Как да преминем от часовник към бордови компютър
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Напънах я с отвирка и излезе, счупих еднд зъбче, но съм доволен от себеси.
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Здравейте колеги!От колега купих малък борд, а аз бях с часовник.Днес го вързах, но нямаше кръшка зад екрана с температурата и аз извадих от часовника и я сложих на празното място.Щом закачих борда, веднага светна екрана за температурата и не загасва.Говорих с човека от който го купих, но той казва че не си спомня... май и при него го правил този проблем...Аз се чудя дали съм объркал нещо при свързването или проблема е в борда? Много кабели останаха и не свързани
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Здравейте колеги изчетох всичко по темата само,че мойта кола часовника и беше на таблото и нямам 3те кабела за часовник от кой кабели мога да ги взема 3те на часовника 2 като махнем масата.
Тоест пин 16 и 18 от борда към кои кабел на таблото примермо дс ги вържа иначе 17 е масата а за температурата и за 12в постоянен също знам.Поздрави
Тоест пин 16 и 18 от борда към кои кабел на таблото примермо дс ги вържа иначе 17 е масата а за температурата и за 12в постоянен също знам.Поздрави
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Пише го в първото мнение:
С други думи:
Пин1 от часовника (червено-жълт) постоянни 12V --> пин18 на буксата на малкия борд
Пин2 от часовника (кафяв) маса --> пин17 на буксата на малкия борд
Пин3 от часовника (сиво-червен) Illumination --> пин16 на буксата на малкия борд
PeReZ написа:Аналоговия часовник е с букса, в която влизат 3 пина: пин2 кафяв (маса), пин1 червено-жълт (12В постояно), пин3 сиво-червен (неговата идея е да светват копчетата когато включите фаровете).
С други думи:
Пин1 от часовника (червено-жълт) постоянни 12V --> пин18 на буксата на малкия борд
Пин2 от часовника (кафяв) маса --> пин17 на буксата на малкия борд
Пин3 от часовника (сиво-червен) Illumination --> пин16 на буксата на малкия борд
- Hussyi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 118
- Регистриран на: 13.11.2014
- Местоположение: Разград
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320D F31
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Какви са размерите на аналоговия часовник заедно с барчето
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Здравейте колеги имам един въпрост за температурата на малкият борд. Сложих го тръгна всичко точно, не намерих датчик и сложих два термистора един 5 и един 2.2 кило ома. Проблемът, е че темепературата е много не точна. Има ли някой идея защо се получава така? Дали нещо термисторите не са читави или е нещо друго...
- jorko7120
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 243
- Регистриран на: 1.12.2011
- Пол: Мъж
- Кара: кво му падне...
- Мечтае да кара: М6 G-power
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
PeReZ написа:
Аналогов часовник към малкия борд
Ако в момента сте с аналоговия часовник, на негово място най-лесно ще сложите малкия борд. Ето и информацията как точно се прави тази инсталация:
Аналоговия часовник е с букса, в която влизат 3 пина: пин2 кафяв (маса), пин1 червено-жълт (12В постояно), пин3 сиво-червен (неговата идея е да светват копчетата когато включите фаровете).
Ето къде да ги свържете на малкия борд:
Пин1 от часовника --> пин18 на буксата на малкия борд
Пин2 от часовника --> пин17 на буксата на малкия борд
Пин3 от часовника --> пин16 на буксата на малкия борд
На пин 14 от малкия борд трябва да се свърже кабел, който да подава 12 волта когато си на положение 1 и 2 на ключа (положение 1 е едно преди контакт, а положение 2 е когато сте на контакт).
По принцип този кабел се взима от таблото, но не си заслужава да се занимавате да сваляте таблото само заради едно пинче, така че можете да си изкарате този кабел от буксата на касетофона/CD-то на колата. Трябва да си измерите кой кабел от буксата на CD-то има напрежение когато сте на пол.1 и 2 на ключа, а на положение 0 няма. Малко сложно го обясних, но се старая да е максимално подробно за да няма нужда от повече въпроси.
На пин12 от малкия борд се свързва датчика за температурата. Т.е. от пин12 вадиш един кабел чак до двигателния отсег отпред (най-лесно се вади долу под волана, като махнеш кората, и го прекарваш заедно с другите кабели, т.е. има си отвор и там върви цял сноп кабели). Другия кабел излизащ от температурния датчик го слагаш на маса (на левия калник от горната страна (откъм двигателя) си има място където може да го замасиш.
ЕДИТ: След като свържете температурния датчик (или термистора) задължително разкачете черната букса на борда за 1 минута. В противен случай на борда ще му трябва половин час за да отчете, че има датчик, а през това време показанието ще си стои на -37°С (а вие ще започнете да си биете главата и да се чудите кое не сте свързали правилно).
*Подчертани с БОЛД са пиновете на черната букса на малкия борд.
Това е всичко.
Изключително лесно е.
Един малък борд + букса в БМВ форума са продава в рамките на 30-50 лв. в момента.
Датчика за температурата струва 44 лв. в Дарукар. Ако не ви се дават толкова, датчика при опелите (както може би и при доста други автомобили) е същия. За опел, нов струва 25 лв.
Ако и толкова не ви се дават българския вариант - "терморезистор (термистор)" 7-8 kOhm. В магазините (за електроника) рядко се срещат 7 или 8 килоомови термистори така че варианта е: един 5 килоомов свързан последнователно с един 2 килоомов термистор. Един термистор струва 50 стотинки така, че има как да изпробвате няколко варианта за да постигнете максимално точно показване на температурата.
Самия датчик за темп. (или термистор) трябва да го сложите на място където ще го духа въздушната струя, когато сте в движение - стандартното му място е левия въздуховод за спирачките (има си дупчица даже).
Успех!
Имам един въпрос. Имам малък борд с букса. Всичко е написано супер и свързването няма да е никакъв проблем. Към момента съм с часовника и с изненада разбрах че в десния въздуховод си има вързан оригинален датчик а до колкото разбрах от написаното се очаква да няма такъв . Въпросът ми е щом е там дава ли информация на нещо друго по колата и при това положение от къде ще е най удачно и по какъв начин да се вземе сигнал от него за да сработи борда .
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Колеги да попитам от всякаква марка ли става да сложа датчик за температурата или само от бмв или опел прочетох че става?
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Здравейте колеги
Преминах от чаковник към малък борд.Вързах го по популярната тема и схема и тръгна перфектно от първия път.2 седмици по-късно като угасих колата забелязах,че борда остана да свети постоянно.Извадих му буксата и утре ще видя дали ще се оправи,ако не има ли някой идея защо остава да свети при положение че работеше перфектно половин месец?
Благодаря.
Преминах от чаковник към малък борд.Вързах го по популярната тема и схема и тръгна перфектно от първия път.2 седмици по-късно като угасих колата забелязах,че борда остана да свети постоянно.Извадих му буксата и утре ще видя дали ще се оправи,ако не има ли някой идея защо остава да свети при положение че работеше перфектно половин месец?
Благодаря.
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
tanciora написа:Здравейте колеги
Преминах от чаковник към малък борд.Вързах го по популярната тема и схема и тръгна перфектно от първия път.2 седмици по-късно като угасих колата забелязах,че борда остана да свети постоянно.Извадих му буксата и утре ще видя дали ще се оправи,ако не има ли някой идея защо остава да свети при положение че работеше перфектно половин месец?
Благодаря.
Проблема е в борда. Купих един на старо и светеше постоянно, дори без контакт... Купих друг и всичко е ок
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Колеги, тези температурни датчици се продават в "Алиекспрес" и за от 3 до 7 лв с буксата в комплект. С термистори е трудна работа...
- Radeon
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 111
- Регистриран на: 24.11.2011
- Местоположение: Харманли
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325ci 2002
- Мечтае да кара: ///M3
- Детайли за колата: m54b25
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Здравейте колеги, сложих малак борд на седан 92ра година оригинално с часовник, но дисплея не намаля светлината при пускане на фаровете. Свързал сам го с таблото на синята букса пин24, но нищо не се случва.
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
За да работи димерът за настройка на осветеността, трябва:
pin15 от черната букса на бордовия компютър да бъде свързан към pin24 от синята букса на таблото.
X1070 pin15 -> X17 pin24
Това ли си направил?
ПП. Редактирах темата, махнах някои излишни или глупави разсъждения от моя страна.
pin15 от черната букса на бордовия компютър да бъде свързан към pin24 от синята букса на таблото.
X1070 pin15 -> X17 pin24
Това ли си направил?
ПП. Редактирах темата, махнах някои излишни или глупави разсъждения от моя страна.
- Radeon
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 111
- Регистриран на: 24.11.2011
- Местоположение: Харманли
- Пол: Мъж
- Кара: e46 325ci 2002
- Мечтае да кара: ///M3
- Детайли за колата: m54b25
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Така го направих колега, но не става не се затъмнява като включа фаровете, някаде другаде може ли да се свърже димера, примерно към климатроника?
Re: Как да преминем от часовник към бордови компютър
Пин16 (сиво-червен) свързан ли е към terminal58g (ILL), както е описано в първото мнение? Ако и в него си сигурен, то не знам какъв може да е проблемът.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани