Проблем след смяна на термостат 530Д
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
температурите не падат. Падат когато не подаваш газ изобщо, а колата се движи на надолу. ТИ с Е60 ли си ? нарпави един клип да видим дали не ти падат температурите
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
MartinP написа:След като загрее колата не трябва да пада температурата дори на надолнище - то нали за тва са термостатите, а и ще ти гори повече
Разбира се, че падат но не като с отворени термостати, ако спускаш 20 километра почти без газ навън е -10 и парното в колата е пуснато, от къде точно ще се поддържа топлината на антифриза?
Въпроса е в това, че като са здрави термостатите и е загрято купето ако караш на равно ще си държи около 88, на леко спускане ще пада до 86, на баир ще седи на 88, това при външна температура под нулата, ако е по топло ще се качва и над 90.
Лятно време е малко по различно защото парното не е фактор който охлажда антифриза и температурата се задържа доста дълго на 88/86 дори при много дълги спускания, но зимата определено се преохлаждат.
С отворени термостати дори да я загрееш на 97 градуса например при градски условия, при една по дълга права на която отнемеш газта и оставиш колата да се движи без газ за няколко стотин метра ще падне на 50/60 градуса.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
vld написа:MartinP написа:След като загрее колата не трябва да пада температурата дори на надолнище - то нали за тва са термостатите, а и ще ти гори повече
Разбира се, че падат но не като с отворени термостати, ако спускаш 20 километра почти без газ навън е -10 и парното в колата е пуснато, от къде точно ще се поддържа топлината на антифриза?
Въпроса е в това, че като са здрави термостатите и е загрято купето ако караш на равно ще си държи около 88, на леко спускане ще пада до 86, на баир ще седи на 88, това при външна температура под нулата, ако е по топло ще се качва и над 90.
Лятно време е малко по различно защото парното не е фактор който охлажда антифриза и температурата се задържа доста дълго на 88/86 дори при много дълги спускания, но зимата определено се преохлаждат.
С отворени термостати дори да я загрееш на 97 градуса например при градски условия, при една по дълга права на която отнемеш газта и оставиш колата да се движи без газ за няколко стотин метра ще падне на 50/60 градуса.
Абсолютно и моята беше така преди 2 дни преди да сменя термостатите. Но Дори не съм успял да я задържа на над 80 градско. пуснех ли я надолу 2 мин без газ стигаше до 56. А след смяната на термостатите при температура от 3 градуса колата на магистралата с пуснато парно държи 88-9, по баир 90.
Пуснех ли по продължително надолнище без газ, около 2-3 мин - което на магистрала е доста градусите с пуснато парно падаха до 80. Това е без никаква газ на пуснато парно. И все си мисля, че е напълно нормално. подам ли газ веднага отиват на 88-9 и си ги държи докато карам без проблем. 50-60 км, докато не се прибрах.
- batkoto
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Колеги, кажете читава марка термостат. Преди година ги смених и двата, и сега пак съм за термостат. Благодаря предварително...
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Само оригинални, карат по 5-6 години. Афтъмаркетите си видял колко издържат.batkoto написа:Колеги, кажете читава марка термостат. Преди година ги смених и двата, и сега пак съм за термостат. Благодаря предварително...
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
- batkoto
- младши ентусиаст
- Мнения: 279
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Мой добър приятел работи в магазин за авточасти. Намери ми уж оригинален, единствено логото на БМВ беше зачистено все едно с флекс, уж заради вносни мита и незнам си кво, на него така му обясниха и той така на мен. Иначе 1×1 като ги гледаш с оригиналните, които свалих. Сега толкова ме е яд, че нямам думи. Не съм го направил от стеснотия ами просто знам, че той знае кое е читаво и кое - не, понеже има обратна връзка със сервизите, които взимат части от него и не го мисля толкова, а му се доверявам, а и те парите не бяха малко, сега като гледам колко е в БМВ. Като му казах, че термостата е заминал и чак му стана неудобно. Вика и аз вече трудно хващам ментаците, пазара се е наводнил с такива части. Тия дни като ходя в МКар за смяна на маслото, направо и термостатите заминават.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Най добре е така, и при оригиналните има дефектни, но като ти ги сменят те имат 2г. гаранция.
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
За съжаление е така...vld написа:Най добре е така, и при оригиналните има дефектни, но като ти ги сменят те имат 2г. гаранция.
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Точно снощи ви четох, и мислех пак да се хваля , че моите не са оригинални пък вече година си карат без проблем, и днес на прибиране малко преди да вкарам в гаража нещо ме щукна да прецъкам, и, що да видя, 69гр. Оставих я да поработи на място, никакви признаци за вдигане, по едно време стана 70... Май заминаха. Утре ще я тествам пак, де, щото карането ми беше само 3км.
Да използвам случая, да ви питам. Още като взех колата едното ухо на малкия термостат беше отчупено половината и така се крепеше към охладителчето отдолу. Като смених с новия термостат, гледах да не натягам много да не го счупя и аз, все пак затегнах. Обаче впоследствие винаги го виждах че съвсем леко е пускало по някоя капка пак от това съединение, а след стабилно каране винаги имаше изгорял антифриз там, където се е изпарявал по охладителя надолу. Някой да е имал подобен проблем? Явно нещо челото на охладителя е леко деформирано, или? Ще трябва изглежда да го заглаждам с нещо сега като ги сменям...
Да използвам случая, да ви питам. Още като взех колата едното ухо на малкия термостат беше отчупено половината и така се крепеше към охладителчето отдолу. Като смених с новия термостат, гледах да не натягам много да не го счупя и аз, все пак затегнах. Обаче впоследствие винаги го виждах че съвсем леко е пускало по някоя капка пак от това съединение, а след стабилно каране винаги имаше изгорял антифриз там, където се е изпарявал по охладителя надолу. Някой да е имал подобен проблем? Явно нещо челото на охладителя е леко деформирано, или? Ще трябва изглежда да го заглаждам с нещо сега като ги сменям...
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
купи си оригинални части и приключвай темата. не мога да го разбера този мазохизъм с частите менте. Вярно, че са по - евтини, ама истината е, че с пръдня боя не става (стара българска поговорка...)
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Аз като си купих оригинален дефектен от Дару, голямата работа, дори не ми го замениха та се бръкнах за още един оригинален...@2bar написа:купи си оригинални части и приключвай темата. не мога да го разбера този мазохизъм с частите менте. Вярно, че са по - евтини, ама истината е, че с пръдня боя не става (стара българска поговорка...)
Sent from my iPhone using Tapatalk
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
То, че ще взема този път оригиналните термостати, това е ясно. Когато ги сменях първия път не бях наясно все още, че неоригиналните не стават. Но се чудя дали да не сменя и водната помпа. А от месец- два насам чувам едно поскърцване на някоя ролчица, като е студена колата, та май ще взема да сменя всичко що има да се сменя отпред с оригинално. Но при този вариант опирам и до демпфера и се чудя да не би пък някой да ги е сменил тези неща преди мен и да е излишно движението засега. Демпфера горе-долу на колко км заминава?
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Аз пък година и половина си карах с Behr с изтрита щампа без признаци да спрат да работят. В последствие уж да ми е мирна главата ги смених насила - резултатът колата загрява по същия начин и 200 лева напразно хвърлени.
Като разликите бяха единствено следните - Genuine BMW термостатът бе от фабриката в Австрия, а OEM Behr термостатът от фабриката в Италия.
Като разликите бяха единствено следните - Genuine BMW термостатът бе от фабриката в Австрия, а OEM Behr термостатът от фабриката в Италия.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Интересно, вече към 450км минах и старите ми термостати си работят безпроблемно. Днес платих новите и гледам перката на водната помпа оригинална от Дару не е метална, а някаква техн. пластмаса. Въобще има ли оригинална с метално работно колело?
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12780
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Няма само афтъмаркет има с метална, но това не е проблем оригиналната издържа над 10 години.The_Bear написа:Интересно, вече към 450км минах и старите ми термостати си работят безпроблемно. Днес платих новите и гледам перката на водната помпа оригинална от Дару не е метална, а някаква техн. пластмаса. Въобще има ли оригинална с метално работно колело?
Всъщност имам приятел с кола на 420к км. колата е негова от чисто нова водната помпа си е оригиналната и тази есен ще стане на 13 години.....
Изпратено от моят Redmi 4X с помощта на Tapatalk
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани