Харч на масло M54B30
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- kradkov
- Потребител
- Мнения: 5
- Регистриран на: 15.08.2012
- Пол: Мъж
- Кара: Колата, за която е мечтал
- Детайли за колата: E39 525i (2003) Black Sapphire
Re: Харч на масло M54B30
Здравейте колеги,
От няколко месеца карам М54B25 и имам сериозен разход на масло - от порядъка на между 0.5 - 1л. на 1000км.
Смених клапан на картерни като ми почистиха и щеката и ми казаха, че е била зверски запушена - нямаше ефект. Отзад почти не пропушва, само ако много смачкам педала на газта.
Сега по скоро съм готов да сменям сегменти и там каквото още се наложи, но ми се искаше ако мога да си спестя тая сумичка от над 2000лв. за нещо друго. Исках да питам някой от вас пробвал ли е процедурата с почистване с газ за осветление (взета от друг форум, но съм виждал и в нашия да се споменава)? Защото ако се подобри до 3-4 л. на 10000 няма да бутам нищо.
Цитат:
"Газта за осветление/керосин, JetA-1, F-35/ е просто нещо като много лека нафта. Прилагал съм тази рецепта и ще споделя, какво може/не може да се прави.
Спряна кола, развита пробка и източено масло, свалени свещи. Въртиш с ръка кол.вал да станат буталата по средата на цилиндрите. Наливаш газта и оставаш да престои часове. Може да проверяваш с клечка/отверка/ нивото и ако от някой цил. бързо изтича, то там сегментите са със значителен луфт или спечени. Допълваш с газ и въртиш на ръка/никога на стартер/ вала напред-назад така, че буталата да мърдат леко нагоре/надолу. Правиш го няколко пъти през час-два. Накрая въртиш няколко оборота да изхвърлиш остатъците от цилиндрите. Изчакваш добре всичко да се изкапе от пробката, наливаш тънко или някакво старо масло, палиш за 2-5 минути , сменяш филтър и ново масло- караш нова кола.
За да има ефект кисненето и размърдването на бутала/сегменти процедурата отнема поне 24 часа. Колкото повече по-добре.
За въртене на вала, понеже няма манивели вече, ползваш на 5-та накое от колелата, може с ключ по гайка на кол. вал, ако стигаш или по ролките на ремъка.
Успех, и важно е дългото киснене и мърдането на буталата."
Благодаря предварително!
От няколко месеца карам М54B25 и имам сериозен разход на масло - от порядъка на между 0.5 - 1л. на 1000км.
Смених клапан на картерни като ми почистиха и щеката и ми казаха, че е била зверски запушена - нямаше ефект. Отзад почти не пропушва, само ако много смачкам педала на газта.
Сега по скоро съм готов да сменям сегменти и там каквото още се наложи, но ми се искаше ако мога да си спестя тая сумичка от над 2000лв. за нещо друго. Исках да питам някой от вас пробвал ли е процедурата с почистване с газ за осветление (взета от друг форум, но съм виждал и в нашия да се споменава)? Защото ако се подобри до 3-4 л. на 10000 няма да бутам нищо.
Цитат:
"Газта за осветление/керосин, JetA-1, F-35/ е просто нещо като много лека нафта. Прилагал съм тази рецепта и ще споделя, какво може/не може да се прави.
Спряна кола, развита пробка и източено масло, свалени свещи. Въртиш с ръка кол.вал да станат буталата по средата на цилиндрите. Наливаш газта и оставаш да престои часове. Може да проверяваш с клечка/отверка/ нивото и ако от някой цил. бързо изтича, то там сегментите са със значителен луфт или спечени. Допълваш с газ и въртиш на ръка/никога на стартер/ вала напред-назад така, че буталата да мърдат леко нагоре/надолу. Правиш го няколко пъти през час-два. Накрая въртиш няколко оборота да изхвърлиш остатъците от цилиндрите. Изчакваш добре всичко да се изкапе от пробката, наливаш тънко или някакво старо масло, палиш за 2-5 минути , сменяш филтър и ново масло- караш нова кола.
За да има ефект кисненето и размърдването на бутала/сегменти процедурата отнема поне 24 часа. Колкото повече по-добре.
За въртене на вала, понеже няма манивели вече, ползваш на 5-та накое от колелата, може с ключ по гайка на кол. вал, ако стигаш или по ролките на ремъка.
Успех, и важно е дългото киснене и мърдането на буталата."
Благодаря предварително!
- Lumornistar
- Потребител
- Мнения: 9
- Регистриран на: 17.06.2016
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е39 530I
- Мечтае да кара: E39 520I
- Детайли за колата: Бавна
Re: Харч на масло M54B30
kradkov написа:Здравейте колеги,
От няколко месеца карам М54B25 и имам сериозен разход на масло - от порядъка на между 0.5 - 1л. на 1000км.
Смених клапан на картерни като ми почистиха и щеката и ми казаха, че е била зверски запушена - нямаше ефект. Отзад почти не пропушва, само ако много смачкам педала на газта.
Сега по скоро съм готов да сменям сегменти и там каквото още се наложи, но ми се искаше ако мога да си спестя тая сумичка от над 2000лв. за нещо друго. Исках да питам някой от вас пробвал ли е процедурата с почистване с газ за осветление (взета от друг форум, но съм виждал и в нашия да се споменава)? Защото ако се подобри до 3-4 л. на 10000 няма да бутам нищо.
Цитат:
"Газта за осветление/керосин, JetA-1, F-35/ е просто нещо като много лека нафта. Прилагал съм тази рецепта и ще споделя, какво може/не може да се прави.
Спряна кола, развита пробка и източено масло, свалени свещи. Въртиш с ръка кол.вал да станат буталата по средата на цилиндрите. Наливаш газта и оставаш да престои часове. Може да проверяваш с клечка/отверка/ нивото и ако от някой цил. бързо изтича, то там сегментите са със значителен луфт или спечени. Допълваш с газ и въртиш на ръка/никога на стартер/ вала напред-назад така, че буталата да мърдат леко нагоре/надолу. Правиш го няколко пъти през час-два. Накрая въртиш няколко оборота да изхвърлиш остатъците от цилиндрите. Изчакваш добре всичко да се изкапе от пробката, наливаш тънко или някакво старо масло, палиш за 2-5 минути , сменяш филтър и ново масло- караш нова кола.
За да има ефект кисненето и размърдването на бутала/сегменти процедурата отнема поне 24 часа. Колкото повече по-добре.
За въртене на вала, понеже няма манивели вече, ползваш на 5-та накое от колелата, може с ключ по гайка на кол. вал, ако стигаш или по ролките на ремъка.
Успех, и важно е дългото киснене и мърдането на буталата."
Благодаря предварително!
Колега, не се залъгвай, може и да действа при някой друг двигател, но точно М54 страда от маслени сегменти и няма да има осезаем ефект от гимнастиката на разкисване с различни химий, просто при М54 са ползвали нов дизайн на сегментите спрямо М52ТУ, но не много сполучливи. Трябва си ремонт, като доста хора монтират маслени сегменти от М52ТУ (стават) и забравят за проблема с Маслояда вътре.
- host
- старши ентусиаст
- Мнения: 1669
- Регистриран на: 29.06.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: 320i
- Детайли за колата: e36 coupe
Re: Харч на масло M54B30
колега , "търсачката" има писано при такъв и по-голям разход на м52б28 ... бошлаф работа то не го харчи , пие го ... НО ... колата си е твоя ... с проба с газ за 20лв или колкото е там нищо не губиш (и една смяна на масло също де) ... виж темите , помисли си ... успех
- ildivvy
- старши ентусиаст
- Мнения: 1532
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: Lexus GS430 07'
- Мечтае да кара: BMW M2
Re: Харч на масло M54B30
Според мен,това би помогнало,ако сегментите са само спечени! Колегите обаче казват,че в повечето случаи,сегментите обикновено са износени! В този случай няма да помогне!
Ex: 96' BMW318ti
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
Европа!!! Събуди се!!! Започни да гледаш собствения си интерес!
Вече съм фен на Марио Драги!
" Някои хора са толкова бедни, че имат само пари! " - Тодор Колев
- dbanchev
- Мнения: 761
- Регистриран на: 29.08.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e39 M52 газов котлон
- Мечтае да кара: колело на кило ракия
Re: Харч на масло M54B30
За спечени сегменти, завещани от италиански бай Мангал върши работа това с газта- изпробвано. При м54 проблемът е изтънели буквално сегменти.... Нищо не ти пречи да пробваш с газта, със сигурност няма да навреди.
- turbonetic
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 18.07.2012
- Пол: Мъж
- Кара: w202 C180 Vw golf 4 SDI
- Мечтае да кара: W212 E400 biturbo E63 w213 biturbo stage 3
- Детайли за колата: Турбинирана
Re: Харч на масло M54B30
При нас вече стана 9000 к.м ,не сме наливали дори и 100 грама обаче колата се кара с 20в60
- idombev
- Потребител
- Мнения: 30
- Регистриран на: 9.08.2015
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e60 525i
- Мечтае да кара: M3 e36/e46
- Детайли за колата: 1994 e36 316i
2002 e46 325ci
2005 e60 525i
Re: Харч на масло M54B30
Здрасти,
Имам леко проблемче..
М54б25 - 325ci 2001г.
Карам с масло Castrol Edge Titanium FST.
За 4000км след смяната колата не беше загубила нищо.
Вчера обаче си проверявам маслото и виждам, че от максимума е на половината, и това за последните 200км...
Запалих колата и си има леко притрисане, но това нещо си го има от както съм я взел (преди 3 месеца, а след като я взех карах със старото масло 2000км),
застанах до ауспуха и миризмата беше на масло и МНОГО силна, и имаше леко синкав пушек(трябваше да се позагледам, за да го видя, не изглеждаше сериозно ако гледам само пушека, но пък миризмата беше прекалено силна)..
Тъй като на М54 доста често им се прецаква CCV или клапан картерни газове и знам, че се проверява като се махне капачката на маслото на работещ двигател и се следи дали има голям вакуум и дали се променя работата на двигателя. При мен нямаше много вакуум(лесно се маха капачката) и се променяше работата на двигателя, тоест би трябвало да всичко да е в ред с картерните газове.
Нямам диагностика да видя дали ми записва някакви грешки... предполагам, че ще имам мисфайър(от там предполагам идва и лекото тресене при палене).
Също съм забелязал, че оборотите ми играят при първото палене за деня и когато климатика работи на студено - предполагам гумички на ваносите, понеже до колкото съм чел това са признаци за това, НО пък имам ряз в ниски и високи обороти.
Колата я карам през повечето време агресивно, но последните 200км си карам като дядо и не съм раздавал много газ.
Въпросът ми е дали съм за сегменти или може да се проверят други неща преди да се хвърлям да отварям мотора?
(ако трябва ще си отворя нова тема в е46 раздела, но тук гледам има доста повече успеваемост темата )
Благодаря и поздрави!
Ивайло
Имам леко проблемче..
М54б25 - 325ci 2001г.
Карам с масло Castrol Edge Titanium FST.
За 4000км след смяната колата не беше загубила нищо.
Вчера обаче си проверявам маслото и виждам, че от максимума е на половината, и това за последните 200км...
Запалих колата и си има леко притрисане, но това нещо си го има от както съм я взел (преди 3 месеца, а след като я взех карах със старото масло 2000км),
застанах до ауспуха и миризмата беше на масло и МНОГО силна, и имаше леко синкав пушек(трябваше да се позагледам, за да го видя, не изглеждаше сериозно ако гледам само пушека, но пък миризмата беше прекалено силна)..
Тъй като на М54 доста често им се прецаква CCV или клапан картерни газове и знам, че се проверява като се махне капачката на маслото на работещ двигател и се следи дали има голям вакуум и дали се променя работата на двигателя. При мен нямаше много вакуум(лесно се маха капачката) и се променяше работата на двигателя, тоест би трябвало да всичко да е в ред с картерните газове.
Нямам диагностика да видя дали ми записва някакви грешки... предполагам, че ще имам мисфайър(от там предполагам идва и лекото тресене при палене).
Също съм забелязал, че оборотите ми играят при първото палене за деня и когато климатика работи на студено - предполагам гумички на ваносите, понеже до колкото съм чел това са признаци за това, НО пък имам ряз в ниски и високи обороти.
Колата я карам през повечето време агресивно, но последните 200км си карам като дядо и не съм раздавал много газ.
Въпросът ми е дали съм за сегменти или може да се проверят други неща преди да се хвърлям да отварям мотора?
(ако трябва ще си отворя нова тема в е46 раздела, но тук гледам има доста повече успеваемост темата )
Благодаря и поздрави!
Ивайло
- mihal
- ентусиаст
- Мнения: 1318
- Регистриран на: 11.04.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E39 520i touring 2001/9
Re: Харч на масло M54B30
Здравейте приятели! Темата която сте заформили е много интересна и аз клоня към нови сегменти че и без това гарнитурата ми е за смяна.
Може ли помощ някой да ми услужи другия месец със инструмента за зацепване на ангренажа и ваносите, ще се използва грамотно и внимателно, връщам го със почерпка
Благодаря!
Може ли помощ някой да ми услужи другия месец със инструмента за зацепване на ангренажа и ваносите, ще се използва грамотно и внимателно, връщам го със почерпка
Благодаря!
- Chertigrad
- Потребител
- Мнения: 35
- Регистриран на: 12.12.2017
- Пол: Жена
Re: Харч на масло M54B30
mad_presley написа:При мен се сменя всичко, така че няма да мога да разбера, дали е от гумичките или от сегменти. Факт е обаче, че при такакава разлика в диаметъра, няма как да не минава голямо количество масло през клапаните.
Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
Какво стана с харча на маслото след смяната на сегментите ...ако не Арчи поне се поФалете хах
Teodora
- Bavarec88
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 68
- Регистриран на: 29.07.2011
- Пол: Мъж
- Кара: E46 330i
- Мечтае да кара: 330i--> e39 M5/e46 M3 -->e60 M5/e92 M3 --> F10 M5
Re: Харч на масло M54B30
Колеги и за това какво ще кажете? Някой правил ли го е?
https://thegumptiontrap.com/2020/04/06/ ... nsumption/
https://thegumptiontrap.com/2020/04/06/ ... nsumption/
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани