Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Сега се сетих за следната ситуация, в която съм попадал няколко пъти, и е крайно неприятна. Става дума за случаите, в които баланса на автомобила предминава последователно от недозавиване към презавиване. Веднъж такова нещо ми се случи преди сравнително бавен завой (50-60), а аз се задавам със 120 Тъкмо беше почнало да вали и асфалта беше лигав. Знам си точката на спиране предвид настилката, състоянието на гумите ми и възможнотите на спирачките, но точно преди тази точка бях заслепен от автомобил в насрещното. Тъкмо бях пуснал газта и се приготвях да натисна спирачка и да смъкна 2 предавки, когато за 1-2 сек. не виждах нищичко (дееб@ тия китайски ксенони ). Но знаейки, че завоя идва инстинктивно чукнах малко по-рязко десен волан (без спирачки, без газ). Почна да недозавива за кратко, после мигновено задницата тръгна. Това става с около 90-100, излишно е да казвам че изтръпнах, но пък винаги запазвам самообладание (черта, която съм изключително щастлив, че притежавам). Незабавна бърза контра с волана и чак като колата си върна баланса почнах да намалям и с около 55-60 влязох в завоя успешно. Всичко става толкова бързо, че всичко опира до усета върху колата. От една страна си беше грешка да наближа завоя толкова бързо, но това заслепяване ме накара да загубя представа за разстоянието до кривата, и от страх че ще изтърва влизането дебалансирах колата.
Поуката е: отворените пътища са крайно неподходящи за подобни маневри
Поуката е: отворените пътища са крайно неподходящи за подобни маневри
- ivan1590
- младши ентусиаст
- Мнения: 341
- Регистриран на: 8.03.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i, E30 318
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Искам да обърна внимание , че всяка кола има уникално поведение на пътя.
Още по-вече, ако говорим за стари коли, където времето , ремонтите-разни алтернативни части , износването и пр.си казват думата.Даже едни по различни гуми-могат коренно да променят поведението на колата, настилка също оказва огромно влияние.
В този случай теорията, която всъщност уважавам и за която смятам, че е неделима част от майсторството придобива съвсем друг смисъл.
Безспорно усета е важен, но не по малко е важно и да знаеш реакцията на колата и да си свикнал с нея и отработил многократно собствените си реакции.
И на най- добрия пилот в моторните спортове му трябва време да свикне с техниката и да започне да кара на лимита.
Самата тръпка идва от това да си на границата , но не бих го практикувал на пътя, просто не съм толкова богат и не искам да се убия или да убия някой друг.
Винаги, колкото и да съм сигурен си оставам някакъв запас, защото когато си на ръба в един от десет случая ще стане сакатлъка .
Вярно е че няма много писти и места в България, където да се изкефим както си трябва , но това не е оправдание да играем руска рулетка по пътищата
Още по-вече, ако говорим за стари коли, където времето , ремонтите-разни алтернативни части , износването и пр.си казват думата.Даже едни по различни гуми-могат коренно да променят поведението на колата, настилка също оказва огромно влияние.
В този случай теорията, която всъщност уважавам и за която смятам, че е неделима част от майсторството придобива съвсем друг смисъл.
Безспорно усета е важен, но не по малко е важно и да знаеш реакцията на колата и да си свикнал с нея и отработил многократно собствените си реакции.
И на най- добрия пилот в моторните спортове му трябва време да свикне с техниката и да започне да кара на лимита.
Самата тръпка идва от това да си на границата , но не бих го практикувал на пътя, просто не съм толкова богат и не искам да се убия или да убия някой друг.
Винаги, колкото и да съм сигурен си оставам някакъв запас, защото когато си на ръба в един от десет случая ще стане сакатлъка .
Вярно е че няма много писти и места в България, където да се изкефим както си трябва , но това не е оправдание да играем руска рулетка по пътищата
- SpUd3r
- FiRe WaLK WiTh Me !
- Мнения: 4203
- Регистриран на: 23.03.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: винаги с усмивка :)
- Детайли за колата: 316is touring - Виолетка
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
ivan1590 написа:Винаги, колкото и да съм сигурен си оставам някакъв запас, защото когато си на ръба в един от десет случая ще стане сакатлъка .
най-правилното решение
Tux0 Ca !
- dom1nus
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 162
- Регистриран на: 20.08.2011
- Пол: Мъж
- Кара: квото има
- Мечтае да кара: Bmw e36 m3
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
според мен много ще се помогне на начинаещите (като мен ) ако по-опитните между нас направят клипове при кой последователни движения какво се получава и тн .. Но трябва да има желание естествено и от страна на колегите който имат по професионален опит ..
- blabla
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 97
- Регистриран на: 9.11.2008
- Местоположение: София/Нови Искър
- Пол: Мъж
- Кара: за Е36 тийм София
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
dom1nus написа:според мен много ще се помогне на начинаещите (като мен ) ако по-опитните между нас направят клипове при кой последователни движения какво се получава и тн .. Но трябва да има желание естествено и от страна на колегите който имат по професионален опит ..
Има една приказка - "Занаят не се учи,занаят се краде " Или демек сам не се ли научиш и най добрите да ти показват няма да стане. Полигони,гуми,бензин и яко каране и умната .
- dom1nus
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 162
- Регистриран на: 20.08.2011
- Пол: Мъж
- Кара: квото има
- Мечтае да кара: Bmw e36 m3
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
blabla написа:dom1nus написа:според мен много ще се помогне на начинаещите (като мен ) ако по-опитните между нас направят клипове при кой последователни движения какво се получава и тн .. Но трябва да има желание естествено и от страна на колегите който имат по професионален опит ..
Има една приказка - "Занаят не се учи,занаят се краде " Или демек сам не се ли научиш и най добрите да ти показват няма да стане. Полигони,гуми,бензин и яко каране и умната .
колега ти от никаде ли не си гледал ?? седна в колата и се научи ? както каза за занаят .. при всички занаяти си има чалъм .. на някой им идва от вътре но за всичко си има начин точен ( не се заяждам )
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Прав е колегата за гледането и "попиването" от него. Аз толкова много съм гледал клипове на онборд кадри с камери и към педалите, и когато започнах да се уча на подобни маневри имаше неща, които буквално ги можех на ниско ниво (звучи странно, но е така) и такива, които научих за минимално време. В главата ми бяха останали всички тия нормални рефлекси, които професионалистите имат, и част от тях ги имах на подсъзнателно ниво. Тъй че за мен е имало и продължава да има огромна полза. За жалост няма как да направя кадри с мое каране, тъй като сега и (здрава) кола нямам , пък и за онборд камера няма да ми се дават пари. Но който има възможност и не го мързи нека го направи, ще гледам с любопитство.
- blabla
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 97
- Регистриран на: 9.11.2008
- Местоположение: София/Нови Искър
- Пол: Мъж
- Кара: за Е36 тийм София
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Моята беше друга като бях на 12 13 с семеиния москвич по ливадите тествах каквото ми доиде на ум . Моята теза беше че главното което трябва да се прави е да се правят опити и да се кара. Ако имате възможност най добре е да се качите при някои да ви повърти малко да видите г/д какво се прави. За любителски дрифтове и въртене не знам какво толкова има за научаване ... Вече за професионален дрифт не мога да кажа нищо - не съм компетентен.
- kokala
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 1.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2 - BMW E30 touring
- Мечтае да кара: BMW E30 катафалка
- Детайли за колата: Детайлите са перфектни.
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Мисля, че тук е мястото да попитам: вредно ли е за колата, когато примерно караме на 3-та скорост и при идването на завоя за да занесе върнем от 3-та на 2-ра за да зацепят колелата?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
kokala написа:Мисля, че тук е мястото да попитам: вредно ли е за колата, когато примерно караме на 3-та скорост и при идването на завоя за да занесе върнем от 3-та на 2-ра за да зацепят колелата?
Това си е дрифт техника и се нарича shift lock - заключване на колелата посредством смъкване на предавка с рязко пускане на съединителя. То реално колелата просто се провлачват и карат задницата да загуби сцепление. Дали е вредно за колата не мога да преценя. Създава се известно напрежение по задвижването Аз лично бих го правил без притеснение.
- enerdjy
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 111
- Регистриран на: 19.02.2012
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: e90 320d '06
- Мечтае да кара: f06 640
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Според мен не е вредно.Дори при нормално каране в по - голям завой се сваля предавка например от 4-та на 3-та
за да се мине нормално завоя без да се изгуби скоростта и предваката да стане твърде голяма.
за да се мине нормално завоя без да се изгуби скоростта и предваката да стане твърде голяма.
"If one day speed kills me don't cry because i was smiling" - Paul Walker
- kokala
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 1.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2 - BMW E30 touring
- Мечтае да кара: BMW E30 катафалка
- Детайли за колата: Детайлите са перфектни.
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
enerdjy написа:Според мен не е вредно.Дори при нормално каране в по - голям завой се сваля предавка например от 4-та на 3-та
за да се мине нормално завоя без да се изгуби скоростта и предваката да стане твърде голяма.
Да ама тва, което казваш е различно, тук говорим за смъкване на предавката с цел блокиране на колелата, вредно ли е и какви опасности крие върху колата?
- Kroki
- Дон Кроки
- Мнения: 3919
- Регистриран на: 14.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: и се усмихва :)
- Мечтае да кара: със сина ми :)
- Детайли за колата: С всички възможни екстри.
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Еми натоварва ти съединитела най-вече.. Всичко по движещите се части, от двигателя до задните гуми.
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d
drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите
- kokala
- младши ентусиаст
- Мнения: 268
- Регистриран на: 1.01.2011
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 2 - BMW E30 touring
- Мечтае да кара: BMW E30 катафалка
- Детайли за колата: Детайлите са перфектни.
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
То тва е ясно ама голямо ли е натоварването? Голяма ли е вероятността да се счупи/износи нещо? Какви могат да са последиците?
- Dirty M5 driveR
- старши ентусиаст
- Мнения: 4376
- Регистриран на: 30.01.2009
- Местоположение: Русе
- Пол: Мъж
- Кара: the real 5er
- Мечтае да кара: 0:00h. at La Sarthe
Re: Уроци по дрифт и овладяване на автомобила при занасяне
Натоварването като същност е обратното на това при яко ускорение. Като сила какво е обаче не мога да преценя. Все пак съединителя е консуматив. Вече все сам преценява как да го експлоатира. В спорта е неизбежна преждевременната амортизация, така че...
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани