За и против ремап-а

5-та серия ('04 - '10)

Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: За и против ремап-а

Мнение от choio » 25 Сеп 2017, 22:18

adovet написа:Стига сте писали глупости, а помислете малко. Това с тея 20 коня при добро желание тоя на диното може да ти ги изкара на една и съща кола ако иска. То едни гуми да смениш и се променят стойностите, той ми говори на различни коли

Изпратено от моят P00A с помощта на Tapatalk


Казах ти има клипчета,може да ги гледаш...ок само ти не пишеш глупости ,ние сме индианци дето коли не сме виждали,освен да караме колегите да си мапват колите при теб колега, щом е толкова лесно просто потърси перфектния файл,и си ти...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: За и против ремап-а

Мнение от choio » 25 Сеп 2017, 22:20

Dirty M5 driveR написа:Ми казахме вече защо - защото още не са открили двигател с вечен ресурс. Отделно мапера ако почне да връща всеки, на когото колата му не е на 100% идеална няма да има какво да ремапва и ще фалира. Винаги има определен процент двигатели с дюзи на 50% живот, или турбина на 50% живот, съответно повишената мощност им скъсява жизнения цикъл още по-бързо и ето ти счупен двигател, за който мапера е виновен... Имаше един лаф "Ми тоя тоя двигател се чупи и без чип". ;)


Ти сам го каза,да ще счупи мотора и турбото по бързо но стойностите като мощност на теория трябва да са еднакви...никой не говори за издръжливоста... :bchug:
Последна промяна choio на 25 Сеп 2017, 22:21, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: За и против ремап-а

Мнение от adovet » 25 Сеп 2017, 22:21

Аз коли не мапвам, ама какво ли се мъча и аз да обяснявам

Изпратено от моят P00A с помощта на Tapatalk

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: За и против ремап-а

Мнение от choio » 25 Сеп 2017, 22:23

adovet написа:Аз коли не мапвам, ама какво ли се мъча и аз да обяснявам

Изпратено от моят P00A с помощта на Tapatalk


Не исках да прозвучи като заяждане,но по тази логика ако имаш перфектен файл, би могъл да си перфектния мапер...без лоши чуства :bchug:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4376
Регистриран на: 30.01.2009
Местоположение: Русе
Пол: Мъж
Кара: the real 5er
Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe

Re: За и против ремап-а

Мнение от Dirty M5 driveR » 26 Сеп 2017, 5:54

choio написа:Ти сам го каза,да ще счупи мотора и турбото по бързо но стойностите като мощност на теория трябва да са еднакви...никой не говори за издръжливоста... :bchug:


Не можах да те разбера. :dunno: Някой мапер да вземе да се включи и да каже как пише картите - как преценява колко гориво да пусне спряно луфта на турбината, или спрямо покаещата 3та дюза и леко запушената 6та. ;) Аз под индивидуални карти разбирам:
- двигателят е модифициран и стандартни карти няма да свършат така добре работа;
- двигателя е сток, но клиента примерно желае кривата на въртящия момент да е по-полегата. Един приятел така ги обича дизелите - не да се рязкат на 2000рпм и после да няма никой, ами да се разгръща плавно.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: За и против ремап-а

Мнение от choio » 26 Сеп 2017, 6:17

Dirty M5 driveR написа:
choio написа:Ти сам го каза,да ще счупи мотора и турбото по бързо но стойностите като мощност на теория трябва да са еднакви...никой не говори за издръжливоста... :bchug:


Не можах да те разбера. :dunno: Някой мапер да вземе да се включи и да каже как пише картите - как преценява колко гориво да пусне спряно луфта на турбината, или спрямо покаещата 3та дюза и леко запушената 6та. ;) Аз под индивидуални карти разбирам:
- двигателят е модифициран и стандартни карти няма да свършат така добре работа;
- двигателя е сток, но клиента примерно желае кривата на въртящия момент да е по-полегата. Един приятел така ги обича дизелите - не да се рязкат на 2000рпм и после да няма никой, ами да се разгръща плавно.


Имах предвид, че ако файла е един и същ, т.е copy-paste,на един и същ тип мотор,би трябвало, на теория, получените резултати,въртящ момент и к.с да са еднакви. Но на практика не се получава така. Явно говорим за едно и също...мен идеята ми е ,че занимавайки се лично с автомобила ти,мапера преглежда тези неща и виждайки проблем би трябвало да ти откаже или да те предупрвди за последствия...в повечето ситуации просто се налива готов файл,тества се на дино ( ако има) и чао...Специално Тони прави сумайти рънове и т.н т.е използва диното и като инструмент за настройка а не само за замерване конкретна мощност. И както казваш ти може да ти премести кривата, както пожелаеш( стига да е безопасно) иначе с готовия файл как би я преместил?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: За и против ремап-а

Мнение от Dextuar » 26 Сеп 2017, 9:12

choio написа:
Dirty M5 driveR написа:
choio написа:Ти сам го каза,да ще счупи мотора и турбото по бързо но стойностите като мощност на теория трябва да са еднакви...никой не говори за издръжливоста... :bchug:


Не можах да те разбера. :dunno: Някой мапер да вземе да се включи и да каже как пише картите - как преценява колко гориво да пусне спряно луфта на турбината, или спрямо покаещата 3та дюза и леко запушената 6та. ;) Аз под индивидуални карти разбирам:
- двигателят е модифициран и стандартни карти няма да свършат така добре работа;
- двигателя е сток, но клиента примерно желае кривата на въртящия момент да е по-полегата. Един приятел така ги обича дизелите - не да се рязкат на 2000рпм и после да няма никой, ами да се разгръща плавно.


Имах предвид, че ако файла е един и същ, т.е copy-paste,на един и същ тип мотор,би трябвало, на теория, получените резултати,въртящ момент и к.с да са еднакви. Но на практика не се получава така. Явно говорим за едно и също...мен идеята ми е ,че занимавайки се лично с автомобила ти,мапера преглежда тези неща и виждайки проблем би трябвало да ти откаже или да те предупрвди за последствия...в повечето ситуации просто се налива готов файл,тества се на дино ( ако има) и чао...Специално Тони прави сумайти рънове и т.н т.е използва диното и като инструмент за настройка а не само за замерване конкретна мощност. И както казваш ти може да ти премести кривата, както пожелаеш( стига да е безопасно) иначе с готовия файл как би я преместил?
Пичове, мериш колата на дино, нещо уж на клиента не му харесват конете, ПРАВИШ СЕ, че дърпаш файла, пускаш я пак на диното и графиката е друга, ама по-колата нищо не е барано. АТМОСФЕРНИ УСЛОВИЯ, настройки на диното, този, който мери колата на диното могат съвсем спокойно да ти качат/свалят 20 коня.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: За и против ремап-а

Мнение от choio » 26 Сеп 2017, 9:22

Прав си,за това хората търсят мапери които не го правят,за това всъщност е и темата,тва с конете е маркетингов ход, доста от тунинг студиата дават конете ти на мотора а не на колелата,защото са повече,а знаеш дино дет мери на мотор няма. И от там може да си играят както искат. То е дет се вика като при лекар,доверяваш се и правиш съответно лечение,и тука се доверяваш...диното не е само за да измериш и дадеш листче с еди колко си к.с и н/м...то е и за донастройка,но кой как го използва...знаеш...

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: За и против ремап-а

Мнение от adovet » 26 Сеп 2017, 9:36

choio написа:Прав си,за това хората търсят мапери които не го правят,за това всъщност е и темата,тва с конете е маркетингов ход, доста от тунинг студиата дават конете ти на мотора а не на колелата,защото са повече,а знаеш дино дет мери на мотор няма. И от там може да си играят както искат. То е дет се вика като при лекар,доверяваш се и правиш съответно лечение,и тука се доверяваш...диното не е само за да измериш и дадеш листче с еди колко си к.с и н/м...то е и за донастройка,но кой как го използва...знаеш...

Колега пак не си на ясно - почти при всеки дино стенд където и да отидеш ще ти дадат конски сили на вала и на колелата.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 785
Регистриран на: 2.02.2011
Кара: E90 335i n55
Мечтае да кара: Това, което кара;)
Детайли за колата: Jb4, FMIC,DP,CP,Xhp stage 3.Харчи,пари и бензин,като луда:)))j

Re: За и против ремап-а

Мнение от choio » 26 Сеп 2017, 9:39

adovet написа:
choio написа:Прав си,за това хората търсят мапери които не го правят,за това всъщност е и темата,тва с конете е маркетингов ход, доста от тунинг студиата дават конете ти на мотора а не на колелата,защото са повече,а знаеш дино дет мери на мотор няма. И от там може да си играят както искат. То е дет се вика като при лекар,доверяваш се и правиш съответно лечение,и тука се доверяваш...диното не е само за да измериш и дадеш листче с еди колко си к.с и н/м...то е и за донастройка,но кой как го използва...знаеш...

Колега пак не си на ясно - почти при всеки дино стенд където и да отидеш ще ти дадат конски сили на вала и на колелата.


Диното мери на колела,стойностите на вала се дават посредатвом коефициент, който се задава при меренето...или и тва не е вярно? Примврно маднес дават само на вала аз в тяхна графика стойност нанколела не съм виждал....тст дават само на колела....

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: За и против ремап-а

Мнение от adovet » 26 Сеп 2017, 9:42

Аз където съм ходил винаги са ми давали и на колелата и на вала. Трябва да си рядко тъп да ти дадат някаква стойност и да не питаш това на вала или на колелата е.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4307
Регистриран на: 3.04.2015
Пол: Мъж
Детайли за колата: 440i

Re: За и против ремап-а

Мнение от Dextuar » 26 Сеп 2017, 9:43

При Адлер също е само на мотора...

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1707
Регистриран на: 28.09.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
Мечтае да кара: без да се ядосва

Re: За и против ремап-а

Мнение от drago9205 » 26 Сеп 2017, 9:45

Аз мисля, че Dirty M5 driveR е доста прав в разсъжденията си за "къстам ремапа", стига "универсалната" карта за твоят автомобил с конкретен двигател и трансмисия, която слагат да е достатъчно добра къде е драмата, даже това може би е по-добър вариант от "къстам", защото това са тествани и претествани натройки.
Все пак като се замисля надали в завода всяка кола е настроена "къстам" и там, всичко е еднакво за конкретният модел и двигател.

П.С. Разбира се с уговорката, че говорим за стоковици.
Последна промяна drago9205 на 26 Сеп 2017, 9:49, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Online
Аватар
Мнения: 3724
Регистриран на: 27.01.2010
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: Tesla Y

Re: За и против ремап-а

Мнение от adovet » 26 Сеп 2017, 9:46

Принципно е най правилно на мотора да се дава, защото загубите до колелата може да са доста драстични, в зависимост от гуми, джанти, скорости и т.н

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1311
Регистриран на: 9.07.2010
Местоположение: София
Кара: на 0.6

Re: За и против ремап-а

Мнение от In_Memoriam » 26 Сеп 2017, 9:52

adovet написа:Принципно е най правилно на мотора да се дава, защото загубите до колелата може да са доста драстични, в зависимост от гуми, джанти, скорости и т.н


Ако искаш всеки да те баламосва както прецени, показване на стойности на вал е правилния начин, за което много се дразня на Madness. Аз бих настоявал до последно за мощност на колела, защото не съм малоумен и сам мога да сметна колко горе-долу колко имам на вал, точно както и от дадения сервиз го правят, с малката разлика че при този вариант не им оставам възможност да си манипулират резултата както те преценят, с цел да съм "по-доволен."

Разлика в резултатите от гуми и джанти може да има само на инерционен тип стенд като Диноджет, не и на такъв с активен товар.
Изображение

ПредишнаСледваща

Назад към Е60/Е61

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook