Части от DaruCar - дали си заслужава?
Модератор: Общи модератори
62 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
Само оригинални
И без цигании -без изолиране на отделни системи и така нататък,мислени от по-големи инженери.
Чупи се,отиваш купуваш и сменяш. Като нямаш пари и ще правиш компромис,караш Дачия.
То затова автопарка е на това дередже в Бг,щото всеки гледа алтернативата ,да не говорим пък да си купиш носач втора употреба от 15 год.кола
И без цигании -без изолиране на отделни системи и така нататък,мислени от по-големи инженери.
Чупи се,отиваш купуваш и сменяш. Като нямаш пари и ще правиш компромис,караш Дачия.
То затова автопарка е на това дередже в Бг,щото всеки гледа алтернативата ,да не говорим пък да си купиш носач втора употреба от 15 год.кола
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
Мен в дару за 46-цата ми дадоха дефектен клапан за картерните (за M52TU става въпрос ).
Та всичко е възможно. После си сложих Febi и колата заспа
Та и оригиналните части са си малко на късмет.
Като цяло качеството не е каквото беше, та аз не виждам смисъл да си купувам всичко от представителя.
Та всичко е възможно. После си сложих Febi и колата заспа
Та и оригиналните части са си малко на късмет.
Като цяло качеството не е каквото беше, та аз не виждам смисъл да си купувам всичко от представителя.
- In_Memoriam
- ентусиаст
- Мнения: 1311
- Регистриран на: 9.07.2010
- Местоположение: София
- Кара: на 0.6
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
Смея да твърдя за последните 4-5 години 90% от всички сменени части от гледна точка поддръжка (при липса на адекватен афтърмаркет тунинг производител) са части от BMW и никога нищо не се е случвало да бъде дефектно, така че за мен лично си заслужава. За някои от тях е желателно, а за други абсолютно задължително да бъдат от дилъра - например водна помпа, радиатор, термостат, виско, всички маркучи, гарнитури, О-рингове по двигателя, както и всичко при основен ремонт или ревизия. Честно казано не виждам някои хора как спят спокойно ако карат с ОЕМ "заместители" на нещо от гореизброеното, след като е ясно колко много китайски и турски ментета се внасят тук, но хора всякакви...
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
Честито на колегата, който си е купил оригинална част за BMW-то.
Явно не пазаруваш достатъчно често от там и на тях им е през панталона за някой с един термостат, който нито го е сменил при тях, нито има съответстваща документация.
Аз пък от Дару съм доволен, купих си лайсна с грешната текстура (моя грешка, грешен парт номер) и те ми я замениха с друга текстура без да искат обяснения.
Само с тоя регулатор за налягане ударих греда, ама те такива идват от БМВ - от АутоБавария ми дадоха също грешна част (2 години след Дару!!!), а после си я взеха и възстановиха парите.
Явно не пазаруваш достатъчно често от там и на тях им е през панталона за някой с един термостат, който нито го е сменил при тях, нито има съответстваща документация.
Аз пък от Дару съм доволен, купих си лайсна с грешната текстура (моя грешка, грешен парт номер) и те ми я замениха с друга текстура без да искат обяснения.
Само с тоя регулатор за налягане ударих греда, ама те такива идват от БМВ - от АутоБавария ми дадоха също грешна част (2 години след Дару!!!), а после си я взеха и възстановиха парите.
Последна промяна Хаос на 19 Окт 2017, 10:15, променена общо 1 път
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
- Драгослав
- младши ентусиаст
- Мнения: 629
- Регистриран на: 28.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46XI
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
Аз съм правил доста ремонти и обслужвания в дару кар на колата си Е46 xi. При х-а на доста части няма заместител и се слагат само оригинални,пример тампони на двигател,и разни неща по окачеането.Също смяна на масала по дифове,раздатака се правят там. Но според мен при положение,че колата е на 14 и повече години някои неща са бая скъпи. Давам пример. Мой познат кара 730д F01 2009г. За смяна на тампон на двигател плати 169лв за тампона и 60лв за труд,спада в програмата 7+. Аз за моята кола платих същата сума за тампона и смяна. Едната кола струва около 5 пъти повече от другата , но обслужването е едни пари. Но както се казва ''ако искаш''. Друг пример. Пак там ми откриха омасляване от гранитурата на картера. Чуканаха една примерна проформа за смяна на гарнитурата на картера в размер на 1226лв.,в цената влиза и труд. За този ремонт в форума има много добри сервизи,които ще го направят за 3-4 пъти по-малко пари. Всеки си преценява.
Последна промяна Драгослав на 19 Окт 2017, 10:32, променена общо 1 път
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
И аз съм доволен от Дару до сега. За гаранцията само мога другo да вметна - колегата, от който си взел после от форума според теб ще ти уважи ли гаранция?
Отделно по мои наблюдения точно голям процент от проблемите идват от монтажа и мега кадърните монтьорчета ("майстори")...
ОЕМ частите са скъпи, но това е... БМВ... Ако имате Порше ще е в пъти по-зле, това е положението
Цената допълнително много се усеща като надута, защото дадена част е на почти същата цена, както е била на чисто ново БМВ за 100к, без значение, че сега е такова на 15-20 години за 5к лева. Отделно от Германия последната година дигнаха доста цените на много неща, вкючително на чисто новите автомобили.
Отделно по мои наблюдения точно голям процент от проблемите идват от монтажа и мега кадърните монтьорчета ("майстори")...
ОЕМ частите са скъпи, но това е... БМВ... Ако имате Порше ще е в пъти по-зле, това е положението
Цената допълнително много се усеща като надута, защото дадена част е на почти същата цена, както е била на чисто ново БМВ за 100к, без значение, че сега е такова на 15-20 години за 5к лева. Отделно от Германия последната година дигнаха доста цените на много неща, вкючително на чисто новите автомобили.
Бившето возило: E92 335i, 2007, ръчни, 396 whp, 639 nm, 100 октана
Mfactory helical LSD, ST XA Coilovers, H&R sway bars, M3 control arms, D2 BBK 356mm floating + RLS29/Yellowstuff + Goodridge, 313 Performance 19" / 2Forge ZF1 18", OEM turbos
JB4 + Rev3, MHD JB4 BEF, BMS Clutch stop, Custom catless dоwnpipes, VRSF 7" FMIC, VRSF CP + Tial BOV, VRSF OEM Silicone inlets + OCC, Yokohama AD08R, BMS CDV
- DigitalExile
- ентусиаст
- Мнения: 910
- Регистриран на: 14.07.2013
- Местоположение: ул. дупка 1
- Кара: S LINE PLUS
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
Те понеже монтьорчетата в дару много разбират ама това е друга тема
- Wierdo
- младши ентусиаст
- Мнения: 558
- Регистриран на: 8.04.2008
- Местоположение: кестен сити
- Пол: Мъж
- Кара: 545i
- Мечтае да кара: 6 series 650i Gran Coupe
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
Rainbow написа: За гаранцията само мога другo да вметна - колегата, от който си взел после от форума според теб ще ти уважи ли гаранция?
Прдполагам за кой точно форумен колега говориме и да, сигурен съм, че ще ми уважи гаранцията. Вече го е правил с криви дискове, които сам си бях монтирал. Имам съмнението, че се бръкна в неговия си джоб , за да ми върне парите, но важен е крайният резултат.
- fancooler
- младши ентусиаст
- Мнения: 269
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e46 320Ci '01
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
Като обслужваш и ремонтираш колата при дилър плащаш повече, но пък ако стане нещо след ремонта колата ти се оправя за тяхна сметка. Да не говорим, че като е всичко в топ състояние по автомобила проблемите са по редки! Простичко е - искаш да финтираш системата и понякога успяваш с някой квартален "майстор", понякога - не...
PS: Колко народ се "учи" на е28цата ми не е истина!!! Оттогава при разни разбирачи не стъпвам!
PS: Колко народ се "учи" на е28цата ми не е истина!!! Оттогава при разни разбирачи не стъпвам!
- kener
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
С риск пак да бъда пак оплют, ще ви го напиша отново. Истински(ОЕМ) части се произвеждат(има до изчерпване на количествата) до 3 години след края на живота на модела(докато се продава в магазина). След това ОЕМ частите, които дилърите продават, не са преминали през качествения контрол за първично вграждане на БМВ. Отговорността за качеството преминава изцяло на подизпълнителя. Имайте в предвид че БМВ плаща всички материали и труд за производството на частите за първично вграждане, а пребира само тези, които отговарят на техните стандарти. Останалите се бракуват без значение какъв е дефекта и дали той не може да се отстрани. Пускането на такива части от подизпълнителя на пазара си е 100% печалба.
Потдръжката на автомобила в дилърски сервиз е равно на ремонт плюс застраховка. Цената е такава, защото в нея влиза и риска(цената) ако нещо се обърка или е дефектно при ремонта. Дилърите не вършат нищо за тяхна сметка - вие вече сте си го платили при предните посещения. Тази схема е заложена още при гаранционното обслужване. Дават ти 5 години гаранция ама са пресметнали, че задължителното обслужване през тези 5 години, ще върне в касите им 30%(примерно) от стойността на колата. Е що да не ви сменят двигателя гаранционно ако ви се счупи.
Не ме разбирайте погрешно, не плюя дилърите, разяснявам схемата. Който иска да се чувства сигурен и застрахован от дефектни части при ремонта на БМВ-то си е просто задължително да ползва техните услуги.
Потдръжката на автомобила в дилърски сервиз е равно на ремонт плюс застраховка. Цената е такава, защото в нея влиза и риска(цената) ако нещо се обърка или е дефектно при ремонта. Дилърите не вършат нищо за тяхна сметка - вие вече сте си го платили при предните посещения. Тази схема е заложена още при гаранционното обслужване. Дават ти 5 години гаранция ама са пресметнали, че задължителното обслужване през тези 5 години, ще върне в касите им 30%(примерно) от стойността на колата. Е що да не ви сменят двигателя гаранционно ако ви се счупи.
Не ме разбирайте погрешно, не плюя дилърите, разяснявам схемата. Който иска да се чувства сигурен и застрахован от дефектни части при ремонта на БМВ-то си е просто задължително да ползва техните услуги.
- randity
- Photographer
- Мнения: 726
- Регистриран на: 18.02.2010
- Местоположение: Крайните квартали на столицата
- Пол: Мъж
- Кара: му се нещо старо
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
kener написа:С риск пак да бъда пак оплют, ще ви го напиша отново. Истински(ОЕМ) части се произвеждат(има до изчерпване на количествата) до 3 години след края на живота на модела(докато се продава в магазина). След това ОЕМ частите, които дилърите продават, не са преминали през качествения контрол за първично вграждане на БМВ. Отговорността за качеството преминава изцяло на подизпълнителя. Имайте в предвид че БМВ плаща всички материали и труд за производството на частите за първично вграждане, а пребира само тези, които отговарят на техните стандарти. Останалите се бракуват без значение какъв е дефекта и дали той не може да се отстрани. Пускането на такива части от подизпълнителя на пазара си е 100% печалба.
Потдръжката на автомобила в дилърски сервиз е равно на ремонт плюс застраховка. Цената е такава, защото в нея влиза и риска(цената) ако нещо се обърка или е дефектно при ремонта. Дилърите не вършат нищо за тяхна сметка - вие вече сте си го платили при предните посещения. Тази схема е заложена още при гаранционното обслужване. Дават ти 5 години гаранция ама са пресметнали, че задължителното обслужване през тези 5 години, ще върне в касите им 30%(примерно) от стойността на колата. Е що да не ви сменят двигателя гаранционно ако ви се счупи.
Не ме разбирайте погрешно, не плюя дилърите, разяснявам схемата. Който иска да се чувства сигурен и застрахован от дефектни части при ремонта на БМВ-то си е просто задължително да ползва техните услуги.
А това в качеството си на какъв го казваш? От производството та чак до дилъра? Не те плюя, а питам от чист интерес?
.. и отново се замислих „Божее, какви автомобили са правени през миналия век. Сега всичко е пластмаса n-то качество."..
- kener
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 183
- Регистриран на: 18.01.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 530i E39
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
Ами мой познат(работа ни свърза) е собственик на дилърство(той ми обади схемата), а в предната ми работа бяхме подизпълнител на подизпълнителя на ... на БМВ. Правихме(може и още да я правят) една тъпа малка и ефтина платка, която в комбинация с един ел.двигател се вгражда в БМВ, Роувър и Фиат(не съм сигурен за последните).
- Elesar74
- старши ентусиаст
- Мнения: 2284
- Регистриран на: 10.04.2008
- Пол: Мъж
- Кара: Долното
- Детайли за колата: E39 525d
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
Вземал съм части то Дарукар, всичко е било качествено и все още "държи". Помня, преди 5 г. някъде, сменях неработещата машинка на задното отваряемо стъкло. Струваше 223 лв., обаче и до ден днешен нямам никакви ядове с нея, за разлика от преди и опитите да смазвам и раздвижвам въпросната машинка, всичките удариха на камък. Това е само едно от нещата, които съм пазарувал от тях. Не мога да кажа нищо лошо от моя собствен опит, виж за друг такъв, не мога да говоря. Чувал съм какви ли не неща за официалните сервизи и представителства, във форума има и тема за това. Моя опит е прекалено скромен за да се правят някакви генерални изводи за Дарукар, просто споделям мнение.
Човек си личи какъв е, не по това колко от високо гледа, а по това колко ниско може да се наведе.
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
kener написа:С риск пак да бъда пак оплют, ще ви го напиша отново. Истински(ОЕМ) части се произвеждат(има до изчерпване на количествата) до 3 години след края на живота на модела(докато се продава в магазина). След това ОЕМ частите, които дилърите продават, не са преминали през качествения контрол за първично вграждане на БМВ. Отговорността за качеството преминава изцяло на подизпълнителя. Имайте в предвид че БМВ плаща всички материали и труд за производството на частите за първично вграждане, а пребира само тези, които отговарят на техните стандарти. Останалите се бракуват без значение какъв е дефекта и дали той не може да се отстрани. Пускането на такива части от подизпълнителя на пазара си е ...
Това просто не е вярно за големите производители. Не зная откъде си го съчини, но такова положение няма. Аз пък ти го казвам като човек знаещ тези неща как вървят
алекс
трабант 601с
разни други возила
трабант 601с
разни други возила
Re: Части от DaruCar - дали си заслужава?
kener написа:С риск пак да бъда пак оплют, ще ви го напиша отново. Истински(ОЕМ) части се произвеждат(има до изчерпване на количествата) до 3 години след края на живота на модела(докато се продава в магазина). След това ОЕМ частите, които дилърите продават, не са преминали през качествения контрол за първично вграждане на БМВ. Отговорността за качеството преминава изцяло на подизпълнителя. Имайте в предвид че БМВ плаща всички материали и труд за производството на частите за първично вграждане, а пребира само тези, които отговарят на техните стандарти. Останалите се бракуват без значение какъв е дефекта и дали той не може да се отстрани. Пускането на такива части от подизпълнителя на пазара си е 100% печалба.
Потдръжката на автомобила в дилърски сервиз е равно на ремонт плюс застраховка. Цената е такава, защото в нея влиза и риска(цената) ако нещо се обърка или е дефектно при ремонта. Дилърите не вършат нищо за тяхна сметка - вие вече сте си го платили при предните посещения. Тази схема е заложена още при гаранционното обслужване. Дават ти 5 години гаранция ама са пресметнали, че задължителното обслужване през тези 5 години, ще върне в касите им 30%(примерно) от стойността на колата. Е що да не ви сменят двигателя гаранционно ако ви се счупи.
Не ме разбирайте погрешно, не плюя дилърите, разяснявам схемата. Който иска да се чувства сигурен и застрахован от дефектни части при ремонта на БМВ-то си е просто задължително да ползва техните услуги.
Риска от части, които са с параметри извън допуск е споделен между поръчителя и изготовителя. Но пешкира го обира изготовителя. Винаги.
Изготовителя разчита на стабилността на процесите си + изходящ качествен контрол, поръчителя разчита на входящ качествен контрол
Веригата е БМВ-Т1-Т2-Т3 като Т3 произвежда компоненти за Т2 и така нагоре по веригата докато стане автомобил
Някои по-критични възли, например спирачни компоненти, минават през 100% качествен контрол, това води до по-висока цена и по-ниска производителност, но няма начин. Магна са жив пример.
Други неотговорни възли - например лостчетата на чистачките са 1 бройка на 1000 (не помня Арексим колко правеха).
Теклас са някъде по-средата с техните компоненти за охладителната система и там е 1 от 100, зависи от поръчителя.
Затова в белия свят има гаранция, много от компонентите е възможно да минат между капките на качествения контрол дори за първоначално вграждане.
Не мога да коментирам как стои въпроса за части за коли по-стари от 5г., но обикновено производителя поръчва огромни количества резервни части и се е случавало като поръчам компоненти той да е на 10+ години, просто е стоял в склада. Понякога дори е преопакован с нова опаковка и етикет, все пак и складовите програми се осъвременяват. Но да се говори за продаване на брак с логото на марката е несериозно. Това означава, че ако това изплува тоя завод спира да произвежда за тази марка и всички други и пуска кепенците, а това са милиарди загуби, не милиони... Не можеш да се бъзикаш с качеството на продукцията си в този сектор.
Виж обаче всякакви мейле, лемфьордер итн са свободни да си правят каквото си искат. Те нямат сертификати от производителя, нямат необходимата техническа документация с размери, материали и технология на изработка и при тях е логично компонента да е по-некачествен.
АДМИНИТЕ ДА МЕ БАННАТ ПЕРМАНЕНТНО!!!
62 мнения
• Страница 2 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани