Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Класически модели - Е12/E21/E23/E24/Е28

Модератори: alpina-ma6inata, Технически модератори

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от E.Alexandrov » 26 Окт 2017, 15:04

Здравейте, колеги! От скоро съм собственик на Е21 316 от 79-та.
Колата е с М10Б16, като е с монтирана газова уредба (преди повече от 10 години).
Не е карана дълго време, била е изкърпена в един момент и след това пребоядисана. Външно има много забележки, но това не е толкова важно за мен на първо време.
Оригинално е била с 4-степенната кутия, но в даден момент е сменена с 5-степенна овърдрайв и кардана е бил скъсен, но не е балансиран след това.
В момента 1-ва и 3-та не винаги влизат, а при превключване на 4-та понякога се чува престъргване на синхронизаторите и понякога и тя излиза.
Предишният собственик ме съветва да балансирам кардана и да сменя втулките на превключващите щанги, за да се оправи този проблем и да няма вибрации в купето. Такива се усещат при движение с около 80 км час на 5-та.
Мисля също да сменя маслото на скоростната кутия и диференциала, като се надявам, че това също ще е от полза.
Този уикенд ще сменям спирачни цилиндри на задните колелета и спирачни маркучи отпред и отзад, че едното цилиндърче отърва и мааалко доливам спирачна течност на всеки ден :mhihi:
След като реша проблема със скоростите, ще ми трябват и насоки по горивната система.
При работа на бензин не иска да държи празен ход, освен ако съвсем внимателно не се отпусне педала, а при рязко подаване на газ, първо забива муцуна и след това тръгва да ускорява. Когато ми остане време ще почистя добре карбуратора, но ми се струва че може и да имам проблем с бензинова помпа.
Ще се радвам ако ми дадете някой друг съвет.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от TheStorm » 26 Окт 2017, 16:44

Здравей и честито !

Покажи някоя снимка на колата да я видим :)

За обслужването на дифф и скорости - давай .... тия масла на по 40 години трябва им малко профилактика. Спирачни цилиндърчета се продават нови и не е лошо да се подменят. Все пак е спирачна система. Щом сълзи значи губи налягане също.

Бензиновата помпа едва ли имаш проблеми с нея. Механична е на карбураторите. Но виж вече самия карбуратор ... там хващаш и чистиш и миеш и сглобяваш наново. После четеш как се настройва и така ... сложно и трудоемко.. но няма друг начин

:yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 2.11.2016
Пол: Мъж
Кара: e46 330xd

Re: Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от Kurtov » 26 Окт 2017, 17:59

Моят съвет е да погледнеш цетката на горивната помпа в резервоара и според състоянието и, да почистиш и резервоара, въпреки че е бензинова кола.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от E.Alexandrov » 31 Окт 2017, 12:46

Ето количката как изглежда в момента. За жалост времето става все по-студено, а гаража където пребивава колата, не е напълно затворен и условията не са подходящи за работа.
Надявам се някой да изкаже мнение относно скоростите. По това, което четох излизат много различни причини за това да изскача от предавка. Двигателят ми се струва, че има голяма амплитуда на треперене и е възможно да има нужда от нови тампони и успокоител. Докато е на скорост, лоста се усеща хлабав, така че и втулките на превключващите щанги най-вероятно са за смяна.
ИзображениеИзображение

Sent from my ONEPLUS A3003 using Tapatalk

Потребител
Аватар
Мнения: 45
Регистриран на: 29.01.2010
Местоположение: Плиска
Пол: Мъж
Кара: E30-compact
Мечтае да кара: ЗАЗ 965

Re: Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от radara » 29 Ное 2017, 22:44

Поздравления за автомобила!
Вибрации от кардана ще имаш на всяка предавка с една и съща скорост,ако е проблема в него.Аз съм скъсявал кардан и основно нещо при тази операция е да се постигне съосие и да няма биене.Изключването на предавки се дължи предимно на износена муфа и зъбно колело,симптома започва с износване на синхронизатора и характерно хъркане при опит за включване на съответната предавка.
Забиването след подаване на газ може да е от неправилно подбрани жигльори на преходната система и основен жигльор на първа камера,ако карбуратора е двукамерен.Ако мотора върви студен също може да се получи.Жигльора за празен ход също е важен,ако е по-малък го има този проблем.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1095
Регистриран на: 21.04.2004
Местоположение: Norge
Пол: Мъж
Кара: е21

Re: Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от magareto_yori » 02 Дек 2017, 9:59

здравей и честито. ако имаш ръжди по купето почни от тях! търсенето,намирането и чакането на читав тенекиджия е най тегавата част. аз бих търсил други скорости.карба сигурно е пиербург 2b. за части имаше една софийска фирма,Меркурий май се зове. Успех!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от E.Alexandrov » 06 Дек 2017, 11:04

Здравейте отново, пиша да споделя бавният си прогрес.
Открих, че имам теч от долната помпа на съединителя и смених гумичките. Естествено не се мина без чупене на заялата пробка за обезвъздушаване. Отиде един час докато разпробием старата, почистим резбата и като цяло кухината от разни стружки, преправихме пробка от спирачен цилиндър за Мерцедес. Беше с 2 десети от милиметъра по-дебела и на струг я изтънихме. В края на краищата имам един теч по-малко. :D
Карба е Solex 32/32 DIDTA и мембраната на ускорителната помпичка е скъсана, затова забиваме нослето (да не говорим за бензина който се стича върху всмукателният колектор :mhihi: ). Взех цял кит за ребилд с нови мембранки, гарнитури и уплътнения. Там ще падне голяма забава. Ремъка ми свиреше все едно 40 катерици правеха оргия под капака, та и него сменях. Тъпият плафон в купето се счупи когато понечих да го сваля за да сменя лампичката и засега е залепен, и се държи. На пролет ще изкърпя местата където са тръгнали - коритото за резервната гума и малка част от пода до него.
Като се захвана с карба, ще ми остане време и да сваля кардана, за да го пратя на баланс и през това време ще огледам какво е положението с щангата която отива към скоростната кутия и самите втулки. Предполагам от тях има такъв свободен ход лоста. Това което сте ми споделили за скоростната кутия хич не ми харесва. Надали ще открия друга 5-степенна за Е21, която е в много по-добро състояние и не струва колкото половината кола. Тази мисля, че е Getrag 245. Не знам как стои въпросът със садене на по-модерна кутия от Е36, но доколкото знам и те не са цвете за мирисане, пък и километража се движи от нея. :|
И още един въпрос, има ли файда от тези свещи за коли на газ/метан? Колата има газ и докато е студена осезаемо прекъсва на бензин, и по-малко на газ. Много хора ми казват, че тези специални свещи са доста прехвалени и макар да имат по-дълъг живот от най-обикновенните, пак излизат по-скъпи в дългорсрочен план. А цената им е насълзяваща очите - около 34-38 лева парчето, в сравнение с 4-5 за едно нормално NGK...
Другата ми кола е дизел и затова не съм ерудиран с бензинките.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от M10 » 06 Дек 2017, 14:42

Зарежи свещите за газ. С NGK BP5-6-7ES (виж кое топлинно число е правилно за твоя М10), на 0,7-0,8мм хлабина няма да имаш никакви проблеми.
Мотора с чукче или комутатор е? Чукчето настроил ли си го, какво е състоянието му. А на капачка, палец, кабели?
За кутията, камбаната е еднаква само с м30, с14, с38. Няма нищо общо с е36 и по-новите мотори. Има вариант да вземеш от ранна е30ка и да прехвърляш привода за километраж. Или да ползваш е30ковата за части на твоята.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от E.Alexandrov » 21 Яну 2018, 19:23

Привет, колеги! Скоро не съм имал време да се занимавам с колата. Смених свещи и кабели, настроих малко газта. Някой беше лимитирал газта влизаща в камерата на високите обороти и затова забиваше нос като се настъпи педала до долу. Термостата ми е зацепил на отворено положение и няма стопляне с тая кола. :D Понеже се носят слухове, че не е трудно да прегряват в топлите сезони, искам да ви попитам Вие на акулите си какви термостати и радиатори ползвате. Понеже предишният собственик е сложил по-голям радиатор, предполагам че заводският термостат, който се продава в нашите територии , отварящ на 80 градуса, ще си върши работа и няма да си правя чай от антифриз.

Също така, открих едно вакумно маркуче, което излиза от горната част всмукателният колектор и е доста късо, но не виждам къде трябва да влезе. Някой има ли си идея? Засега го затапих да не губя вакум. :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от E.Alexandrov » 27 Мар 2018, 11:55

Колеги, след известно време каране и навъртяни 3000 километра с Е21-чката вече съм твърдо решен да сложа друг двигател.

Насочил съм се към късен модел на М10B18 с Bosch LE-Jetronic MFI, който ще е относително лесен за монтаж и мога да го легализирам. Какви са вариантите за извличане на повече мощност от този конкретен агрегат, без да се харчат 4 цифрени суми? :?:

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от krika » 28 Мар 2018, 0:11

E.Alexandrov написа:Колеги, след известно време каране и навъртяни 3000 километра с Е21-чката вече съм твърдо решен да сложа друг двигател.

Насочил съм се към късен модел на М10B18 с Bosch LE-Jetronic MFI, който ще е относително лесен за монтаж и мога да го легализирам. Какви са вариантите за извличане на повече мощност от този конкретен агрегат, без да се харчат 4 цифрени суми? :?:

По-евтино ще ти излезе читав/правен М20 с повечко кубици 8) Иначе М10 може да тръгне бая, но с турбо и четирицифрените суми, които визираш, няма да почват с малко първо число :mrgreen:
П.С. Много харесвам зелени Е21ци, честито и много да се усмихваш :wave:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от E.Alexandrov » 28 Мар 2018, 10:37

Благодаря за бързият отговор, колега. :yes: Дълго размишлявах над това какво искам от Е21-цата и какво реално е добре да се случи с нея.
Тъй като стават все по-рядка гледка по улиците, мисля просто да й сложа този двигател (М10Б18), да я понапудря и да я карам в слънчевото време. Състезателен автомобил няма да стане от нея, не и с възможностите, с които разполагам към момента. След като я стегна, ще започна да се озъртам за някоя Е30-ка. Там вече не ми е жал да я превърна в нещо по-спортно и подходящо за агресивно каране в завои. Жалко, че и те обаче взеха да им скачат цените. Поне да бяха красиви... :mrgreen:

...и то хидравличен :)
Аватар
Мнения: 3314
Регистриран на: 1.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: джата
Мечтае да кара: на Ринга
Детайли за колата: Двете 2и2ки

Re: Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от krika » 29 Мар 2018, 0:56

М10В20 е доста приятен двигател и добър вариант, при който дори няма да осакатиш колата от гледна точка на оригиналност. Карам стоков В20 с карбуратор, но в много добро състояние, и е доста по-добър от В16/18 въпреки пренебрежителната на хартия разлика в мощността. Трудно се намират обаче вече, а дори и кол. валове станаха кът, научиха ги и ги прибират/продават по чужбина :mhihi:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 97
Регистриран на: 8.07.2013
Пол: Мъж
Кара: E46 320d Touring и E21 316
Мечтае да кара: Кола без ръжда и с S-ков двигател

Re: Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от E.Alexandrov » 29 Мар 2018, 11:24

Засега това открих и това ще сложа. Имах мераци за М44 (понеже не тежи повече и няма да наруши баланса), но там трябва да се преправят куп неща, да се подсилват спирачките и шанса да се легализира се свежда до 0. Не че искам някога да я продавам, но както затягат законите и вдигат глобите, никога няма да съм спокоен ,че няма да ми направят проверка по сигнал на някой завистлив "доброжелател".
Дали няма да се подобри респонса с едни по-хубави колектори и по-широк диаметър на генерацията. За временно сложих едно крайно гърне Sebring, което изглежда мега райсърско, но поне не ми кървят ушите докато карам. :mrgreen: Оригиналното си беше изгнило и имаше 4-5 дупки, от които звука директно резонираше в купето. :D

ИзображениеИзображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2009
Регистриран на: 13.11.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: 1602, E30 pre-face, E36 coupe
Мечтае да кара: зил 130

Re: Нов собственик на Е21 - Въпросчета

Мнение от M10 » 29 Мар 2018, 16:34

E.Alexandrov написа:Жалко, че и те обаче взеха да им скачат цените.
не взеха, ами направо си скочиха :ok:

Това, към което си се насочил е добър вариант откъм запазване на оригиналност, лесен монтаж и приятен вървеж. Търси мотор от кола, която е била БЕЗ катализатор - степента му e 9,5 и е 105 коня, спрямо катализаторния 8,2 и 102 - усеща се разлика! Отделно че на високата степен, можеш да сложиш спортен вал. За вал копир мога да съдействам, като тръгнеш да сменяш мотора. За колекторите също правилно си се насочил, оригиналните са много запушени. Сравнително лесен вариант е от м42, прави се фланец към главата и се разширяват (междуцилиндровото е различно). За фланец също мога да съдействам.

Следваща

Назад към Shark Sector

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook