м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран глава

Тунинг на двигатели, окачване, спирачки и всички други тежки железа по нашите баварци.

Модератор: bum_bum

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от maxpower » 14 Апр 2013, 8:54

lowdriver написа:
maxpower написа:... Обаче като поръчаме тия о-пръстени я дойдат я не :mhihi:

Идват. Проверено не един път. ;)

Явно аз съм единсвения карък дето като поръчам нещо извън страната никога не идва :banghead: Може ли подробности за колко време идват, по пощата или с куриер, ккава е крайната сума?

Иначе да се похваля, че вече сме мобилни :mrgreen: . Нямам снимки, че вчера бях много уморен, но съм много доволен. Порътяхме го първо без свещи и бушон за помпата, да качи масло. Завихме му свещите, бушона на помпата няколко контакта да качи гориво и на 2рия оборот запали все едно е работил до преди малко. Няма кюфкане, припуквания и драми :D . Направо не беше реално. Запали на 1300-1400 оборота и веднага ги свали до 800 и го загасихме, че още нямаше радиатор.
Абсолютно никаквъ пушек още при първото стартиране, което се дължи на това, че не бях налял 1 кило масло в цилиндрите както правят старите майстори и както всички ми казваха да направя, напротив, буталата ги бях напръскал обилно с ВД-40 преди да ги монтирам, а стените на цилиндите ги бях намазал леко с масълце, ама не да се стича. Цилиндрите са прясно хонинговани.
Ето тука е обяснено защо е така
http://www.youtube.com/watch?v=1Doa-0M2flg
Досъбрахме го покарахме го, имахме малка драма с алуминиевия фланец на термостата. Като вдигна налягане протече, та прехвърлихме пластмасовия от стария мотор. Тоя фланец горикия това му е 3тия двигател :mhihi: и все до него опираме. До събрахме я и вече има 20 км навъртяни. Първоначално имаше леко щракане от повдигачите, че бяха почистени всичките, но след кратко каране спряха веднага. Доволен съм , със съвсем леко натискане на газта поема още от под 2000 оборота, над 2000 като се задейства ваноса става доста силен. Повече от 3000 оборота не съм му правил още, ще го поразработим 2000-3000 км, ново масълце и после ще видим какво ще стане. В момента е със м52 смукател, но скоро почвам да му правя новия колектор м50б20 :mrgreen:
12042013210.jpg

12042013211.jpg

Изображение
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от lowdriver » 16 Апр 2013, 10:23

maxpower написа:Може ли подробности за колко време идват, по пощата или с куриер, ккава е крайната сума?

$30 е комплектът за единичен Ванос (както вероятно си забелязал) + $24 доставка до България. Идва по пощата за около месец.
Изображение
Driver's Racing Team

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от БаЯн » 25 Апр 2013, 19:46

Най накрая в колата :yes: безавариино разработване и после яко газ :twisted:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от maxpower » 28 Апр 2013, 14:41

Мотора върви вече 400км, ще се позаиграем с електрониката тия дни малко.
Последните промени е нов термостат на 80градуса. С оригиналния 92градуса в Петък в голяма жега ми държеше 101 градуса по цариградското със съвсем лееееко каране на празен ход пак толкова. Това доста ме ядоса :mhihi: сега с новия термостат днес държи около 88 по Цариградското пак с леко каране и към 90-91 на празенх ход и каране по малките улички- доволен съм. Скоро ще взема и още няколко неща и ще направя fan delete mod- ще има още инфо като е готово.
Иначе да взема да напиша кое колко струва по мотора, че сигурно ще е интересно.

Блока- от м50б20 без ванос - фабрично без номер и в топ състояние- 50лв
хонинг на този блок -60лв в Балкан Стар(Интерсервиз)+ още толкова за проверка и измерване на тунела. С хонинга се справиха отлично, но с измерването на тунела бяха големи мърлячи, давам им блока с нови лагери вътре после ми ги дават увити на куп във вестник- нов комплект лагери ми ги надраха :banghead:
главата - м52б20 бартеросана за други части
колянов вал м52б28 - нулев размер - биене на средната шийка 0,02мм, в добро състояние съдейки по диаметрите на шийките - 150лв
мотовилки м54б30- 120лв комплекта
ревизия на главата- 350лв - челосване, смяна 24 водача, смяна 24 гумички, пренарязване на леглата и напасване на клапаните
смукателен вал от м54б30 със зъбните колела и шайбите- мисля че към 130лв ми излезе
изпускателен вал- бивш смукалтен от м50 без ванос -бартеросан за части- челосването - 15лв + 25-30лв на друг стругар да оправи грешката на предишния :banghead:
повдигачи и тунели си иг имах от по стар двигател
маслена помпа от м50б20 ванос от последните години с голяма турбина- не си спомням 20-30лв я купих + около 100лв за нови зъбни колела
Блока челосване отгоре и отдолу, че имаше драскотини точно където ляга маслената помпа - 120лв, по 60лв на повръхност - много важно е като се дава за челосване да се даде с капака на веригата и капака на задния семеринг
сегменти мале нулев размер - мисля към 170-180лв ми излязоха
лагери - 150лв - основни Колбеншмид и биелни Глико, исках и биелните да са Колбеншмид ама нямаше, бяха свършили :roll:
Гарнитура глава стандартна 1,75 на Елринг- 60лв
блотове за главата на виктор рейнз- 29лв
болтове за мотовилките - оригинални 43лв
гарнитура за картера- Топ Ран- към 20тина лв беше
Семеринги забравих точно колко бяха, но мисля, че двата заедно бяха към 25лв - 1 към 1 с оригиналните
гарнитура капак клапани - Рейнз - за алуминиев капак- 39лв
капачка за маслото - Мейле 7,50лв
маслен филтър Ман- 14лв
Термостат Бер на 92 гр- 20лв после още един пак на Бер на 80гр- пак 20лв
Пластина за обиране на луфта на ваноса от м54/м52ту + шпилки + гайки -към 21лв
гарнитура за ваноса -9,56лв - оригиналдЪ
Свещи NGK BKR 6 E - едно електродни- 5лв/бр- 30лв
Семенринги за ск кутия неоригинални от магазин за лагери- към 15лв всичките + пънче за вилката на съединителя 2,34лв
обтегач на веригата- банан- Феби- 25лв - от него взех само пластмасата и я прехвърлих на оригиналния банан
голямата верига нова- EWIS като оригналната - мисля към 50-60лв май беше ама забравих

До тука общо взето е всичко ако го улучите от първия път, сигурно съм изпуснал някои неща, други просто си ги имах налични.
Отделно колко бензин съм изгорил да обикалям само аз си знам ама сигурно са над 100л.

отделно един блок с всичко вътре от м50б20 ванос - взет от бартер за части
още един блок от м50б20 ванос с всичко вътре, без картера- 100лв
един колянов вал от м52б28 на 1ви ремонт- 150лв + комплект лагери за него към 170лв на 1ви ремонт. Вала се оказа с биене 0,04мм и неправилно шлайфани основни шийки, което водеше до заклинване на вала. Проверка на вала за кривини и опит за изправяне 20лв в шлайфбазата в Люлин до Нестле. Изправен до 0,03
по 35лв за хонинг на другите два блока единия в Слатина другия в Орландовци.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от Делян » 14 Май 2013, 19:44

Как ти се струва(макар и все още в разработка), в сравнение с предишният ти мотор - м52б25?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от maxpower » 16 Май 2013, 19:52

ами още не мога да кажа на 100% как е защото само веднъж съм му правил 4500 оборота на първа ама на се сдържах, обратен завой беше :mhihi:Карам го максимум до 4000 борота както си пише в книжката като се стремя да не подържам постоянни обороти, а колко се може повече да ги променям- ускорявам, връщам газта, принудителен празен ход, като паднат оборотите една предавка надолу и пак ускорявам. Плана е на 1000км да му сменя маслото и масления филтър и после още 1000 км, но тоя път максимум до 5000 оборота. Иначе до 4000 оборота тегли повече във всички случаи независимо дали е топло или студено и в какви обороти си спрямо м52б25 с "екстри" :mhihi: . Смукалтения вал ми е на 11 градуса(по КВ) предварение спрямо стандартно зацепен според сензора на разпределителния вал и си върви доволно няма проблеми да си караш до 2000борота без да се мъчи. Поема си на 5та от 2000 оборота. Ако се задържи на 3000 оборота на 2ра и примерно е по студеничко( под 15) както се чукне газта почва да върти гуми докато се движа направо. Въртящия момент определено му е над 3000 въпреки, че е бая дългоходов. Като е хладничко от 3000 се усеща как започва да набира сила и задницата буквално потъва и те прилева към седалката и въртящия момент расте.Сега от няколко дена го карам най накрая с електорника и дюзи за м52б25, че до сега беше с такива от б28. Все още прави адаптации за последно го гледах вчера беше стигнало до +5% на двете тройки утре ще го погледна пак. Остана само колектора от м50б20 да му сложа и след това живот и здраве ако има пари един индивидуален ремап. Вече е на 700км. Маслото дето е в момента е "бозица" която съм му събирал :mhihi: 5в30, 0В30, 5в40 в неясни пропорции, но качествено скъпо масло за една друга марка :winky: . Отивам до Бистрица температурата е примерно 100 градуса на антифира свалям джама и няма да гъкне няма тракане чаткане или други шумове. Предния като се позагрее хубаво започваше да издава разни тракащи звуци и хич не му се нравеше независимо с какво масло се караше. Разход на масло засега е 0 стои си точно на средата. Течове от мотора няма, кутията пак протече от семеринга на вх вал. Има си вече нов термостат на 80 градуса, превключвател за перката на климатика на 80/88градуса и вече е с махнато виско. При нормално каране и външна темепратура около 25-27градуса антифриза не подминава 83-84. Мишналата вечер си тъсих място на паркинга пред нас 10 мин се въртя из паркинга и хоп чувам бучене ел перката се пуснала на 1ва степен :mrgreen:
Разхода в момента е твърдо 10/100 Еко 100 като повече карам в покрайнините на София и от време на време се забивам в центъра- с една дума е по малко от стария ми мотор м52б25 с около литър за момента, сега с новата електроника ще го видим как е.
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от Делян » 12 Юни 2013, 14:29

И да не забравиш да се похвалиш, с дино графика, интересно ми е каква ще е кривата на въртящият момент и мощността :)
А имайки предвид колко труд и пари си вложил, в това да ревизираш и засилиш мотора, си е направо задължително да сложиш уреди за температура и налягане на маслото(ако вече не си го направил), че като започнеш да мачкаш газта, не се знае колко ще стопля. Така ако има нужда, ще можеш да реагираш навреме с маслено охлаждане, преди да се сговни нещо, след някоя продължителна заварка на най-десният педал :lol: .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от maxpower » 13 Юни 2013, 9:47

Дино графиката е задължителна. Остана още 200км докато стане на 2000км и вече ще го настъпя до края да видим как върви над 5000оборота. В момента му правя колектора от м50б20 :bchug:
Последна промяна maxpower на 18 Ное 2013, 20:56, променена общо 3 пъти
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от maxpower » 06 Ное 2013, 18:12

Малко, но от сърце.
Изображение
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 408
Регистриран на: 18.06.2009
Местоположение: Пловдив
Пол: Мъж
Кара: E39 523i

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от Plamin » 18 Ное 2013, 19:11

това предполагам е на колела което колко горе доло ще рече на мотора ?
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от bum_bum » 18 Ное 2013, 19:41

231. Като се има в предвид колко е стокова 25-ца не знам на кое викаш скромно. :mhihi:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1001
Регистриран на: 24.08.2005
Местоположение: Sofia - Mladost
Кара: Е30 340!!!
Мечтае да кара: Е34 М5 - Е30 М3

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от БаЯн » 23 Ное 2013, 22:51

Според мене резултатът е добър :yes: :bchug: Приятна евридейка а и не само :yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от Делян » 23 Ное 2013, 23:14

Браво, доста добър резултат :yes:Дълго и безаварийно да му радваш :bchug:

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 492
Регистриран на: 23.04.2007
Местоположение: УК
Пол: Мъж
Кара: л Е21, а сега Е28
Детайли за колата: Ниски и бавни.

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от KriK4eTo » 08 Дек 2013, 21:50

Здравейте, много съм впечатлен от резултата който си постигнал с направата на този мотор. Поздравления и от мен за което! По първоначален план си писал, че разхода на гориво е бил суобразен когато си го сглобявал. Въпросът ми е как се справя мотора в това отношение при нормални градски и извънградски условия на каране? :yes:
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1241
Регистриран на: 17.07.2005
Местоположение: София, Божурище
Пол: Мъж
Кара: Alfa 159 JTD :(
Мечтае да кара: настрани

Re: м52/50б20 строукър до б25 с вал 84мм, портване/полиран г

Мнение от maxpower » 08 Дек 2013, 23:58

Извън градско даде мисля към 8/100 диф 3,45, обаче с комп от б20 както за съжаление се оказа в последствие, та ми беше натрупало грешки за бедна смес. В София ако избягвам задръстванията дава 11/100, сега в момента като застудя и го карам само в задръствания от Дружба до Божурище все сутрин и вечер в час пик 12-12,5/100. Горе долу си дава колкото даваше и предишния ми двигател м52б25. Това е с нормално каране 50% от времето(до около 2000-2500 оборота) и останалите 50% е на цялата газ :mhihi:
A sleeper (car) - is a car that has high performance and an unassuming exterior.

ПредишнаСледваща

Назад към Силов тунинг

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook