Bmw F10 скоростна кутия
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- tihomair
- младши ентусиаст
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: Bmw F10 скоростна кутия
И при мен от скоро се появиха някои съмнения как би трябвало да се ползва автомата и ръчната след като прочетох тази тема viewtopic.php?f=116&t=344364
При паркиране досега гасех двигателя както си е на D или R и тя преминава сама на P.
Сега се чудя дали не е грешно така и дали не се натоварва автомата по този начин.
Дали не е по-добре първо да се мине на P и тогава да се гаси или пък да се пусне ръчната още по-добре.
Как процедирате вие колеги? Моля споделете вашия опит.
При паркиране досега гасех двигателя както си е на D или R и тя преминава сама на P.
Сега се чудя дали не е грешно така и дали не се натоварва автомата по този начин.
Дали не е по-добре първо да се мине на P и тогава да се гаси или пък да се пусне ръчната още по-добре.
Как процедирате вие колеги? Моля споделете вашия опит.
Re: Bmw F10 скоростна кутия
Аз преди да мина към ф10 не бях карал автомат. Иначе винаги преди да изгася колата минавам на Р. Много рядко пускам ръчна ако съм на по-голям наклон. Но мисля да почна винаги да я натискам защото когато примерно премина на Р, изгася двигателя и махна крака от спирачката колата тръгва леко напред или назад зависи от наклона.
- tihomair
- младши ентусиаст
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: Bmw F10 скоростна кутия
kodomir написа:Аз преди да мина към ф10 не бях карал автомат. Иначе винаги преди да изгася колата минавам на Р. Много рядко пускам ръчна ако съм на по-голям наклон. Но мисля да почна винаги да я натискам защото когато примерно премина на Р, изгася двигателя и махна крака от спирачката колата тръгва леко напред или назад зависи от наклона.
Точно за това става на въпрос, дори без голям наклон се получава. В този момент АСК се натоварва, поне така мисля...
- tihomair
- младши ентусиаст
- Мнения: 455
- Регистриран на: 9.06.2012
- Местоположение: Пазарджик
- Пол: Мъж
- Кара: Дизел
- Мечтае да кара: Бензин
- Детайли за колата: Touring
Re: Bmw F10 скоростна кутия
Пилев написа:Като изгасите колата, ръчната не се ли отпуска?
В смисъл? Преди да изгася колата, когато дръпна ръчната, след това не се мести както ако е само на P , ако това имаш предвид.
Re: Bmw F10 скоростна кутия
При мен като натисна бутона и като загася колата, след няколко секунди и ръчната изключва. Може и да са го променили при по-новите и да си остава активирана, за това ми стана интересно.
Re: Bmw F10 скоростна кутия
При мен си остава активирана, и при следващото запалване на колата ако не махна ръчната не мога да тръгна.
- hahohi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 75
- Регистриран на: 12.03.2014
- Кара: F10 530d
- Мечтае да кара: само по хубави пътища
Re: Bmw F10 скоростна кутия
Пилев написа:При мен като натисна бутона и като загася колата, след няколко секунди и ръчната изключва. Може и да са го променили при по-новите и да си остава активирана, за това ми стана интересно.
А какъв е смисъла от ръчната тогава, ако се изключва при загасена кола ;?
Re: Bmw F10 скоростна кутия
Замисли ме. Сега четох в моята книжка и може би ми се е сторило нещо. Пише, че си остава включена. Така или иначе съм я пускал един път. Ще тествам на ново.
Пише, че докато работи колата използва хидравликата, след това електромеханично се пуска на задните колела. Предполагам че при всички ел ръчни е така.
Има и една малка подробност която явно съм пропуснал
Реално гася колата, минава си на п и си тръгвам. Не мисля че има някаква реална разлика кога минава на P колата. Преди или след гасене.
Пише, че докато работи колата използва хидравликата, след това електромеханично се пуска на задните колела. Предполагам че при всички ел ръчни е така.
Има и една малка подробност която явно съм пропуснал
За да прилагате ръчната спирачка,
дистанционното управление не трябва да
бъде в мястото на контактния ключ
Реално гася колата, минава си на п и си тръгвам. Не мисля че има някаква реална разлика кога минава на P колата. Преди или след гасене.
- Triforce
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 156
- Регистриран на: 10.04.2007
- Местоположение: Казанлък
- Пол: Мъж
- Кара: 530XD, 2015
- Детайли за колата: 530XD, 2015
Re: Bmw F10 скоростна кутия
На Е46 323 бензин, на Е39 525 дизел и на новото ми F10 530XD, когато спреш под голям наклон, винаги тръгва назад. Причината е, че вътре хидротрансформатора е направен да подава минимално усилие на маслото, но в момента, в който ти си назад, земното ускорение и тежкият ти автомобил започват да влияят и силата им става по-голяма от тази на маслото в кутията. Оттам и колата потегля назад. Същото го имам и при друга марка автомобил, с голям двигател и много тежка. Спирам при лек наклон и не мърда. Но при по-голям си тръгва назад и не те пита!
- kraska
- ентусиаст
- Мнения: 1246
- Регистриран на: 2.01.2007
- Местоположение: Варна
- Кара: -ше G20 320d
Re: Bmw F10 скоростна кутия
Triforce написа:На Е46 323 бензин, на Е39 525 дизел и на новото ми F10 530XD, когато спреш под голям наклон, винаги тръгва назад. Причината е, че вътре хидротрансформатора е направен да подава минимално усилие на маслото, но в момента, в който ти си назад, земното ускорение и тежкият ти автомобил започват да влияят и силата им става по-голяма от тази на маслото в кутията. Оттам и колата потегля назад. Същото го имам и при друга марка автомобил, с голям двигател и много тежка. Спирам при лек наклон и не мърда. Но при по-голям си тръгва назад и не те пита!
Но това не важи при моята ф10 530i .... дори при наклон по-голям пак тръгва напред като си махна крака от спирачката без да давам газ.
Re: Bmw F10 скоростна кутия
Един въпрос за f10/530D/245 кс/2010г.От време на време при превключване от P в D се получава едно ритане напред на колата с някакъв удар.Някой да има идея за това и при кого да отида да я погледне във Варна.
Re: Bmw F10 скоростна кутия
iliannavy и при мен взе да се получава от време на време това. Ако си разрешил проблема сподели от какво е било. Маслото на ск.кутия преди 5000км го смених. Аз мисля, че може да е от тампона на окачването на ск.кутия.
- icog
- младши ентусиаст
- Мнения: 540
- Регистриран на: 20.12.2008
- Местоположение: посред Витоша
- Пол: Мъж
- Кара: Трамвай по Графа
- Мечтае да кара: Подводница
- Детайли за колата: F10 530 xd
Re: Bmw F10 скоростна кутия
Не виждам много смисъл смяната на масло да омекоти удар в скоростната кутия! Единствената логика, която евентуално намирам е ако старото масло се е било сгъстило до степен да пречи на смяната на предавките! УАУ!
Re: Bmw F10 скоростна кутия
Абе и на мен ми го направи 2-3 пъти, и толкова. Ще видя утре или по-нататък ако ми го направи пак ще взема по-сериозни мерки.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани