BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 8.06.2014
Пол: Мъж

BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от zhivkojujo » 10 Сеп 2014, 15:03

Както подсказва заглавието, това е поредната IS турбо конверсия. Реших да споделя проекта, тъй като се надявам че ще мога да получа допълнителна информация от хора, сблъсквали с въпросителни около работата, както и аз да бъда полезен с каквото мога. Основната цел е да се постигнат около 300 конски сили на колелата, като автомобила няма да е ежедневка, но няма и да е състезателна машина. Спрях се на БМВ Е36 купе, заради задното предаване и много хубавото директно управление.
Доста време събирах части и вече съм почти готов да започна сглобяването на мотора, като основните спецификации са следните:
1. Степен на сгъстяване 8,5:1
2. Бууст около 1.5 бара (тук зависи от доста неща. Вероятно чак на диното ще намерим стабилният максимум)
3. Управление поверено на Megasquirt

И малко снимки на чаркалаци, ако му е интересно на някой. Приемам всякакви съвети, коментари и критики. Особено полезни ще са ми мненията на хора, с вече завършени проекти и тънкостите, които са открили от опит. От Силистра съм и тук има една единствена сериозно направена кола, но собственика й е извън страната и вариантите ми за информация се свеждат единствено до интернет.

Нещо не се оправих със снимките, така че ето линк с https://imageshack.com/a/1S1z/1

Не съм готов със снимки на всичко, но в процеса на работа ще качвам по-интересните неща.
Последна промяна zhivkojujo на 10 Сеп 2014, 23:39, променена общо 2 пъти

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от TheStorm » 10 Сеп 2014, 16:31

такива коли има няколко из БГ

Най-лесно е с колянов вал от М47, биели на 135мм и буталата - оригиналните. Степента идва 9,2:1

Оттам нататък надуваш и караш. Двигателя е доста здрав. Проблемите са му многото капаци и гарнитури.

Известните хора които правят меги са запознати и могат без проблеми да ти направят .. дори и в оригиналната кутия да използваш инсталацията.

Малко проблем би имал със силиконовото коляно да го наденеш на приятната форма на дросела .. но .. не е особена драма.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 8.06.2014
Пол: Мъж

Re: BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от zhivkojujo » 10 Сеп 2014, 16:37

Не ми се виждат снимките нещо. Сега ще ги оправя. Дросела е от m50b25 с ТПС на него, като няма да ползвам дебитомер. Ще меря по ТПС-а и МАП сензор. Коляновият вал е оригинален и ако се вярва на многото изписано, трябва да е много здрав. Буталата също са хубави, но се застраховах в случай, че реша за напред да надувам повечко - да не отварям мотор 2 пъти.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 796
Регистриран на: 12.12.2007
Кара: E21; Е28; E30; Е34; E39; Z3
Мечтае да кара: M-Пауър пакет, брат направо самолет

Re: BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от TheStorm » 11 Сеп 2014, 13:30

Браво за частите !

То като имаш такива неща вече ... не знам точно какво още ти трябва :mhihi: нооо определено ще стане хубава кола.

Само Оринга ми се вижда малко широк канала, но може снимката да лъже.



С наличните части и хубава настройка, можеш спокойно да надуваш до около 2 бара ... че даже и повече. Може би единствено още ще ти трябва широколентова сонда за фина настройка и контрол.


Относно буталата ... ако нямаш информация - питай производителя за препоръчителния луфт на сегментите. Буталата не са от същия материал като заводските и предполагам ще имат малко по-различни изисквания за луфтовете

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 8.06.2014
Пол: Мъж

Re: BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от zhivkojujo » 11 Сеп 2014, 17:18

О-ринг-а е за пръстен 8мм. Не е нещо особено, но не ми хареса идеята да дам много пари за Cometic гарнитура. А буталата са custom поръчка и са на 84мм, като в тях е оставена нужната хлабина при положение, че се ползва напълно сток цилиндър, какъвто е случаят. Дори на шублер може да се хване разликата от оригиналните. Днес сглобявах малко...

https://imageshack.com/i/ipmp3Ejmj
https://imageshack.com/i/pbBDeHcIj
https://imageshack.com/i/ipmUnIrWj

Май не е много добре да качвам така линкове, но нещо не мога да се оправя с Img тага.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 8.06.2014
Пол: Мъж

Re: BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от zhivkojujo » 12 Сеп 2014, 17:32

Днес почти оборудвах мотора и мисля как да пусна маслена магистрала към турбото. Смятам да взема масло така като е показано на тази снимка
http://i7.photobucket.com/albums/y273/r ... ming-1.jpg

Чудя се как да направя охлаждането на маслото и ми идват на ум 2 варианта:
1. помпа --> радиаторче --> турбо --> картер
2. помпа --> турбо --> радиаторче --> картер

Идеята на втория вариант е когато маслото е най-горещо, тогава да минава през кулер и да се стича в картера охладено, но пък няма да има налягане докато минава през охладителя...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 537
Регистриран на: 14.11.2008
Местоположение: пловдив

Re: BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от ico318 » 13 Сеп 2014, 16:20

това е тапа на маслената магистрала,веднага след помпата и преди филтъра.според мен ти трябва филтрирано масло за турбото и най-добрия начин е стандартния-тройник на датчика за налягане. добре е да имаш уреди за маслото-температура и налягане. маслото за турбото е много малко и няма какво да охлаждаш там. трябва ти пълнопоточно охлаждане.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 8.06.2014
Пол: Мъж

Re: BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от zhivkojujo » 13 Сеп 2014, 18:19

ico318 написа:това е тапа на маслената магистрала,веднага след помпата и преди филтъра.според мен ти трябва филтрирано масло за турбото и най-добрия начин е стандартния-тройник на датчика за налягане. добре е да имаш уреди за маслото-температура и налягане. маслото за турбото е много малко и няма какво да охлаждаш там. трябва ти пълнопоточно охлаждане.


Разгледах механизма и наистина е така, не минава през филтъра там където мислех. Наистина, най-читаво ще е с тройник. Сядам да чета и мисля система за охлаждане. Благодаря за съвета.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 169
Регистриран на: 14.12.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: ис-требител

Re: BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от BIRICHKA » 14 Сеп 2014, 7:49

zhivkojujo написа:О-ринг-а е за пръстен 8мм. Не е нещо особено, но не ми хареса идеята да дам много пари за Cometic гарнитура....


Общо приетото мнение е, че не ти и трябва тоя кометик, половината форум са недоволни от него.
Обаче тоя О-ринг, не знам дали ще издържи сам на 1.5 бара, дали си се замислял за шпилки?

Тук има малко изписано за маслото - viewtopic.php?f=11&t=17049&hilit=маслен+радиатор

Иначе поздравления за проекта и успех, ще сладя с интерес :yes:
Some say he spends most of his time on bmwpower-bg.net

Пантерчо
Аватар
Мнения: 4699
Регистриран на: 16.03.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: WBS нов внос
Мечтае да кара: Е30 от скъпите

Re: BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от Bavarcho » 14 Сеп 2014, 15:05

Много обичам да чета за такива проекти по нашите ширини където всичко се прави от - до, на масата. И се знае какво иска да се постигне от двигателя :clap: А не такива със снимки на омазан в масло мотор..
Успех!

Какви лагери ще ползваш?
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 8.06.2014
Пол: Мъж

Re: BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от zhivkojujo » 14 Сеп 2014, 21:41

Bavarcho написа:Много обичам да чета за такива проекти по нашите ширини където всичко се прави от - до, на масата. И се знае какво иска да се постигне от двигателя :clap: А не такива със снимки на омазан в масло мотор..
Успех!

Какви лагери ще ползваш?


Благодаря, ама то още не е много ясно какво ще се получи :) Лагерите са kolbenschmidt, според чисто моя теория не би трябвало да са ми проблем точно те :)

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 8.06.2014
Пол: Мъж

Re: BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от zhivkojujo » 19 Сеп 2014, 22:03

Днес приключих с всичките щуцери, тройници, отвор на картер и т.н. по мазането на турбото. Утре, ако имам достатъчно време ще пусна мотора в коша и ще започна да го оборудвам. Все повече наближавам тази част, която най-много ме плаши - електрониката :) Не ми е изобщо ясно как трябва да осъществя първото палене на мотора. Има ли някаква универсална проверена карта за м42б18 с която да мога да го подкарам ? Няма да поставя маркуча от турбината и фактически ще си е атмосферен разреден на ~8,7:1 двигател. Интересува ме също какви бобини да подбера ? При положение, че главата за сега ще е стандартна, предполагам че ще я огранича на около 7000-7200 оборота.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 8.06.2014
Пол: Мъж

Re: BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от zhivkojujo » 03 Окт 2014, 20:21

Вече затвореният мотор. Изображение

Трябват ми координати на човека от Враца, който прави megasquirt електроника. Когато поръчвах моята, я бях замислил за EDIS-4 запалване, но после промених решението си. За съжаление, момчето което ми я прави е в чужбина и не може да я преработи. Ще съм много благодарен, ако някой има телефон на въпросният човек от Враца и реши да ми го прати на лично съобщение. Благодаря.

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 8.06.2014
Пол: Мъж

Re: BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от zhivkojujo » 19 Окт 2014, 15:35

За пръв път извън гаража :)
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 47
Регистриран на: 8.06.2014
Пол: Мъж

Re: BMW E36 Coupe 318IS --> турбо

Мнение от zhivkojujo » 30 Окт 2014, 21:36

Още малко развитие по проекта. Готова е цялата генерация на колата. Стана много читава, като дори надмина очакванията ми :) (наснимал съм я, но забравих апарата в гаража). Чакам да ми пристигне кулера и пътищата и колата е готова за настройки. Намерих човека от Враца, който ми направи нова мега съобразно сетъп-а. Почовърках я малко и колата запали в атмосферен режим, но видимо смесите и бяха ужасни. Вероятно и аванса (думата "вероятно" може да се пропусне :) ). Но е жива и основното нещо, което ме интересуваше е дали маслото си върви както трябва, дали има налягане и т.н. - успешен тест. Сам обаче, няма да се справя с настройките на колата в разумен срок. Чета постоянно, всеки път когато имам време но някак не съм сигурен, че ще ми се получи, а не ми се рискува с този мотор. Идеята е колата да работи добре с някакво ниско налягане за да се разработи и да мога да отстраня евентуални проблеми (течове, слаби спойки и т.н.) докато дойде време да ида на дино. От там и зорът ми - тривиално но.... трябва ми мапер :D Подпитвам тук там, и почти навсякъде ми препоръчват различни хора. Предпочитам да не е от София (макар там наистина да има много добри специалисти), тъй като едва ли ще се съгласи да пътува до Силистра (естествено, всичко по пътуване, спане, храна, жени, оркестър му се поема от мен :D ). Та моля, хора които са минали по моя път да пуснат по един пост с препоръка. Благодаря и поздрави

Следваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook