Проблем след смяна на термостат 530Д

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 30.06.2017

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от beyouu » 11 Фев 2018, 7:01

температурите не падат. Падат когато не подаваш газ изобщо, а колата се движи на надолу. ТИ с Е60 ли си ? нарпави един клип да видим дали не ти падат температурите :)

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от vld » 11 Фев 2018, 17:12

MartinP написа:След като загрее колата не трябва да пада температурата дори на надолнище - то нали за тва са термостатите, а и ще ти гори повече


Разбира се, че падат но не като с отворени термостати, ако спускаш 20 километра почти без газ навън е -10 и парното в колата е пуснато, от къде точно ще се поддържа топлината на антифриза?
Въпроса е в това, че като са здрави термостатите и е загрято купето ако караш на равно ще си държи около 88, на леко спускане ще пада до 86, на баир ще седи на 88, това при външна температура под нулата, ако е по топло ще се качва и над 90.
Лятно време е малко по различно защото парното не е фактор който охлажда антифриза и температурата се задържа доста дълго на 88/86 дори при много дълги спускания, но зимата определено се преохлаждат.
С отворени термостати дори да я загрееш на 97 градуса например при градски условия, при една по дълга права на която отнемеш газта и оставиш колата да се движи без газ за няколко стотин метра ще падне на 50/60 градуса.
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 104
Регистриран на: 30.06.2017

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от beyouu » 11 Фев 2018, 17:42

vld написа:
MartinP написа:След като загрее колата не трябва да пада температурата дори на надолнище - то нали за тва са термостатите, а и ще ти гори повече


Разбира се, че падат но не като с отворени термостати, ако спускаш 20 километра почти без газ навън е -10 и парното в колата е пуснато, от къде точно ще се поддържа топлината на антифриза?
Въпроса е в това, че като са здрави термостатите и е загрято купето ако караш на равно ще си държи около 88, на леко спускане ще пада до 86, на баир ще седи на 88, това при външна температура под нулата, ако е по топло ще се качва и над 90.
Лятно време е малко по различно защото парното не е фактор който охлажда антифриза и температурата се задържа доста дълго на 88/86 дори при много дълги спускания, но зимата определено се преохлаждат.
С отворени термостати дори да я загрееш на 97 градуса например при градски условия, при една по дълга права на която отнемеш газта и оставиш колата да се движи без газ за няколко стотин метра ще падне на 50/60 градуса.


Абсолютно и моята беше така преди 2 дни преди да сменя термостатите. Но Дори не съм успял да я задържа на над 80 градско. пуснех ли я надолу 2 мин без газ стигаше до 56. А след смяната на термостатите при температура от 3 градуса колата на магистралата с пуснато парно държи 88-9, по баир 90.
Пуснех ли по продължително надолнище без газ, около 2-3 мин - което на магистрала е доста градусите с пуснато парно падаха до 80. Това е без никаква газ на пуснато парно. И все си мисля, че е напълно нормално. подам ли газ веднага отиват на 88-9 и си ги държи докато карам без проблем. 50-60 км, докато не се прибрах.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от batkoto » 26 Мар 2018, 0:17

Колеги, кажете читава марка термостат. Преди година ги смених и двата, и сега пак съм за термостат. Благодаря предварително...

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от vld » 26 Мар 2018, 7:19

batkoto написа:Колеги, кажете читава марка термостат. Преди година ги смених и двата, и сега пак съм за термостат. Благодаря предварително...
Само оригинални, карат по 5-6 години. Афтъмаркетите си видял колко издържат.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 279
Регистриран на: 10.03.2007
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от batkoto » 26 Мар 2018, 8:53

Мой добър приятел работи в магазин за авточасти. Намери ми уж оригинален, единствено логото на БМВ беше зачистено все едно с флекс, уж заради вносни мита и незнам си кво, на него така му обясниха и той така на мен. Иначе 1×1 като ги гледаш с оригиналните, които свалих. Сега толкова ме е яд, че нямам думи. Не съм го направил от стеснотия ами просто знам, че той знае кое е читаво и кое - не, понеже има обратна връзка със сервизите, които взимат части от него и не го мисля толкова, а му се доверявам, а и те парите не бяха малко, сега като гледам колко е в БМВ. Като му казах, че термостата е заминал и чак му стана неудобно. Вика и аз вече трудно хващам ментаците, пазара се е наводнил с такива части. Тия дни като ходя в МКар за смяна на маслото, направо и термостатите заминават.

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от vld » 26 Мар 2018, 9:53

Най добре е така, и при оригиналните има дефектни, но като ти ги сменят те имат 2г. гаранция.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Dextuar » 26 Мар 2018, 12:04

vld написа:Най добре е така, и при оригиналните има дефектни, но като ти ги сменят те имат 2г. гаранция.

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
За съжаление е така...


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от The_Bear » 27 Мар 2018, 19:42

Точно снощи ви четох, и мислех пак да се хваля :dummy: , че моите не са оригинални пък вече година си карат без проблем, и днес на прибиране малко преди да вкарам в гаража нещо ме щукна да прецъкам, и, що да видя, 69гр. Оставих я да поработи на място, никакви признаци за вдигане, по едно време стана 70... Май заминаха. Утре ще я тествам пак, де, щото карането ми беше само 3км.

Да използвам случая, да ви питам. Още като взех колата едното ухо на малкия термостат беше отчупено половината и така се крепеше към охладителчето отдолу. Като смених с новия термостат, гледах да не натягам много да не го счупя и аз, все пак затегнах. Обаче впоследствие винаги го виждах че съвсем леко е пускало по някоя капка пак от това съединение, а след стабилно каране винаги имаше изгорял антифриз там, където се е изпарявал по охладителя надолу. Някой да е имал подобен проблем? Явно нещо челото на охладителя е леко деформирано, или? Ще трябва изглежда да го заглаждам с нещо сега като ги сменям...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1198
Регистриран на: 12.09.2008
Местоположение: майна

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от @2bar » 27 Мар 2018, 21:14

купи си оригинални части и приключвай темата. не мога да го разбера този мазохизъм с частите менте. Вярно, че са по - евтини, ама истината е, че с пръдня боя не става (стара българска поговорка...)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от Dextuar » 27 Мар 2018, 21:29

@2bar написа:купи си оригинални части и приключвай темата. не мога да го разбера този мазохизъм с частите менте. Вярно, че са по - евтини, ама истината е, че с пръдня боя не става (стара българска поговорка...)
Аз като си купих оригинален дефектен от Дару, голямата работа, дори не ми го замениха та се бръкнах за още един оригинален...


Sent from my iPhone using Tapatalk

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от The_Bear » 27 Мар 2018, 21:37

То, че ще взема този път оригиналните термостати, това е ясно. Когато ги сменях първия път не бях наясно все още, че неоригиналните не стават. Но се чудя дали да не сменя и водната помпа. А от месец- два насам чувам едно поскърцване на някоя ролчица, като е студена колата, та май ще взема да сменя всичко що има да се сменя отпред с оригинално. Но при този вариант опирам и до демпфера и се чудя да не би пък някой да ги е сменил тези неща преди мен и да е излишно движението засега. Демпфера горе-долу на колко км заминава?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от drago9205 » 28 Мар 2018, 7:23

Аз пък година и половина си карах с Behr с изтрита щампа без признаци да спрат да работят. В последствие уж да ми е мирна главата ги смених насила - резултатът колата загрява по същия начин и 200 лева напразно хвърлени.
Като разликите бяха единствено следните - Genuine BMW термостатът бе от фабриката в Австрия, а OEM Behr термостатът от фабриката в Италия.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 12.02.2017
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: с три педала.
Детайли за колата: E61 530d (218) 2004

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от The_Bear » 02 Апр 2018, 22:20

Интересно, вече към 450км минах и старите ми термостати си работят безпроблемно. Днес платих новите и гледам перката на водната помпа оригинална от Дару не е метална, а някаква техн. пластмаса. Въобще има ли оригинална с метално работно колело?

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12757
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Re: Проблем след смяна на термостат 530Д

Мнение от vld » 03 Апр 2018, 7:13

The_Bear написа:Интересно, вече към 450км минах и старите ми термостати си работят безпроблемно. Днес платих новите и гледам перката на водната помпа оригинална от Дару не е метална, а някаква техн. пластмаса. Въобще има ли оригинална с метално работно колело?
Няма само афтъмаркет има с метална, но това не е проблем оригиналната издържа над 10 години.
Всъщност имам приятел с кола на 420к км. колата е негова от чисто нова водната помпа си е оригиналната и тази есен ще стане на 13 години.....

Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook