BMW e90 320D 2009 N47
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- t0kiodrift
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 12.01.2018
- Пол: Мъж
BMW e90 320D 2009 N47
Здравейте колеги и за много години! Това е първата тема, която пиша в форума и се надявам да е на правилното място. Изчетох доста неща из форума преди да реша да пиша и има някой неща, които ми обягват.
Предстой ми купуване на е90 N47 - 177 к.с. Колата е от Италия, запазена е, единственото което ме притеснява са километрите - 300 000 км. Знам, че на пръв прочит звучи страшно, но колата е правена в представителството на БМВ в Италия. Има сменени доста части като започнем от окачването, радиатор и всякакви съединения и маркучи относно охладителната система. Притеснява ме единствено най-големият проблем от който се оплакват много хора - коляновия вал и ангренажа/веригите. Колата ще пристигне след 2 седмици. Няма тракания в двигателя, но предполагам не е нужно тракане за да ме остави на пътя Всяка информация относно колата ще ми е от полза. Надявам се, че има хора които карат този модел, по-скоро двигател. Та има ли начин да се разбере дали коляновият вал, веригите, ангренажа са наред? Аз веднага ще й сменя ангренажен ремък и вериги, но колянов вал? Какво ще ми препоръчате да сменя за да е изрядна колата относно двигателя и ориентировъчна цена
Предстой ми купуване на е90 N47 - 177 к.с. Колата е от Италия, запазена е, единственото което ме притеснява са километрите - 300 000 км. Знам, че на пръв прочит звучи страшно, но колата е правена в представителството на БМВ в Италия. Има сменени доста части като започнем от окачването, радиатор и всякакви съединения и маркучи относно охладителната система. Притеснява ме единствено най-големият проблем от който се оплакват много хора - коляновия вал и ангренажа/веригите. Колата ще пристигне след 2 седмици. Няма тракания в двигателя, но предполагам не е нужно тракане за да ме остави на пътя Всяка информация относно колата ще ми е от полза. Надявам се, че има хора които карат този модел, по-скоро двигател. Та има ли начин да се разбере дали коляновият вал, веригите, ангренажа са наред? Аз веднага ще й сменя ангренажен ремък и вериги, но колянов вал? Какво ще ми препоръчате да сменя за да е изрядна колата относно двигателя и ориентировъчна цена
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: BMW e90 320D 2009 N47
Вала не се сменя, само веригите.
Ако е поддържана колата редовно няма да има проблем.
Ако е поддържана колата редовно няма да има проблем.
- nikola59
- младши ентусиаст
- Мнения: 703
- Регистриран на: 7.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: E90 LCI 320D xDrive
- Детайли за колата: N47/184 Hp
Re: BMW e90 320D 2009 N47
На тези километри веригите трябва да са сменяни. Ако не са то се чува След като вече си решил да я взимаш като пристигне и отидеш на качествен преглед ще разбереш дали всичко е О.К
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
Re: BMW e90 320D 2009 N47
Зъбното колело на коляновия вал създава проблеми при този мотор . То е и основната причина за по-бързото износване на веригите , при този мотор . Лошото е че е отлято или заварено , не помня , за него . Така че нов вал , не е лоша идея , но доста ще оскъпи ремонта .
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: BMW e90 320D 2009 N47
Освен веригата ако решиш да сменяш, може да провериш всмукателния колектор дали е позапушен от сажди и клапите му как са и евентуално почистване. Друго не пипай без причина.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12760
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: BMW e90 320D 2009 N47
Доста години минаха вече от както се появи този мотор и има вече коли на много километри.
В западните форуми всеобщото мнение е, че основна причина за разтягането на веригите при N47 са удължените интервали за смяна на маслото в мотора.
Даже има бюлетин от БМВ, че се препоръзва смяна на 15 000км вместо на 30 000км.
Коляновия вал е доста пари 2600лв. няма смисъл, по добре само веригите и после смяна на масло на всеки 10 000км. само пълна синтетика
В западните форуми всеобщото мнение е, че основна причина за разтягането на веригите при N47 са удължените интервали за смяна на маслото в мотора.
Даже има бюлетин от БМВ, че се препоръзва смяна на 15 000км вместо на 30 000км.
Коляновия вал е доста пари 2600лв. няма смисъл, по добре само веригите и после смяна на масло на всеки 10 000км. само пълна синтетика
- t0kiodrift
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 12.01.2018
- Пол: Мъж
Re: BMW e90 320D 2009 N47
Със сигурност веригите са сменяни, но не знам кога. Както казахте като дойде ще я водя на качествена диагностика, а и документите от сервиза не съм гледал какво е сменяно в Италия и кога. Относно това зъбно колело някаква друга алтернатива няма ли? Има ли достъп до него за да се види до какво положение е?
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
Re: BMW e90 320D 2009 N47
Няма спор че рядката смяна на маслото , спомага износването на веригата . Но все пак , не мисля че М47 вижда по-чести смени от Н47 и все пак веригите му държат , доста повече .
Като цяло за 3000 лв , ще си смениш още 2-3 пъти веригата . Спорно е какво да се прави . Зависи колко мислиш да я караш . Въпроса е след смяната , би ли карал 200к км без да се притесняваш . Аз лично бих я сменил пак , след 100к км , макс 150к км . Което са си едни 300-400к км , за тези 2-3 смени , а ти едва ли ще я караш толкова дълго тази кола
Като цяло за 3000 лв , ще си смениш още 2-3 пъти веригата . Спорно е какво да се прави . Зависи колко мислиш да я караш . Въпроса е след смяната , би ли карал 200к км без да се притесняваш . Аз лично бих я сменил пак , след 100к км , макс 150к км . Което са си едни 300-400к км , за тези 2-3 смени , а ти едва ли ще я караш толкова дълго тази кола
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: BMW e90 320D 2009 N47
Оглеждам се напоследък пак в F30-ките, там проблемите при N57 са същите като при N47, нали така? Не ми се чака чак до B47/B57, че това значи F30 LCI, но от друга страна не мога да си представя да сменям верига на 100к
- t0kiodrift
- Потребител
- Мнения: 11
- Регистриран на: 12.01.2018
- Пол: Мъж
Re: BMW e90 320D 2009 N47
Не ми е проблем да сменя верига на 120-130км,може и наистина да не я карам толкова много. Проблема е да не сменя верига, масла, водни помпи да вкарам едни 2000 лв и накрая да се окаже че това зъбно колело е износено на максимума и да отиде всичко на вятъра.
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
Re: BMW e90 320D 2009 N47
Проблема е само с N47 .
"The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009."
"The most seriously affected units which require the most extensive repairs were produced from 01.03.2007 to 05.01.2009."
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: BMW e90 320D 2009 N47
dextuar написа:Оглеждам се напоследък пак в F30-ките, там проблемите при N57 са същите като при N47, нали така? Не ми се чака чак до B47/B57, че това значи F30 LCI, но от друга страна не мога да си представя да сменям верига на 100к
Така си е, ако веригата бе като при М двигателите отпред да е сменяш на 150к човек може да си каже става, ама да вадиш мотора на 100к за една верига аз не бих се занимавал.
- expl0de
- младши ентусиаст
- Мнения: 783
- Регистриран на: 11.10.2012
- Пол: Мъж
- Кара: e92, f30
- Мечтае да кара: M4
Re: BMW e90 320D 2009 N47
Не се вади мотора,само кутията се сваля. Тези B двигатели ако си мислите, че ще са по-здрави... 150к км, даже 200к си изкарва спокойно веригата. F ки има и на по 230к с оригиналната. Наистина маслото на 15к е оптимално да се сменя от към цена/качество. Като дойде колата може да напишеш кое на колко км е сменяно и интервалите на маслото. Интересно ще е кола на тези км с пълна история.
Re: BMW e90 320D 2009 N47
Незнам защо казвате че има проблем с коляновия вал защото първо заминава тънката верига която е от горивната помпа до разпределителните валове.Поне при мен беше така от коляновия вал до помпата беше по малко разтегната веригата която е и двойно по-дебела.Колата беше на 175к километра и нищо не беше отваряно по мотора всичко си беше оригинално.Иначе със сигурност веригите заминават от това сменяне на маслото на 30к километра ако ги смениш и си сменяш маслото на 10 к няма да имаш повече проблем.А относно смяната става и без да се сваля мотора на място аз си ги сменях в къщи в гаража ми.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- r3s1s74nc3
- младши ентусиаст
- Мнения: 309
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: Бургас
Re: BMW e90 320D 2009 N47
Може и 300к км да изкарат ама качени на платформа на някоя пътна помощ
Сигурно всеки който се е интересувал от този мотор , е гледал този клип , но все пак , за невярващите :
https://www.youtube.com/watch?v=HQpQIi7gI_U
F-ките са след 2009 година , така че няма как тях да ги засяга , този проблем .
Сигурно всеки който се е интересувал от този мотор , е гледал този клип , но все пак , за невярващите :
https://www.youtube.com/watch?v=HQpQIi7gI_U
F-ките са след 2009 година , така че няма как тях да ги засяга , този проблем .
33 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани