Поддръжка на BMW E60/E61
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Bmw 535d e60 покупка преди 3 години за 19 000 лева с транситни номера регистрация и прочие 20 000.
Тунинг чип генерация и М брони 2000 лева.
Поддръжката: рециклиране на двете турбини пълно 1800 лева + 200 лева труд
рециклиране на торк на ск.кутия с масло и труд общо 1200 лева.
рециклиране на кормилна рейка 1 път не успешно 120 втори път 300 лева , общо 420.
сменя на предни носачи(не всички , само разбитите) + амортисъор общо 500 лева.
вакум помпа 450 лева.
вакумни пътища 50 лева.
тръба след кулера 100 лева.
нов смукателен колектор 140 лева.
ремонт на CCC модул 400 лева.
втора употреба блутут модул 200( който гръмна след точно 7 месеца)
термостат 2 броя 140 лева.
задни накладки 100 лева.
предни накладки 130 лева.
проверка на дюзи 140 с труда.
втора проверка на турбините с труда и всичко 700 лева.
клапан голяма турбина 200 лева.
главина колело 100 лева.
Около грубо сметнато 9000 лева за поддръжка за 3 години ползване айде 2000 лева имам тунинг ако го махна 7000, ако включим маслата и филтрите става 8000.
8000 на 3 години около 7 лева на ден поддръжка 37 000 км съм минал за целия този период средния разход ми е точно 10/100 или около по 33 км на ден ми се пада средно с 10 на 100 6 лева нафта , автокаското и застраховките за тези 3 години ми е точно 4200 лева или и там 4 лева, значи грубо сметното за да си карам на ден ми излиза 17 лева .
Тунинг чип генерация и М брони 2000 лева.
Поддръжката: рециклиране на двете турбини пълно 1800 лева + 200 лева труд
рециклиране на торк на ск.кутия с масло и труд общо 1200 лева.
рециклиране на кормилна рейка 1 път не успешно 120 втори път 300 лева , общо 420.
сменя на предни носачи(не всички , само разбитите) + амортисъор общо 500 лева.
вакум помпа 450 лева.
вакумни пътища 50 лева.
тръба след кулера 100 лева.
нов смукателен колектор 140 лева.
ремонт на CCC модул 400 лева.
втора употреба блутут модул 200( който гръмна след точно 7 месеца)
термостат 2 броя 140 лева.
задни накладки 100 лева.
предни накладки 130 лева.
проверка на дюзи 140 с труда.
втора проверка на турбините с труда и всичко 700 лева.
клапан голяма турбина 200 лева.
главина колело 100 лева.
Около грубо сметнато 9000 лева за поддръжка за 3 години ползване айде 2000 лева имам тунинг ако го махна 7000, ако включим маслата и филтрите става 8000.
8000 на 3 години около 7 лева на ден поддръжка 37 000 км съм минал за целия този период средния разход ми е точно 10/100 или около по 33 км на ден ми се пада средно с 10 на 100 6 лева нафта , автокаското и застраховките за тези 3 години ми е точно 4200 лева или и там 4 лева, значи грубо сметното за да си карам на ден ми излиза 17 лева .
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Ти си уцелил кьоравото с 535д за 19к.
2004 ли е колата? Някак 535д на 9 години за 19 бинки ми изглежда евтинджос.
2004 ли е колата? Някак 535д на 9 години за 19 бинки ми изглежда евтинджос.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3726
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
ето данни за моята за последната година и половина. Излиза ми 42ст. на километър. Тук са включени поддръжка, данъци, гориво, ремонти.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Ето малко и от мене БМВ Е60 520 бензин/Газ двигател М54Б22
Предна главина лагер FAG 180 лв.
Бобина NGK 90 лв.
Реле регулатор на алтернатора 130 лв с труд.
Поздрави
Предна главина лагер FAG 180 лв.
Бобина NGK 90 лв.
Реле регулатор на алтернатора 130 лв с труд.
Поздрави
Няма начин да няма начин
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
dextuar написа:Ти си уцелил кьоравото с 535д за 19к.
2004 ли е колата? Някак 535д на 9 години за 19 бинки ми изглежда евтинджос.
колата си е ок , просто аз съм педантичен и искам всичко да е 6+ реално от всичките пари дето набих , можех да спестя турбините , които ме върнаха с 3000 назад просто сам реших да ги рециклирам ( след като ме излъгаха и аз се вързах) , по точно толкова струва да караш колата си ако за най-малкото ходиш на майстор
П.П толкова си вървяха колите тогава от Германия между 8к евра почваха комбитата и седаните почваха от 9000 нагоре зависи от км и години , моята беше 2004 и на кмтри, ама реално и да бях взел някоя 2005-6 на 200 000 пак щеше да е същата работа и ск.кутия и турбините имат живот +- 200к , а реално то всичките пари ми отидоха там , другите неща са си най-нормални по окачване и спирачки.
- Dextuar
- старши ентусиаст
- Мнения: 4307
- Регистриран на: 3.04.2015
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: 440i
Поддръжка на BMW E60/E61
CrazyElement написа:dextuar написа:Ти си уцелил кьоравото с 535д за 19к.
2004 ли е колата? Някак 535д на 9 години за 19 бинки ми изглежда евтинджос.
колата си е ок , просто аз съм педантичен и искам всичко да е 6+ реално от всичките пари дето набих , можех да спестя турбините , които ме върнаха с 3000 назад просто сам реших да ги рециклирам ( след като ме излъгаха и аз се вързах) , по точно толкова струва да караш колата си ако за най-малкото ходиш на майстор
П.П толкова си вървяха колите тогава от Германия между 8к евра почваха комбитата и седаните почваха от 9000 нагоре зависи от км и години , моята беше 2004 и на кмтри, ама реално и да бях взел някоя 2005-6 на 200 000 пак щеше да е същата работа и ск.кутия и турбините имат живот +- 200к , а реално то всичките пари ми отидоха там , другите неща са си най-нормални по окачване и спирачки.
Идеята ми беше, че 2013г Е90 320 д 2005г беше тия пари, за които ти си взел 5-та серия и то доста голям мотор...
Sent from my iPhone using Tapatalk
- badsharki
- ентусиаст
- Мнения: 1428
- Регистриран на: 23.04.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xd
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
CrazyElement написа:нов смукателен колектор 140 лева.
Какъв е тоя "нов" колектор за тия пари. Или си изпуснал една нула, или аз съм се минал с едни 800 лв.
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3726
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
badsharki написа:CrazyElement написа:нов смукателен колектор 140 лева.
Какъв е тоя "нов" колектор за тия пари. Или си изпуснал една нула, или аз съм се минал с едни 800 лв.
и главина за 100лв. и тея 3000лв. дето са дадени за тея турбини, за още малко щеше да вземе чисто нови.
- CrazyElement
- ентусиаст
- Мнения: 1161
- Регистриран на: 6.10.2013
- Пол: Мъж
- Кара: 535D e60
- Мечтае да кара: M5 F10
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
adovet написа:badsharki написа:CrazyElement написа:нов смукателен колектор 140 лева.
Какъв е тоя "нов" колектор за тия пари. Или си изпуснал една нула, или аз съм се минал с едни 800 лв.
и главина за 100лв. и тея 3000лв. дето са дадени за тея турбини, за още малко щеше да вземе чисто нови.
Главината на колелото не я помня кокло беше ама в тоя диапазон беше , колектора втора ръка обърках го , иначе за турбините горе долу щях да взема 2 нови , малката е 1450 лева голямата не знам колко е , ама така е като отиваш и ги даваш на сляпо да ги рециклират това става.
- ultrashock
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 26.10.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е60 530i автоматик 04'
- Мечтае да кара: F10
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Като сте тръгнали така, нека и аз споделя моя опит до момента. Колата я имам от Май месец 2015. Купих я на 147 000 (уж). Ето какво съм похарчил до момента.
КАТ - 80лв
ЕКО Такса - 260лв
Рапатрак - 50лв
Първо каско и гражданска - 1000 каско, 250 ГО - 1250лв
Първоначално обслужване(масло BMW 5w30 + филтри) ~ 250лв
Смяна масло скоростина кутия, филтър и букса +труд - 500лв
Амортисьори Monroe, предни, 2x160лв, маншони Monroe, 2x20лв, труд - 60лв. Тотал - 420лв
Въздушен филтър - 18лв
Ремонт алтернатор, ново реле с четки (Bosch) и два лагера (SKF) 180лв части + 60лв труд - 240лв
Смяна термостат, инсталация картерни газове -150лв
Датчик сервотроник(поради счупване)- 170лв
6 броя бубини- 300лв
Газова дюза + труд - 150лв
Смяна на алтернатор, стар - Bosch, нов Valeo - 330лв
Ремонт ауспух- 20лв
Чистачки- 25лв
Настройка газова уредба BRC + map сензор- 140лв
Антифриз - 40лв
Зимни гуми + джанти 17" - 1 000лв
Второ каско и ГО - 1100лв + 250лв
Ремонт на скърсаце от носач - 60лв
Смяна масло и филтри - Castrol EDGE Titanium FST 5W-30 LL, маслен филтър, въздушен филтър, карбонови филтри купе (всичко е купено вчера, утре ще ги сменя) - 170лв
До момента съм минал около 16 000км. Тотала показва близо 6000, е тук има и гуми и джанти, каско, ГО и т.н., но реално всичко е вложено по колата.
КАТ - 80лв
ЕКО Такса - 260лв
Рапатрак - 50лв
Първо каско и гражданска - 1000 каско, 250 ГО - 1250лв
Първоначално обслужване(масло BMW 5w30 + филтри) ~ 250лв
Смяна масло скоростина кутия, филтър и букса +труд - 500лв
Амортисьори Monroe, предни, 2x160лв, маншони Monroe, 2x20лв, труд - 60лв. Тотал - 420лв
Въздушен филтър - 18лв
Ремонт алтернатор, ново реле с четки (Bosch) и два лагера (SKF) 180лв части + 60лв труд - 240лв
Смяна термостат, инсталация картерни газове -150лв
Датчик сервотроник(поради счупване)- 170лв
6 броя бубини- 300лв
Газова дюза + труд - 150лв
Смяна на алтернатор, стар - Bosch, нов Valeo - 330лв
Ремонт ауспух- 20лв
Чистачки- 25лв
Настройка газова уредба BRC + map сензор- 140лв
Антифриз - 40лв
Зимни гуми + джанти 17" - 1 000лв
Второ каско и ГО - 1100лв + 250лв
Ремонт на скърсаце от носач - 60лв
Смяна масло и филтри - Castrol EDGE Titanium FST 5W-30 LL, маслен филтър, въздушен филтър, карбонови филтри купе (всичко е купено вчера, утре ще ги сменя) - 170лв
До момента съм минал около 16 000км. Тотала показва близо 6000, е тук има и гуми и джанти, каско, ГО и т.н., но реално всичко е вложено по колата.
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
А бе, така като гледам поддръжката на тези модел не екой знае колко скъпа вече. Тледам коментарите от 2012, па то колегите са дали пари като за още една такава... факт, че точно е60 тогава е бил доста скъп, но както и да е. Сега питам сегашните шофери на е61. Привърженик съм на комби от малък, но е60 ми е слабост, но тъй като съм доста маниак на комбитата, започнах все по често да заглеждам е61те и смея да твърдя, че доста ми допада, като се има в предвид, че до преди година две си казвах "най-грозното комби"... И тук Добре че жт опел изкараха инсинята, за да промени мнението ми...
Прочетох темата за болежките на е61, па че те са доста, но въпреки това не бих могъл да кажа, че ще спра да се интересувам от модела...
Карам passat b6 variant 2.0tdi, голяма кола, просторна, приятна возия, разход - чудесия, поне в моите очи, но манията "BMW" си остава... Реших то ако не лятото, преди зимата да ида и да пообиколя за няколко 530, какво ще е добре да се огледа, освен скоростната (автомат)? Цените за обслужването на какви цени варират, какъв ви е средния месечен разход по лодката?
Ако има много грешки, извинявам се, но пиша от телефона...
Прочетох темата за болежките на е61, па че те са доста, но въпреки това не бих могъл да кажа, че ще спра да се интересувам от модела...
Карам passat b6 variant 2.0tdi, голяма кола, просторна, приятна возия, разход - чудесия, поне в моите очи, но манията "BMW" си остава... Реших то ако не лятото, преди зимата да ида и да пообиколя за няколко 530, какво ще е добре да се огледа, освен скоростната (автомат)? Цените за обслужването на какви цени варират, какъв ви е средния месечен разход по лодката?
Ако има много грешки, извинявам се, но пиша от телефона...
- Zubcho
- старши ентусиаст
- Мнения: 3647
- Регистриран на: 25.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Кенеф за великани
- Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Tака като гледам за почти една година всички разходи по колата са ~5300лв
2 летни + една зимна гума, комплект вериги, термостати, масла, филтри, задни накладки, носачи 2 бр. накрайник, ремонт на дюзите, тапи на пеперудките, прегледи, застраховки и тн. Малко ми идва нанагорно понякога, че тази кола повече седя в сервиза от колкото я карам ама да видим. Като цяло е доста по-скъпа за обслужване от е34-ката, но предвид, че там трябваше да се метнат няколко хиляди лева за ремонти, тази е по-добре май. Поне е по-мощна от тдс Става въпрос за 535д
2 летни + една зимна гума, комплект вериги, термостати, масла, филтри, задни накладки, носачи 2 бр. накрайник, ремонт на дюзите, тапи на пеперудките, прегледи, застраховки и тн. Малко ми идва нанагорно понякога, че тази кола повече седя в сервиза от колкото я карам ама да видим. Като цяло е доста по-скъпа за обслужване от е34-ката, но предвид, че там трябваше да се метнат няколко хиляди лева за ремонти, тази е по-добре май. Поне е по-мощна от тдс Става въпрос за 535д
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?
- AmW
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 185
- Регистриран на: 14.02.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N52B25
Поддръжка на BMW E60/E61
Аз по спомен мога да намятам какво съм правил и давал за колата.
Първоначално обслужване с лек ремонт на раздатка - 1300лв
Каско ГО - 1300лв
Рециклиране на раздатка - 1000лв
Свещи - 200лв
Инжектори АГУ - 100лв
Масло и филтри - 250-300лв (х2)
Тампони носаши и шарнири + реглаж - 350лв
Рециклаж преден кардат - 350лв
Каре на кардана 200лв
Перка - 500лв
Хидравлична помпа - 250лв
Казанче антифриз - 150лв
+ 200-300лв за дреболии.. крушки, баласти и тн
Около 25к км за година и половина. Като всичко по горе е за първите 7-8 месеца с изключение на казанчето
Първоначално обслужване с лек ремонт на раздатка - 1300лв
Каско ГО - 1300лв
Рециклиране на раздатка - 1000лв
Свещи - 200лв
Инжектори АГУ - 100лв
Масло и филтри - 250-300лв (х2)
Тампони носаши и шарнири + реглаж - 350лв
Рециклаж преден кардат - 350лв
Каре на кардана 200лв
Перка - 500лв
Хидравлична помпа - 250лв
Казанче антифриз - 150лв
+ 200-300лв за дреболии.. крушки, баласти и тн
Около 25к км за година и половина. Като всичко по горе е за първите 7-8 месеца с изключение на казанчето
- Vasko
- ентусиаст
- Мнения: 898
- Регистриран на: 24.10.2007
- Местоположение: София/Асеновград
- Пол: Мъж
- Кара: Е34 /Е39 дизел, Е46-автомат,Е60-530
- Мечтае да кара: Да се разхожда пеша
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
И аз по спомен мога да кажа какво съм правил за точно една година и 45 000 км.
Значи до 20 000 км нямах проблем ,само нафта и една смяна на масло,после се почна. Края на лятото 2017 смених лагера на компресора -всичко с труд 930 лв. После пръснах две рънфлатки в едни дупки за месец и половина -още 750 лв, после пак сменях масла, после сменях маркуча на турбото - 400 лв, предни накладки 190 лв. , после махах клапите на колекторите за да не паднат вътре и да направят беля. Сега като гледам се е разхлопала предницата ,а и от няколко дни нещо не върви хубаво - оказа се ел.клапан на турбото - още 170 лв. ама пак не върви добре и много взе да пуши черно . Вакуми гледах, маркучи -не мога да разбера... Абе, явно минат ли 50 000 -60 000 км и трябва се сменя автомобила.
Искам си е34-ка !!!! Тия е60-ци за нищо не стават. Как е възможно аз на е34-ката да врътна 250 000 км ,а на тази за 40 000 км и да ми писне и да искам да я сменям..
Извода е да се купува по-нов автомобил и ако може даже в гаранция, защото цените на тези е60-ки хич не са евтини и вместо всеки месец да наливаш едни 500 лв за подръжка ,а ако се скапе нещо и повече, е по-добре да ръснеш в началото едни 15 000 и после всеки месец по 500-600 лв. Поне ще знаеш,че караш нов автомобил и докато е в гаранция ще ти сменят частите...
Това е моето мнение относно по-скъпите автомобили .По-добре е да вземеш на лизинг и да плащаш лизинга, отколкото примерно да се набълбукаш за някое Х6 тъкмо излезнало от гаранция, че там направо ако се скапе нещо и трябва да се самоубиеш....
В заключение следващия ми автомобил ще е лизингов или върнат от лизинг, но поне с две годишен оставащ гаранционен срок на подръжка !!!!
Значи до 20 000 км нямах проблем ,само нафта и една смяна на масло,после се почна. Края на лятото 2017 смених лагера на компресора -всичко с труд 930 лв. После пръснах две рънфлатки в едни дупки за месец и половина -още 750 лв, после пак сменях масла, после сменях маркуча на турбото - 400 лв, предни накладки 190 лв. , после махах клапите на колекторите за да не паднат вътре и да направят беля. Сега като гледам се е разхлопала предницата ,а и от няколко дни нещо не върви хубаво - оказа се ел.клапан на турбото - още 170 лв. ама пак не върви добре и много взе да пуши черно . Вакуми гледах, маркучи -не мога да разбера... Абе, явно минат ли 50 000 -60 000 км и трябва се сменя автомобила.
Искам си е34-ка !!!! Тия е60-ци за нищо не стават. Как е възможно аз на е34-ката да врътна 250 000 км ,а на тази за 40 000 км и да ми писне и да искам да я сменям..
Извода е да се купува по-нов автомобил и ако може даже в гаранция, защото цените на тези е60-ки хич не са евтини и вместо всеки месец да наливаш едни 500 лв за подръжка ,а ако се скапе нещо и повече, е по-добре да ръснеш в началото едни 15 000 и после всеки месец по 500-600 лв. Поне ще знаеш,че караш нов автомобил и докато е в гаранция ще ти сменят частите...
Това е моето мнение относно по-скъпите автомобили .По-добре е да вземеш на лизинг и да плащаш лизинга, отколкото примерно да се набълбукаш за някое Х6 тъкмо излезнало от гаранция, че там направо ако се скапе нещо и трябва да се самоубиеш....
В заключение следващия ми автомобил ще е лизингов или върнат от лизинг, но поне с две годишен оставащ гаранционен срок на подръжка !!!!
Яжте, пийте и си носете новите дрехи и си карайте количките ,че животът е крaтък ..
- landolin
- младши ентусиаст
- Мнения: 278
- Регистриран на: 25.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 535ix, 2012
Re: Поддръжка на BMW E60/E61
Vasko написа:И аз по спомен мога да кажа какво съм правил за точно една година и 45 000 км.
Значи до 20 000 км нямах проблем ,само нафта и една смяна на масло,после се почна. Края на лятото 2017 смених лагера на компресора -всичко с труд 930 лв. После пръснах две рънфлатки в едни дупки за месец и половина -още 750 лв, после пак сменях масла, после сменях маркуча на турбото - 400 лв, предни накладки 190 лв. , после махах клапите на колекторите за да не паднат вътре и да направят беля. Сега като гледам се е разхлопала предницата ,а и от няколко дни нещо не върви хубаво - оказа се ел.клапан на турбото - още 170 лв. ама пак не върви добре и много взе да пуши черно . Вакуми гледах, маркучи -не мога да разбера... Абе, явно минат ли 50 000 -60 000 км и трябва се сменя автомобила.
Искам си е34-ка !!!! Тия е60-ци за нищо не стават. Как е възможно аз на е34-ката да врътна 250 000 км ,а на тази за 40 000 км и да ми писне и да искам да я сменям..
Извода е да се купува по-нов автомобил и ако може даже в гаранция, защото цените на тези е60-ки хич не са евтини и вместо всеки месец да наливаш едни 500 лв за подръжка ,а ако се скапе нещо и повече, е по-добре да ръснеш в началото едни 15 000 и после всеки месец по 500-600 лв. Поне ще знаеш,че караш нов автомобил и докато е в гаранция ще ти сменят частите...
Това е моето мнение относно по-скъпите автомобили .По-добре е да вземеш на лизинг и да плащаш лизинга, отколкото примерно да се набълбукаш за някое Х6 тъкмо излезнало от гаранция, че там направо ако се скапе нещо и трябва да се самоубиеш....
В заключение следващия ми автомобил ще е лизингов или върнат от лизинг, но поне с две годишен оставащ гаранционен срок на подръжка !!!!
E34 срещу Е60, кажи ми че се шегуваш - сега остава някой да пусне тук и тема "кефа на Е34".
Прав си да се ядосваш на необоснованата разлика в разхода за поддръжка на едно 10 годишно Е34 преди време и на едно 10 годишно Е60 сега, но времената вече са малко по различни и освен, че всичко е много по-сложно вече и целия свят се е превърнал само в консуматор.
За да не съм голословен моите разходи са същите като на колегата CrazyElement изписани няколко поста по нагоре и то за едва 12к км откакто имам колата (закупена на пазарна цена, не на далавера), но познай - не съжалявам за нито един похарчен лев и както се казва кеф цена няма. Съжалявам но не смятам, че мечтата на повечето колеги от този форум е нова дачия за 15к с 5-10 години гаранция и безплатна поддръжка.
Хубаво е да има повече теми като тази във всички авто форуми и повече хора да виждат реалните разходи за поддръжка на един или друг автомобил, защото ми писна да гледам през лятото разни поршета, огромни мерцедеси и джипове за по над 25-30-40к как джиткат със зимни гуми (и да се моля да не са ми насреща в дъждовен или снежен ден ).
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани