LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Модератор: Общи модератори
- rhase
- младши ентусиаст
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
В този ред на мисли и за да се придържаме все пак към идеята на темата, може да споделите и кой от къде купува/поръчва консумативи и ремонтни комплекти и приблизителни цени частите в различните градове.
Идеята ми е да може някой, който обмисля поставянето на такава уредба да си направи сметка дали ще му е изгодно и да добие представа за разходите по нея. Аз досега все съм купувал от момчето което ми монтира инжекциона, но бих пробвал и друг вариант за София.
Идеята ми е да може някой, който обмисля поставянето на такава уредба да си направи сметка дали ще му е изгодно и да добие представа за разходите по нея. Аз досега все съм купувал от момчето което ми монтира инжекциона, но бих пробвал и друг вариант за София.
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Сега относно икономията. Аз лично минавам на месец около 800км, което пресметнато в пари е около 200лв. Реално обаче пътят до работата ми е 200км на месец, отделно някаква друга работа да си свръша (под работа разбирайте изкарване на пари под някаква форма ) са ми още 150км. Останалите 450 са реално возене за кеф и разкарване за глупости. Ако хипотетично сложа газ, е много вероятно от 450 да станат 900 и като пари пак толкова ще ми идва , само дето колата ще се амортизира повече Отделно, като става въпрос за евтино, с едни 50лв за карта за градски транспорт, вероятно можеш да изминеш и 10к км за месец
P.S. Не искам да се заяждам или нещо подобно, колегата пуснал темата е споменал, че се приема градивна критика
P.S. Не искам да се заяждам или нещо подобно, колегата пуснал темата е споменал, че се приема градивна критика
Не Мы такие, Жизнь такая
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Мога да посъветвам следното бъдещите и настоящите собственици:
Слагайте хубави маркучи и скоби и тройници , качествени компоненти доколкото е възможно и на две години си подменяйте гумените части демек маркучите , ей така за спорта. Не са чак толкова многоо пари.
Проблема е там , че никой не му се дават 100 лева само за маркучи а те са доста важни особено водните.
Слагайте хубави маркучи и скоби и тройници , качествени компоненти доколкото е възможно и на две години си подменяйте гумените части демек маркучите , ей така за спорта. Не са чак толкова многоо пари.
Проблема е там , че никой не му се дават 100 лева само за маркучи а те са доста важни особено водните.
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- kinetism
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 114
- Регистриран на: 23.10.2007
- Пол: Мъж
- Кара: е91 320d, e46 325i
- Мечтае да кара: M3 E92
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
stefanoff написа:vicho написа:най-обичам да подминавам (като спрели) бензинджии и нафти в ECO mode (110-20 км/ч на магистралата)
иначе сериозно, абсолютно ми е все тая дали ще карам със 140-150 км/ч на бензин, газ, нафта, метан или пръдня...
Ето и още една причина, поради която газта е опасна - понеже е евтина и е на "далавера" кошника се кара като за последно, докато не се разпадне
Ми моят кошник е минал около към 60000 км за 2 години и 2 месеца. С парите, които съм си спестил минавайки тези километри има нови гуми, частите се сменят на време и не се взимат най-евтините възможно. Имам и статистика за последните 36000 км колко точно ми излиза - 0.13 лева на км за газта и 0.03 лв за бензин, тъй като пали и върви на бензин докато загрее. Като се има предвид, че в този период средната цена на бензина е била 2.54 лв, колата е трябвало да ми гори 6.3 на 100 бензин. Малко са дъртите котури с уж 140 коня и такъв разход. По магистралата си карам със 140 (тук там малко повече), не карам с 110 за икономия и цената си ме устройва.
Иначе за тези 60000 км, тъй като и сложих газта на вторият ден и от както съм я взел е така си сменям филтрите, който не са кой знае колко пари и съм имал един изгорял температурен датчик, който ми го смениха гаранционно без пари. Не виждам кой знае какви допълнителни разходи.
Иначе ако се кара на къси разстояния зимата не се усеща много ползва от газта, тъй като докато загрее колата да превключи и си върви на бензин. Лятото е все тая, тъй като превключва почти веднага, а в по-топлите дни на 100 метра е вече е на газ.
Относно разликата във вървежа си го има като натискаш колата, но пък за нормално каране не се усеща разликата. Неприятно е като сипеш кофти газ, усеща се разликата значително.
Разликата по икономайзер в разхода със 140 км/ч по магистралата на равно е около 2 литра, ако си я напънал повече колата или особено, ако си по някое нанагорнище може да качи и 4 литра разлика (това е по икономайзер). При по-леко каране разликата е 1 литър.
Аз лично не виждам нищо лошо в това да караш на по-евтино гориво. В момента ми идва по-евтино на километър от колеги с коли 2005 година на дизел. Имам си по-приятни неща за правене с парите, от това да ги харча за бензин (макар, често да не ги помня тея по-приятни неща). Пък и винаги когато реша да понатисна из балкана мога просто да си натисна копчето и да засмуче бензина. Дори и да сменя колата с някоя по-нова пак бих си взел бензинова и да и сложа газчица.
Иначе не си мислете, че съм луд фен на газта, ако направят бензина на 1.60 минавам на бензин, ама има само да си ги мечтаем тая цена.
П.П.: И против нафтата нямам против, аз съм толерантен човек
- rhase
- младши ентусиаст
- Мнения: 506
- Регистриран на: 1.06.2010
- Местоположение: София/Русе
- Пол: Мъж
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Както и очаквах (но и се надявах да не стане) много се отклонихте. Темата не е анкета "За или Против" газовите уредби. Нека се опитаме занапред да се придържаме към задаване на въпроси и получаване на отговори, и да споделяме опита си, било то добър или лош. Колегите, които не карат на алтернативни горива и не им симпатизират имат шанса да пишат в доста други теми от този подраздел. Тъй като въпросите за газови и метанови уредби малко или много се подминават в общите раздели за "помощ", се надявах да се събере тук информация и да пишат хора, които имат въпрос или отговор на такъв, с които да сме си полезни.
- sixstraight
- младши ентусиаст
- Мнения: 349
- Регистриран на: 9.04.2008
- Местоположение: Софията
- Кара: E34 M5 20 JAHRE
- Мечтае да кара: E34 520 на метан
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
По темата колега по-нагоре е написал да се купуват само хубави части и е доста прав вече изхвърлих един редуктор който струва 100лв турски ама бил точно копие на томасето така или иначе веднъж 100 за турския и веднъж 200 за томасето. Сега дюзите дадоха фира 100лв за 6 дюзи турски щели да карат едва избутаха 1 година сега и тях ще изхвърлям и нови 300лв за дюзи.
Всички пътища водят към НАДИН
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
.
Последна промяна bmw325tds на 04 Авг 2016, 10:52, променена общо 2 пъти
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Колеги много е важно да не си монтирате газовата уредба пред блока сами или с помоща на съседа. Също така е много важно газовата Ви уредба да не бъде закупена от битака или известен саит за стоки.
Мислета на ГИ като инвестиция която за 1 година Вие върнала партите. Харесайте си марка намерете добър сервиз и дайте 1200 лева и ще сте доволни и няма да се притеснявате че ще Ви гръмне бутилката.
Аз също бях с много предрасъдаци към ГИ, помня когато бензина беше 86 стотинки и продаваха А-86 и А-92 и си карах москвича който харчи 15/100 бензин и не ми дремеше на дедовеца.
Ама сега нещата са други защо да давам 100 лева в посока до морето като мога да го направя с 50-60 лева на газ. Като карате на газ ще спестите пари за гуми, качествени части или да смените колата.
Изборът е Ваш както и парите си които харчите да правите другите богати.
Мислета на ГИ като инвестиция която за 1 година Вие върнала партите. Харесайте си марка намерете добър сервиз и дайте 1200 лева и ще сте доволни и няма да се притеснявате че ще Ви гръмне бутилката.
Аз също бях с много предрасъдаци към ГИ, помня когато бензина беше 86 стотинки и продаваха А-86 и А-92 и си карах москвича който харчи 15/100 бензин и не ми дремеше на дедовеца.
Ама сега нещата са други защо да давам 100 лева в посока до морето като мога да го направя с 50-60 лева на газ. Като карате на газ ще спестите пари за гуми, качествени части или да смените колата.
Изборът е Ваш както и парите си които харчите да правите другите богати.
Няма начин да няма начин
- bigmurzi
- драфтаджия
- Мнения: 2793
- Регистриран на: 9.04.2006
- Местоположение: София
- Кара: '93 316ix Touring
- Мечтае да кара: далеч
- Детайли за колата: Хубавица =)
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
моите сметки показаха +4500лв. в джоба ми на година от разликата в цената на газ и бензин ... решението беше доста бързо
инжекцион с гаранция и книжка, за да си следиш поддръжката коректно, щото се забравя - хора сме.
преди това имах кола на газ за евридейка (не БМВ), 3 години абсолютно никакви проблеми - сипваш и караш, без значение зиме, лете, дъжд, сняг, виелица, ураган, бензин не е виждала ...
а щото споменавате маркучите, не си спирайте бензина, защото маркучите изсъхват и се сцепват в пъти по-бързо, което би довело до взривове
инжекцион с гаранция и книжка, за да си следиш поддръжката коректно, щото се забравя - хора сме.
преди това имах кола на газ за евридейка (не БМВ), 3 години абсолютно никакви проблеми - сипваш и караш, без значение зиме, лете, дъжд, сняг, виелица, ураган, бензин не е виждала ...
а щото споменавате маркучите, не си спирайте бензина, защото маркучите изсъхват и се сцепват в пъти по-бързо, което би довело до взривове
Е30 на десен завой бензин НЯМА!
- ЗАЯДЛИВ ЗМЕЙ
- старши ентусиаст
- Мнения: 2386
- Регистриран на: 9.06.2005
- Кара: 518
- Мечтае да кара: БМВ с кожен салон
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
bigmurzi написа:моите сметки показаха +4500лв. в джоба ми на година от разликата в цената на газ и бензин ... решението беше доста бързо
инжекцион с гаранция и книжка, за да си следиш поддръжката коректно, щото се забравя - хора сме.
преди това имах кола на газ за евридейка (не БМВ), 3 години абсолютно никакви проблеми - сипваш и караш, без значение зиме, лете, дъжд, сняг, виелица, ураган, бензин не е виждала ...
а щото споменавате маркучите, не си спирайте бензина, защото маркучите изсъхват и се сцепват в пъти по-бързо, което би довело до взривове
Аз пък препоръчвам спирането на бензина , особено на старите кошари и на такива които ЕКУто го позволява и не изпада в стрес .
Няма смисъл да въртиш една утайка постоянно. Има инжекциони които я нямат тая екстра но с реле за време пак става.
Така или иначе всяко палене е на бензин и системата е пълна винаги с бензин- няма какво да изсъхне.Това е мое мнение.
М50B20 - Ни на баир ме радва , ни в завой ме плаши!
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1599
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Никакъв инжекцион не смъква на 100%от бензиновия и газовия разход - винаги газовия е на 120-125 %....2 литра отгоре бензина!!!
Няма смисъл да се послъгва и намалява разхода на газ. Или пък ....
Колега не си прав , сравни кг на разхода газ /бензин и ще видиш че заради по малката плътност на втечнения пропан разхода е еднакъв .Ако говорим пък за течна фаза нещата вече са съвсем прилични от към разход бензин /газ .Същото е бензин / дизел със съвсем леко преимущество на дизела заради малко по високото КПД на дизеловия ДВГ .
Като литри обаче разликата е голяма разбира се но калоричноста на горивата винаги е в КГ .Така че нека бъдем коректни .Аз също съм върл газаджия , но предпочитам реални неща и безпристрастна оценка на плюсовете и минусите пред някакви стереотипи .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
- Mollov
- Мародератор
- Мнения: 12347
- Регистриран на: 28.07.2006
- Местоположение: София
- Кара: some d20s
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Ще помоля който няма какво смислено да каже по темата просто да не го показва писмено
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
Много хубава тема, точно на време Ще си слагам ГИ или АГУ .Трябва ли да се регистрира, че колата е с газ? Още не съм ходил да си сменя номерата и големия талон, та да сложа газта преди да пререгистрирам колата или няма значение
..Bayerische Motoren Werke..
- r19
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 246
- Регистриран на: 29.05.2011
- Местоположение: Плевен/София
- Пол: Мъж
- Кара: 412 Turbo/323ti
- Мечтае да кара: Mig-29
- Детайли за колата: Old school!
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
stefanoff написа:Сега относно икономията. Аз лично минавам на месец около 800км, което пресметнато в пари е около 200лв. Реално обаче пътят до работата ми е 200км на месец, отделно някаква друга работа да си свръша (под работа разбирайте изкарване на пари под някаква форма ) са ми още 150км. Останалите 450 са реално возене за кеф и разкарване за глупости. Ако хипотетично сложа газ, е много вероятно от 450 да станат 900 и като пари пак толкова ще ми идва , само дето колата ще се амортизира повече Отделно, като става въпрос за евтино, с едни 50лв за карта за градски транспорт, вероятно можеш да изминеш и 10к км за месец
P.S. Не искам да се заяждам или нещо подобно, колегата пуснал темата е споменал, че се приема градивна критика
Всъщност хубаво е да знаеш, че газта увеличава драстично живота на двигателя спрямо бензина.
Т.е бензина ти амортизира колата повече от газта.
"Основни предимства на използването на L.P.G. като автомобилно гориво:
· Горивото L.P.G. постъпва в двигателя в газообразно състояние, поради което не отмива масления филм от стените на цилиндрите и не разрежда маслото в картера. Това намалява износването на цилиндрите и увеличава експлоатационния ресурс на двигателя.
· L.P.G. лесно се смесва с въздуха и равномерно пълни цилиндрите на двигателя с еднородна гориво-въздушна смес, поради което двигателят работи устойчиво и тихо. Гориво-въздушната смес изгаря почти напълно, поради което не се образува нагар по буталата, клапаните и запалителните свещи. Срокът за смяна на свещите се увеличава значително.
· Високото октаново число на L.P.G. (103 – 105) практически изключва появата на изключително вредните за двигателя детонации.
· Използването на L.P.G. води до значително намаляване на вредните вещества, съдържащи се в изгорелите газове и способства за опазване на околната среда. L.P.G. не съдържа олово и сяра, които повреждат катализатора на автомобила и ламбда сондата.
· L.P.G. изгаря малко по-бавно в сравнение с бензина, поради което се намалява натоварването на буталната група и коляновия вал, но се намаляват (2 – 5%) и динамичните свойства на двигателя. Препоръчва се предварението на момента на запалване да се увеличи с 3 – 5° , с което частично се компенсира намалената динамика на автомобила.
· Цената на L.P.G. е значително по-ниска от тази на бензина и могат да се реализират икономии.
Недостатъци:
· Монтирането на допълнителен резервоар за гориво намалява обема на багажника и увеличава масата на автомобила.
· Намалява се мощността на двигателя с 5 – 7 % и динамичните качества на автомобила.
· Зареждането с гориво отнема повече време."
Re: LPG/CNG Монтаж, експлоатация, поддръжка, съвети и опит
M-coupe написа:Много хубава тема, точно на време Ще си слагам ГИ или АГУ .Трябва ли да се регистрира, че колата е с газ? Още не съм ходил да си сменя номерата и големия талон, та да сложа газта преди да пререгистрирам колата или няма значение
Първо си сложи ГИ или АГУ като силно ти препоръчвам ГИ и след това ходи да си регистрираш колата, зада ти впишат промяната в големият и малкият талон. То и после може ама трябва да платиш за преиздаване на талон.
Няма начин да няма начин
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани