Борд. компютър за навигации с Андроид.
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Борд. компютър за навигации с Андроид.
Описание на IBUS interface и IBUS-APP
Най-накрая е готово приложението, което подкарва ОЕМ бордовия компютър на нещо различно от оригиналните навигации и МИД управления.
Приложението е написано и създадено от Adrian Kittner от немския BMW форум, приложението е платено, отключването му струва 22 Евро, които можете да платите чрез Пейпал или чрез дебитна карта в сайта на създателите му или директно през менюто на приложението.
Освен приложението, Ви е необходим IBUS interface модул.
В случая говорим за приложение за Андроид (версия 5.1 или по-нова), така че системата е съвместима с китайските навигации с Андроид, както и с телефони, таблети и други Андроид устройства с действащо USB.
Приложението добавя следните функции:
1. Данни от бордовия компютър + възможност за ресетване на среден разход и средна скорост.
2. Настройва часовника и датата по тези на устройството с Андроид, на което е качено приложението, така че най-накрая и ние с афтърмаркет навигациите можем да си имам часовник на таблото.
3. Таймери за печка, вентилация, както и директно включване на печка/вентилация.
4. Добавя десетки допълнителни, които обаче ще нарека "експериментални", понеже не работят на 100%, така че на този етап може да се разчита само на горните три, а номер4 приемете за допълнение, което е теството. Това включва: кодиране на US мигачи за колите с ЛЦМ3 и нагоре, кодиране на дневни светлини на дългите при колите с ЛЦМ3 и нагоре, сгъване и разгъване на огледалата за колите, които имат такива огледала, троен мигач, дневни светлини на габаритите или халогените, самозаключване в движение, самоотключване при гасене.
Работи без значение дали вашата кола е с голям или малък борд компютър. От настройките на приложението си избирате какъв е вашият борд и готово. *Имайте предвид, че при Е39/Е38/Е53 с малък борд (малкото табло) показва по-малко данни от бордовия компютър (липсват среден разход, средна скорост и др.)
Работи на BMW E46/E39/E38/E53 и други.
Ето едно кратко видео, за да добиете представа:
Приложението има няколко езика на менюто му, сред които е и български език.
Приложението може да бъде свалено от тук (ще се старая в сайта ми винаги да е качена най-новата действаща версия на програмата): tar.bg
Освен мултимедия или устройство с Андроид, на което да инсталирате приложението, ви трябват още:
IBUS interface, т.е. четец за IBUS комуникация, който да е поддържан от Андроид, както и от приложението. Такъв можете да намерите ТУК.
Свързва към колата чрез 12V, маса и IBUS, а от другата страна се свързва към USB порт на навигацията.
Силно ви препоръчвам да не оставяте IBUS интерфейс зад мултимедийната система, а в жабката, защото в редки случаи (например при ъпдейт) е възможно да се наложи да го изключите и включите.
Упътване за инсталация на интерфейса и приложението, както и отключването му: http://modbm.com/app/
Ето го какво представляват и самите интерфейси:
------------------------------------------------------------------------------
От няколко месеца тестваме, както и колегата hummer, който е първият бета тестер и реших да пусна тази тема, за да можем лека-полека да споделяме мнения, идеи или да задаваме въпроси.
А сега личните ми впечатления:
Инсталацията е и на хардуера, и на софтуера, е лесна, даже бих казал елементарна.
Накратко описвам какво трябва да направите, за да подкарате бордовия компютър:
1. Свързвате интерфейса към: 12V (постоянни или ACC), маса и IBUS (и трите кабела ги имате на буксата на фабричното радио, където сега сте включили Андроид навигацията).
2. Инсталирате приложението във Вашето Андроид устройство. Отваряте приложението.
3. Свързвате USB-то на IBUS интерфейса към свободно USB на Вашето Андроид устройство и в този момент Андроид трябва да Ви попита дали давате разрешение това приложение да се отваря, когато засече IBUS интерфейса. Слагате отметка на "винаги" и после натискате OK.
4. Отивате в менюто на приложението горе вляво (три чертички), после на "ИНФОРМАЦИЯ ЗА АВТОМОБИЛА" (Vehicle information). Потвърждавате, че приложението успешно прочите последните 7 символа от Вашата рама.
5. След това отивате в менюто на приложението горе вдясно (трите точки) и отивате в меню "ОТКЛЮЧВАНЕ", откъдето би следвало да се отключи приложението.
-----------------------------------------------------------------------------
Схеми, допълнителна информация, съвети
Качвам 2-те BMW радио букси, схемите им и кабелите, които са нужни за IBUS interface, както и техните обичайни цветове, ако това може да е полезно за някого.
Кръгли пинове:
При колите с по-стар радиомодул, буксата е "кръглите пинове" или позната още като BMW 17 pin connector. В програмите със схемите тази букса се нарича: X18126
А тук е цялата схема:
**********************************************************************************
Плоски пинове:
При колите с по-новия тип радиомодул, буксата е "плоските пинове" или позната още като BMW 40 pin connector. В програмите със схемите тази букса се нарича: X13646.
А тук е цялата схема:
Най-накрая е готово приложението, което подкарва ОЕМ бордовия компютър на нещо различно от оригиналните навигации и МИД управления.
Приложението е написано и създадено от Adrian Kittner от немския BMW форум, приложението е платено, отключването му струва 22 Евро, които можете да платите чрез Пейпал или чрез дебитна карта в сайта на създателите му или директно през менюто на приложението.
Освен приложението, Ви е необходим IBUS interface модул.
В случая говорим за приложение за Андроид (версия 5.1 или по-нова), така че системата е съвместима с китайските навигации с Андроид, както и с телефони, таблети и други Андроид устройства с действащо USB.
Приложението добавя следните функции:
1. Данни от бордовия компютър + възможност за ресетване на среден разход и средна скорост.
2. Настройва часовника и датата по тези на устройството с Андроид, на което е качено приложението, така че най-накрая и ние с афтърмаркет навигациите можем да си имам часовник на таблото.
3. Таймери за печка, вентилация, както и директно включване на печка/вентилация.
4. Добавя десетки допълнителни, които обаче ще нарека "експериментални", понеже не работят на 100%, така че на този етап може да се разчита само на горните три, а номер4 приемете за допълнение, което е теството. Това включва: кодиране на US мигачи за колите с ЛЦМ3 и нагоре, кодиране на дневни светлини на дългите при колите с ЛЦМ3 и нагоре, сгъване и разгъване на огледалата за колите, които имат такива огледала, троен мигач, дневни светлини на габаритите или халогените, самозаключване в движение, самоотключване при гасене.
Работи без значение дали вашата кола е с голям или малък борд компютър. От настройките на приложението си избирате какъв е вашият борд и готово. *Имайте предвид, че при Е39/Е38/Е53 с малък борд (малкото табло) показва по-малко данни от бордовия компютър (липсват среден разход, средна скорост и др.)
Работи на BMW E46/E39/E38/E53 и други.
Ето едно кратко видео, за да добиете представа:
Приложението има няколко езика на менюто му, сред които е и български език.
Приложението може да бъде свалено от тук (ще се старая в сайта ми винаги да е качена най-новата действаща версия на програмата): tar.bg
Освен мултимедия или устройство с Андроид, на което да инсталирате приложението, ви трябват още:
IBUS interface, т.е. четец за IBUS комуникация, който да е поддържан от Андроид, както и от приложението. Такъв можете да намерите ТУК.
Свързва към колата чрез 12V, маса и IBUS, а от другата страна се свързва към USB порт на навигацията.
Силно ви препоръчвам да не оставяте IBUS интерфейс зад мултимедийната система, а в жабката, защото в редки случаи (например при ъпдейт) е възможно да се наложи да го изключите и включите.
Упътване за инсталация на интерфейса и приложението, както и отключването му: http://modbm.com/app/
Ето го какво представляват и самите интерфейси:
------------------------------------------------------------------------------
От няколко месеца тестваме, както и колегата hummer, който е първият бета тестер и реших да пусна тази тема, за да можем лека-полека да споделяме мнения, идеи или да задаваме въпроси.
А сега личните ми впечатления:
Инсталацията е и на хардуера, и на софтуера, е лесна, даже бих казал елементарна.
Накратко описвам какво трябва да направите, за да подкарате бордовия компютър:
1. Свързвате интерфейса към: 12V (постоянни или ACC), маса и IBUS (и трите кабела ги имате на буксата на фабричното радио, където сега сте включили Андроид навигацията).
2. Инсталирате приложението във Вашето Андроид устройство. Отваряте приложението.
3. Свързвате USB-то на IBUS интерфейса към свободно USB на Вашето Андроид устройство и в този момент Андроид трябва да Ви попита дали давате разрешение това приложение да се отваря, когато засече IBUS интерфейса. Слагате отметка на "винаги" и после натискате OK.
4. Отивате в менюто на приложението горе вляво (три чертички), после на "ИНФОРМАЦИЯ ЗА АВТОМОБИЛА" (Vehicle information). Потвърждавате, че приложението успешно прочите последните 7 символа от Вашата рама.
5. След това отивате в менюто на приложението горе вдясно (трите точки) и отивате в меню "ОТКЛЮЧВАНЕ", откъдето би следвало да се отключи приложението.
-----------------------------------------------------------------------------
Схеми, допълнителна информация, съвети
Качвам 2-те BMW радио букси, схемите им и кабелите, които са нужни за IBUS interface, както и техните обичайни цветове, ако това може да е полезно за някого.
Кръгли пинове:
При колите с по-стар радиомодул, буксата е "кръглите пинове" или позната още като BMW 17 pin connector. В програмите със схемите тази букса се нарича: X18126
А тук е цялата схема:
**********************************************************************************
Плоски пинове:
При колите с по-новия тип радиомодул, буксата е "плоските пинове" или позната още като BMW 40 pin connector. В програмите със схемите тази букса се нарича: X13646.
А тук е цялата схема:
Последна промяна PeReZ на 04 Фев 2023, 7:14, променена общо 11 пъти
Re: Борд. компютър за китайски навигации с Андроид.
Да за другите екстри като :троен мигач ,халоген при мигач ,светене на габарити при отлкючване/заключване не може да се мери с modLight2
Вече китайските навита (андроид) Са напълно функционални
- Батман
- младши ентусиаст
- Мнения: 430
- Регистриран на: 6.03.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: х5 4.6is
- Детайли за колата: трака..на 8 цилиндъра
Re: Борд. компютър за китайски навигации с Андроид.
Тази "благинка" на е53 ще може ли да се подкара?!?
Re: Борд. компютър за китайски навигации с Андроид.
Аз съм тествал само на Е39 до този момент.
Иначе според създателя на приложението, то работи на Е38/Е39/Е46/Е53, така че би трябвало да си работи.
Иначе според създателя на приложението, то работи на Е38/Е39/Е46/Е53, така че би трябвало да си работи.
- Zlatiyan_Genchev
- младши ентусиаст
- Мнения: 507
- Регистриран на: 11.10.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 M52B20 TU
- Мечтае да кара: Е39 M5
Re: Борд. компютър за китайски навигации с Андроид.
Браво , сега да се включат хейтърите на китайските навигации с Андроит / привърженици на морално и функционално остарелите ОЕМ навигации.
Иначе например Ерисина става така напълно завършен варянт за съвременна мултимедия за изброените модели в добавък с Modlight2
Иначе например Ерисина става така напълно завършен варянт за съвременна мултимедия за изброените модели в добавък с Modlight2
Re: Борд. компютър за китайски навигации с Андроид.
Zlatiyan_Genchev написа:Браво , сега да се включат хейтърите на китайските навигации с Андроит / привърженици на морално и функционално остарелите ОЕМ навигации.
Иначе например Ерисина става така напълно завършен варянт за съвременна мултимедия за изброените модели в добавък с Modlight2
Re: Борд. компютър за китайски навигации с Андроид.
Ето го упътването за инсталация: http://modbm.com/app/
Последна промяна PeReZ на 04 Фев 2023, 7:14, променена общо 1 път
- stefan7461
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 4.05.2010
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e83
Re: Борд. компютър за китайски навигации с Андроид.
за е83 става ли.
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Да, работи и в Е83.
Добавена е поддръжка на Е46, както и други модели. Подобрена е поддръжката за Е53 и са изчистени всички познати (поне за мен) бъгове, освен прибирането на огледалата за Е53.
Добавени са нови фукнции, дизайнът на програмата е леко променен, за да бъде по-функционален.
Добавена е поддръжка на ДСП, т.е. вече не е необходимо да се премахва, когато сложим китайска навигация. Заплаща се допълнително.
Добавена е поддръжка на Е46, както и други модели. Подобрена е поддръжката за Е53 и са изчистени всички познати (поне за мен) бъгове, освен прибирането на огледалата за Е53.
Добавени са нови фукнции, дизайнът на програмата е леко променен, за да бъде по-функционален.
Добавена е поддръжка на ДСП, т.е. вече не е необходимо да се премахва, когато сложим китайска навигация. Заплаща се допълнително.
- stony1
- старши ентусиаст
- Мнения: 3285
- Регистриран на: 25.02.2008
- Местоположение: Somewhere In Space
- Пол: Мъж
- Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
- Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
- Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527
Re: Борд. компютър за китайски навигации с Андроид.
Zlatiyan_Genchev написа:Браво , сега да се включат хейтърите на китайските навигации с Андроит / привърженици на морално и функционално остарелите ОЕМ навигации.
Иначе например Ерисина става така напълно завършен варянт за съвременна мултимедия за изброените модели в добавък с Modlight2
Всеки има право да харесва различни технологични джаджи. Ня мисля, че операционната система е от значение, защото на пазара има такива навигации и с Windows. По-скоро е въпрос на предпочитание, кой какво харесва и иска да има в автомобила си. Това с хейта май си е типично Българска черта.
Евала на колегите, които се занимават с различни доработки на любимата марка, за да може всеки да задоволи прищявките си.
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.
- valkov1989
- Потребител
- Мнения: 48
- Регистриран на: 15.11.2012
- Пол: Мъж
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Имам няколко въпроса към приложението-с новата версия съм 2.0
1.Как да си свържа да ми показва парктроника като дам на задна(с ръчка съм)
2.Е46 може ли да показва температура на маслото или е само за Е39?
Sent from my iPhone using Tapatalk
1.Как да си свържа да ми показва парктроника като дам на задна(с ръчка съм)
2.Е46 може ли да показва температура на маслото или е само за Е39?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
1. От Settings -> PDC and reverse ->
Като, естествено, трябва да си разкачил Reverse кабела на навигацията, за да не вади екран от камера за заден ход при включване на задна.
2. По-скоро май зависи от комбинацията на модулите и годината на производство на колата. Т.е. работи и в Е46, но дали на твоето ще работи, нямам представа.
Като, естествено, трябва да си разкачил Reverse кабела на навигацията, за да не вади екран от камера за заден ход при включване на задна.
2. По-скоро май зависи от комбинацията на модулите и годината на производство на колата. Т.е. работи и в Е46, но дали на твоето ще работи, нямам представа.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- valkov1989
- Потребител
- Мнения: 48
- Регистриран на: 15.11.2012
- Пол: Мъж
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
За парктроника прегледах настройките и при мен са същите.Като включа на задна нищо не ми показва на навито.Кабела за ревърса не съм го свързал никъде и за това мисля че тя не знае кога съм на задна?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- Hristo
- ентусиаст
- Мнения: 1131
- Регистриран на: 30.04.2004
- Местоположение: Габрово
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 320i и E39 535i без ваноси
- Мечтае да кара: М5
- Детайли за колата: много синя и много черна
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Тази новата опция с конските сили - Power скалата има ли някакви тънкости, за да заработи? При мен е празно-само с чертичка Да не би да работи само на е39 с електронна газ, аз съм с жило
При мен стават и бъгове с показването на имената на песните/с оригиналния андроидски плеър/ след известно време вече не се показват и другите показания за темп. на масло и антифриз и те се запиляват от екрана на големия борд, но не ми е голяма загуба. Като спра да не показва песните се държи добре ИКЕ-то Освен да си купя Poweramp и да видя с него как ще е.
При мен става и аномалия ако му дам да направи рикуест на километрите/то си е отбелязано че може да предизвика проблеми с таблото/ така че го имайте предвид, ако спрат да ви излизат лампите по таблото за мигачи, халогени, дълги...
Светльо, от там са били октомврийските ни премеждия, но от декември е фикснато
При мен стават и бъгове с показването на имената на песните/с оригиналния андроидски плеър/ след известно време вече не се показват и другите показания за темп. на масло и антифриз и те се запиляват от екрана на големия борд, но не ми е голяма загуба. Като спра да не показва песните се държи добре ИКЕ-то Освен да си купя Poweramp и да видя с него как ще е.
При мен става и аномалия ако му дам да направи рикуест на километрите/то си е отбелязано че може да предизвика проблеми с таблото/ така че го имайте предвид, ако спрат да ви излизат лампите по таблото за мигачи, халогени, дълги...
Светльо, от там са били октомврийските ни премеждия, но от декември е фикснато
Re: Борд. компютър за навигации с Андроид.
Ее, браво, че този скапан проблем се оказа с ъолкова просто решение. При мен няма проблеми с изписването на песните, само че аз съм с Malaysk ROM, който, между другото, препоръчвам.
Това с конските сили работи с моята кола, а също е с жило.
valkov1989, програмата разбира по IBUS кога си на задна и кога не, така че май проблемът няма да е в липсата на свързване на Reverse. Ако искаш отвори expert мод, прочети комуникацията, когато включиш и изключиш задна няколко пъти и ми изпрати лога (или скрийшот) на ЛС, за да се опитам да преценя дали нещо по ibus не причиняава липсата на pdc визуализацията.
Това с конските сили работи с моята кола, а също е с жило.
valkov1989, програмата разбира по IBUS кога си на задна и кога не, така че май проблемът няма да е в липсата на свързване на Reverse. Ако искаш отвори expert мод, прочети комуникацията, когато включиш и изключиш задна няколко пъти и ми изпрати лога (или скрийшот) на ЛС, за да се опитам да преценя дали нещо по ibus не причиняава липсата на pdc визуализацията.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани