или иначе за тези 25к км доливам сигурно към 3л така, че грубо 1/3 е сменена само от доливане.
Смяна на маслото в официален сервиз се прави, ако колата е на 20к км, вървят гаранции, лизинг и държиш на печат в сервизната книжка. Никой не ходи с кола над 150к км в официален сервиз (поне в Германия).
Важното в темата е да се разбере причината за дефекта. Обикновенно е запушен маркуч за отичане на маслото в картера от турбото или нарушена вентилация на картера. Възможно е и самото турбо да е заминало, но обикновенно не става изведнъж, т.е. доста преди това е имало признаци за настъпващ дефект.
И другото важно е, как да се действа в такива ситуации - в случая е било достатъчно да се откачи и запуши тръбата, която идва от интеркулера и отива към дросел клапата.
Смяна на маслото в официален сервиз се прави, ако колата е на 20к км, вървят гаранции, лизинг и държиш на печат в сервизната книжка. Никой не ходи с кола над 150к км в официален сервиз (поне в Германия).
Важното в темата е да се разбере причината за дефекта. Обикновенно е запушен маркуч за отичане на маслото в картера от турбото или нарушена вентилация на картера. Възможно е и самото турбо да е заминало, но обикновенно не става изведнъж, т.е. доста преди това е имало признаци за настъпващ дефект.
И другото важно е, как да се действа в такива ситуации - в случая е било достатъчно да се откачи и запуши тръбата, която идва от интеркулера и отива към дросел клапата.
- zAcK
- Старши Алкохолик
- Мнения: 3927
- Регистриран на: 13.03.2006
- Местоположение: в Е32 740iL в мечтите си
- Кара: E60 LCI 535d
- Мечтае да кара: E24 635CSi
- Детайли за колата: Немска петица с многооо екстри. Ама не всичките, де! Такива има само нов внос от Италия :D
Re: Краят на едно е60 :(
Еб.м ти темата, или когато във форума няма модератори с дни и си мерим маслата
Хубави години бяха, 'га бяхме млади фенове с M20-ки с големи 'жанти!
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
E34 520i / E39 520i / E39 540i / E60 535d - Love at First Sight is Real
- pepsin
- младши ентусиаст
- Мнения: 460
- Регистриран на: 20.03.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Луноход
- Vasko
- ентусиаст
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
Re: Краят на едно е60 и как възкръсва като феникс от пепелта
ТАКА, след много размисли какво точно да правя с автомобила , обиколки из автосалони и гледане на други бараки, че даже се бях запътил и към е65-ца да купувам , накрая реших да си ремонтирам моята.
Пак след много разговори дали да оправям моя или направо да скачам на друг двигател, ме посъветваха направо да сменям двигателя.Естествено това направих - първия двигател се оказа не читав -просто се оказа, че цяла година е лошо съхраняван , оставен непокрит , вътре ръждясал, не можа да завърти въобще. Естествено минах на друг вариант - купувам ,но само ако ми дадат гаранция ,че двигателя е читав.
Накрая след много перипетии успяхме да намерим английски двигател току-що свален . Направо го взех, сложих го на моята, след това всичко прехвърляхме , тест на дюзите, ремонт на дюзите , тест на турбото , всичко .... Смяна на тампони двигател, смяна на тампона, който свързва двигателя и скоростната кутия, смяна на всички гарнитури на колекторни, всмукателни тръби,а самите тръби ги бях сменил няколко месеца преди това , смяна на гарнитура на картера, сменя на филтър картерни газове, смяна на дпф филтър, смяна на всички вакуумни маркучи , проверка и смяна на масло автоматика, смяна и ново масло на двигателя както и там всички филтри- въздушни ,маслени , горивен, на климатика, проверка на системата на климатика за течове и зареждане , проверка на радиатора, всички гумени съединения, радиатора на климатика-почистване и профилактика и накрая смених и дибитомера, че даваше грешка.
На финала тотал : 5300 лв )) и гаранция на новия мотор - 1 година или 30 000 км )))
Някой ще кажат ,че за тези пари ще си купят друг автомобил, друго е60 ,е аз пък ще си карам моето и със сигурност ще изкара много повече от разни други бараки купени за 10 000 лв и след това започваш да наливаш пари като сменяш това , сменяш онова и т.н.
Достатъчно нерви си причиних , достатъчно време загубих като се размотавах по сервизи и магазини за авточасти в търсене на това или онова....
Времето е много по-ценно от парите, защото времето ,което си пропилях , а и това,че два месеца се наложи да карам е39-ката, която по принцип съм я дал на баща ми -можете да си представите колко е неудобно две семейства да имат само един автомобил и да карат само него в продължение на близо два месеца?
Е, мерси!
Сега мисля, че ще спя спокойно и ще карам спокойно ,ако не друго поне 1 година -живот и здраве .А мен толкова ми стига. Като и врътна още 50 -100 000 км на колата из Турция и Гърция и след като не ме оставя на пътя,то тя си е изплатила и този ремонт !
Така, че колеги да си пожелаем безаварийни и едно усмихнато и изпълнено с много емоции и добро настроение лято ..Всичко е добре, когато завършва добре и с усмивка , а живот и здраве за Нова година можем да помислим или да си направим подаръче ако сме слушали много -например една Х4- ка ))) - много ми се кара тази джипка и повече ми харесва от х6-цата !
Пак след много разговори дали да оправям моя или направо да скачам на друг двигател, ме посъветваха направо да сменям двигателя.Естествено това направих - първия двигател се оказа не читав -просто се оказа, че цяла година е лошо съхраняван , оставен непокрит , вътре ръждясал, не можа да завърти въобще. Естествено минах на друг вариант - купувам ,но само ако ми дадат гаранция ,че двигателя е читав.
Накрая след много перипетии успяхме да намерим английски двигател току-що свален . Направо го взех, сложих го на моята, след това всичко прехвърляхме , тест на дюзите, ремонт на дюзите , тест на турбото , всичко .... Смяна на тампони двигател, смяна на тампона, който свързва двигателя и скоростната кутия, смяна на всички гарнитури на колекторни, всмукателни тръби,а самите тръби ги бях сменил няколко месеца преди това , смяна на гарнитура на картера, сменя на филтър картерни газове, смяна на дпф филтър, смяна на всички вакуумни маркучи , проверка и смяна на масло автоматика, смяна и ново масло на двигателя както и там всички филтри- въздушни ,маслени , горивен, на климатика, проверка на системата на климатика за течове и зареждане , проверка на радиатора, всички гумени съединения, радиатора на климатика-почистване и профилактика и накрая смених и дибитомера, че даваше грешка.
На финала тотал : 5300 лв )) и гаранция на новия мотор - 1 година или 30 000 км )))
Някой ще кажат ,че за тези пари ще си купят друг автомобил, друго е60 ,е аз пък ще си карам моето и със сигурност ще изкара много повече от разни други бараки купени за 10 000 лв и след това започваш да наливаш пари като сменяш това , сменяш онова и т.н.
Достатъчно нерви си причиних , достатъчно време загубих като се размотавах по сервизи и магазини за авточасти в търсене на това или онова....
Времето е много по-ценно от парите, защото времето ,което си пропилях , а и това,че два месеца се наложи да карам е39-ката, която по принцип съм я дал на баща ми -можете да си представите колко е неудобно две семейства да имат само един автомобил и да карат само него в продължение на близо два месеца?
Е, мерси!
Сега мисля, че ще спя спокойно и ще карам спокойно ,ако не друго поне 1 година -живот и здраве .А мен толкова ми стига. Като и врътна още 50 -100 000 км на колата из Турция и Гърция и след като не ме оставя на пътя,то тя си е изплатила и този ремонт !
Така, че колеги да си пожелаем безаварийни и едно усмихнато и изпълнено с много емоции и добро настроение лято ..Всичко е добре, когато завършва добре и с усмивка , а живот и здраве за Нова година можем да помислим или да си направим подаръче ако сме слушали много -например една Х4- ка ))) - много ми се кара тази джипка и повече ми харесва от х6-цата !
Яжте, пийте и си носете новите дрехи и си карайте количките ,че животът е крaтък ..
- A9A
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 216
- Регистриран на: 6.03.2009
- Местоположение: София
- Кара: G20
- Мечтае да кара: V12
Re: Краят на едно е60 и как възкръсва като феникс от пепелта
Vasko написа:Някой ще кажат ,че за тези пари ще си купят друг автомобил, друго е60 ,е аз пък ще си карам моето и със сигурност ще изкара много повече от разни други бараки купени за 10 000 лв и след това започваш да наливаш пари като сменяш това , сменяш онова и т.н.
Достатъчно нерви си причиних , достатъчно време загубих като се размотавах по сервизи и магазини за авточасти в търсене на това или онова....
Времето е много по-ценно от парите, защото времето ,което си пропилях , а и това,че два месеца се наложи да карам е39-ката, която по принцип съм я дал на баща ми -можете да си представите колко е неудобно две семейства да имат само един автомобил и да карат само него в продължение на близо два месеца?
Е, мерси!
Сега мисля, че ще спя спокойно и ще карам спокойно ,ако не друго поне 1 година -живот и здраве .А мен толкова ми стига. Като и врътна още 50 -100 000 км на колата из Турция и Гърция и след като не ме оставя на пътя,то тя си е изплатила и този ремонт !
Правилното решение
Немски форум: питаш нещо и ти отговарят.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
Сръбски форум: питаш нещо и теб те питат.
Български форум: питаш нещо и всички ти обясняват колко си тъп.
- hitar_potar
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 201
- Регистриран на: 11.06.2015
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330д
Re: Краят на едно е60 и как възкръсва като феникс от пепелта
Отдавна съм на мнение, че е по-удачно да не се изхвърляш с нещо лъскаво, което ще ти засмуче всичките пари и после няма да можеш да го поддържаш, а да вземеш нещо маааалко по-обикновено, но да си го поддържаш редовно и правилно. Разбира се, покрай тая логика има и много други странични фактори, някои от които малки, други по-големи (джамбазите-факири, белязващи си по-лъскавките и нови коли, кофти горивата, "невероятните" ни пътища, подлагащи окачването на колите на такъв тест, какъвто немските инженери не са и сънували, все по-сложната електроника в новите коли, все по-капризните компоненти по колите, струващи все повече пари ). Поддържаната добре кола, макар и малко по-обикновена от по-новите лъскачки, ще ти държи по-спокойно на душата, а спокойствието е незаменимо и безценно.
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Краят на едно е60 и как възкръсва като феникс от пепелта
Vasko написа:ТАКА, след много размисли...... смяна на тампона, който свързва двигателя и скоростната кутия...
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Краят на едно е60 и как възкръсва като феникс от пепелта
Радва ме непретенциозността ти. Аз ако дам 6000 лв за ремонт на 15 годишна бангия и съм доволен да ме вози 5 месеца, ще се запаля с нея вътре
Със здраве да си я караш и да те слуша повече!
Със здраве да си я караш и да те слуша повече!
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
- Мнения: 451
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.
Re: Краят на едно е60 и как възкръсва като феникс от пепелта
Ненко Вранков написа:Радва ме непретенциозността ти. Аз ако дам 6000 лв за ремонт на 15 годишна бангия и съм доволен да ме вози 5 месеца, ще се запаля с нея вътре
Със здраве да си я караш и да те слуша повече!
За около година ще врътне 50-100 000 км с нея. За това е спокоен човека. Някой дето си купуват подобни коли чисто нови, не ги навъртат и за 5-6 години. А там, цената от 150-180 000 лв., като на 6-тата година е вече 40-60 000 лева. Предвид на тези сравнения, на него сметката му излиза.
Излиза и в сравнение с тия дето си купуват подобни коли втора употреба 2008-2010г. и минават на година по около 5-10 000 км.
Re: Краят на едно е60 и как възкръсва като феникс от пепелта
atanasov_aa написа:Ненко Вранков написа:Радва ме непретенциозността ти. Аз ако дам 6000 лв за ремонт на 15 годишна бангия и съм доволен да ме вози 5 месеца, ще се запаля с нея вътре
Със здраве да си я караш и да те слуша повече!
За около година ще врътне 50-100 000 км с нея. За това е спокоен човека. Някой дето си купуват подобни коли чисто нови, не ги навъртат и за 5-6 години. А там, цената от 150-180 000 лв., като на 6-тата година е вече 40-60 000 лева. Предвид на тези сравнения, на него сметката му излиза.
Излиза и в сравнение с тия дето си купуват подобни коли втора употреба 2008-2010г. и минават на година по около 5-10 000 км.
Само че колегата Ненко не е от тия с 5-10000 на година и затова му се чуди на човека .
- firstduo93
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 83
- Регистриран на: 24.09.2017
- Пол: Мъж
Re: Краят на едно е60 и как възкръсва като феникс от пепелта
Една година ще работи за да изплаща този ремонт , ама човека е доволен . 1-во вика ще издържи 30 хиляди после горови 50-100 хиляди , смях епизод 2
- atanasov_aa
- младши ентусиаст
- Мнения: 451
- Регистриран на: 3.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ Е60, ръчка, 530d, 2004г.
Re: Краят на едно е60 и как възкръсва като феникс от пепелта
firstduo93 написа:Една година ще работи за да изплаща този ремонт , ама човека е доволен . 1-во вика ще издържи 30 хиляди после горови 50-100 хиляди , смях епизод 2
Разлика между гаранция и изминати километри, може ли да правиш?Vasko написа:...
На финала тотал : 5300 лв )) и гаранция на новия мотор - 1 година или 30 000 км )))
..... Като и врътна още 50 -100 000 км на колата из Турция и Гърция и след като не ме оставя на пътя,то тя си е изплатила и този ремонт !
.....
На автомобила който управляваш, колко са километрите в момента и наясно ли си колко години и колко километра гаранция е дал производителя?
За да си наясно: Гаранцията е това което дава производителя /автосервиза/ като период на време, в който ремонта се поема от производителя /автосервиза/. Това означава, че сервиза извършил ремонта, ще му поеме всеки един разход по ремонта на сменените части в рамките на това което настъпи първо: А именно една година или 30 000 км. Когато намериш такъв сервиз, който да направи подобен ремонт при такива условия на гаранция и платиш ремонта, ще може да се смееш.
- Exclusive89
- младши ентусиаст
- Мнения: 659
- Регистриран на: 24.02.2015
- Местоположение: Brussels/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: E60 530dA & VW Golf Mk6
- Мечтае да кара: F82 ///M4
Re: Краят на едно е60 и как възкръсва като феникс от пепелта
firstduo93 написа:Една година ще работи за да изплаща този ремонт , ама човека е доволен...
Ти па много бързо сметна кой колко трябва да работи.... Към автора на темата, много безаварийни км.
- streetracing12
- младши ентусиаст
- Мнения: 547
- Регистриран на: 23.03.2014
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
Re: Краят на едно е60 и как възкръсва като феникс от пепелта
firstduo93 написа:Една година ще работи за да изплаща този ремонт , ама човека е доволен . 1-во вика ще издържи 30 хиляди после горови 50-100 хиляди , смях епизод 2
От къде знаеш колко ще работи?Ти може и за 1 година да си изплатиш ремонта човека може и за 1,2 месеца.Всеки си решава.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани