Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
52 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
- -Юли-
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 214
- Регистриран на: 30.06.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: на бензин.....
- Мечтае да кара: на ток.....
- Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан
2012--2013->е36 m52b28 95г седан
2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе
2015--2016->е46 m54b30 2001г купе
2016---e46 m47TUd20 2003г компот
2019---e90 m47 2006
2020—е38 m62b44 1999 + golf 6 2010
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
vld написа:Какво стана подкара ли я?
чакам да си намеря табло от шестак и съм при тебе...
Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!
- m.dimitrov1992
- младши ентусиаст
- Мнения: 479
- Регистриран на: 13.10.2011
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: е36 328/е46 330i/e46325i/е91 330xd+
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Има и вариант EWS да се изтрие от паметта на компютъра както стана при мен, и не се занимаваш с никакви кабели. Само че това удоволствие струва 100лв
- vld
- Старши ентусиаст
- Мнения: 12761
- Регистриран на: 10.08.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: F11 535d, E84 2.3d
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Има и вариант да се синхронизира новия комп към евс-а който си е на колата, и тогава хептен не се занимаваш.
- Войводата
- младши ентусиаст
- Мнения: 319
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
вариянти има много зависи кой как си го направи , аз лично си намирам ЕКУ за 100лв комплект с всичко и плъг енд плей
- DirtySouth
- старши ентусиаст
- Мнения: 3911
- Регистриран на: 11.12.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe 328i , Е36 Sedan 316i
- Мечтае да кара: E36 M3 , E30 M3 , E31 850csi и все такива гадни стари кочини
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Колеги някой би ли хвърлил пояснение малко за диагностичната букса как се връзва и по-специално за е36 , благодаря.
I'm slowly drifting
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Може ли да оправите снимките от първия пост, благодаря.
- pickpocket
- Потребител
- Мнения: 15
- Регистриран на: 11.05.2009
- Местоположение: Ruse
- Пол: Мъж
- Кара: E36 316 по табела
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Войводата написа:За смяната на повечето ни е известно кой неща ни трябват и как се правят(говоря за механичните части) , но много малко има писано за жиците как се връзват та реших накратко да опиша кое как става дано да е полезно.
Първо за целта ни е нужна цялата електроника на мотора. Тя се състой от пълната му инсталация както ще са ни нужни: ЕКУ-то,ЕВС-а,чипа който разчита ЕВС-а за запалването и пластмасовия О-пръстен който се намира около ключа, то приема сигнала от чипа и го предава на ЕВС-а за да активира Стратера и ЕКУ-то.
Ето няколко снимки на нещата който ще са ви нужни:
Снимка 1
Това на (снимка 1) е инсталация от е46 m52b.. тъй като мотора ще се монтира на е36 ще ни е нужна инсталация от е39 или да удължим тази от е46 . Защото ЕКУ-то на е46 се намира от към шофиорската страна, а на е36 се намира от към пасажера също като на е39. Прилагам снимка да се види разликата:
Снимка 2
При е46 и е39 m52b.. инсталацията има разлика но не в буксите а в самата инсталация. На е46 инсталацията е разделена на 3 части:
1-част е посочена на (снимка 1) тя командва и приема сигнали от датчици за температура, дачици на колянов вал, генератор, стартер, дросел, дюзи и т.н.
2-част е (снимка 6) инсталацията която командва ламбда сондите, датчика за светлината на задна скорост, релетата, предпазителите на мотора и захранването на ЕКУ-то.
3-част е инсталацията която е за бобините (тя не се сменя при трансплантация в е36 защото е достатъчно дълга)
Инсталацията на е39 тя се състой само от две части 1-2 са заедно на един сноп а 3 част е разделена.
ЕКУ и ЕВС
Другото и най важно нещо са ЕКУ-то и ЕВС-а.
ЕКУ-то модел Siеmens MS42 се използва в коли с двигатели m52b20 / b25 / b28 всички те може да се командват с едно и също ЕКУ но не и един и същи ЕВС за всяко ЕКУ си върви неговият си ЕВС.
ЕВС-а е устрoиство наречено още имобилайзер (доста ненужна екстра). Той може и софтуерно да бъде премахнат от ЕКУ-то да разботи и без него, но в случая ще го сложим.
Прилагам снимка на ЕКУ-то , ЕВС-а и О-пръстена който приема сигнала от чипа.
Снимка 3
След като стана ясно какво ще ни трябва може да започнем с истинската същност на заниманието.
Вече след като сме сложили двигателя в коша на автомобила се започва връзването на инсталацията за да видим дали изобщо ще ни бъде ли
Свързвате ЕКУ-то му с всички букси те са 5 на брой изброени като A,B,C,D и E.
Прилагам снимка:
А (Х60001)– тази букса е за захранването на самото ЕКУ и релетата.
В (Х60002) - тази букса е за ламбда сондите.
C (Х60003) – тя приема сигнали от датчици за температура, дачици на колянов вал, генератор, стартер, дросел, дюзи и т.н.
D (Х60004)– тази букса е за командването на уредите по таблото, ЕВС-а и модулите при м54 на нея се намират кабелите който са за електронната газ.
Е (Х60005) – тя е за командването на бобините.
Включвате всички букси в Еку-то също така и включвате бялата малка букса тя е само с два пина (кафяв и зелен) тя идва от
релетата и се включва към инсталацията на бобините която ги захранва. Прилагам снимка за да видите за коя букса става на въпрос:
Снимка 4
Сега следва да пуснем захранване на релетата и на самото ЕКУ.
Буксата която ги захранва е една малка черна с 4 пина от който 1 е свободен а останалите 3 се захранват с + от второто положение на контакта. Връзва се на Х20 на пин 21 ignition (зелен кабел).
Снимка 5
На инсталацията която е със релетата има едно кафяво кабелче то трябва да се завие на (–) маса до акумулатора .
Снимка6
Сега вече следва да закачим и самият ЕВС към инсталацията.
Снимка 7
Ето нагледно какви цветове са жиците.
Снимка 8
След което вземате чипа допирате го до О-пръстена и релето в ЕВС-а трябва да цъкне за да подаде информация на ЕКУ-то и ток на стартера. Ако нещо не е сработило уверете се че сте вързали всичко както е описано или размърдайте чипа,най добре чипа да си стой в ключа. А за да проверите дали работи ЕВС-а може да замерите с мултицет на жицата която е за стартера трябва да идва 12V.
Забележка: Не всички ЕВС-и са еднакви по цветност кабели.
Вече след като сме пробвали че ЕВС-а работи трябва да дадем мотора на контакт за да заработят дюзите и бобините
Това става от Букса (Х60004) D пин 26 (зелено лилав кабел) връзва се на 2ро положение на контакта на Х20 на пин 21 ignition.
Снимка 9
Вече трябва да имаме ток на бубините и на дюзите лесно се разбира защото те започват да бучат.
След което трябва да въжем стартера и бензиновата помпа.
Кабела за стартера се намира на букса Х20 на е36 , на 18 пин е стартера (черножълт кабел) трябва да я вържем на малката черна букса с 2 пина кабела за стартера е черен на цвят.Така се връзва ако искате да не минава през ЕВС-а.
Забележка: На е39 кабела на стартера е на бялата букса на която са кабелите за генератора и температурата,там кабела също е черен.
Снимка10
Кабела на бензиновата помпа на Х20 букса е на пин 13 зелено лилав кабел.
Снимка 11
Кабела за бензиновата помпа се връзва към реле което трябва да вържете отделно сигнала който пуска релето идва от ЕКУ-то от букса (Х60004) D на пин 10
Снимка 12
Ето схема как трябва да се върже релето на бензиновата помпа.Трябва ви реле К20
Включвате маркучите за бензина ако ги обърнете колата няма да запали, след като ги сложите и дадете на контакт отгоре на рейката има моторен вентил от него може да проверите дали има бензин при дюзите .
На бялата букса са кабелите за температура стартер и генератор.
Снимка 13
Това е общо взето за кабелите и буксите който се връзват за да се запали мотора.
При м54 който е с MS 43 там се връзва и електронната газ трябва ви самият педал от кола която е с такъв. Прилагам снимка на действие на педала и стойностите.
След което се връзва и диагностичната букса 16 и 20 пиновите.
20 пинова 16 пинова
Ами общо взето е това надявам се да съм помогнал ако има още някой неща който съм забравил да напиша ги добавете. Ако смятате че не е полезна я трийте
Темата е супер но снимките ги няма, а ще ми свършат работа. Ако има възможност да се оправят линковете ще съм много благодарен.
Благодаря предварително
- man4ev
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 50
- Регистриран на: 17.02.2007
- Местоположение: Пловдив///Кърджали
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Присъединявам се към колегата от предния пост! Голяма молба към автора за обновяване на снимковия материал на полезната тема!
Последна промяна man4ev на 02 Окт 2015, 23:51, променена общо 1 път
Мore pride to building an engine than to swap a better one!
- dynalias
- младши ентусиаст
- Мнения: 346
- Регистриран на: 22.09.2013
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: с DPF
- Мечтае да кара: на ток
- Детайли за колата: стоковица
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
И аз бих искал снимки, че съм на това дередже с правеняк инсталация от 528.
history:
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
E36 328i coupe 1995г. 193hp 25.11.2013-19.04.2019г.sell
E90 320d sedan 2009г. 177hp 10.06.2019г.-now
- -Юли-
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 214
- Регистриран на: 30.06.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: на бензин.....
- Мечтае да кара: на ток.....
- Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан
2012--2013->е36 m52b28 95г седан
2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе
2015--2016->е46 m54b30 2001г купе
2016---e46 m47TUd20 2003г компот
2019---e90 m47 2006
2020—е38 m62b44 1999 + golf 6 2010
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
аз го имам линка със снимките ще се опитам да го намеря и постна !!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!
- Sparco_Racing
- младши ентусиаст
- Мнения: 429
- Регистриран на: 18.12.2007
- Местоположение: iZ DefIlEtaTa
- Пол: Мъж
- Кара: CoMPacT M54Б30
- Мечтае да кара: 645Ci
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
-Юли- написа:аз го имам линка със снимките ще се опитам да го намеря и постна !!!
Sent from my iPhone using Tapatalk
- -Юли-
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 214
- Регистриран на: 30.06.2008
- Местоположение: софия
- Пол: Мъж
- Кара: на бензин.....
- Мечтае да кара: на ток.....
- Детайли за колата: 2007--2012->е36 m43b16 95г седан
2012--2013->е36 m52b28 95г седан
2013--2015->е46 m52b20tu 2000г купе
2015--2016->е46 m54b30 2001г купе
2016---e46 m47TUd20 2003г компот
2019---e90 m47 2006
2020—е38 m62b44 1999 + golf 6 2010
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
Тия опели горящи много и невървящи, трошливи, с външен вид на фейслифтова каруца, с пластмасови табла и салони от плат за пердета, гниещи и без никви екстри ......,бмв-та ги оставeте на нас балъците!!!!
- Войводата
- младши ентусиаст
- Мнения: 319
- Регистриран на: 28.12.2008
- Местоположение: Панагюрище
- Пол: Мъж
- Кара: на дядо си е30ската
- Мечтае да кара: подводница с шпер
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
-Юли- написа:
Живко ще го навиквам дето е дал файла 3 деня съм си играл да го пиша .. между другото ето ви е36 с м54б30 го направих с инсталация от м52 и си стана като заводско
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- Vladimiroff
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 22.03.2013
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E36 Cabrio 325
- Мечтае да кара: M3
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Здравейте,
Някой с възможност да ми обърне внимание във Viber или нещо от типа и да ме преведе по-точно през стъпките за навързване на инсталация от е39 м52 в е36 купе м42, тъй като не съм по електрическите части. Сложих мотора в коша, сложих му ръчна кутия, всичко е готово, единствено електрониката трябва да се навърже, но ме е шубе да бърникам без някой компетентен. Свалил съм DME, EWS и ключа от 5цата, но нямам идея дали е всичко защото остана още един сноп който влиза в купето, на който са датчиците за температурата на водата и другата част от буксите в които влизат тези от инсталацията на мотора.
Благодаря Ви предварително!
Някой с възможност да ми обърне внимание във Viber или нещо от типа и да ме преведе по-точно през стъпките за навързване на инсталация от е39 м52 в е36 купе м42, тъй като не съм по електрическите части. Сложих мотора в коша, сложих му ръчна кутия, всичко е готово, единствено електрониката трябва да се навърже, но ме е шубе да бърникам без някой компетентен. Свалил съм DME, EWS и ключа от 5цата, но нямам идея дали е всичко защото остана още един сноп който влиза в купето, на който са датчиците за температурата на водата и другата част от буксите в които влизат тези от инсталацията на мотора.
Благодаря Ви предварително!
- Lenco
- Старши скрапер
- Мнения: 2700
- Регистриран на: 16.04.2008
- Местоположение: Бургас и малко в София
- Пол: Мъж
- Кара: ше е21/316, сега 318ci и е93/335dct
- Мечтае да кара: е21 без ръжди със S54
- Детайли за колата: Powered by M43b19
Re: Смяна на двигател от е46/е39 м52 в е36 Siemens MS 42/43
Vladimiroff написа:...
Важно е дали е с един или два ваноса, че нямат нищо общо двете инсталации.
Ако е с един ванос по-добре си намери готова инсталация от е36 м52б20/25/28, ще преправиш само ЕВС-а и няма да имаш климатик или поне докато не сложиш копче, ръчно да пускаш компресора. Ако с инсталацията вземеш и компютъра ще е по-лесно.
Ако нямаш решения, пиши, ще пробвам да помагам, като ми остане време.
52 мнения
• Страница 2 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани