Алтернативни горива-МЕТАНОЛ, опит,виждане, бъдеще?
Модератор: Технически модератори
6 мнения
• Страница 1 от 1
Алтернативни горива-МЕТАНОЛ, опит,виждане, бъдеще?
Привет коелги. Реших да разбера малко повече за този вид гориво,т.к. ме запали един приятел,който от години се движи така и то с автомобил чисто нов.
Има ли някой опит с това гориво, знае ли нещо интересно по този въпрос и т.н.
Аз ще се сдобия с още инфо юак другата седмица......
Има ли някой опит с това гориво, знае ли нещо интересно по този въпрос и т.н.
Аз ще се сдобия с още инфо юак другата седмица......
- RuM6n
- младши ентусиаст
- Мнения: 332
- Регистриран на: 25.11.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: X5 3.0sd
- Мечтае да кара: по често
Re: Алтернативни горива-МЕТАНОЛ, опит,виждане, бъдеще?
Метанол или метилов алкохол, известен още като син спирт, дървен спирт е доста по екологичен от бензина , но мисля, че иска доста промени по горивната система, за да може двигателя да работи без проблем. А не е ли все още по скъп от бензина?
- RuM6n
- младши ентусиаст
- Мнения: 332
- Регистриран на: 25.11.2006
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: X5 3.0sd
- Мечтае да кара: по често
Re: Алтернативни горива-МЕТАНОЛ, опит,виждане, бъдеще?
Опа ,намерих една статийка:
Метанолът като гориво
Чистия метанол обикновено се използва като гориво само в двигатели на състезателни автомобили. При обикновени автомобили той може да се добавя към бензина в количества от 10% до 50%. Колкото повече метанол добавяме, толкова повече трябва да обогатяваме горивната смес. Съвременните горивни системи с електронно впръскване, снабдени с ламбда сонда и обратна връзка, могат сами да се настройват в определени граници. Oктаново число на метанола е 130 по RON, което позволява работа при много висока степен на сгъстяване ( 16:1 и повече ), а от тук и по-висока мощност. Друго полезно качаство на метанола е че при неговото изпарение се поглъща голямо количество топлина. Това води до охлаждане и сгъстяване на горивната смес, което допринася за увеличаване на обемната ефективност на двигателя. При горенето на метанола се отделят по-големи обеми газове в сравнение с бензина, което води до по-високо налягане в цилиндрите. Благодарение на горепосочените фактори, един бензинов двигател, оптимизиран за работа с метанол може да постигне увеличаване на въртящия момент с 8-12 процента. Метанолът има по-ниска температура на пламъка от бензина, поради което се отделят по-малко азотни оксиди.
Трябва да се отбележат и някои отрицателни качества на метанола:
- поради по-ниската му калоричност от бензина, разходът на гориво измерен в литри се увеличава около два пъти;
- ниското налягане на парите на метанола в студено време затруднява запалването на двигателя;
- чистия метанол гори с почти невидим пламък, което е предпоставка за пожари и изгаряния;
- при студен двигател се получава отмиване на масления филм от стените на цилиндрите, което води до ускорено износване на цилиндрите и сегментите;
Метанолът като гориво
Чистия метанол обикновено се използва като гориво само в двигатели на състезателни автомобили. При обикновени автомобили той може да се добавя към бензина в количества от 10% до 50%. Колкото повече метанол добавяме, толкова повече трябва да обогатяваме горивната смес. Съвременните горивни системи с електронно впръскване, снабдени с ламбда сонда и обратна връзка, могат сами да се настройват в определени граници. Oктаново число на метанола е 130 по RON, което позволява работа при много висока степен на сгъстяване ( 16:1 и повече ), а от тук и по-висока мощност. Друго полезно качаство на метанола е че при неговото изпарение се поглъща голямо количество топлина. Това води до охлаждане и сгъстяване на горивната смес, което допринася за увеличаване на обемната ефективност на двигателя. При горенето на метанола се отделят по-големи обеми газове в сравнение с бензина, което води до по-високо налягане в цилиндрите. Благодарение на горепосочените фактори, един бензинов двигател, оптимизиран за работа с метанол може да постигне увеличаване на въртящия момент с 8-12 процента. Метанолът има по-ниска температура на пламъка от бензина, поради което се отделят по-малко азотни оксиди.
Трябва да се отбележат и някои отрицателни качества на метанола:
- поради по-ниската му калоричност от бензина, разходът на гориво измерен в литри се увеличава около два пъти;
- ниското налягане на парите на метанола в студено време затруднява запалването на двигателя;
- чистия метанол гори с почти невидим пламък, което е предпоставка за пожари и изгаряния;
- при студен двигател се получава отмиване на масления филм от стените на цилиндрите, което води до ускорено износване на цилиндрите и сегментите;
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Алтернативни горива-МЕТАНОЛ, опит,виждане, бъдеще?
Какво точно те интересува за метанола ?
Цената му е 1.20 лв за литър в туба от 70 л технически метанол.За да го ползваш в автомобила директно не става.Трябват нови дюзи и покачване степента на компресия.Ползват се смеси на метанол и бензин с някои стабилизатори за метанола но повече от 30-40% не е желателно тъй като е силно агресивен към цветни метали и някои части от горивната система.Другия проблем е че не се изпарява особено зимно време става доста трудно .
Цената му е 1.20 лв за литър в туба от 70 л технически метанол.За да го ползваш в автомобила директно не става.Трябват нови дюзи и покачване степента на компресия.Ползват се смеси на метанол и бензин с някои стабилизатори за метанола но повече от 30-40% не е желателно тъй като е силно агресивен към цветни метали и някои части от горивната система.Другия проблем е че не се изпарява особено зимно време става доста трудно .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
Re: Алтернативни горива-МЕТАНОЛ, опит,виждане, бъдеще?
Stanaми интересно просто дали наистина е възможно да си караме колите с това гориво и дали си струва реално погледнато...... знам, че в БАН правят разни добавки към него, за да го догодят на цвят и други подобни.....
- Jordana
- старши ентусиаст
- Мнения: 1594
- Регистриран на: 4.08.2011
- Местоположение: Карантина баце ....
- Пол: Мъж
- Кара: през просото
- Мечтае да кара: леговището на смог
- Детайли за колата: баничарка
Re: Алтернативни горива-МЕТАНОЛ, опит,виждане, бъдеще?
Може да се кара но не с чист метанол а смеси с бензин.На нормален автомобил обаче смеси над Е20 тоест с над 20% метанол биха влошили работата на двигателя значително заради факта че метанола иска иска 6.5кг въздух на 1 кг и трябват по големи дюзи за да вкарат повече гориво.Другия проблем е че няма в БГ откъде да се закупи готово гориво а трябва да се вземе и бърка с бензин в домашни условия което не е много практично.Истинските предимства на метанола обаче идват при вдигане на компресията на двигателя.Тъй като издържа до 16:1 сгъстяване/за чистия метанол/съвсем подходящ е за турбо автомобили.
Най новото е конвертиране на дизелов двигател за работа с метанол.Разработката е американска и кита струва около 2000 $ като по описанието е горе долу ЕКУ с инжектори и подходящи датчици за монтаж върху дизелов агрегат и гориво Е80.
Лидер в тази област е Бразилия само че повече ползват етанол .Той е лишен от някои недостатъци на метанола .
Най новото е конвертиране на дизелов двигател за работа с метанол.Разработката е американска и кита струва около 2000 $ като по описанието е горе долу ЕКУ с инжектори и подходящи датчици за монтаж върху дизелов агрегат и гориво Е80.
Лидер в тази област е Бразилия само че повече ползват етанол .Той е лишен от някои недостатъци на метанола .
Горното мнение е създадено главно с развлекателна цел и може да съдържа недоказани факти и обстоятелства . Никога не повтаряйте описаните екперименти и изказаните мнения у дома - те могат да бъдат опасни за Вас !
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
....АВИТОХОЛ /Атила/ живя 300 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
Синът му ИРНИК /ЕРНАК/ живя 150 години. Родът му Дуло, а неговата година дилом твирем.
ГОСТУН 2 години. Родът му Ерми, а годината му докс твирем.
КУРТ управлява 60 години. Родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
БЕЗМЕР 3 години, а родът му Дуло, а годината му шегор вечем.
Именник на българските ханове ...
6 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани