За и против ремап-а
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: За и против ремап-а
Не, просто има всякакъв тип клиенти и известна част от тях са тип "Само е това да видиш, само е онова да видиш". "Само" да влезе колата в сервиза струва пари. Да - колегата не е знаел за съединителя (което още веднъж подчертава, че при предприемане на тунинг всички компоненти трябва да имат ресурс, а не да са на прага на живота си), но не виждам какъв е бил проблема просто да си плати за ремапа, да си смени после съединителя и да си кара. Защо майсторът да се чувства длъжен да прави гимнастики, които му отнемат от работното време и могат да му струват загуби? И от позицията на клиент го казвам, защото аз като съм ходил някъде никога не съм имал претенцията някой да ми е длъжен. Все пак съм отишъл по желание.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: За и против ремап-а
Защото няма нищо по-хубаво от добрата реклама в този бранш. Защото е много важно клиента да остане доволен. Мен лично са ме "претупвали" и не бих препоръчал същите майстори колкото и да им се слави име на големи разбирачи. Когато правя диагностика на някого, винаги гледам да направя и нещо допълнително, например му кодирам някоя друга екстра, защото знам, че първо на човека ще му стане готино, второ на мен ще ми е кеф, че освен да сме човъркали по колата и да гледаме тъпи грешки и данни понякога с часове, накрая може сам да види и да "пипне" нещо конкретно. А да не забравяме и любимото на българските майстори - ще отиде при единия, ще му каже, че проблема е от другия и ще се завърти един порочен кръг.
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: За и против ремап-а
Аз се отнасям супер сериозно към правилното отношение към клиента и както казваш ти към възможността за добра реклама и добро впечатление. Но това твърде често граничи с позволяване на разни хора да ти се качват на главата и да почнат да искат повече, отколкото им се полага. В случая с въпросния ремап и съединител аз се изразих принципно. Може майсторът да е имал достатъчно време, да му се е занимавало и т.н. Но четейки тези неща много хора добиват особена самоувереност и почват да прекаляват в изискванията си към сервизите. Неслучайно на определени места клиентът няма право да седи при механиците и т.н. Не му е и работа. Всичко е според човека насреща. Да не споменаваме факта, че от толкова четене на форуми и какво ли още не някои хора си позволяват да наглеят, да дават акъл и да се сърдят накрая... На такива любезно им се припомня къде е изхода и ако желаят могат да си тръгнат. Съответно после обикалят и плюят по теб, като че ли си им направил черна магия. Темата е безкрайна, надявам се схванахте идеята ми.
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: За и против ремап-а
Това е бизнес все пак,човека св подсигурява,хем печели клиент,хем си проверява работата,ами ако пак превърти новия съединител ще е голям пис. Ето аз след това съм направил ощв няколко коли там, на майка ми джипката я водих да я мапне ...факт. Понеже и аз съм в сферата на услугите от този тип,ремонтирам ск. кутии на камиони,знаеш ли колко по лесно се работи, като обесниш на клиента какво правиш,извикаш го качиш кутията на стенд, демонатрираш му как работи и той е доволен...а ако просто му я фърлиш и му кажеш готова е те гледат супер скептично...
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: За и против ремап-а
Явно не си се сблъсквал с клиенти, на които не е възможно да обясниш каквото и да било и единственото решение е да им кажеш "Струва толко и толко, ако искаш я оставяй, ако не си отивай". Повярвай ми, има такива и никакъв подход не работи към тях. Вярно тук градът е ужасен в това отношение, но едва ли е прецедент.
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: За и против ремап-а
Dirty M5 driveR написа:Явно не си се сблъсквал с клиенти, на които не е възможно да обясниш каквото и да било и единственото решение е да им кажеш "Струва толко и толко, ако искаш я оставяй, ако не си отивай". Повярвай ми, има такива и никакъв подход не работи към тях. Вярно тук градът е ужасен в това отношение, но едва ли е прецедент.
Естествено, че има такива клиенти, хора всякакви,просто следваш конкретен начин на работа, който си решил и така ,не може да угодиш на всички това е ясно. Знаеш максимата един доволен ще доведе 3 ма, вдин не доволен, ще откаже 10. Избягахме от темата,за мен факта ,че колите ,които съм правил там до ден днешен са в перфектна кондиция вече 4 години говори достатъчно,факт е и че към този човек не съм чувал оплаквания( поне аз) има форуми както ти каза, лошо не съм и прочел. Това ме навежда на мисълта,че начина на работа и уменията му са били достатъчни да му се доверят. И за мен е свестен мапер,както го дъвчехме по на горе.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1668
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: За и против ремап-а
dextuar написа:Защото няма нищо по-хубаво от добрата реклама в този бранш. Защото е много важно клиента да остане доволен. Мен лично са ме "претупвали" и не бих препоръчал същите майстори колкото и да им се слави име на големи разбирачи. Когато правя диагностика на някого, винаги гледам да направя и нещо допълнително, например му кодирам някоя друга екстра, защото знам, че първо на човека ще му стане готино, второ на мен ще ми е кеф, че освен да сме човъркали по колата и да гледаме тъпи грешки и данни понякога с часове, накрая може сам да види и да "пипне" нещо конкретно. А да не забравяме и любимото на българските майстори - ще отиде при единия, ще му каже, че проблема е от другия и ще се завърти един порочен кръг.
нали знаеш ... като реши човек САМ да си губи времето за "кеф" "за гъдела" и т.н. си е негова работа и аз така правя, но не очаквам това от другите
доколкото помня ти не се издържаш с тая дейност , нали ... ако почнеш да се издръжаш с нея ще видиш , "кефа" е много по-малко значим от ефективността "време-кеш" ... защото все пак ... предполагам си нормален човек ... а хората имат нужда кеш ... и от време ... време за теб самия може в момента да не ти трябва, може да си седиш и да си чоплиш "защото ще му стане готино" на "клиента" ама повечко време пробвай така ако ти изнася супер
аз като си търся майстори си търся такива които като отида, си свършват работата за която им плащам, не искам повече, не искам допълнителни "екстри" от тях, не искам да ме лигавят, лъжат и черпят с кафенца или отстъпки, искам да отида за едно нещо, то да се свърши да не се връщам ПАК за същото
____________________________________
Да не си мислиш, че се заяждам и аз имам пряка работа с крайни клиенти и много години съм правил сумати неща "екстра" освен това което е нужно ... просто щото може да се свърши, просто щото е тъпо да не се свърши, защото клиента "ще забележи разликата" , защото не съм мърляч и т.н. ... моят опит показва, че това е ПЪЛНА тъпотия да го правя освен в крайно ограничен размер, само нещо дребно, безрисково и изискващо много малко допълнително време , защото хората масово са мега незаинтересовани (генерално) , те си ползват каквото имат и ако "работи" другите неща не ги интересуват
ентусиастите са друго нещо или разни педантични хора ... но истината е , че парите в моя бранш НЕ се вадят от тия хора, и в сервизите за автомобили е така , защото хората с претенции забавят работата и изискват специфични неща ... а кеша и скоростта му на вадене са много по-регулярни ако се извършват обичайни и нормални дейности в сервизната сфера
тъжно, но факт
има естествено тесни специалисти при които ако искаш нещо да се свърши трябва да "кихнеш" и да се прежалиш, ще чакаш, ще плащаш и толкова ... или отписваш ремонта да стане
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
За и против ремап-а
Съгласен съм Те и повечето колеги си имат и друга работа, но не го правят или го правят срещу доп. заплащане, въпрос на виждане и разбиране
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
- stefan8898
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 96
- Регистриран на: 26.12.2012
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: samolet
- Мечтае да кара: F10 M5
Re: За и против ремап-а
Мойта щайга 535 д - 2006 лято я мапнах при vr - performance - на диното в Руси, 4 години вече никакъв проблем, направи се колата сеифти, в смисъл в рамките на разумното - от 272 на 317 коня, не гори масло, добре се разгръща мощността, хубаво бяга, нормално си гори, препоръчвам.
- badjo E60
- младши ентусиаст
- Мнения: 516
- Регистриран на: 17.03.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: bmw F 11 530 D
- Мечтае да кара: BMW М6 Купе Кабрио
Re: За и против ремап-а
Колеги да имате отзиви за Емо турбото от Варна ( тунинг про)бива ли го в ремапа ??
Re: За и против ремап-а
Dirty M5 driveR написа:Явно не си се сблъсквал с клиенти, на които не е възможно да обясниш каквото и да било и единственото решение е да им кажеш "Струва толко и толко, ако искаш я оставяй, ако не си отивай". Повярвай ми, има такива и никакъв подход не работи към тях. Вярно тук градът е ужасен в това отношение, но едва ли е прецедент.
Абе то хубаво ми го казаха по подобен начин в един пловдивски сервиз "или оставяй да работим, или я взимай и си пътувай където си искаш", това два дена след като колата е била в техния сервиз. Разбира се аз я оставих на момчетата да работят и когато вече 12 дена не се обадиха, реших да отида и да видя какво са направили, колата ми беше отместена встрани и не беше пипната грам.
Същия ден си взех колата по обяд и отидох в друг сервиз, до края на деня колата ми беше готова.
- vvasilev1
- старши ентусиаст
- Мнения: 1870
- Регистриран на: 8.04.2012
- Местоположение: Търново
- Пол: Мъж
- Кара: 318td compact '03
- Мечтае да кара: M3
- Детайли за колата: с две порти
Re: За и против ремап-а
Вземи ги напиши кои са тез кардио хирурзи... кво ги криеш.Kurtov написа:Dirty M5 driveR написа:Явно не си се сблъсквал с клиенти, на които не е възможно да обясниш каквото и да било и единственото решение е да им кажеш "Струва толко и толко, ако искаш я оставяй, ако не си отивай". Повярвай ми, има такива и никакъв подход не работи към тях. Вярно тук градът е ужасен в това отношение, но едва ли е прецедент.
Абе то хубаво ми го казаха по подобен начин в един пловдивски сервиз "или оставяй да работим, или я взимай и си пътувай където си искаш", това два дена след като колата е била в техния сервиз. Разбира се аз я оставих на момчетата да работят и когато вече 12 дена не се обадиха, реших да отида и да видя какво са направили, колата ми беше отместена встрани и не беше пипната грам.
Същия ден си взех колата по обяд и отидох в друг сервиз, до края на деня колата ми беше готова.
Изпратено от моят F3111 с помощта на Tapatalk
- Z3Ro*
- старши ентусиаст
- Мнения: 1637
- Регистриран на: 16.11.2011
- Местоположение: Монтана
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E39 530DA, E61 530XD LCI
- Мечтае да кара: Murcielago SV
Re: За и против ремап-а
Пичове, аз да кажа какво съм чул по темата с готовите файлове от човек, който се занимава с това в чужбина. Та готовите файлове не са оферта, понеже еднаквите двигатели не са съвсем еднакви дори и когато излязат от завода, още повече след 200к. км. Първо на е60 дюзите се кодират, защото впръскването е по-прецизно от на е39 примерно, отделно има и дпф на повечето. Оттук следва, че горивните карти е необходимо да са направени за конкретния мотор, иначе е въможно да се стигне до нежелани детонации в определени режими, което може да причини доста проблеми впоследствие. След това турбината на един мотор прави да речем 1.5 бара при дадена карта на 1800 оборота, докато турбината на друг мотор прави същото налягане със същата карта на 1900 или повече. Оттук съотношението гориво/въздух може да бъде не съвсем правилното и въпросният файл да се окаже неподходящ. Това не значи непременно, че турбината няма ресурс. Двигателите са с различна степен на износване като цяло. Затова, както някой спомена, най-добрият начин е тестване в движение или на стенд и коригиране на картите - може да е необходима минимална намеса в някоя карта, но това да значи примерно 10 или 20к.км повече живот на някой компонент. Аз не съм мапер и не твърдя, че разбирам от това, но така ми бе обяснено на мен. Отделно знам поне три-четири случая за готови файлове, които са ок на дна кола, но не и на друга, същата като нея...
- choio
- младши ентусиаст
- Мнения: 785
- Регистриран на: 2.02.2011
- Кара: E90 335i n55
- Мечтае да кара: Това, което кара;)
- Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j
Re: За и против ремап-а
Z3Ro* написа:Пичове, аз да кажа какво съм чул по темата с готовите файлове от човек, който се занимава с това в чужбина. Та готовите файлове не са оферта, понеже еднаквите двигатели не са съвсем еднакви дори и когато излязат от завода, още повече след 200к. км. Първо на е60 дюзите се кодират, защото впръскването е по-прецизно от на е39 примерно, отделно има и дпф на повечето. Оттук следва, че горивните карти е необходимо да са направени за конкретния мотор, иначе е въможно да се стигне до нежелани детонации в определени режими, което може да причини доста проблеми впоследствие. След това турбината на един мотор прави да речем 1.5 бара при дадена карта на 1800 оборота, докато турбината на друг мотор прави същото налягане със същата карта на 1900 или повече. Оттук съотношението гориво/въздух може да бъде не съвсем правилното и въпросният файл да се окаже неподходящ. Това не значи непременно, че турбината няма ресурс. Двигателите са с различна степен на износване като цяло. Затова, както някой спомена, най-добрият начин е тестване в движение или на стенд и коригиране на картите - може да е необходима минимална намеса в някоя карта, но това да значи примерно 10 или 20к.км повече живот на някой компонент. Аз не съм мапер и не твърдя, че разбирам от това, но така ми бе обяснено на мен. Отделно знам поне три-четири случая за готови файлове, които са ок на дна кола, но не и на друга, същата като нея...
Баш тва се опитвах да обеснявам,малко по рано в темата
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: За и против ремап-а
Добре, а когато си вземеш от БМВ кола с М Пърформанс софтуерен туининг дали ти го правят специално за твоята кола или си е и той "готов", защото си мисля, че е по-скоро второто, а цената даже не ми се коментира
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани