Новозакупен Е53 и редица проблеми?

X серия (E84,F48,F39,F47,E83,F25,F26,E53,E70,F15,E71,F16)

Модератор: Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от AlCapone » 06 Дек 2017, 19:53

Здравейте колеги,
за жалост няма специализиран софт преди имах INPA с е39-тката ама с всичкия си акъл я продадох заедно с колата :) И сега съм в процес на търсене какво е наи удачно да купя за хикса? Преди време си купих един любителски четец MemoScan U480 http://www.memoscan.cn/en/showproducts.asp?Cid=2 и сега чета колата с него.

Добре де какво направих та активирах това ACC и не мога ли да го оправя без софт аз просто влязох да видя дали няма записан и друг език за таблото???
За 120-те километра и ДСЦ имам подозрения че нещата са свързани и мисля че проблемите идват от към АБС модула. Или пък разтегната ангренажна верига която по някъкъв начин обърква ваноса има ли логика според вас? В тази връзка искам да попитам какви са симптомите за скапан АБС модул защото за радост до сега не съм се сблъсквал с този проблем а знам че е често срещан? Както казах нямам записани грешки свързани с АБС-а и ДСЦ-то (поне не излизат на моя четец) АБС-а на таблото светва при палене и после си гасне както си е нормално и дори мисля че един път го усетх на педала как рита НО символа на ДСЦ свети постоянно и съответно бутона му е абсолютно не активен? Датчика за ъгъла на завиване дали записва грешка когато има проблем с него същия въпрос имам и за АБС модула???

п.п. Благодаря Ви за съдеиствието и вниманието!
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 330
Регистриран на: 1.12.2008
Пол: Мъж
Кара: Е70 4.8

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от Papy_m » 09 Дек 2017, 20:04

Брат още веднъж ти казвам евала за ентусиазма и търпението. Това като ти свети ДСЦ-то пробвал ли си го дали имаш 4х4? Когато аз търсех да взема моя Х карах един от Пловдив, на който също му светеше ДСЦ и съответно беше само на задно. Човека тогава ми твърдеше, че 100 % е от АБС модула и че срещу 100 лв. ще го оправи, но така и не го взех този Х. Както и да е, пробвай дали ти въртят всичките колела и вероятна причина ще е АБС-а. Не мога да кажа със сигурност защото незнам. Това съм чувал.
Поздрави :yes:
Или водиш, или следваш, или ми се махаш от пътя!

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 430
Регистриран на: 6.03.2013
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: х5 4.6is
Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от Батман » 09 Дек 2017, 22:25

Papy_m написа:Брат още веднъж ти казвам евала за ентусиазма и търпението. Това като ти свети ДСЦ-то пробвал ли си го дали имаш 4х4? Когато аз търсех да взема моя Х карах един от Пловдив, на който също му светеше ДСЦ и съответно беше само на задно. Човека тогава ми твърдеше, че 100 % е от АБС модула и че срещу 100 лв. ще го оправи, но така и не го взех този Х. Както и да е, пробвай дали ти въртят всичките колела и вероятна причина ще е АБС-а. Не мога да кажа със сигурност защото незнам. Това съм чувал.
Поздрави :yes:


преди фейса са с механично-поспоянно 4х4 38/62, ако няма предно, значи няма да може да отлепи от 0км/ч..
Иначе за АЦЦ мога да погледна в района на Сф..нямаш ядове

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 109
Регистриран на: 15.06.2012
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: е53 06'

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от kerpicha » 11 Дек 2017, 1:17

AlCapone написа:Здравейте колеги,
за жалост няма специализиран софт преди имах INPA с е39-тката ама с всичкия си акъл я продадох заедно с колата :) И сега съм в процес на търсене какво е наи удачно да купя за хикса? Преди време си купих един любителски четец MemoScan U480 http://www.memoscan.cn/en/showproducts.asp?Cid=2 и сега чета колата с него.

Добре де какво направих та активирах това ACC и не мога ли да го оправя без софт аз просто влязох да видя дали няма записан и друг език за таблото???
За 120-те километра и ДСЦ имам подозрения че нещата са свързани и мисля че проблемите идват от към АБС модула. Или пък разтегната ангренажна верига която по някъкъв начин обърква ваноса има ли логика според вас? В тази връзка искам да попитам какви са симптомите за скапан АБС модул защото за радост до сега не съм се сблъсквал с този проблем а знам че е често срещан? Както казах нямам записани грешки свързани с АБС-а и ДСЦ-то (поне не излизат на моя четец) АБС-а на таблото светва при палене и после си гасне както си е нормално и дори мисля че един път го усетх на педала как рита НО символа на ДСЦ свети постоянно и съответно бутона му е абсолютно не активен? Датчика за ъгъла на завиване дали записва грешка когато има проблем с него същия въпрос имам и за АБС модула???

п.п. Благодаря Ви за съдеиствието и вниманието!



Датчикът за ъгъл на волана записва грешка, да. Все пак провери на живи данни дали отчита и дали са коректни данните му. Аз имам дертове с тоя датчик, дори чакам сега да ми пристигне новият, и на таблото свети 4х4/ДСЦ, както и бутоните за ДСЦ и асистента за спускане са неактивни. 4х4-то си е активно реално, но имам чувството, че е някак по-дървено. Може и да си внушавам.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от AlCapone » 12 Дек 2017, 13:36

Здравейте колеги,
Papy мерси брат макар че търпението ми е на финала но пък ми остават малко неща(но все сложни) и за това не се отказвам пък и обичам да се ровя и ръцете да са ми в масло кофтито е че хвърчат много пари но пък те са за това да хвърчат :lalala: :mhihi: Иначе за 4х4 нещата са както казва Батман аз съм с постоянно 4х4 а DSC,ESP, системата за наклон при спускане и други електроники са само екстри към четворното а и съм пробвал и въртят всички колела. Батман мерси за съдеиствието брат ама в момента се подвизавам в Ловеч и ми е далечко София по скоро ме интересува какво да си взема за да мога да си чета по подробно колата и например да мога да си калибрирам въздушното окачване.... дайте съвет какво и от къде да си купя за да си правя тези процедури като целта е да е по евтинко и по опростено за работа???

Я кажете тоя умрял датчик за ъгъла на завиване ремонтира ли се или задължително трябва да се купува нов и ако трябва нов от къде да си го набавя по евтинко може би ebay?

СЪЩЕВРЕМЕННО в събота запретнах ръкави вкарах колата в двора на поляната(че гаража с канала в момента са ми малко заети) и си смених гарнитурите на всмукателния колектор и клапана на картерните газове,изчистих и кутията на филтъра на купето(която се сваляше лесно точно както каза dan-dam) и НАЙ СЕТНЕ видях от къде ми е теча на антифриз но за жалост нямах как да го отстраня защото не се бях подготвил а и бързах да събера колата защото ми трябваше на следващия ден. И така макар и на полеви условия свалих колектора и съответно клапана..... за мое голямо съжеление обаче веданга след като го свалих го продухах с уста и клапана не беше запушен по никакъв начин после го разглобих и мембраната му вътре също беше здрава и еластична...... гарнитурите на всмукателя също си бяха наред макар че се бяха втвърдили и смачкали.... и така 8 часа труд маи се оказа напразно... защото предполагах че този клапан ми е запушен и от там прави налягане в двигателя и ми харчи масло но явно ще се окаже че съм за сегменти.... :(
Ето и малко снимки:
Колектора със старите ганитури и клапан:
Изображение

С новите клапан и гарнитури и леко почистен:
Изображение

Стария клапан в разглобен вид:
Изображение
Изображение

Теча на антифриз на снимката ограден в червено на една снадка/щуцер в десния краи на номер 8 от схемата:
Изображение
Изображение

Изникна ми един много важен въпрос на самия клапан има един "изход/отушник" не мога да го определя точно говоря за това на което се вкарва маркуч номер 6 от тази схема:
Изображение
Сега на стария ми клапан който махнах този отдушник беше запушен с гумена "шапка" която изглеждаше фабрична НА НОВИЯ ми клапан остана отпушен като към него нямаше шапка за запушване А СПОРЕД схемите от BMWFans там трябва да има маркуч за вакум?? Къде е истината ?!?!?!?!

Блгодаря Ви искренно за съветите и помоща борбата продължава! Пък дано сме полезни и на други колеги :yes:
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от dan-dam » 12 Дек 2017, 14:49

Датчика за положението на волана го търсиш втора ръка. Ако ти се дават около 400 лв по спомен, може и нов.
Вътре в самия датчик има едни много фини крачета, които се движат по писти. Та тези крачета се износват.

Ето доста подробно описано и със снимки.
http://sedefcha.blogspot.bg/2013/03/5-53.html

Може да погледнеш и тука за датчиците.
viewtopic.php?f=126&t=425092&hilit=%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA


Може да си свалиш виртуалната машина от тази тема и ще ти върши работа.

viewtopic.php?f=1&t=404395&hilit=%D0%B2%D0%B8%D1%80%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B0

Разбира се трябва да вземеш и един кабел.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от AlCapone » 12 Дек 2017, 16:13

dan-dam написа:Датчика за положението на волана го търсиш втора ръка. Ако ти се дават около 400 лв по спомен, може и нов.
Вътре в самия датчик има едни много фини крачета, които се движат по писти. Та тези крачета се износват.

Ето доста подробно описано и със снимки.
http://sedefcha.blogspot.bg/2013/03/5-53.html

Може да погледнеш и тука за датчиците.
viewtopic.php?f=126&t=425092&hilit=%D0%B4%D0%B0%D1%82%D1%87%D0%B8%D0%BA


Може да си свалиш виртуалната машина от тази тема и ще ти върши работа.

viewtopic.php?f=1&t=404395&hilit=%D0%B2%D0%B8%D1%80%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B0

Разбира се трябва да вземеш и един кабел.


Аз се бях насочил към BMW Scanner ver. 1.4 full от олх некъв пич от Варна ги продава за по 40лв насочих се към него защото ми изглежда по лесно за работа и е евтин. Какво ще кажете за него като вариант? Много ми е важно да мога да калибрирам възглавниците на въздушното и да гледам разните му датчици като този за ъгъла на завиване както и тези за фаровете и въздушното окачване дали са ок също така да видя както ме посъветва някой преди време да карам и да пусна живи данни(ако е възможно да карам с пуснат BMW Scanner) и да видия какво се случва когато вдигна 120км/h. Ако върши тия работи да го взимам него ?

:dunno:
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от AlCapone » 11 Яну 2018, 15:54

Здравейте пичове и за много години,
малко UP на инфото. Взех си аз още преди нова година BMW INPA K + DCAN CABLE/INPA Switch както и BMW Scanner 1.4 както колегата dan-dam ме посъветва следвах стъпките от тази тема

dan-dam написа:
Може да си свалиш виртуалната машина от тази тема и ще ти върши работа.

viewtopic.php?f=1&t=404395&hilit=%D0%B2%D0%B8%D1%80%D1%82%D1%83%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B0

Разбира се трябва да вземеш и един кабел.


И стриктно следвах стъпките за инсталация но за жалост много пъти пробвах и винаги на около 20% от инсталацията на имиджа ми дава грешка и до там. За това пък с BMW Scanner-a всичко стана от първия път и си чете колата без проблеми. И така пооправих си някой неща със скенера като символа за ACC-то както и това че си смених езика на Английски и др.

Така за да не разводнявам както обикновенно темата направо на въпросите:

1. На board comp./ check-a съм изчистил абсолютно всичките проблеми остана само един много известен: "SELFLEVEL SUSP INACT" закачих BMW Scanner-a и на EHC модула ми даде следното :
Изображение

веднага размених датчиците и се оказва че датчика си е наред просто няма сигнал до него след което му ичистих много обстоино куплунга/буксата и го закачих но ефект нямаше. Въпросите са някой може ли да ме насочи къде да търся проблема и на къде отива кабела от тачика предполагам че влиза в някой модул който е в багажника до компресора или греша??? Другия въпрос който пак свързан с въздушното е ако успея да оправя проблема с датчика после мога ли да калибрирам въздушното със скенера на този въпрос така и не получих еднозначен отговор(дори и в чуждите форуми)?

2. Къде с тоя скенер да търся защо ми свети DSC-то нещо не можах да се ореантирам в кой модул да ровя за да видя примерно работи ли ми датчика за ъгъла на завиване както и датчиците за ABS-a и други датчици, сензори и неща свързани с 4х4 и ABS-a????

3. Дайте ми линк на друг имидж, архив или торент с работаща на WIN10 32-bit INPA,NCS или друг от тези софтуери ?

4. Още стои въпроса ми относно отдушника на клапана на картерните газове от по горния ми пост???

5. Дали пък нямам включено някъкво електронно ограничение на 120км/ч и къде мога да проверя със скенера евентуално за подобно нещо ако въобще е възможно Е53?
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от dan-dam » 11 Яну 2018, 16:14

ЕHC модула е в багажника, под комресора. Зад акумулатора има един пластмасов капак. Отдолу е модула. Самият модул се пада в дясно от акумулатора.

Изображение

Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от AlCapone » 11 Яну 2018, 16:21

Мерси колега инфото и снимките са ми много много полезни благодарско :yes: :yes: :yes: Обаче очаквах за датчиците ляв/десен да си има отделни букси към модула а тук е само една с голям сноп кабели и сега става сложно за проверка защо аджеба ми го дава в жълтно "Fault currently not present" и всичко това при условие че съм почистил много добре буксата на самия датчик :cry: Идеи?
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от dan-dam » 11 Яну 2018, 16:27

Пробвай с друг модул.
Другия вариант е да намериш пиновете на буксата, да видиш кои кабели отиват до десния датчик и да ги провериш с мултицета. Не знам дали по цветовете на кабелите няма да може да се ориентираш. Виж цветовете на кабелите на датчика, може би вървят същите до самата букса на модула.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от AlCapone » 12 Яну 2018, 14:24

dan-dam написа:Пробвай с друг модул.
Другия вариант е да намериш пиновете на буксата, да видиш кои кабели отиват до десния датчик и да ги провериш с мултицета. Не знам дали по цветовете на кабелите няма да може да се ориентираш. Виж цветовете на кабелите на датчика, може би вървят същите до самата букса на модула.


Здравей,
ами така и ще опитам по цветовете явно нямам много избор :(

Да Ви се похваля наи накрая разбрах за какво е този маркуч номер 6 от схемата:
Изображение
ето от тази снимка може да разберете и Вие:
Изображение
за да съм/сме полезни и на други колеги накратко мога да кажа че на този вакум се вързва вакумен маркуч(номер 6 от схемата) НО САМО при М52 моторите докато при М54 този изход за вакумния маркуч се затапва с гумена капачка (която нямах в новия комплект на клапана SWAG но я запазих от стария) защото при М54 този вакум се взима от друго място!

Някой нещо по софтуерните ми въпроси?
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1011
Регистриран на: 18.01.2009
Местоположение: София, ама съм от село
Пол: Мъж
Кара: 03'Е53 М62TUB44
Мечтае да кара: Е34 540/6 touring
Детайли за колата: Петица с много седмици

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от dan-dam » 12 Яну 2018, 14:44

Намерих схеми за Е39, ама то е същото окачване.

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39- ... ht/ah60VSZ

Десния сензор. Горе А118 трябва да е ЕНС модула. Пиновете трябва да са 2, 5 и 7.


https://www.newtis.info/tisv2/a/en/e39-530i-tou/YgxIstT
Това трябва да е самият модул.
пинове 2, 5 и 7 са:

2 E Sensor signal Rear right level sensor

5 M Sensor ground Rear right level sensor

7 A Sensor positive supply Rear right level sensor


2-жълто-кафяв
5-жълто-черен
7-жълто-сив

Нека се включи още някой, който е по-наясно със схемите, но мисля, че ще да е така.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 268
Регистриран на: 8.10.2006
Местоположение: на шофьорското място!
Кара: когато има гориво.
Мечтае да кара: Джесика Алба
Детайли за колата: Е30 316i; E36 318i; E39 528i; Е53 3.0i; Munich, Germany

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от AlCapone » 19 Май 2018, 12:31

Здравейте пичове,
малко събуждам темата дано да не е проблем защото ми се отвори свободно време да се поровя по останалите проблеми на колата.

На дневен ред е въздушното окачване и грешката която съм постнал като снимка малко по нагоре (Rear right sensor - is not present) така реших да прозвъня кабелите от датчика до EHC модула за да съм сигурен, че или проблема е в някой прекъснат кабел или е в EHC модула защото датчика както бях писал по горе е здрав разбрах го след като го сложих от другата страна и прочетох грешките и отново ми даваше че десния не е "наличен" а левия си е ОК. Проблема ми тук е, че сверих информацията от newtis.info за е39 която ми даде колегата dan-dam от последния му пост но нещо не е наред при мен няма 7-ми пин.

Изображение
Изображение

прерових newdis с и без VIN но така и не успях да намеря Wiring diagram за rear right sensor на моята кола търсих инфо и в гугъл не и не....... Другот което е, че ми трябва и снимка или друг инфо за пиновете на буксата която вилиза в EHC модула защото на нея те не са номерирани, а не искам да режа изолацията на кабела за да ги прозвъня. Иначе самият модул на пръв поглед изглежда ок няма следи от изгорели елементи и надути кондензатори но това е само визуално все пак:

Изображение

И другия ми въпрос е свързан с климатроника.... както си работеше и умря след което веднага проверих всички бушни свързани с него но не е от бушон после отидох при един "маистор" дето пълни климатици закачи ме и ми каза че имам фреон но компресора ми не включва нещо което и аз забелязах е, че когато пусна климатика и оборотите и въобще шума на мотора не се променят дори малко това е явен признак че маистора е прав. После пък открих че и при пуснат климатик когато колата е на място и ел.перката не върти.

1.Тук въпроса ми е електрическата перка на климатика пуска ли се задължително след като си му натиснал копчето за пускане? При температура на околната среда 20 и нагоре градуса разбира се.
2.Ако ел.перката е изгоряла то това може ли да забранява по накакъв начин да се пусне и компресора на климатика защото както ви казах умря изведнъж и не може и перката и компресора да са се повредили точно в един и същи момент?

:bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown: :bowdown:


ОБНОВЕНА:

Колегата dan-dam беше абсолютно прав, а аз тотално се бях объркал като търсех 7ми пин на буксата на датчика :mhihi: :mhihi: :mhihi: в последствие намерих в DIS wiring diagrams of rear right sensor и те се оказаха точно както колегата беше казал 2,5 и 7 пинове на голямата букса на EHC модула.... :ok: Понеже работя на малко не добре осветено място и не бях забелязал че на челната страна в четирите ъгъла на буксата на EHC са написани с много малки цифрички 1-13 и 14-26 съответно на едния ред пиновете са от 1-ви до 13-ти а на другия от 14-26. И така прозвънях кабелите и установих, че са здрави. По пътя на логиката трябва да търся нов EHC модул ако някой има здрав да пише на ЛС. Въпроса за климатроника остава?
Пушил съм в движение и с DJ STANCHO на мотора.....

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 278
Регистриран на: 7.09.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: back to diesel(Ld)

Re: Новозакупен Е53 и редица проблеми?

Мнение от motor » 19 Май 2018, 22:10

Само за протокола заден ляв и десен датчик не са еднакви. Десния е двоен и обикновенно на него пише doppel.
В каталога е голяма боза с номерата на датчиците.

Отностно Е-перката - пуска се или аварийно при много восока темп на двигателя или при увеличаване на налягането на хладилния агент.
БЯЛ ЛЯП И КОЛАТА ПО ИНЕРЦИЯ(НА ГАС)

ПредишнаСледваща

Назад към X1/X2/Х3/Х4/X5/X6

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook