Харч на масло M54B30
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
- Archi
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 123
- Регистриран на: 18.02.2007
- Местоположение: Дънди, Шотландия
- Пол: Мъж
- Кара: E39
- Мечтае да кара: фадрома в народното събрание
Re: Харч на масло M54B30
Доста интересна и образователна тема (изчетох я цялата) и за това предварително се извинявам за въпроса ми(може би малко ), който е най-вече насочен към mad_presley - ще има ли ефект използването на масло castrol 10w60 EDGE на двигател М52Б20(който гори около 1л. castrol magnatec 10w40 на 1000-1500км) или по скоро горепосоченото масло не е подходящо за двулитров М52?
- mad_presley
- старши ентусиаст
- Мнения: 4438
- Регистриран на: 5.02.2008
- Местоположение: Варна
- Кара: E39 M5
Re: Харч на масло M54B30
Archi написа:Доста интересна и образователна тема (изчетох я цялата) и за това предварително се извинявам за въпроса ми(може би малко ), който е най-вече насочен към mad_presley - ще има ли ефект използването на масло castrol 10w60 EDGE на двигател М52Б20(който гори около 1л. castrol magnatec 10w40 на 1000-1500км) или по скоро горепосоченото масло не е подходящо за двулитров М52?
Е, то маслото си е подходящо, просто мотора не е подходящ, за да му сипваш толкова скъпо масло При теб е лесно, сменяш мотора с 2.8 и ще ти излезе по-евтино от ремонт на твоя даже.
- kokok0
- младши ентусиаст
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Харч на масло M54B30
След толкова изписано, никой не заключи, че м54б30 би бил грешен избор за покупка ?!?
Така ли се оказва в крайна сметка и като си му е на душата на човек, трябва ли да се откаже от него?
А как всъщност да не се натресем на такъв дедов при покупка, никой не спомена ?!?
Извинявам се че духвам прахта от темата !
Така ли се оказва в крайна сметка и като си му е на душата на човек, трябва ли да се откаже от него?
А как всъщност да не се натресем на такъв дедов при покупка, никой не спомена ?!?
Извинявам се че духвам прахта от темата !
- slav4o974
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 220
- Регистриран на: 8.11.2012
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330XI
Re: Харч на масло M54B30
Без да обобщавам и да правя крайни заключения и на базата на активно четене на форума в продължение на една година ще кажа че останах със следното впечатление: Двигателите М54 са отлични по отношение на динамични характеристики и разход на гориво и определено често се случва да имат проблеми с разхода на масло /поради различни причини/. Моя мотор М54В25 ядеше литър масло на 1000км. Смених го със същия, който се задоволява пак с 1 литър , но за 10 000км. Имам и едно 330ХI, което докарах за продажба и за изминати 1500 км. не е изхарчило и грам масло и върви зверски сравнено с 325-цата. Широко разпространено е мнението, че М54В25 е по-калпав от М54В30, що се отнася до проблема с разхода на масло. Интересното е, че при покупката на моята кола, нямаше никакви видими признаци за проблема. Мотора работеше много спокойно и равномерно, дори и при студен старт. Нямаше пушене от ауспуха и въобще нищо което да подсказва за проблема. Впоследствие при измерване , дори и компресията на мотора беше в нормалните граници. Единствения явен признак за разхода на масло и то след като навъртях 10 000 км за отрицателно време, беше неприятната миризма от ауспуха и свещите с много налепи и нагар по тях.
- kokok0
- младши ентусиаст
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Харч на масло M54B30
Това не са ли признаци за проблем в главата ?!?
- hrpopov217
- младши ентусиаст
- Мнения: 555
- Регистриран на: 15.06.2008
- Местоположение: Varna-Balchik
- Кара: Е60 530i 04, G30 540i
Re: Харч на масло M54B30
Повече от две години карам М54B30 и до момента съм много доволен. За харченето на масло - не повече от 800гр на 15000км, което си е съвсем в рамките на допустимото. Много зависи предния собственник как го е поддържал.
- INTEGRALE
- младши ентусиаст
- Мнения: 592
- Регистриран на: 22.05.2005
- Местоположение: София, България
- Пол: Мъж
- Кара: VW Golf MK6 1.4 tsi, W212 E350CDI
- Мечтае да кара: Koenigsegg
Re: Харч на масло M54B30
И аз подкрепям мнението че М54 е доста сполучлив с прилично кпд за бензинов
Sent from my ZP980 using Tapatalk
Sent from my ZP980 using Tapatalk
- kokok0
- младши ентусиаст
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Харч на масло M54B30
Да не кажем че е един от най-сполучливите за времето си ! Нито Ауди , нито Мерцедес, нито VW въобще не се сещам за марка произвела по-рентабилен мотор през онези години. Има най -добри кпд мощност и въртящ момент и същевременно най-добър разход на гориво ! Поне моите наблюдения са такива .
- adovet
- старши ентусиаст
- Мнения: 3724
- Регистриран на: 27.01.2010
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: Tesla Y
Re: Харч на масло M54B30
Аз съм с М54В22 и до скоро го карах с Castrol 5W30. На градско не ми харчеше масло , но на дълъг път при постоянно каране 140-160 си хапваше масло. Имаше лек теч от гарнитурата на капака. Смених маслото с някакво холандско, а в последствие и гарнитурата и сега маслото не мърда без значение дали го ръчкам или не.
- andy_forresite
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 70
- Регистриран на: 5.10.2007
Re: Харч на масло M54B30
Освен изброените причини за разход на масло, не сте споменали износените легла на сегментите (каналите на буталата, в които лягат буталните пръстени). Не казвам че това е причината. Много ми е чудно как така досега не е известно защо се получава това.
Последно 3000 сс бензинов с покритие ли е или е с ризи? Какво е разстоянието между цилиндрите да видя дали може да се набият ризи? Сегментите тънки ли са във варианта с покритие?
Това с шлайфането на блок с покритие не го казвайте никъде, защото е невъзможно
Аз съм преправял двигател, но на мотоциклет, който беше с покритие "никасил" с риза. Всички глупости за по-добър топлообмен и по-малко триене, демек по-висока мощност когато е с покритие, мигом се изпариха като го подкарах. Стана перфектно. "Позначавачи" и майстори най-вече по итнернет дори спориха как съм си сглобил двигателя. Бил е с никасил и съм ги лъгал че е с риза. Е?! Как да ги убедя... Направихме така още един такъв мотор. Същият изхвърли водата 4-5 пъти, загуби мощност, но не залепи. Свалихме цилиндъра след много каране като на състезание и през другото наистина на състезание и по ризата нямаше никакви следи от работа на буталото. Ризи се правят елементарно. Трудното е да стигнеш до там да ги сложиш и да оборудваш всичко както си е било.
Някой измери ли хлабината на буталата и след това проверка на цилиндрите за елипса на 530i? Колко стотни е разликата?
Самото покритие е наистина много износоустойчиво, но същевременно е доста крехко при прегряване.
Пистовите моторетки с 4 цилиндъра са с покритие, като по-голямата част е т. нар. никасил. На дисплея за температурата на моя мотор съм виждал числото 120 гр. по Целзий. Бях го дал на приятел да покара и го предупредих да не кара бавно че беше жега и вентилатора не се включваше всеки път. Когато ми върна мотора и тръгнах да го вкарвам в нас, останах така , като видях какво пише за температурата. Веднага се качих с 60-80 км/ч в квартала, изстина до 90 да 2 мин. и си го прибрах. Моделът се води и той с афинитет към папкане на масълце, но моят няма нужда от доливане. Взех го на 17 000 километра на 4 години и си го поддържам, карам го, но без рискове да го "убия".
Това харчене на масло трябва да идва от нещо и ми е много интересно от какво. Ауди от години 2000-2003 също имат подобен двигател, вграждан например в а4 В6 ако се сещате, само че е V-образен, не е редови, но е с алусил. Та той също харчи масло, но има и други проблеми при него...
Последно 3000 сс бензинов с покритие ли е или е с ризи? Какво е разстоянието между цилиндрите да видя дали може да се набият ризи? Сегментите тънки ли са във варианта с покритие?
Това с шлайфането на блок с покритие не го казвайте никъде, защото е невъзможно
Аз съм преправял двигател, но на мотоциклет, който беше с покритие "никасил" с риза. Всички глупости за по-добър топлообмен и по-малко триене, демек по-висока мощност когато е с покритие, мигом се изпариха като го подкарах. Стана перфектно. "Позначавачи" и майстори най-вече по итнернет дори спориха как съм си сглобил двигателя. Бил е с никасил и съм ги лъгал че е с риза. Е?! Как да ги убедя... Направихме така още един такъв мотор. Същият изхвърли водата 4-5 пъти, загуби мощност, но не залепи. Свалихме цилиндъра след много каране като на състезание и през другото наистина на състезание и по ризата нямаше никакви следи от работа на буталото. Ризи се правят елементарно. Трудното е да стигнеш до там да ги сложиш и да оборудваш всичко както си е било.
Някой измери ли хлабината на буталата и след това проверка на цилиндрите за елипса на 530i? Колко стотни е разликата?
Самото покритие е наистина много износоустойчиво, но същевременно е доста крехко при прегряване.
Пистовите моторетки с 4 цилиндъра са с покритие, като по-голямата част е т. нар. никасил. На дисплея за температурата на моя мотор съм виждал числото 120 гр. по Целзий. Бях го дал на приятел да покара и го предупредих да не кара бавно че беше жега и вентилатора не се включваше всеки път. Когато ми върна мотора и тръгнах да го вкарвам в нас, останах така , като видях какво пише за температурата. Веднага се качих с 60-80 км/ч в квартала, изстина до 90 да 2 мин. и си го прибрах. Моделът се води и той с афинитет към папкане на масълце, но моят няма нужда от доливане. Взех го на 17 000 километра на 4 години и си го поддържам, карам го, но без рискове да го "убия".
Това харчене на масло трябва да идва от нещо и ми е много интересно от какво. Ауди от години 2000-2003 също имат подобен двигател, вграждан например в а4 В6 ако се сещате, само че е V-образен, не е редови, но е с алусил. Та той също харчи масло, но има и други проблеми при него...
- kokok0
- младши ентусиаст
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Харч на масло M54B30
Някъде четох, че М54B30 не трябва да се пипа, докато не почне да харчи по 700гр/1000км. Също и че наследникът на М52Б28, е с ризи и харча на масло е следствие от слаби сегменти, с цел по-малко триене и по-ниска работна температура.
Re: Харч на масло M54B30
Мотора е с ризи. Сегментите са нискофрикционни и в комбинация с това, че маслените се износват прекомерно се получава разход на масло.
Ето една тема където са направили дефектовка на такъв мотор. Износването на маслените сегменти е към 1 мм.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=14278249
Общо взето - със смяна на сегменти работата се оправя. Цените им са от 300-400 лв от Mahle, до над 800 от БМВ - това за инфо, на който му се занимава (ама то като се отиде до там, почва да се сменя и това и онова и тя става една .....).
От това което наблюдавам, М54 на Е60 почти не страда от проблема. Според мен са направили някаква ревизия на сегментите (номерата в реалоем уж са им еднакви) и/или на хонинга (по подобие на проблема при S62 до 2000-а година).
Ето една тема където са направили дефектовка на такъв мотор. Износването на маслените сегменти е към 1 мм.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?p=14278249
Общо взето - със смяна на сегменти работата се оправя. Цените им са от 300-400 лв от Mahle, до над 800 от БМВ - това за инфо, на който му се занимава (ама то като се отиде до там, почва да се сменя и това и онова и тя става една .....).
От това което наблюдавам, М54 на Е60 почти не страда от проблема. Според мен са направили някаква ревизия на сегментите (номерата в реалоем уж са им еднакви) и/или на хонинга (по подобие на проблема при S62 до 2000-а година).
- insane_v
- младши ентусиаст
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Харч на масло M54B30
Здравейте колеги,
Не ми се пуска нова тема, затова пиша тук, макар че моя проблем е малко по-друг.
Мотора ми е М54Б30. Карам с масло BMW Quality Longlife 4 5w-30 закупено от известен колега от форума. Смених маслото преди 3500 км и днес долях остатъка от седмата туба (около 700-800 мл). След около час слязох отново до гаража и проверих отново маслото - беше на около 2-3 мм от максимума. Като се има предвид, че сега съм близо до максимума, излиза че разхода ми е малък Притеснявам ме обаче факта, че за тези 3500 км маслото е потъмняло значително и вискозитета му е намалял доста! Последните дни звука на мотора ми също се влоши значително на високи обороти. Пробвах теста с отваряне на капачката за маслото при запален двигател и нищо не се случи - никаква промяна, двигателя продължи да си работи нормално, а нали ако всичко е наред трябва да започне да работи нестабилно и дори може да угасне. Откачих маркуча за картерните газове от капака на главата и усетих, че от главата духа, но от маркуча не усещам вакуум. Това ме навява на мисълта, че може би тоя клапан за картерните газове е задръстен/спекъл.
Въпросите ми са следните:
- дали наистина проблема е в клапана за картерните газове?
- нормално ли е маслото да потъмнее толкова бързо. При дизелите знам че е нормално, но при бензинов мотор ми се струва, че има нещо съмнително Освен това толкова много да си загуби свойствата, че звука на мотора да се промени сериозно? На пипане маслото сега няма нищо общо с новото. Ако някой ми беше дал да разтрия капка от това масло между пръстите си без да ми казва какво е, може би нямаше да позная, че е масло!!! Мисля, че може би е влязъл бензин в маслото и го е разредил, но пък сякаш маслото не мирише на бензин или може би греша... На какво може да се дължи всичко това? Попаднал съм на масло менте или може би имам някакъв проблем с мотора? Може ли въпросния клапан да има нещо общо с прецакването на маслото?
Ако има някой колега от Варна, който има време и желание да погледне колата и да даде съвет нека ми пише да се видим.
ПП: То е ясно, че ще се сменя маслото, но се чудя какво да сложа и откъде да го взема, за да съм сигурен, че няма да попадна на менте ? Чудя се дали да не пробвам тоя път с Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 или с EDGE 0W-30. И двете марки мога да ги взема от приятел на по-висока цена, отколкото във форума, но поне на него му имам доверие на 100 %.
Не ми се пуска нова тема, затова пиша тук, макар че моя проблем е малко по-друг.
Мотора ми е М54Б30. Карам с масло BMW Quality Longlife 4 5w-30 закупено от известен колега от форума. Смених маслото преди 3500 км и днес долях остатъка от седмата туба (около 700-800 мл). След около час слязох отново до гаража и проверих отново маслото - беше на около 2-3 мм от максимума. Като се има предвид, че сега съм близо до максимума, излиза че разхода ми е малък Притеснявам ме обаче факта, че за тези 3500 км маслото е потъмняло значително и вискозитета му е намалял доста! Последните дни звука на мотора ми също се влоши значително на високи обороти. Пробвах теста с отваряне на капачката за маслото при запален двигател и нищо не се случи - никаква промяна, двигателя продължи да си работи нормално, а нали ако всичко е наред трябва да започне да работи нестабилно и дори може да угасне. Откачих маркуча за картерните газове от капака на главата и усетих, че от главата духа, но от маркуча не усещам вакуум. Това ме навява на мисълта, че може би тоя клапан за картерните газове е задръстен/спекъл.
Въпросите ми са следните:
- дали наистина проблема е в клапана за картерните газове?
- нормално ли е маслото да потъмнее толкова бързо. При дизелите знам че е нормално, но при бензинов мотор ми се струва, че има нещо съмнително Освен това толкова много да си загуби свойствата, че звука на мотора да се промени сериозно? На пипане маслото сега няма нищо общо с новото. Ако някой ми беше дал да разтрия капка от това масло между пръстите си без да ми казва какво е, може би нямаше да позная, че е масло!!! Мисля, че може би е влязъл бензин в маслото и го е разредил, но пък сякаш маслото не мирише на бензин или може би греша... На какво може да се дължи всичко това? Попаднал съм на масло менте или може би имам някакъв проблем с мотора? Може ли въпросния клапан да има нещо общо с прецакването на маслото?
Ако има някой колега от Варна, който има време и желание да погледне колата и да даде съвет нека ми пише да се видим.
ПП: То е ясно, че ще се сменя маслото, но се чудя какво да сложа и откъде да го взема, за да съм сигурен, че няма да попадна на менте ? Чудя се дали да не пробвам тоя път с Mobil 1™ ESP Formula 5W-30 или с EDGE 0W-30. И двете марки мога да ги взема от приятел на по-висока цена, отколкото във форума, но поне на него му имам доверие на 100 %.
- insane_v
- младши ентусиаст
- Мнения: 419
- Регистриран на: 18.07.2008
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: VW T-Roc Sport 2.0 TFSI
- Мечтае да кара: Всичко що започва с М
Re: Харч на масло M54B30
Сега като се замисля по-сериозно, може би разхода на масло е по-голям, но част от изгореното масло се замества от известно количество бензин, попаднал в маслото. От къде би могъл евентуално да попадне бензин в маслото? Богата горивна смес? Или може би "пикаеща" дюза (както при дизелите)?
От друга страна, ако влизаше бензин в маслото, то предполагам че би се изпарявал, докато двигателя е спрян и все още горещ. А ако влизаше толкова много, че да не успява да се изпари, то тогава би следвало, че имам сериозен проблем, който щях да усетя
От друга страна, ако влизаше бензин в маслото, то предполагам че би се изпарявал, докато двигателя е спрян и все още горещ. А ако влизаше толкова много, че да не успява да се изпари, то тогава би следвало, че имам сериозен проблем, който щях да усетя
- kokok0
- младши ентусиаст
- Мнения: 301
- Регистриран на: 19.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E46 333xi Touring
Re: Харч на масло M54B30
Човек, ти как точно прецени какъв е вискозитета? И без да ми се сърдиш, знаеш ли какво означава точно вискозитет? Сложи си масло 5-40. Нормално е да е тъмно и докато не почне да харчи по 500мл/1000км, не я пипай. Тукашния човек - БМВ, Ники, препоръчва Мотул. Може да се намери истинско, но реклама няма да правя. Това с бензина ми се струва крайно...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани