Леко притръсване рано сутрин
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
- gilmore_19
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 17.05.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91
Re: Леко притръсване рано сутрин
Taruno написа:Еми виждал съм го с очите ми - не добре работеща свещ да дава съпротивление, не напълно изгоряла (не се изразих правилно)
Колега, можеш ли да дадеш малко повече инфо за тези свещи. Как така са не добре работещи. Според мен подгряващата свещ предсравлява един реотан. Като изгори, реотанчето на свещта се прекъсва, съпротивлението става безкрайно голямо и спира да работи. До сега не ми се е случвало да сменя изгоряла свещ и да е с нормално съпротивление на каквато и да е кола.
- Taruno
- старши ентусиаст
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Леко притръсване рано сутрин
Днес си смених моите и втора въпреки, че грееше даваше грешка и явно не грееше достатъчно не съм ги замерил обаче, че имах още хиляда задачи
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Леко притръсване рано сутрин
Както на крушките измерва съпротивлението така е и при свещите, крушката свети но FRM отчита грешка за лампа, сваляш е и гледаш че е опушена демек за смяна е и те предупреждава преди да е изгоряла, имаш време да реагираш
- hus0
- младши ентусиаст
- Мнения: 452
- Регистриран на: 7.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E91'07 325d
- Мечтае да кара: М3
Re: Леко притръсване рано сутрин
Колеги аз съм сменил и релето и свещите но сутрин като запаля колата има едно вибриране. Обикновенно като зафрее колата усещам леко вибриране в волана и скоростния лост но като паля сутрин като е много студено времето е малко повече тая вибрация. На какво може да се дължи това? Можете ли да ми кажете и как да паля колата сутрин като е студено времето и на студен мотор. Аз се качвам в колата натискам съединителя натискам старт бутона и колата пали директно. Мисля че по този начин подгревните свещи нямат време да подгреят горивото и за това може да ми претриса. Вие как го правитпретриса.
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Леко притръсване рано сутрин
За вибраците виж тампоните на двигателя и на скоростите както и дюзите, а за паленето като е отключиш тя подгрява и ако е много студено -10 не натискаи съединител а натисни старт бутона и ще видиш индикацията за подгрев но трябва да е -5 поне градуса.
- hus0
- младши ентусиаст
- Мнения: 452
- Регистриран на: 7.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E91'07 325d
- Мечтае да кара: М3
Re: Леко притръсване рано сутрин
Като я паля на минус 7 градуса тая сутрин както и вчера от аспуха пропушваше с странен мирис цвета е като бяло. Дали защото не я подгрявам правилно?
- oci
- старши ентусиаст
- Мнения: 3949
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: '12 BMW F10
- Мечтае да кара: самолет
Re: Леко притръсване рано сутрин
hus0 написа:Като я паля на минус 7 градуса тая сутрин както и вчера от аспуха пропушваше с странен мирис цвета е като бяло. Дали защото не я подгрявам правилно?
Пусни и една диагностика на моторната електроника и ще разбереш дали имаш проблем с подгрева т.е реле-свещи
- hus0
- младши ентусиаст
- Мнения: 452
- Регистриран на: 7.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E91'07 325d
- Мечтае да кара: М3
Re: Леко притръсване рано сутрин
Чистонови са това лято съм ги сменял като вземах колата. Като палих сутринта за секунда се появи символ като реотан за 1 секунда на дисплейа където ми показва часа и външната температура. Това какво ще означава че са се задействали свещите?
- gilmore_19
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 17.05.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91
Re: Леко притръсване рано сутрин
awful написа:Както на крушките измерва съпротивлението така е и при свещите, крушката свети но FRM отчита грешка за лампа, сваляш е и гледаш че е опушена демек за смяна е и те предупреждава преди да е изгоряла, имаш време да реагираш
А бе незнам вече дали подгревните свещи са като крушките, но при мен се получи доста интересна ситуация. Миналия ден реших да провера с амперметъра дали и как работят свещите. Откачих буксата на релето и 4-те пина за свещите подадох 12V за по 5-6 секунди. Установих че всички свещи консумират 15 ампера. Сложих си обратно буксата и от тогава грешки за изгорели свещи не са се появявали. Снощи при -15С запали много по добре отколкото преди на +2С. Само не можах да разбера как се "съживиха" тези свещи.
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12770
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Леко притръсване рано сутрин
hus0 написа:Като я паля на минус 7 градуса тая сутрин както и вчера от аспуха пропушваше с странен мирис цвета е като бяло. Дали защото не я подгрявам правилно?
Колега пиши като установиш от какво е, и при мен почна така да пали на миснусови температура.
Интересното е ,че пали веднага без да се замисля, не върти повече от колкото като е топло, и не се вижда никаква индикация на таблото.
Просто притриса и изкарва сиво бял пушек.
Грешка за свещи и реле не съм виждал, дюзите с инпа са с еднакви показатели, има ли вариант някоя дюза да не и затваря добре разпръсквача и да пуска нафта в цилиндъра и в същото време да има нормални показатели?
Как е най-добре да се направи диагностика на дюзите?
Вчера сутринта я запалих на -17 и запали точно както и на -2, струва ми се, че съм виждал на Е90 320д преди фейса, като е много студено и натиснеш бутона да пали , колата си изчаква подгряването и тогава почва да върти, а моята почва да върти веднага
- hus0
- младши ентусиаст
- Мнения: 452
- Регистриран на: 7.04.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E91'07 325d
- Мечтае да кара: М3
Re: Леко притръсване рано сутрин
Колеги тая сутрин на минус 9 натиснах старт бутона без съединител обаче не ми светна или излезе някакъв символ за подгрев. Като се прибера в варна ще я кача на комп да видим ще даде ли някакви грешки. Вие как палите колите си сутрин за първи старт?
- fitter
- младши ентусиаст
- Мнения: 420
- Регистриран на: 10.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535D
Леко притръсване рано сутрин
gilmore_19 написа:awful написа:Както на крушките измерва съпротивлението така е и при свещите, крушката свети но FRM отчита грешка за лампа, сваляш е и гледаш че е опушена демек за смяна е и те предупреждава преди да е изгоряла, имаш време да реагираш
А бе незнам вече дали подгревните свещи са като крушките, но при мен се получи доста интересна ситуация. Миналия ден реших да провера с амперметъра дали и как работят свещите. Откачих буксата на релето и 4-те пина за свещите подадох 12V за по 5-6 секунди. Установих че всички свещи консумират 15 ампера. Сложих си обратно буксата и от тогава грешки за изгорели свещи не са се появявали. Снощи при -15С запали много по добре отколкото преди на +2С. Само не можах да разбера как се "съживиха" тези свещи.
Колега как така подаваш 12v на свещите. До колкото знам те са на 5v. (GЕ серията на Beru - ISS система)
Относно съпротивленията на свещите, според мен релето си им мери съпротивлението и има някаква граница при която казва, че свеща е за смяна. Преди седмица сменях моите 6. Имах грешки за 5 изгорели. Като ги свалих от колата ги замерих и се оказа, че на цилиндъра на който нямаше грешка свещта показа 1.5 ОМ. При останалите показанията бяха както следва: 3 свещи със около 2.5КОМ и две между 20 и 30 КОМ. На всички нови които сложих съпротивлението беше 0,9 ОМ. Това са данни за свещи Beru GЕ 102. След тест се оказа , че и релето е за ново и грешките отново бяха за цилиндрите където измерих съпротивления в КОМ.
Както колега беше казал преди в темата, свещите си променят съпротивлението (от 0,9 ОМ до няколко десетки КОМ) и ако не се сменят навреме изгаря и релето. Има колега във форума който ги ремонтира, но според мен е по-добре ново.
Опитвам се да намеря информация колко ома е границата за да отчете грешка.
Sent from my iPhone using Tapatalk
- The_One1
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 69
- Регистриран на: 29.11.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E91 320d 177hp
Re: Леко притръсване рано сутрин
И при мене си остава тресенето. По параметри всичко е ок. Нови свещи бош и ново реле,дюзите са ок.И пуши докато позагрее(без дпф съм). Като запали прави един сифкав облак около колата
- gilmore_19
- Потребител
- Мнения: 10
- Регистриран на: 17.05.2013
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E91
Re: Леко притръсване рано сутрин
fitter написа:gilmore_19 написа:awful написа:Както на крушките измерва съпротивлението така е и при свещите, крушката свети но FRM отчита грешка за лампа, сваляш е и гледаш че е опушена демек за смяна е и те предупреждава преди да е изгоряла, имаш време да реагираш
А бе незнам вече дали подгревните свещи са като крушките, но при мен се получи доста интересна ситуация. Миналия ден реших да провера с амперметъра дали и как работят свещите. Откачих буксата на релето и 4-те пина за свещите подадох 12V за по 5-6 секунди. Установих че всички свещи консумират 15 ампера. Сложих си обратно буксата и от тогава грешки за изгорели свещи не са се появявали. Снощи при -15С запали много по добре отколкото преди на +2С. Само не можах да разбера как се "съживиха" тези свещи.
Колега как така подаваш 12v на свещите. До колкото знам те са на 5v. (GЕ серията на Beru - ISS система)
Относно съпротивленията на свещите, според мен релето си им мери съпротивлението и има някаква граница при която казва, че свеща е за смяна. Преди седмица сменях моите 6. Имах грешки за 5 изгорели. Като ги свалих от колата ги замерих и се оказа, че на цилиндъра на който нямаше грешка свещта показа 1.5 ОМ. При останалите показанията бяха както следва: 3 свещи със около 2.5КОМ и две между 20 и 30 КОМ. На всички нови които сложих съпротивлението беше 0,9 ОМ. Това са данни за свещи Beru GЕ 102. След тест се оказа , че и релето е за ново и грешките отново бяха за цилиндрите където измерих съпротивления в КОМ.
Както колега беше казал преди в темата, свещите си променят съпротивлението (от 0,9 ОМ до няколко десетки КОМ) и ако не се сменят навреме изгаря и релето. Има колега във форума който ги ремонтира, но според мен е по-добре ново.
Опитвам се да намеря информация колко ома е границата за да отчете грешка.
Sent from my iPhone using Tapatalk
До сега не съм виждал кола с подгревни свещи на 5V. Пък и няма да е рентабилно свеща да е на 5V, при условие, че ще трябва да и се подаде 2 пъти повече ток, за да свърши същата работа като 12 волта. По аутодата дават свещите да са със съпротивление м/у 0.5 и 2.5 ома. При мен стойностите са м/у 0.9 и 2.2 ома в зависимост студен- топъл двигател. Ти с тези килооми- директно са за коша тези свещи.
- awful
- ентусиаст
- Мнения: 1239
- Регистриран на: 6.01.2013
- Пол: Мъж
- Кара: F11 530xD LCI 2014
- Мечтае да кара: само BMW
- Детайли за колата: 1 - E91 320D 07, 2 - е91 LCI 318d
Re: Леко притръсване рано сутрин
Моята стоя 2 ден отвън, температурата бе -1 и като запалих запали претака 1 път, единствената грешка която имам аз е за подгрева на горивния филтър, тези дни ще го сменя. Мисля че ако горивото е по студено изгаря по зле и от там идва и пушека, моята пуши леко на студено мисля че е конденз понеже имаше на другия паркинг едно Ф30 дизел и като запали пушеше като моята, така че сутрин е нормално да пуши което е конденз.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани