Fog Mog M44B19
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
51 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Fog Mog M44B19
Добър ден, колеги!
Във връзка с тази тема: viewtopic.php?f=8&t=398083&p=4107962&hilit=fog+box#p4107962 , която за съжаление не пожъна голям успех отварям нова вече с изпълнението на мода по въздушната кутия.
Заигравка имаше още в началото на топлия сезон, когато махнах кутията, направих си щит от 8мм пластмаса с пистолет за горещ въздух го направих във формата която искам:
Сложих реплика спортен филтър K&N. Сложих и едно силиконово коляно между филтъра и дебитомера за да го приближа максимално до фара и да го отдалеча от мотора:
Е покарах така - разлика малка в респонса, защото карам на газ и за респонс трудно бих могъл да говоря във вървежа може би при хладно време и на по висока скорост примерно след 60км/ч се наема малко повече, но пък в топло време на светофар имаше определно минуси особено при потегляне искаше повечко газ. Един приятел му е мераклия от както го сложих, та ще му го дам на него, а аз се наех да направя този fog mod на кутията, който с колегата Missing обсъждаме от доста време и погледнах как той го е направил.
Започам с това, че използвах този преходник, който се намира в единия край на фабричния въздуховод преди пластмасовата тръба, която влиза в кутията:
Въпросният от едната страна е по тесен, а от страната на въздуховода е двоен и в него вкарах металния въздуховод, който трудно намерих, защото въздуховоди с диаметър 80мм за абсорбатор няма в масовите бриколажи, практикери и тн. Тясната страна почти влиза в старата дупка на кутията, 5 минути с пилата и свалих около 3мм, за да може да влезе.
Още сме на този елемент изрязах отворче в което да влезе главата на скобата:
На снимката виждате вече каква е идеята скобата ще стегне въздуховода, а другата страна влиза в кутията.
Тук вече въздуховода е стегнат със скобата и преходника влиза в кутията:
Разбира се обръщаме го, за да не се вижда:
Тук сега падна малко чудене как точно да стане номера със закрепянето към кутията и реших да го нарежа отвътре през 2-3см и с пистолет за топъл въздух да го нагрея и обърна:
Не стана супер красиво, но пък кой ще го гледа от вътре. Подкрепих го с малко лепило за пластмаса.
Докато играех с пистолета ми направи впечатление, че алуминиевия въздуховод дооста бързо се загря. За това, реших да разрежа стария и да му ползвам изолацията, може да видите и през какво до сега е минавал въздуха за мотора:
Сега следва една малко скраперска част, но щом върши работа... Изолацията я пристегнах към въздуховода с няколко парченца тел
Вече поне 3 бмв-та съм виждал с това омотаното около маркуча, защо?
Връщаме кората отгоре и всичко заспива. Малко трудно я пристегнах, защото стария диаметър със въздуховода и изолацията беще общо към 70мм, а сега въздуховода е само 80мм и с изолацията стана малко дебело, но в крайна сметка заспа.
Заключение:
За момента не съм карал много не мога да споделя за ефект, но би трябвало мотора да диша малко по лесно, защото стария въздуховод беше пред разпад и с вътрешен диаметър около 55-60мм, а сега вече е 80.
Обмислям да добавя шнорхел от м42, защото при другия мотор въздух се взима директно от пред кутията, но имам едни две тръбички до разширителя на радиатора, който пречат и вероятно мога да го направя и там с остатъците от алуминиевата тръба, но за сега ще видя как ще е така и по натам мога да вкарам още малко въздух.
Обмислям да сложа в кутията и един панелен филтър Simota, но някак си съм малко пред дилема 80лв за филтър дали си струват
Поздрави и до националната сбирка
Във връзка с тази тема: viewtopic.php?f=8&t=398083&p=4107962&hilit=fog+box#p4107962 , която за съжаление не пожъна голям успех отварям нова вече с изпълнението на мода по въздушната кутия.
Заигравка имаше още в началото на топлия сезон, когато махнах кутията, направих си щит от 8мм пластмаса с пистолет за горещ въздух го направих във формата която искам:
Сложих реплика спортен филтър K&N. Сложих и едно силиконово коляно между филтъра и дебитомера за да го приближа максимално до фара и да го отдалеча от мотора:
Е покарах така - разлика малка в респонса, защото карам на газ и за респонс трудно бих могъл да говоря във вървежа може би при хладно време и на по висока скорост примерно след 60км/ч се наема малко повече, но пък в топло време на светофар имаше определно минуси особено при потегляне искаше повечко газ. Един приятел му е мераклия от както го сложих, та ще му го дам на него, а аз се наех да направя този fog mod на кутията, който с колегата Missing обсъждаме от доста време и погледнах как той го е направил.
Започам с това, че използвах този преходник, който се намира в единия край на фабричния въздуховод преди пластмасовата тръба, която влиза в кутията:
Въпросният от едната страна е по тесен, а от страната на въздуховода е двоен и в него вкарах металния въздуховод, който трудно намерих, защото въздуховоди с диаметър 80мм за абсорбатор няма в масовите бриколажи, практикери и тн. Тясната страна почти влиза в старата дупка на кутията, 5 минути с пилата и свалих около 3мм, за да може да влезе.
Още сме на този елемент изрязах отворче в което да влезе главата на скобата:
На снимката виждате вече каква е идеята скобата ще стегне въздуховода, а другата страна влиза в кутията.
Тук вече въздуховода е стегнат със скобата и преходника влиза в кутията:
Разбира се обръщаме го, за да не се вижда:
Тук сега падна малко чудене как точно да стане номера със закрепянето към кутията и реших да го нарежа отвътре през 2-3см и с пистолет за топъл въздух да го нагрея и обърна:
Не стана супер красиво, но пък кой ще го гледа от вътре. Подкрепих го с малко лепило за пластмаса.
Докато играех с пистолета ми направи впечатление, че алуминиевия въздуховод дооста бързо се загря. За това, реших да разрежа стария и да му ползвам изолацията, може да видите и през какво до сега е минавал въздуха за мотора:
Сега следва една малко скраперска част, но щом върши работа... Изолацията я пристегнах към въздуховода с няколко парченца тел
Вече поне 3 бмв-та съм виждал с това омотаното около маркуча, защо?
Връщаме кората отгоре и всичко заспива. Малко трудно я пристегнах, защото стария диаметър със въздуховода и изолацията беще общо към 70мм, а сега въздуховода е само 80мм и с изолацията стана малко дебело, но в крайна сметка заспа.
Заключение:
За момента не съм карал много не мога да споделя за ефект, но би трябвало мотора да диша малко по лесно, защото стария въздуховод беше пред разпад и с вътрешен диаметър около 55-60мм, а сега вече е 80.
Обмислям да добавя шнорхел от м42, защото при другия мотор въздух се взима директно от пред кутията, но имам едни две тръбички до разширителя на радиатора, който пречат и вероятно мога да го направя и там с остатъците от алуминиевата тръба, но за сега ще видя как ще е така и по натам мога да вкарам още малко въздух.
Обмислям да сложа в кутията и един панелен филтър Simota, но някак си съм малко пред дилема 80лв за филтър дали си струват
Поздрави и до националната сбирка
- TouringInternational
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 208
- Регистриран на: 7.12.2008
- Местоположение: Плевен
- Пол: Мъж
- Кара: M44 на газ
- Мечтае да кара: V10 Touring, e36 compact rally spec
- Детайли за колата: е36 compact "войнишко канче'' edition
Re: Fog Mog M44B19
Към последното ти изречение е насочен поста ми. Преди 4 години си купих панелен K&N, точно за м44, 100 и малко лева по спомен. След 30на хил. км. си купих и кит за чистене, вече карам около 60-70хил. с него и съм си го избил почти по груби сметки. Толкова от мен
- Vanqu1sh
- ентусиаст
- Мнения: 821
- Регистриран на: 16.02.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e92 M3 LCI / g30 530d xdrive
- Мечтае да кара: всички модели на BMW M GmbH
Re: Fog Mog M44B19
Понеже си започнал темата с хийт шилд, реших да споделя с кое самоделно изпълнение постигнах най-добър резултат. Щита е от 1,5мм инокс, тръба от турбо пътища на 45 градуса и гумени уплътнения от ЕМ Комплект.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- stormrider
- младши ентусиаст
- Мнения: 516
- Регистриран на: 10.10.2007
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: БМВ М44Б19
- Мечтае да кара: Imperial Tie Fighter
- Детайли за колата: Стара баба с тояжка
- kichuka
- младши ентусиаст
- Мнения: 477
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Fog Mog M44B19
Аз имам приятни наблюдения от панелния филтър Simota на м43б18. Спрямо заводския малко по-шумен е мотора. При положение че съм с тиха генерация ми направи приятно впечатление. При изкачване на надлез, който минавам всеки ден ми направи впечатление, че натискам педала на газта с една идея по-малко. За някакво подобрение във вървежа не може да се коментира, но на м44-то сега ще махам конуса за да си сложа филтърната кутия с панелка симота. Всеки сам си решава. Пера си го веднъж лятото и си карам.
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Fog Mog M44B19
Vanqu1sh написа:Понеже си започнал темата с хийт шилд
Може би играта със щита при е36 е:
1. Филтъра да е с такова коляно, за да се обдухва дирекнот, а не във върха си където повечето филтри са тъпи
2. Щита задължително да обгръща разширителя на радиатора
3. Извивката към бомбето трябва да е много прецизна, защото при мен при първия щит не стана добре и там имаше пролука и като се пусне охладителната перка всичко влизаше при филтъра.
Относно материала аз ползвах пластмаса, защото първо имах, второ не знам от къде да взема такава 'ламарина' и трето ми се струва по трудна за работа.
Относно пластамаса<=> метал четох доста и всички казват, че метала е по-добър, но пък ми се струва че се награвя дооста по-бързо и повече от пластмасата. Моя филтър след смесено каране околовръстно, трафик и тн винаги беше съвсем леко топъл, но без щита беше кошмарен пробвах веднъж - беше се напекъл адски.
kichuka написа:Аз имам приятни наблюдения от панелния филтър Simota на м43б18. За някакво подобрение във вървежа не може да се коментира, но на м44-то сега ще махам конуса за да си сложа филтърната кутия с панелка симота.
Аз още се чудя, но може и аз да сложа една симота като изскочат малко излишни парички.
Като очакване предполагам малко респонс, звук и това е май.Реално нито очаквам промяна във вървежа, ното го правя защото може да се пере - един филтър е 5-6лв с отстъпката
- Missing
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 6.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318is '97 M44B19
- Мечтае да кара: Е30
Re: Fog Mog M44B19
stormrider написа:Money for nothing
Защо мислиш така колега? (не се заяждам просто питам)
Аз съм с фог на м44 с панелен симота.
Реално ти трябва час за да направиш всичко и колата има подобрен респонс поне според мен. А парите са си смешни... 3 лева е алуминиевата тръба 2 лева са скобите...
Само филтъра е парички, но аз примерно го намерих чисто нов на "ликвидация" за 10 лева + за още 10 лева маслото и спрея за почистване.
Като цяло съм доволен от цялата операция.
- kichuka
- младши ентусиаст
- Мнения: 477
- Регистриран на: 8.08.2012
- Местоположение: Пловдив
- Кара: e36 AC Schnitzer, e46 328i
- Мечтае да кара: e31
- Детайли за колата: малко по-различна
Re: Fog Mog M44B19
До няколко дни ще споделя промяната от конусен филтър без еърбокс към панелен симота и може да пробвам удебеляване на тръбата за входящия въздух
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Fog Mog M44B19
Да отбележа, че след жегите тези дни градско/извънградско алуминиевата тръба изобщо не се загрява и от цялата манипулация има позитиви, но не и негативи
- Tenata
- младши ентусиаст
- Мнения: 662
- Регистриран на: 25.09.2007
- Местоположение: Пловдив
- Кара: Лястовица с рамка
Re: Fog Mog M44B19
k.milanov написа:Да отбележа, че след жегите тези дни градско/извънградско алуминиевата тръба изобщо не се загрява и от цялата манипулация има позитиви, но не и негативи
Темата не е лоша колега, искам да попитам, няма ли да е по-добре вместо да се слага такава алуминиево гофре което от вътре е грапаво и има релеф, да се използват силиконови тръби с подходящите колена към тях?
на пътя и пред БОГ, всички сме равни!
- Missing
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 6.08.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е36 318is '97 M44B19
- Мечтае да кара: Е30
Re: Fog Mog M44B19
Tenata написа:k.milanov написа:Да отбележа, че след жегите тези дни градско/извънградско алуминиевата тръба изобщо не се загрява и от цялата манипулация има позитиви, но не и негативи
Темата не е лоша колега, искам да попитам, няма ли да е по-добре вместо да се слага такава алуминиево гофре което от вътре е грапаво и има релеф, да се използват силиконови тръби с подходящите колена към тях?
Аз го мислих тоя варянт ама не открих толкова голямо Ф тръба... Ако някой знае къде имат да казва!
- rhase
- младши ентусиаст
- Мнения: 505
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: Fog Mog M44B19
Tenata написа:k.milanov написа:Да отбележа, че след жегите тези дни градско/извънградско алуминиевата тръба изобщо не се загрява и от цялата манипулация има позитиви, но не и негативи
Темата не е лоша колега, искам да попитам, няма ли да е по-добре вместо да се слага такава алуминиево гофре което от вътре е грапаво и има релеф, да се използват силиконови тръби с подходящите колена към тях?
По принцип да. Но, кой с каквото разполага
През моя опит с м42 най-приятен ефект имаше, когато наврях конусен филтър с коляно във ОЕМ филтърната кутия. Махнах заглушителната фуния, която е в кутията. Остана само тази която идва от бъбреците към входа на кутията.
Сега на м52 съм си с панелен K&N, пера го на 4-5000км. Пак с премахната фуния вътре в кутията. Разлика почти незабележима, освен че от липсата на фуния се чува повече смученето на въздух
Ето пример, само че мотора е малко по-истински от нашите : http://www.m5board.com/vbulletin/e39-m5 ... -pics.html
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Fog Mog M44B19
Мислех си за шнорхел от м42 към бъбреците, но няма как да стане понеже отвора към бъбреците до разширителя е на две секции и през едната минават някакви тръби за климатика.
Евентуално мога да вкарам още малко въздух с остатъка от гофрето изкарвайки го напред през долния отвор, но още не съм се решил.
Относно релефа на алуминиевата тръба, не мисля, че има голяма разлика, защото виждаш на една от снимките фабричния въздуховод представлява точно една пластмасова спирала намотана с дунапрен - тоест и при фабричния интейк си има релеф. Пък и това гофре е супер лесно за работа и манипулации. Остана ми доста и дори мислех да си направя въздуховоди за спирачките, понеже разбира се - липсват и при мен
И това ми е минавало през ума - силиконово коляно от мафа на може би 75 или 90 градуса не знам точно трябва да погледна с малък филтър вътре в кутията. Пък и на м44 кутията май е доста по-голяма та има мегдан за глупости
Евентуално мога да вкарам още малко въздух с остатъка от гофрето изкарвайки го напред през долния отвор, но още не съм се решил.
Tenata написа:Темата не е лоша колега, искам да попитам, няма ли да е по-добре вместо да се слага такава алуминиево гофре което от вътре е грапаво и има релеф, да се използват силиконови тръби с подходящите колена към тях?
Относно релефа на алуминиевата тръба, не мисля, че има голяма разлика, защото виждаш на една от снимките фабричния въздуховод представлява точно една пластмасова спирала намотана с дунапрен - тоест и при фабричния интейк си има релеф. Пък и това гофре е супер лесно за работа и манипулации. Остана ми доста и дори мислех да си направя въздуховоди за спирачките, понеже разбира се - липсват и при мен
rhase написа:През моя опит с м42 най-приятен ефект имаше, когато наврях конусен филтър с коляно във ОЕМ филтърната кутия. Махнах заглушителната фуния, която е в кутията. Остана само тази която идва от бъбреците към входа на кутията.
И това ми е минавало през ума - силиконово коляно от мафа на може би 75 или 90 градуса не знам точно трябва да погледна с малък филтър вътре в кутията. Пък и на м44 кутията май е доста по-голяма та има мегдан за глупости
- rhase
- младши ентусиаст
- Мнения: 505
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: Fog Mog M44B19
При моя вариант самия филтър си беше с ъгъл и пасна добре. От вътрешната страна на капака на кутията сложих адаптера за спортен филтър, за да може да се захване.
Ако дупчиш отпред, за да влиза челно въздух, минуса е че набива всичката мизерия директно във филтъра. Затова и гледам да пера (или поне обдухвам с въздух моя) по-често. Доста пчели и листа се набиват за 5000км
Ако дупчиш отпред, за да влиза челно въздух, минуса е че набива всичката мизерия директно във филтъра. Затова и гледам да пера (или поне обдухвам с въздух моя) по-често. Доста пчели и листа се набиват за 5000км
- k.milanov
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: E91 325d
- Мечтае да кара: отново E36 318is
Re: Fog Mog M44B19
Тоест са подредени нещата така мафа ( дебитомера при м42) някакво силиконово коляно и тогава филтъра. В посочения на картинката е на 45 градуса ако е обикновен ще трябва не право коляно (снадка) а на 45 градуса и пак сме в джаза
51 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани