Проблем след смяна на термостат 530Д
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- BMW_1914
- младши ентусиаст
- Мнения: 502
- Регистриран на: 1.05.2011
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Нямам думи за тия термостати
Днес, вкл. скритото меню (доста рядко влизам там ) и колата извън града държи около 70 градуса термостатите сменени с Беру ( двата) преди няма и година и след смяната си държеше 91/2 градуса, ама пак са се прецакали явно.
Днес, вкл. скритото меню (доста рядко влизам там ) и колата извън града държи около 70 градуса термостатите сменени с Беру ( двата) преди няма и година и след смяната си държеше 91/2 градуса, ама пак са се прецакали явно.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
И аз мисля, че проблема е от нещо друго или нещо кара термостатите да се шашкат.
Възможно е и самите термостатите, които купуваме да голям боклук.
Попадна на тази снимка, струва ми се интересна.
Последно при мен, извънградско 72-75, градско 95-97. Ще сменям уикенда големия + антифриза.
Възможно е и самите термостатите, които купуваме да голям боклук.
Попадна на тази снимка, струва ми се интересна.
Последно при мен, извънградско 72-75, градско 95-97. Ще сменям уикенда големия + антифриза.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Да не си карате колите на мах парно?
Най-добрия и показателен тест за мен е следния.
Ако извънградско при околна под 0 градуса, карате със скорост около 100-120км/ч на равен път и температурата е ниска 75-80 градуса, и при настъпване на колата след 160 км/ч започне да се вдига и стига до 87 и не иска повече сте ОК с термостатите.
Ако почне да сваля при високата скорост сте за термостат(и).
Да не се повтарям само, но моята и на други теста се оказва успешен. Като бях за термостат на място 97 градуса при скорост над 180км/ч 66 градуса. С по-ниска скорост 78 градуса.
Най-добрия и показателен тест за мен е следния.
Ако извънградско при околна под 0 градуса, карате със скорост около 100-120км/ч на равен път и температурата е ниска 75-80 градуса, и при настъпване на колата след 160 км/ч започне да се вдига и стига до 87 и не иска повече сте ОК с термостатите.
Ако почне да сваля при високата скорост сте за термостат(и).
Да не се повтарям само, но моята и на други теста се оказва успешен. Като бях за термостат на място 97 градуса при скорост над 180км/ч 66 градуса. С по-ниска скорост 78 градуса.
- drago9205
- старши ентусиаст
- Мнения: 1707
- Регистриран на: 28.09.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F10 535xi, MHD stage 2, xHP stage 3
- Мечтае да кара: без да се ядосва
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
За мен лично най-обектгивен тест е при равномерно каране на сравнително равен участък да си държи ~90 градуса с нормално пуснато парно (да речем "на 4 чертички").
При спускане на скорост (без газ) или на свободна е нормално да се охлажда колата ако е пуснато парното, все пак то си отнема от топлината.
Ако с равномерно каране на равен участък пада под 80 градуса - аз по-скоро го виждам като проблем с термостатите (разбира се пак стига да не е набримчено парното на макс, тогава може)
П.П. Явно термостатите, които се продават наистина са доста калпави всичките, аз лично мисля, че моите имат проблем и не се затварят добре при студен антифриз, въпреки че поддържат ~90 градуса температура извън града с равномерно каране (дори при спускане на свободна, но със спряно парно). Просто началното загряване особено градско ми се струва твърде бавно, дори за дизел.
При спускане на скорост (без газ) или на свободна е нормално да се охлажда колата ако е пуснато парното, все пак то си отнема от топлината.
Ако с равномерно каране на равен участък пада под 80 градуса - аз по-скоро го виждам като проблем с термостатите (разбира се пак стига да не е набримчено парното на макс, тогава може)
П.П. Явно термостатите, които се продават наистина са доста калпави всичките, аз лично мисля, че моите имат проблем и не се затварят добре при студен антифриз, въпреки че поддържат ~90 градуса температура извън града с равномерно каране (дори при спускане на свободна, но със спряно парно). Просто началното загряване особено градско ми се струва твърде бавно, дори за дизел.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
И аз съм вече в епизода с термостатите. Рових с търсачката, но не успях да намеря инфо. Ще ги сменя днес, но има и друго: Източих от радиатора и от блока общо около 6 литра антифриз. Надувах, повече не можа да изтече. А по информациите дават 9.2л?! Къде са другите 3л? Успях да налея също толкова, колкото източих - 6л. Бръмчах, обезвъздушавах - не пое повече.
Имам предвид, че за литрите не намерих информация в търсачката, за термостатите има доста. Сега ми държи 93гр на 6-та с 90км/ч. А преди падаше до 70, че и под, при по-бързо каране. Опитвах се да предразположа гопожата към регенерация, но или не съм чел достатъчно, или нещо друго пропускам, струва ми се че не успях. А мисля, че отдавна не и се е случвало при изгорял температурен сензор и прецакани термостати. Даже и ламбда сонда смених, че видях на 2-3 пъти грешка и при нея.
Новия температурен сензор (този който е монтиран до ламбда сондата отгоре на корпуса на DPF филтъра) има съпротивление 17-18 килоома (17000 ома) при околна температура 15 градуса, а не 150 ома или някакви други стойности, които срещнах из нета. След катализатора, на тръбата (по средата на колата) има още един такъв сензор 1:1 като предния.
Имам предвид, че за литрите не намерих информация в търсачката, за термостатите има доста. Сега ми държи 93гр на 6-та с 90км/ч. А преди падаше до 70, че и под, при по-бързо каране. Опитвах се да предразположа гопожата към регенерация, но или не съм чел достатъчно, или нещо друго пропускам, струва ми се че не успях. А мисля, че отдавна не и се е случвало при изгорял температурен сензор и прецакани термостати. Даже и ламбда сонда смених, че видях на 2-3 пъти грешка и при нея.
Новия температурен сензор (този който е монтиран до ламбда сондата отгоре на корпуса на DPF филтъра) има съпротивление 17-18 килоома (17000 ома) при околна температура 15 градуса, а не 150 ома или някакви други стойности, които срещнах из нета. След катализатора, на тръбата (по средата на колата) има още един такъв сензор 1:1 като предния.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Имах за смяна термостат (извънградско беше 75-80 градуса, градско 96-97)
Смених големият термостат (старият беше оригиналния на бмв 2003г). с Behr, малкия е също Behr, сменян преди година.
След смяната извънградско в 90% от времето е на 88 градуса, на спускане пада до 85 без да подавам газ, градско достига 96-97.
Нов бмв антифриз в системата, старият е източен колкото можахме, наляхме около 6-7л. течности.
Смених големият термостат (старият беше оригиналния на бмв 2003г). с Behr, малкия е също Behr, сменян преди година.
След смяната извънградско в 90% от времето е на 88 градуса, на спускане пада до 85 без да подавам газ, градско достига 96-97.
Нов бмв антифриз в системата, старият е източен колкото можахме, наляхме около 6-7л. течности.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
nikolae написа:Имах за смяна термостат (извънградско беше 75-80 градуса, градско 96-97)
Смених големият термостат (старият беше оригиналния на бмв 2003г). с Behr, малкия е също Behr, сменян преди година.
След смяната извънградско в 90% от времето е на 88 градуса, на спускане пада до 85 без да подавам газ, градско достига 96-97.
Нов бмв антифриз в системата, старият е източен колкото можахме, наляхме около 6-7л. течности.
При мен след смяната на двата термостата - малкия е на BEHR макар и със заличена с флекс марка и в кутия на Gates мисля беше. Големия е на някаква американска фирма за всякакви термостати, но в момента не мога да си спомня как се казваше. Та, държи 93 градуса и градско, и извънградско, и планински пътища. При по висока скорост и надолнище пада само до 91.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
nikolae написа:Гледайки това съм спокоен :-)
Сега се сещам, че и на моя беше щамповано 88 градуса, но явно работи малко "по-така".
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
The_Bear написа:nikolae написа:Имах за смяна термостат (извънградско беше 75-80 градуса, градско 96-97)
Смених големият термостат (старият беше оригиналния на бмв 2003г). с Behr, малкия е също Behr, сменян преди година.
След смяната извънградско в 90% от времето е на 88 градуса, на спускане пада до 85 без да подавам газ, градско достига 96-97.
Нов бмв антифриз в системата, старият е източен колкото можахме, наляхме около 6-7л. течности.
При мен след смяната на двата термостата - малкия е на BEHR макар и със заличена с флекс марка и в кутия на Gates мисля беше. Големия е на някаква американска фирма за всякакви термостати, но в момента не мога да си спомня как се казваше. Та, държи 93 градуса и градско, и извънградско, и планински пътища. При по висока скорост и надолнище пада само до 91.
И аз подкрепям след сменяне за 2ри път на малкия термостат , а големия на 4 години , колата извънградско при темп от 2градуса на равно с 120-140 си държи 92-93, при изкачване стига 94-95 , при спусакне пада до 89-90(говоря с върната газ).
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Аз не разбирам защо след като сте с изключени ЕГР-и не махате малките термостати?
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
andy написа:Аз не разбирам защо след като сте с изключени ЕГР-и не махате малките термостати?
И аз не знам , но така ми я оставиха след ремапа .
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
По принцип това не е задължение на мапера да се занимава с механичните работи, но във всеки сервиз могат да го премахнат и затапят тънкия маркуч от към вход и изход и пожелание да се отстрани и топлообменника, като се запуши изходящия колектор и входа на ЕГР при смукателния.
- The_Bear
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 12.02.2017
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: с три педала.
- Детайли за колата: E61 530d (218) 2004
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
andy написа:Аз не разбирам защо след като сте с изключени ЕГР-и не махате малките термостати?
Аз съм си Еко.
Re: Проблем след смяна на термостат 530Д
Каране сутрин, 2-10 градуса, под балкана. През цялото време температурата на двигателя беше 87 +/- 1 градус.
На влизане в голямото софийско задръстване, започна да качва, стигна 96-97 и един час не мръдна.
Голям термостат Behr сменян Март месец, малък Behr сменян миналата година Февруари, BMW антифриз Март месец.
На влизане в голямото софийско задръстване, започна да качва, стигна 96-97 и един час не мръдна.
Голям термостат Behr сменян Март месец, малък Behr сменян миналата година Февруари, BMW антифриз Март месец.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани