Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
Модератори: Atsalov, Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
пробег в момента: 229 000 км
двигател: M57TUD25
турбина: GARRETT GT2056V
оплаквания преди демонтиране и диагностика:
1. по-силно свирене (виене като линейка), особено при студен двигател.
2. омасляване
3. един единствен път (преди около 10 000 км) при движение по магистралата колата внезапно загуби мощност като след известно време се оправи от само себе си.
след диагностика на компютъра показа "некоректна стойност в налягането на принудителното пълнене" - което тогава се чудехме с майстора от какво е станало?
От тогава не съм имал подобен проблем, нито съм забелязал разлика в работата и мощността на двигателя.
констатирани проблеми след демонтаж на турбината:
1. по-голям от нормалния радиален луфт
2. навлизане на някакво чуждо тяло, което е оставило видими следи по лопатките, който бяха като назъбени.
Подозираме, че това е вероятно обяснение за случая със загубата на мощност на магистралата.
оптимално решение на проблемите:
рециклиране с гаранция 6 месеца (според мен ще издържи поне още 100 х.км)
какво включва пълният repair kit (комплект за ремонт):
- смяна опорни втулки
- почистване и смазване геометрия
- почистване и баланс на оста и перките
- почистване охльови
- калибриране на стенд
освен това майстора смени гарнитурата между турбината и изходящия колектор, която се беше попрецакала и "дишаше" от там.
за съжаление не успях да направя снимка на турбината преди да я занеса да я рециклират, за да видите назъбените лопатки, но съм направил няколко снимки след ремонта.
резултат след ремонта:
1. никакво свистене и виене, работи много мазно и безшумно
2. усеща се, че двигателят работи по-добре, мощността и ускорението са отлични.
3. всички стойности и показатели на двигателя са в нормите. по-долу съм копирал няколко извадки.
моментна извадка на стойностите при ускорение:
1942 RPM Engine Speed
92.9 deg. C Coolant Temperature
20.4 deg. C Ambient Temperature
24.0 deg. C Intake Air Temperature
38.4 deg. C Charge Air Temperature
46.8 deg. C Fuel Temperature
13.9 V Battery Voltage
949 mBar Ambient Pressure
2383 mBar Charge - Air Pressure, actual
2507 mBar Specified charge - air pressure
995 bar Rail Pressure, actual
1003 bar Rail pressure, specified
406.0 °C Exhaust - gas Temperature before Catalytic
348.9 °C Exhaust - Gas Temperature before Particulate Filter
113 mBar Exhaust-gas backpressure
извадка на стойности в различни режими:
10.5.2012 г. 13:50:12
VEHICLE: DDE M57/TU2 - YEAR: 2004
REGISTRATION:
MILEAGE: Km
VIN:
CUSTOMER NAME:
SYSTEM: DDE M57/TU2
----------------------------------------------------------------
O_98TTA6 O_98TTA6 O_98TTA6 Data Status
93.9 deg. C 92.9 deg. C 93.9 deg. C Coolant Temperature
19.9 deg. C 19.9 deg. C 19.9 deg. C Ambient Temperature
21.6 deg. C 21.6 deg. C 22.1 deg. C Intake Air Temperature
47.1 deg. C 38.4 deg. C 47.0 deg. C Charge Air Temperature
47.3 deg. C 47.6 deg. C 47.7 deg. C Fuel Temperature
13.8 V 13.9 V 13.9 V Battery Voltage
Value not availValue not availValue not availAlternator Load
2163 RPM 1947 RPM 2890 RPM Engine Speed
941 mBar 940 mBar 937 mBar Ambient Pressure
1601 mBar 2212 mBar 2204 mBar Charge - Air Pressure, actual
1795 mBar 2618 mBar 2722 mBar Specified charge - air pressure
747 bar 1059 bar 1307 bar Rail Pressure, actual
741 bar 1002 bar 1296 bar Rail pressure, specified
471.0 °C 457.0 °C 493.0 °C Exhaust - gas Temperature before Catalytic
Operated Operated Operated Air conditioning switch
Not Operated Not Operated Not Operated Brake Light Switch
Not Operated Not Operated Not Operated Brake light test switch
Not Operated Not Operated Not Operated Acceleration
Not Operated Not Operated Not Operated Deceleration
Not Operated Not Operated Not Operated Resumption
Not Operated Not Operated Not Operated Input/Output
Not Operated Not Operated Not Operated Acceleration Stage
Not Operated Not Operated Not Operated Deceleration Stage
Regeneration enRegeneration enRegeneration enEnable Regeneration
--- --- --- Request, Regeneration
INACTIVE INACTIVE INACTIVE Status, Regeneration
422912 m 423680 m 424064 m Distance travelled since last regeneration
Not Available Not Available Not Available Distance traveled since regeneration but one
Not Available Not Available Not Available Status, third - last regeneration
Not Available KNot Available KNot Available KCalculated remaining mileage of particulate filter
393.9 °C 392.9 °C 400.9 °C Exhaust - Gas Temperature before Particulate Filter
82 mBar 111 mBar 179 mBar Exhaust-gas backpressure
Not Available hNot Available hNot Available hLow pressure fuel valve (activated)(X5 only)
Not Available hNot Available hNot Available hLow Pressure fuel valve (not activated) (X5 only)
746.7 hPa 1058.6 hPa 1306.8 hPa Rail Pressure
цена на ремонта: взависимост от състоянието на турбината, но в моя случай около 600 лв (рециклиране + демонтаж и монтаж)
времето ще покаже какъв пробег ще мина без проблем
двигател: M57TUD25
турбина: GARRETT GT2056V
оплаквания преди демонтиране и диагностика:
1. по-силно свирене (виене като линейка), особено при студен двигател.
2. омасляване
3. един единствен път (преди около 10 000 км) при движение по магистралата колата внезапно загуби мощност като след известно време се оправи от само себе си.
след диагностика на компютъра показа "некоректна стойност в налягането на принудителното пълнене" - което тогава се чудехме с майстора от какво е станало?
От тогава не съм имал подобен проблем, нито съм забелязал разлика в работата и мощността на двигателя.
констатирани проблеми след демонтаж на турбината:
1. по-голям от нормалния радиален луфт
2. навлизане на някакво чуждо тяло, което е оставило видими следи по лопатките, който бяха като назъбени.
Подозираме, че това е вероятно обяснение за случая със загубата на мощност на магистралата.
оптимално решение на проблемите:
рециклиране с гаранция 6 месеца (според мен ще издържи поне още 100 х.км)
какво включва пълният repair kit (комплект за ремонт):
- смяна опорни втулки
- почистване и смазване геометрия
- почистване и баланс на оста и перките
- почистване охльови
- калибриране на стенд
освен това майстора смени гарнитурата между турбината и изходящия колектор, която се беше попрецакала и "дишаше" от там.
за съжаление не успях да направя снимка на турбината преди да я занеса да я рециклират, за да видите назъбените лопатки, но съм направил няколко снимки след ремонта.
резултат след ремонта:
1. никакво свистене и виене, работи много мазно и безшумно
2. усеща се, че двигателят работи по-добре, мощността и ускорението са отлични.
3. всички стойности и показатели на двигателя са в нормите. по-долу съм копирал няколко извадки.
моментна извадка на стойностите при ускорение:
1942 RPM Engine Speed
92.9 deg. C Coolant Temperature
20.4 deg. C Ambient Temperature
24.0 deg. C Intake Air Temperature
38.4 deg. C Charge Air Temperature
46.8 deg. C Fuel Temperature
13.9 V Battery Voltage
949 mBar Ambient Pressure
2383 mBar Charge - Air Pressure, actual
2507 mBar Specified charge - air pressure
995 bar Rail Pressure, actual
1003 bar Rail pressure, specified
406.0 °C Exhaust - gas Temperature before Catalytic
348.9 °C Exhaust - Gas Temperature before Particulate Filter
113 mBar Exhaust-gas backpressure
извадка на стойности в различни режими:
10.5.2012 г. 13:50:12
VEHICLE: DDE M57/TU2 - YEAR: 2004
REGISTRATION:
MILEAGE: Km
VIN:
CUSTOMER NAME:
SYSTEM: DDE M57/TU2
----------------------------------------------------------------
O_98TTA6 O_98TTA6 O_98TTA6 Data Status
93.9 deg. C 92.9 deg. C 93.9 deg. C Coolant Temperature
19.9 deg. C 19.9 deg. C 19.9 deg. C Ambient Temperature
21.6 deg. C 21.6 deg. C 22.1 deg. C Intake Air Temperature
47.1 deg. C 38.4 deg. C 47.0 deg. C Charge Air Temperature
47.3 deg. C 47.6 deg. C 47.7 deg. C Fuel Temperature
13.8 V 13.9 V 13.9 V Battery Voltage
Value not availValue not availValue not availAlternator Load
2163 RPM 1947 RPM 2890 RPM Engine Speed
941 mBar 940 mBar 937 mBar Ambient Pressure
1601 mBar 2212 mBar 2204 mBar Charge - Air Pressure, actual
1795 mBar 2618 mBar 2722 mBar Specified charge - air pressure
747 bar 1059 bar 1307 bar Rail Pressure, actual
741 bar 1002 bar 1296 bar Rail pressure, specified
471.0 °C 457.0 °C 493.0 °C Exhaust - gas Temperature before Catalytic
Operated Operated Operated Air conditioning switch
Not Operated Not Operated Not Operated Brake Light Switch
Not Operated Not Operated Not Operated Brake light test switch
Not Operated Not Operated Not Operated Acceleration
Not Operated Not Operated Not Operated Deceleration
Not Operated Not Operated Not Operated Resumption
Not Operated Not Operated Not Operated Input/Output
Not Operated Not Operated Not Operated Acceleration Stage
Not Operated Not Operated Not Operated Deceleration Stage
Regeneration enRegeneration enRegeneration enEnable Regeneration
--- --- --- Request, Regeneration
INACTIVE INACTIVE INACTIVE Status, Regeneration
422912 m 423680 m 424064 m Distance travelled since last regeneration
Not Available Not Available Not Available Distance traveled since regeneration but one
Not Available Not Available Not Available Status, third - last regeneration
Not Available KNot Available KNot Available KCalculated remaining mileage of particulate filter
393.9 °C 392.9 °C 400.9 °C Exhaust - Gas Temperature before Particulate Filter
82 mBar 111 mBar 179 mBar Exhaust-gas backpressure
Not Available hNot Available hNot Available hLow pressure fuel valve (activated)(X5 only)
Not Available hNot Available hNot Available hLow Pressure fuel valve (not activated) (X5 only)
746.7 hPa 1058.6 hPa 1306.8 hPa Rail Pressure
цена на ремонта: взависимост от състоянието на турбината, но в моя случай около 600 лв (рециклиране + демонтаж и монтаж)
времето ще покаже какъв пробег ще мина без проблем
Последна промяна @ndro на 11 Май 2012, 9:02, променена общо 1 път
Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
Това синьото на едната лопатка какво е?
Tool - Fear Inoculum
Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
Това е маркировка при монтаж и демонтаж предполагам за да се знае натяга й положението на компресорното колело
- da6ip
- старши ентусиаст
- Мнения: 2085
- Регистриран на: 4.09.2009
- Местоположение: Kurvenland
- Кара: баничарка с компресор
Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
супер, много полезна тема!
За тези пари си струва рециклирането при първия признак на проблем - първо че ако се чака до края сумата скача 4-5 пъти (за нова), и второ че допълнителния бонус е удоволствието от подобрената работа на двигателя заради смяната на уплътнения и гарнитури.
За тези пари си струва рециклирането при първия признак на проблем - първо че ако се чака до края сумата скача 4-5 пъти (за нова), и второ че допълнителния бонус е удоволствието от подобрената работа на двигателя заради смяната на уплътнения и гарнитури.
Space, pace and grace. www.more-to-come.com
Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
Колега радвам се , че си останал доволен засега , дано си прав за 100-те хилки в километри. Това което си описал като ремонтен комплект мисля е крайно недостатъчно не знам виждал ли си го или препредаваш какво са ти казали. При радиален луфт има един тънък момент с евентуално ( може и да няма износване ) износване корпуса на единия охлюв където ляга енда специална шайба което ако не се вземе предвид води до ново износване и още по-голям радиален луфт след време . Мисля това е една от причините за непълноценно рециклиране и води в крайна сметка до различни отзиви за рециклажа като цяло.Искрено ти пожелавам да турбината да ти работи безупречно още хиляди безаварийни километри , само ми е чудно защо не са сменили компресорното колело при наличие на липси материал и явни механични повреди макар и малки все пак оборотите достигат завидните стотици хиляди в минута и милиграмите имат значение . Това съм го чел като информация от друг форум и реших да го споделя , живи и здрави . ПС : И още нещо мисля сваляне и почистване на турбина особено с променлива геометрия и още повече наличие на чип е силно препоръчително всяка година , визирам пробег от над 20-30000км и нагоре . Мисля не е кой нзае каква пара , а би удължило живота на турбинката с една трета поне пък и ефекта след процедурата почти винаги е " Уау ". Успех.
Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
При рециклиране на турбина според мен задължително се прави баланс пък и колегата го е споменал.От фотото не виждам някакви сериозни повреди по компресорното колело доколкото се вижда.Опорни втулки сменени ,радиален луфт коригиран не виждам какъв е проблема.
- Mitiracing
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 148
- Регистриран на: 2.05.2003
- Местоположение: По света и в Плевен
- Кара: E92 Lci N55 /CBR 1100 XX/S1000RR
Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
Браво колега,добре подредена,полезна информация.Какви пари излезе цялата процедура
Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
Направо си е за важна тема, Добре описана с полезна информация
Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
vladobate написа:Това което си описал като ремонтен комплект мисля е крайно недостатъчно не знам виждал ли си го или препредаваш какво са ти казали. При радиален луфт има един тънък момент с евентуално ( може и да няма износване ) износване корпуса на единия охлюв където ляга енда специална шайба което ако не се вземе предвид води до ново износване и още по-голям радиален луфт след време . Мисля това е една от причините за непълноценно рециклиране и води в крайна сметка до различни отзиви за рециклажа като цяло.Искрено ти пожелавам да турбината да ти работи безупречно още хиляди безаварийни километри , само ми е чудно защо не са сменили компресорното колело при наличие на липси материал и явни механични повреди макар и малки все пак оборотите достигат завидните стотици хиляди в минута и милиграмите имат значение .
колега, коментарът ти е дотолкова полезен, че някои неща ще станат една идея по-ясни на другите колеги, иначе не си написал нищо съществено и няма никакъв "тънък момент".
1. нямам за цел да пиша стъпка по стъпка как се рециклира турбина и какво точно се прави. целта ми е да опиша накратко симптомите на проблема и неговото решение за по-малко пари от смяна с чисто нова турбина. затова съм написал кратко и разбираемо какво се прави при рециклиране, без да влизам в излишни детайли - според мен напълно достатъчно да се разбере за какво става дума.
2. след разглобяване при радиален луфт се прави микрометраж, въз основа на който се преценява дали има износване и дали е необходимо да се подменя каквото и да било, тоест простичко казано, турбината се проверява в детайли и което трябва да бъде подменено се подменя.
3. различните модели турбини се различават конструктивно и специалната шайба, за която говориш, не е шайба, а втулка в този модел турбини.
4. компресорното колело се сменя в случай на по-сериозни деформации.
в случая при мен не е имало износване на охльова и няма никаква "специална шайба", а челата на перките са полирани и изглеждат като нови (виж снимката) - не е било необходимо да се сменя компресорно колело.
колегата memorex ти е отговорил много точно.
memorex написа:При рециклиране на турбина според мен задължително се прави баланс пък и колегата го е споменал.От фотото не виждам някакви сериозни повреди по компресорното колело доколкото се вижда.Опорни втулки сменени ,радиален луфт коригиран не виждам какъв е проблема.
- noiseless
- младши ентусиаст
- Мнения: 389
- Регистриран на: 8.06.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: E63 650i '06
Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
Честито Андро - радвам се, че успешно си отремонтирал турбината!
Моята кола също беше при Сашо тези дни и познах и твоята там (по огледалата, разбира се ).
И аз наскоро рециклирах турбото, но не при Сашо (още не го познавах) и имам същите добри впечатления - свиренето почти изчезна, омасляването също и колата върви като "пушка" особено след последвалия ремап .
Стискам палци да ни издържат турбинките още доста километри така!
Поздрави,
Иво
Моята кола също беше при Сашо тези дни и познах и твоята там (по огледалата, разбира се ).
И аз наскоро рециклирах турбото, но не при Сашо (още не го познавах) и имам същите добри впечатления - свиренето почти изчезна, омасляването също и колата върви като "пушка" особено след последвалия ремап .
Стискам палци да ни издържат турбинките още доста километри така!
Поздрави,
Иво
- fefe
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 182
- Регистриран на: 16.12.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: LCI 530xd
- Мечтае да кара: Alpina B7
Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
noiseless написа:Моята кола също беше при Сашо тези дни и познах и твоята там (по огледалата, разбира се).
Най-после повод и аз да се включа в темата! Иво май си спечели биричка.
Моите адмирации за отделеното време да го напишеш (грамотно!) и споделиш. Но това го знаеш, затова наблегни на горното!
- sawion
- младши ентусиаст
- Мнения: 354
- Регистриран на: 11.03.2011
- Пол: Мъж
- Кара: 530da 04'
- Мечтае да кара: А7 3.0TFSI
- Детайли за колата: China Maina Town Tuning
Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
А след цялата манипулация ми е интересно дали намалява лага на турбото? Смисъл такъв след почистване и смазване на механиката на геометрията, по бързо ли отговаря поведението на колата на подаването на газта?
Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
sawion написа:А след цялата манипулация ми е интересно дали намалява лага на турбото? Смисъл такъв след почистване и смазване на механиката на геометрията, по бързо ли отговаря поведението на колата на подаването на газта?
според мен, работи "по-мазно" и по-добре реагира на подаване на газ. възможно е да е субективно, но като че ли се усеща по-добро ускорение в целия диапазон на оборотите.
този лаг аз не го усещам много. от ниските си тръгваше много добре и преди рециклирането на турбото.
съществената разлика е, че турбината е абсолютно безшумна в сранение със "свистенето" преди.
noiseless написа:свиренето почти изчезна, омасляването също и колата върви като "пушка" особено след последвалия ремап .
при мен свиренето изчезна напълно. да видим кога ще просвири отново.
и забравих да спомена, че аз направих ремап тунинг, когато беше на около 140К, тоест почти 90 хиляди съм изминал.
и според мен да "сдаде" на 230К си е абсолютно в рамките на нормалното, предвид че вероятно имаше още доста живот, но по-добре превантивен ремонт, отколкото нова турбина.
п.с. за огледалата какво да ви кажа... няма как да не ме познаете, а и новите единички са ги направили по мой образец
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Рециклиране турбина BMW E60 525d (M57TUD25)
Можеш ли да споделиш малко инфо за това как са оправили назъбванията и нащърбванията по перките? Или са ги сменили с нови?
Si non confectus, non reficiat.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани