Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
Модератор: Технически модератори
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- svetoslavned
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 198
- Регистриран на: 16.08.2006
- Местоположение: гр.Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E 83 /2.0d /2006
- Мечтае да кара: M 3
- Детайли за колата: Тайна
Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
Колеги имам следния проблем, колата е Х3 2.0д 2006г. 150к.с. Имам колата от 2месеца и много й се радвам. Когато паднат температурите под 0 градуса се появява следното нещо...пали и веднага гасне, после отново и така на втория или третия път запалва. Проверена е на диагностика дава грешка 54С8 за резистора на актуатора и грешка 43Е2 което е за клапата преди АГР-а.За първата грешка имам обяснение за втората съм изчел и изгледал всичко и мисля че проблема с паленето не е от тези грешки. Искам да спомена че съм проверил свещите и са здрави имат еднакво съпротивление...а релето не ми го дава на диагностиката че е неизправно. Възможно ли е да е от някакъв сензор по веригата...нещо от сорта за температурата на входящия въздух....или нещо подобно? Моля в темата да се включат само хора които са имали подобен проблем... Благодаря на отзовалите се.
свн
- racing_team_vidin
- ентусиаст
- Мнения: 1057
- Регистриран на: 10.10.2008
- Местоположение: Видин
- Пол: Мъж
- Кара: E65 black- sport package
Re: Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
Откачи буксата на клапата и пробвай да запалиш, и виж как ще е!
- svetoslavned
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 198
- Регистриран на: 16.08.2006
- Местоположение: гр.Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E 83 /2.0d /2006
- Мечтае да кара: M 3
- Детайли за колата: Тайна
- Leon
- старши ентусиаст
- Мнения: 10482
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
Предвид, че колата ти е 1:1 Е46, потърси в подфорума за тях, може да намериш подобен проблем и решение.
Never mistake motion for action...
- svetoslavned
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 198
- Регистриран на: 16.08.2006
- Местоположение: гр.Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E 83 /2.0d /2006
- Мечтае да кара: M 3
- Детайли за колата: Тайна
Re: Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
С нея и без нея е едно и също... днес свалих клапата и я почистих, проверих моторчето и зъбните колела... всичко е ОК. Не знам дали работи обаче...гледах всичко в Youtube ...видях как се сменят зъбните колела ако са износени но при мен всичко е ОК. За сега съм я откачил от буксата за да видя как ще е с паленето при по ниски температури. Ако имате други идеи споделете...
свн
- svetoslavned
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 198
- Регистриран на: 16.08.2006
- Местоположение: гр.Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E 83 /2.0d /2006
- Мечтае да кара: M 3
- Детайли за колата: Тайна
Re: Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
Колега имах е46 с този мотор, но нямаше тази дроселова клапа преди АГР-а и не съм имал подобен проблем, затова търся други мнения.
свн
- бабъл
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 200
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: F31
Re: Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
Здравей колега, имах същия проблем преди време, смених клапата и всичко се оправи. При мен си стоеше постоянно на отворено положение. Ако откачиш буксата,едва ли ще се промени нещо,клапата пак ще си остане отворена. Мисля,че имаше опция с диагностика да я затвориш и отвориш, и така се разбира дали работи.
- svetoslavned
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 198
- Регистриран на: 16.08.2006
- Местоположение: гр.Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E 83 /2.0d /2006
- Мечтае да кара: M 3
- Детайли за колата: Тайна
Re: Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
Да, прав си колега. Вчера я свалях и почистих, забелязах че стои постоянно отворена. Измерих с мултицета изхода й, но нищо не показва...вътре моторчето е здраво, но платката беше цялата в масло, почистих я със спирт след това я подсуших и отново я замериха с уреда...но нищо. Явно ще се купува друга. Каква и е цената ако не е тайна?
свн
- grigor7803
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 26.09.2017
- Кара: x6 35д
Re: Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
Ами тя клапата винаги и постоянно си е отворена.Затваря се единствено успоредно със загасяне на мотора за около 2-3 секунди.Затова е и клапа за меко гасене.Когато в тръбите има много наноси е възможно да запецва в затворено положение,но тогава колата няма да запали или както казва колегата,пали и веднага гасни
Изпратено от моят SM-A510F с помощта на Tapatalk
Изпратено от моят SM-A510F с помощта на Tapatalk
- бабъл
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 200
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: F31
Re: Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
Може и така да е, нямам идея за какво точно служи. След като я смених,всичко се оправи. Мисля, че я взех за 250 лв. втора употреба(Това е било преди 6-7 години,сега сигурно е доста по-евтина ). Отиди при някой с диагностика и я тествай за по сигурно. При мен,като беше по-студено, около 0 и надолу, първото палене, гаснеше веднага и след това палиш и няма проблеми. Може и да си е оставала затворена, незнам, но след това сама ли се отваря?
- svetoslavned
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 198
- Регистриран на: 16.08.2006
- Местоположение: гр.Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E 83 /2.0d /2006
- Мечтае да кара: M 3
- Детайли за колата: Тайна
Re: Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
Когато намеря малко повече време ще разбера как работи...Би трябвало да контролира входящия въздух и както е описал колега по-горе, когато гасиш колата тя се затваря. Не съм сигурен обаче , че стои постоянно отворена, би трябвало да се отваря с натискането на газта...но това не съм го проверил. Ако някой е по-запознат с работата на клапата да сподели. Доста електронни елементи има по нея, които управляват мотора които движи клапата, едва ли има само отворено и затворено положение и интересно ,че на стария мотор (е46) тази клапа липсва а пак има електронно управление на турбото.
свн
- STEVAL
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 191
- Регистриран на: 26.04.2013
- Местоположение: Ямбол
- Пол: Мъж
Re: Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
Клапата освен за плавно гасене, отговаря и за регенерацията на DPF-а. Ако при гасене се затваря до край, значи клапата си работи.
За за изгасването след запалване - провери температурния сензор на входящия въздух. Единия е на вертикалната тръба след интеркулера - тръбата преди въпросната клапа. Другия сензор е в сензора на дебитомера
За за изгасването след запалване - провери температурния сензор на входящия въздух. Единия е на вертикалната тръба след интеркулера - тръбата преди въпросната клапа. Другия сензор е в сензора на дебитомера
- svetoslavned
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 198
- Регистриран на: 16.08.2006
- Местоположение: гр.Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: E 83 /2.0d /2006
- Мечтае да кара: M 3
- Детайли за колата: Тайна
Re: Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
Благодаря колега...точно за температурните сензори се бях замислил и ще ги проверя.
свн
- firetux
- Потребител
- Мнения: 49
- Регистриран на: 4.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше AS71
Re: Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
Здравейте, аз карам същата Е83, но 2007. Имах същия проблем с гасненето, но когато имаше грешка за запушен ДПФ, изтриех ли грешката преди първото палене не гаснеше. След време премахнах филтъра и повече не се е гасил мотора. Вероятно при наличие на определени грешки горивната смес е бедна за студения старт.
- grigor7803
- Потребител
- Мнения: 16
- Регистриран на: 26.09.2017
- Кара: x6 35д
Re: Х3 Е83/2.0д/150/2006г. проблем
Колега,намери ли някакво решение на проблема?Днес и на мен ми се случи същото.Колата запали,но оборотите поиграха около 500 и угасна.После си запали нормално,въпреки че при всяко палене изпушва сурова нафта а съм сменил и свещи и реле.
19 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани