E32 М30Б35 или М60Б30
Модератор: Технически модератори
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
E32 М30Б35 или М60Б30
Колебая се между 2 коли в много сходно състояние, и двете са с ръчни кутии а и двигателите са с мн. близки характеристики. Какво мога да очаквам от двата двигателя. Колата ще се използва основно за дълги пътувания и ще се монтира ГИ.
Поздрави!
Поздрави!
- Bavarishe
- старши ентусиаст
- Мнения: 3117
- Регистриран на: 9.08.2004
- Местоположение: СофиА
- Кара: `Е34 ТДС-ъ 95
- Мечтае да кара: `Е34`E32 `E38 `E31
Re: E32 М30Б35 или М60Б30
осмака си е 8-ак колега,а и него винаги може да го смениш с 4.0 литров
ТДС - Турбо Див Селянин
- Dj Ivo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 188
- Регистриран на: 27.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: E32 740 V8 manual
- Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0
Re: E32 М30Б35 или М60Б30
Какви Е32-ки си харесал колега,има ли ги в Мобилето и Карс-а че и аз търся такова "животно"?
- vankatagsi
- младши ентусиаст
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: E32 М30Б35 или М60Б30
Според мен ако нямаш идеята за напред да сменяш двигателя, по добре м30б35.
По лесен и евтин е за газификация, здрав и изпитан двигател, но и по стар като технология..
3.0 v8 за мен е малко безмислен двигател, поради големия разход, многото цилиндри и малкък обем, който не предлага динамиката сравнена с звука.. При него ще е по скъпо на сложиш газова, но главния му плюс е че като ти омалее, мн лесно ще го смениш с 4.0 и ще си караш с кеф.
По лесен и евтин е за газификация, здрав и изпитан двигател, но и по стар като технология..
3.0 v8 за мен е малко безмислен двигател, поради големия разход, многото цилиндри и малкък обем, който не предлага динамиката сравнена с звука.. При него ще е по скъпо на сложиш газова, но главния му плюс е че като ти омалее, мн лесно ще го смениш с 4.0 и ще си караш с кеф.
- TheBoss
- Полковника
- Мнения: 2998
- Регистриран на: 8.03.2004
- Местоположение: в по- следния блок на София
- Кара: мухите да се лепят по лявото стъкло
Re: E32 М30Б35 или М60Б30
vankatagsi написа:... При него ще е по скъпо на сложиш газова, но главния му плюс е че като ти омалее, мн лесно ще го смениш с 4.0 и ще си караш с кеф.
По-скъпо, по-скъпо, колко да му е по-скъпо? И на двете ще слага ГИ вероятно. Е, ще даде 150-200 кинта повече. А ти го караш после да сменя с 4.0. Там колко още му се върже според теб? На бас, че под хилядарка няма да стигнат само за чарколаците. Вярно, после може да продаде 3.0 на някой ентусиаст с Е34. Ама това е в сферата на очакванията.
Колега, огледай двете коли и избери тази в по-добро състояние и с повече екстри! Мотор се прави. Или направо се сменя. Конкретно за газта, нека някой с ГИ да сподели.
- milchoni
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 9.05.2010
- Местоположение: Las Vegas
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E32 735i '91
Re: E32 М30Б35 или М60Б30
От 8 години карам Е32. Рядко пиша и неангажирам с мнението си никой. Имам впечатление от двигателите М30В30 и М30Б35. Относно Е32 това са коли вече на 20+ години което респективно се е отразило освен на двигателя и на периферията. Има слаби места /не са много/ и там трябва да се внимава. За да има прилични параметри агрегата е необходимо да премине поне лека ревизия ако не е правена. 20 те години работа или стоене оставят своя белег. Говоря от опит. И тук е разликата, при еднакво ниво на ремонт/обслужване на двата агрегата 8-ка товари значително повече бюджета. Серията агрегати М30 е елементарна за поддръжка и разпространена значително повече от М60Б30.
На кратко, ако аз би трябвало да трешавам между М60Б30 и М30Б35 бих избрал шестака, а ако е осмак да е 4.0.
На кратко, ако аз би трябвало да трешавам между М60Б30 и М30Б35 бих избрал шестака, а ако е осмак да е 4.0.
BMW E32 735i '91
- Dj Ivo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 188
- Регистриран на: 27.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: E32 740 V8 manual
- Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0
Re: E32 М30Б35 или М60Б30
А кой от двата мотора е по-приятен за градски цикъл примерно както и за сериозно магистрално каране ,като изключим М60Б40 ?Говоря само за такива с ръчни кутий!
- milchoni
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 9.05.2010
- Местоположение: Las Vegas
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E32 735i '91
Re: E32 М30Б35 или М60Б30
Ръчката и при двата в условия на градско "мачка" демпферния махових и пружините започват да тракат доста рано на топла кола. Нов демпферен, като цена си е доста на фона на цялата кола като стойност. При М30В30/35 има варинат за твърд и значително по-лек маховик от М3 /аз съм с такъв от S14B23/ и тогава нещата са съвсем други. Стандартния е около 16кг. а м-ковия е 8,2кг. Разликата е меко казано приятна, особено на ниски, което си е важно в града и не само.
За малкия осмак не мога да дам мнение, но колите не са от най-леките и си похапват. При ежедневна употреба, поне при мен газта е доста приемлив вариант.
За малкия осмак не мога да дам мнение, но колите не са от най-леките и си похапват. При ежедневна употреба, поне при мен газта е доста приемлив вариант.
BMW E32 735i '91
- Dj Ivo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 188
- Регистриран на: 27.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: E32 740 V8 manual
- Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0
Re: E32 М30Б35 или М60Б30
Тази 32-ка от аватара ти в момента се продава?Ако е така онзи ден се чухме с теб , както и да е.
Питам защото съм си харесал няколко 7-ци и ме интересува как е поведението им градско при различните мотори,и понеже от време на време карам едно Е38 740 и съдейки по поведението на 8-мака в ниските обороти си мисля че М60Б30 би трябвало да се кара "по-леко" градско отколкото М30-ката предвид не лекото купе , но може би греша?Другото нещо което искам да попитам е кои са тези "слаби места" при тези автомобили, и издръжливи ли са им ръчните скоростни кутий .Някъде бях чел че ръчката на М60 се слага само на него и на Е36 М-ка ,и предполагам ако е така би било трудно да се намери такава при евентуален проблем?
Питам защото съм си харесал няколко 7-ци и ме интересува как е поведението им градско при различните мотори,и понеже от време на време карам едно Е38 740 и съдейки по поведението на 8-мака в ниските обороти си мисля че М60Б30 би трябвало да се кара "по-леко" градско отколкото М30-ката предвид не лекото купе , но може би греша?Другото нещо което искам да попитам е кои са тези "слаби места" при тези автомобили, и издръжливи ли са им ръчните скоростни кутий .Някъде бях чел че ръчката на М60 се слага само на него и на Е36 М-ка ,и предполагам ако е така би било трудно да се намери такава при евентуален проблем?
- milchoni
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 9.05.2010
- Местоположение: Las Vegas
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E32 735i '91
Re: E32 М30Б35 или М60Б30
http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=1684263
Тази тема е по този върпос. А този цитат е абсолютно верен. "Only reason to have one М60В30is to swap a b40. Otherwise it's just a small, under powered engine, with the performance of a small six but with the mpg of a v8."
Тази тема е по този върпос. А този цитат е абсолютно верен. "Only reason to have one М60В30is to swap a b40. Otherwise it's just a small, under powered engine, with the performance of a small six but with the mpg of a v8."
BMW E32 735i '91
- Dj Ivo
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 188
- Регистриран на: 27.10.2012
- Местоположение: Стара Загора
- Кара: E32 740 V8 manual
- Мечтае да кара: E38 Alpina B12 6.0
Re: E32 М30Б35 или М60Б30
Това не отговаря на някои от въпросите ми но от темата в другия форум разбрах че има доста противоречиви мнения и повечето са че М60Б30 не е никак лош мотор а дори много хора го предпочитат пред М30. Швабите не са прости и щом заменят М30 с М60 явно има защо.
- milchoni
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 9.05.2010
- Местоположение: Las Vegas
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E32 735i '91
Re: E32 М30Б35 или М60Б30
Има защо безспорно да се замени, М30 и модификациите му се монтират повече от 2 десетилетия - морално остарял е. Нещо с което М60В30 не може да се похвали, а напротив факт е, че много бързо /няма и 2 години в е32 иначе са общо 4 / и успешно е заменен от М60В40. Прогреса изисква усилия и инжинерни стремежи, които по някога раждат недоразумения. Никой не е застрахован от тяхната липса, дори и немците. Не бива да се забравя, че това е първият V8 /и то с алуминиев блок/ от 25години назад в историята на БМВ. Не е приятно малкия недорасляк да харчи горе долу колкото М60В40.... а да е с по-малък въртящ момент от М30В35, някак си не е прогресивно. Или може би смяната на масло е по-приятна при осмака с неговите 7,5литра масло спрямо 5,5/7 на стареца. За междуремонтния пробег нещата са несъпоставими, но културно оставям споренето за други. Има достатъчно изписано за проблем с компресията причинен от богати на сяра горива. Проблем отстранен при В40.
Верно, че като концепция има заложена модерна мисъл за времето си, която качествено е реализирана в наследника му /респект и почитания към него /.
Верно, че като концепция има заложена модерна мисъл за времето си, която качествено е реализирана в наследника му /респект и почитания към него /.
BMW E32 735i '91
- bace_martu
- ентусиаст
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
Re: E32 М30Б35 или М60Б30
В доста голяма грешка си че М60Б40 заменя М60Б30. Двата мотора се слагат паралелно както на Е32, Е34 и на Е38.
Едва след 96та година се заменят единия с М62Б35, а другия с М62Б44.
Отностно проблема със сярата има такъв само в Щатите и той е както на Б30 така и на Б40.
Разликата в двата мотора е единствено в обема.
Отнотстно кой мотор е по добър М60 или М30 за мен е въпрос единствено само до състоянието на колата.
При условие, че и двете коли са вече над 20 години, мен би ме интересувало единствено моментното състояние на колата, мотора и тн.
Около 3 години карах 32-ка с М60Б30 и отностно разхода мога да кажа че градско в София е в порядъка между 15-17/100, а извън града 9-11/100.
Много зависи от шофьора и състоянието на мотора.
За поддръжка, мотора ти е най-малкия проблем. При М60 свещи, бубини, лули е като на М50 моторите и цената им много поносима.
Бих те посъветвал по скоро да се интересуваш, колко ще ти струва евентуална смяна на съединител(както искаш ръчна кутия).
Поддръжката на окачването и тн.
Огледай се основно за състоянието на купето, колите че са много стари и корозията си казва вече тежката дума и не прощава.
Взимай по-читавата кола ако си решил твърдо да е Е32.
Динамичните им характеристики са идентични както и разхода на гориво !
Едва след 96та година се заменят единия с М62Б35, а другия с М62Б44.
Отностно проблема със сярата има такъв само в Щатите и той е както на Б30 така и на Б40.
Разликата в двата мотора е единствено в обема.
Отнотстно кой мотор е по добър М60 или М30 за мен е въпрос единствено само до състоянието на колата.
При условие, че и двете коли са вече над 20 години, мен би ме интересувало единствено моментното състояние на колата, мотора и тн.
Около 3 години карах 32-ка с М60Б30 и отностно разхода мога да кажа че градско в София е в порядъка между 15-17/100, а извън града 9-11/100.
Много зависи от шофьора и състоянието на мотора.
За поддръжка, мотора ти е най-малкия проблем. При М60 свещи, бубини, лули е като на М50 моторите и цената им много поносима.
Бих те посъветвал по скоро да се интересуваш, колко ще ти струва евентуална смяна на съединител(както искаш ръчна кутия).
Поддръжката на окачването и тн.
Огледай се основно за състоянието на купето, колите че са много стари и корозията си казва вече тежката дума и не прощава.
Взимай по-читавата кола ако си решил твърдо да е Е32.
Динамичните им характеристики са идентични както и разхода на гориво !
- milchoni
- Потребител
- Мнения: 12
- Регистриран на: 9.05.2010
- Местоположение: Las Vegas
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E32 735i '91
Re: E32 М30Б35 или М60Б30
Проблема с компресията изобщо не е само със щатските горива, ама грам. Паралелно се монтират така е. Но като живот на поточната линия е един от най-кратките в историята на марките. Другото е въпрос на гледна точка и тълкование. Оправданието за 8те цилиндъра просто го няма - световна истина.
П.С. Ако това е от полза днес си монтирах ГИ /компилация от марки на комп, изпарител и дюзи по мой избор/. Кита ми излезна под 500 /без бутилка и нивомер/. Имам добър познат който кара от скоро Е38 740ил и след като видя резултата, ме помоли да окомплектовам и за неговата, разликата я сметнахме под 160лв. за части, а труда е същия - каса бира и усмивки
В сервиз на Тартарини /една от най-старите марки газово оборудване/ миналата седмица за М30В35 ми пискаха 1720 лв. като изпарителите там са два за да нахранят животното. Попитах за осмак около 4литра обем цената е 300-400 по-скъпа или 2000/2100.
Вече на пазара съществуват варианти за ГИ с много прецизна настройка и много достъпна цена. Визирам главно българо /латвийски компилации. Преди имаха дефекти и липса на софт. поддръжка. Сега кабел за настройка и диск вече не са проблем, а изпълнението е търпимо да не кажа качествено. Тамона пуснаха на пазара изпарител който храни 300кс. и то доказано. Монтажа е възможен за средно грамотен примат мирисал и преди газ
П.С. Ако това е от полза днес си монтирах ГИ /компилация от марки на комп, изпарител и дюзи по мой избор/. Кита ми излезна под 500 /без бутилка и нивомер/. Имам добър познат който кара от скоро Е38 740ил и след като видя резултата, ме помоли да окомплектовам и за неговата, разликата я сметнахме под 160лв. за части, а труда е същия - каса бира и усмивки
В сервиз на Тартарини /една от най-старите марки газово оборудване/ миналата седмица за М30В35 ми пискаха 1720 лв. като изпарителите там са два за да нахранят животното. Попитах за осмак около 4литра обем цената е 300-400 по-скъпа или 2000/2100.
Вече на пазара съществуват варианти за ГИ с много прецизна настройка и много достъпна цена. Визирам главно българо /латвийски компилации. Преди имаха дефекти и липса на софт. поддръжка. Сега кабел за настройка и диск вече не са проблем, а изпълнението е търпимо да не кажа качествено. Тамона пуснаха на пазара изпарител който храни 300кс. и то доказано. Монтажа е възможен за средно грамотен примат мирисал и преди газ
BMW E32 735i '91
- bace_martu
- ентусиаст
- Мнения: 1035
- Регистриран на: 8.12.2006
- Местоположение: Mladost Мнения: 1111
- Кара: колело
Re: E32 М30Б35 или М60Б30
И ти колко хора си чул в БГ и във форума да имат проблем с мотора зарадити сярата ?
18 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани