Нестабилни обороти при студен старт
Модератори: Dimitroff, Технически модератори
55 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Нестабилни обороти при студен старт
Колеги,вчера ходих в сервиз и се оказа,че една свещ е изгоряла,а другите работят,но проблема излезе в това реле. сменихме го + 4 боря нови подгряващи свещи.запалихме ,вече не дава грешка в подгряващи свещи,но тази сутрин проблема с оборотите пак е на лице.не работи равномерно двигателя,а вътре на оборотомера няма проблеми-заковал си е под 1000 и не мърда.Като поработи 1-2мин и се стабилизира. Проверяваха ми и дюзите,каза че и 4 са в нормите,1-вата само има разминаване леко,но е в нормата. От какво друго може да е?
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Нестабилни обороти при студен старт
А бе вие правите ли си труда да четете, свещите и релето мобе да сапроблема само ПОД 12 градуса, проблема е другаде, да наистина не елошо, че сте ги сменили лятото ама не е там драмата.
Re: Нестабилни обороти при студен старт
е кажи къде точно пише за този проблем и че е решен? аз никъде не видях!
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Нестабилни обороти при студен старт
Пише че не е от това
а не че е решен 


- TSMT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 26.04.2014
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320d
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: Нестабилни обороти при студен старт
Taruno написа:Подгревните свещи се включват още с отключването на колата и няма индикация никъде.
Колега, а от къде знаеш тази информация? Прочел/чул ли си я някъде или си тествал това?
Знам само, че се показва иконата за подгревните свещи, но това е след като си натиснал старт бутона при ниски температури навън.
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Нестабилни обороти при студен старт
Иконата е за допълнителен подгрев или незавършила подгревна процедура, в DIS има описание кога се включват подгревните свещи и при термператури под 12 градуса подгряват още от отключването на автомобила. Имайте предвид, че подгревните свещи при нашите коли работят и при запален двигател.
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Нестабилни обороти при студен старт
Taruno написа:...при термператури под 12 градуса подгряват още от отключването на автомобила. Имайте предвид, че подгревните свещи при нашите коли работят и при запален двигател.
Здравей колега, доста интересно мнение.. Каква е целта на това?
1. - не вярвам да ти хаби тока, ако решиш само да си вземеш шапката, например - демек ако нямаш намерение да палиш, а само отключиш за малко, поне ключа трябва да влезе и пак не виждам смисъл. Но знам ли? За това питам, че ми стана много интересно...
2. - Защо да работят при вече включен двигател. Това ми се струва много много странно, няма никаква логика...
Веднага ти пиша от мой опит - от година и нещо си карам колата с изгърмяло реле, демек без една подгревна свещ и не съм имал никакъв проблем. Винаги палеше и никога не е прекъсвала, дори и при минусови температури. Стегнах се


FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- TSMT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 26.04.2014
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320d
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: Нестабилни обороти при студен старт
Да, наистина е странно това да ти се включва подгрева още при отключването на колата без да си пъхнал ключа дори.
Иначе наскоро при диагностика ми даде 1 изгоряла подгревна свещ и затова днес си поръчах 4 нови, но реле не съм поръчвал. Предполагам, че не е фатално, ако да речем релето е тръгнало да се скапва. Как мислите?

Иначе наскоро при диагностика ми даде 1 изгоряла подгревна свещ и затова днес си поръчах 4 нови, но реле не съм поръчвал. Предполагам, че не е фатално, ако да речем релето е тръгнало да се скапва. Как мислите?
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Нестабилни обороти при студен старт
Glowplug system DDE6.0
The glowplug system consists of the following components:
• DDE control unit
• electronic glowplug control unit
• quick-start glowplugs
• Bit serial data interface (BSD) and electrical leads
No glow-duration relay is fitted.
The quick-start glowplugs are designed for a voltage of between 5.3 and 7.8 Volts. In the initial heating stage, system voltage may also be applied for a short time.
The essential differences from the glowplug systems on previous models are as follows:
• control of the glowplugs is by pulse width modulation
• the glowplug relay has been dispensed with and its function taken over by electronic output stages on the glowplug control unit
• an emergency glowplug function has been introduced
• quick-start glowplugs have been introduced
• each of the four glowplug circuits can be diagnosed individually
To check the glow system, there are two adapter leads:
• 1-pin, order number 13 6 470
• 12-pin, order number 13 6 460
In conjunction with measurement box 26-pin, order number 61 1 459
Function
The glowplug control unit communicates with the DDE control unit via the bit serial data interface.
The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:
• Coolant temperature
• Vehicle voltage
Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:
• Engine speed
• Injection volume
The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.
Preheating
At coolant temperatures below 25 °C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25 °C.
Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0 °C.
After-heating
At coolant temperatures below 30 °C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.
Start preheating
Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.
Troubleshooting
The DDE control unit monitors communication with the glowplug control unit. In the event of a fault on the bit serial data interface, the DDE control unit stores the following fault code:
• 4203, Glowplug control unit, no communication via bit serial data interface
The glowplug control unit monitors activation of the individual glowplugs and is able to detect the following faults and store them for each glowplug:
• Short circuit to earth
• Break
• Excess temperature output stage
If the glowplug control unit detects a fault, it reports it to the DDE control unit which stores the fault in its fault memory.
А тук и тук може да порчетете защо новите коли използващ допълнителен подгрев по време на работата на двигателя, просто това не ви е дизел от 90тте години
:
http://www.enginebuildermag.com/2012/01 ... g-anymore/
http://www.beru.com/download/produkte/TI04_en.pdf
The glowplug system consists of the following components:
• DDE control unit
• electronic glowplug control unit
• quick-start glowplugs
• Bit serial data interface (BSD) and electrical leads
No glow-duration relay is fitted.
The quick-start glowplugs are designed for a voltage of between 5.3 and 7.8 Volts. In the initial heating stage, system voltage may also be applied for a short time.
The essential differences from the glowplug systems on previous models are as follows:
• control of the glowplugs is by pulse width modulation
• the glowplug relay has been dispensed with and its function taken over by electronic output stages on the glowplug control unit
• an emergency glowplug function has been introduced
• quick-start glowplugs have been introduced
• each of the four glowplug circuits can be diagnosed individually
To check the glow system, there are two adapter leads:
• 1-pin, order number 13 6 470
• 12-pin, order number 13 6 460
In conjunction with measurement box 26-pin, order number 61 1 459
Function
The glowplug control unit communicates with the DDE control unit via the bit serial data interface.
The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:
• Coolant temperature
• Vehicle voltage
Two other operational parameters determine the point at which glowplug function is activated and deactivated:
• Engine speed
• Injection volume
The DDE control unit transmits the heating request to the glowplug control unit via the bit serial data interface. The glowplug control unit puts the request into effect by activating the glowplugs by means of a pulse-width modulated signal. In addition, the glowplug control unit sends diagnostic and status information back to the DDE control unit.
Preheating
At coolant temperatures below 25 °C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25 °C.
Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0 °C.
After-heating
At coolant temperatures below 30 °C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.
Start preheating
Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.
Troubleshooting
The DDE control unit monitors communication with the glowplug control unit. In the event of a fault on the bit serial data interface, the DDE control unit stores the following fault code:
• 4203, Glowplug control unit, no communication via bit serial data interface
The glowplug control unit monitors activation of the individual glowplugs and is able to detect the following faults and store them for each glowplug:
• Short circuit to earth
• Break
• Excess temperature output stage
If the glowplug control unit detects a fault, it reports it to the DDE control unit which stores the fault in its fault memory.
А тук и тук може да порчетете защо новите коли използващ допълнителен подгрев по време на работата на двигателя, просто това не ви е дизел от 90тте години

http://www.enginebuildermag.com/2012/01 ... g-anymore/
http://www.beru.com/download/produkte/TI04_en.pdf
- TSMT
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 113
- Регистриран на: 26.04.2014
- Пол: Мъж
- Кара: Е90 320d
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Re: Нестабилни обороти при студен старт
Благодаря за инфото! Доста полезно, наистина.
А относно това - Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.
Подгряването започва при натиснат старт бутон и нестартиран двигател. Това ли значи?

А относно това - Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.
Подгряването започва при натиснат старт бутон и нестартиран двигател. Това ли значи?
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Нестабилни обороти при студен старт
Доста изчерпателно:
The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:
• Coolant temperature
• Vehicle voltage
Ето това ме притеснява, защото си мисля, че може би ми е слаб акумулаторът. Дали при нисък волтаж пак работят нормално...
ПП Не ме съдете, и него ще сменя в скоро време :lol:
The required heating output is determined by the DDE control unit on the basis of the following operational parameters:
• Coolant temperature
• Vehicle voltage
Ето това ме притеснява, защото си мисля, че може би ми е слаб акумулаторът. Дали при нисък волтаж пак работят нормално...

ПП Не ме съдете, и него ще сменя в скоро време :lol:
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Leon
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 10745
- Регистриран на: 16.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 328i
Re: Нестабилни обороти при студен старт
Слабият акумулатор може да създаде доста фантомни проблеми докато се прояви напълно. Сложи друг за проба или поне зареди този.
Never mistake motion for action...
- Bexim
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1849
- Регистриран на: 25.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: G20, F82
Re: Нестабилни обороти при студен старт
Leon написа:Слабият акумулатор може да създаде доста фантомни проблеми докато се прояви напълно. Сложи друг за проба или поне зареди този.
Още уикенда се заемам.

Знам, че не му е тук мястото, но понеже съм чувал всякакви митове и легенди - как да го заредя?
Мога ли да го разкача или ще ми светнат някакви лампи после?
Друг вариант - става ли да вържа зарядното отпред - при двигателя - май някои хора така правят..
FREE SPIRIT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
``He who shall be last shall be sideways and smiling...`` J. Clarkson
ex: e30 318is, e46 330d, e36 328i M, e46 316i, e90 320d, e34 ///M5, e46 330ci SMG M, e90 LCI 325i M, f30 328i, e92 ///M3 6MT
- Taruno
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 3646
- Регистриран на: 15.01.2012
- Кара: BMW F10 530d 12'
- Мечтае да кара: G30 530d
Re: Нестабилни обороти при студен старт
Връзваш отрпед ако си хубаво зарядно - ако си с някое китайче по-добре на разкачен.
- sapio
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 312
- Регистриран на: 20.09.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: бензинояд
Re: Нестабилни обороти при студен старт
Bexim написа: Мога ли да го разкача или ще ми светнат някакви лампи после?
Друг вариант - става ли да вържа зарядното отпред - при двигателя - май някои хора така правят..
Ако си достатъчно бърз може и да го разкачиш. Мисля че 10-15 минути има лаг преди да замрат модулите. Сега ако ме караш да ти го търся и това къде го пише, по-добре си го смени както знаеш. Моят като го сменях така ми бяха казали и го смених за 5 минути, въпреки че толкова кабели не излизат от таблото на жилищната ни сграда

След смяната сверих само часовника.
55 мнения
• Страница 3 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани