Проблем с турбината - BMW 320D
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
13 мнения
• Страница 1 от 1
- ilian kitanov
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 28.04.2012
- Пол: Мъж
Проблем с турбината - BMW 320D
Здравейте,
Имам БМВ 320D E46 и имам проблем с турбото, което се изключва и включва когато си иска. Изключва се когато държа колата в по-ниски обороти без да й подавам газ. След като се изключи и я вкарам в над 3000 оборота пак се включва. Когато турбото се изключи и загася двигателя и след това запаля работи. Също така работи, когато подавам повече газ (цедя).
Ако знае някой какъв може да е проблема, ще съм благодарен да ми отговори.
Имам БМВ 320D E46 и имам проблем с турбото, което се изключва и включва когато си иска. Изключва се когато държа колата в по-ниски обороти без да й подавам газ. След като се изключи и я вкарам в над 3000 оборота пак се включва. Когато турбото се изключи и загася двигателя и след това запаля работи. Също така работи, когато подавам повече газ (цедя).
Ако знае някой какъв може да е проблема, ще съм благодарен да ми отговори.
- Asgard
- Потребител
- Мнения: 29
- Регистриран на: 31.10.2010
- Местоположение: Plovdiv
- Пол: Мъж
- Кара: E46
- Мечтае да кара: BMW M6 Gran Coupe
- Детайли за колата: 320d/sedan/year 2000
Re: Проблем с турбината - BMW 320D
Ако колата е карана предимно градско и може да има зацапана геометрия на турбото.. Майстора ми каза ,че е добре да се кара и малко извънградско с по-висока скорост, защото така се нагрява повече и изгаря нагарите и стружките в нея.Иди на диагностика да ти направят живи данни. Моита турбина и тя се включва когато си поиска.След живи данни се оказа ,че вади по голямо налягане от допустимото и се изключва сама - 1 вид превенция от БЛОУ :d
Сега тия дни трябва да ходя на профилактика да се види, какво точно става в нея ... Дано не е за смяна.
ПП: 1 съвет колега - когато караш на дълго и с хубава скорост , като решиш да гасиш колата (говорим като си си свършил работата с нея, а не в движение) е хубаво да я оставиш няколко минути да поработи на място , за да може да се охлади турбината.
Сега тия дни трябва да ходя на профилактика да се види, какво точно става в нея ... Дано не е за смяна.
ПП: 1 съвет колега - когато караш на дълго и с хубава скорост , като решиш да гасиш колата (говорим като си си свършил работата с нея, а не в движение) е хубаво да я оставиш няколко минути да поработи на място , за да може да се охлади турбината.
- ilian kitanov
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 28.04.2012
- Пол: Мъж
Re: Проблем с турбината - BMW 320D
проблема доиде следкато смених гарнитурите на помпата
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: Проблем с турбината - BMW 320D
Замърсена геометрия или ел. клапан на геометрията - това са най-честите виновници за такива мизерии.
Si non confectus, non reficiat.
- BMW_1914
- младши ентусиаст
- Мнения: 502
- Регистриран на: 1.05.2011
- Местоположение: РУСЕ
- Пол: Мъж
- Кара: BMW F10 520dA
Re: Проблем с турбината - BMW 320D
Здравейте, колеги днес се прибрах от една разходка до с. Жеравна и имах следния проблем :
Решихме вчера да отидем до върха Карандила край Сливен, пътя около 50 км е само завой и доста стръмно изкачване и основно на втора и трета скорост, като колата без никакъв проблем до върха, ......след 3/4 часа тръгвам да се прибирам и слабо ускорение,колата много мудна , "види ли баир" и дава назад
Днес сутринта ставам, леко притеснен как ще се прибера до Русе, паля, тръгвам.... и 200 км до Русе и после още 20-тина колата няма нищо общо с предния ден набира, ускорява си както трябва и мотора пей
На какво се дължи липсата на "тяга" и симптоми на какво може да е това ?
Дали турбината ми е проблем?
Колата е 320 Д 136 к.с.
Решихме вчера да отидем до върха Карандила край Сливен, пътя около 50 км е само завой и доста стръмно изкачване и основно на втора и трета скорост, като колата без никакъв проблем до върха, ......след 3/4 часа тръгвам да се прибирам и слабо ускорение,колата много мудна , "види ли баир" и дава назад
Днес сутринта ставам, леко притеснен как ще се прибера до Русе, паля, тръгвам.... и 200 км до Русе и после още 20-тина колата няма нищо общо с предния ден набира, ускорява си както трябва и мотора пей
На какво се дължи липсата на "тяга" и симптоми на какво може да е това ?
Дали турбината ми е проблем?
Колата е 320 Д 136 к.с.
Re: Проблем с турбината - BMW 320D
До автора на темата
По принцип турбото е включено постоянно. Ако на моменти не работи, значи нещо с управлението и не е наред. Най-добре е да си направиш една хубава диагностика. Според мен е малко вероятно да е повредена самата турбина, което е добрият вариант. Преди всичко си прегледай клапана. Може проблемът да е съвсем елементарен, като нагар, прекъсващи ел. елементи и пр.
По принцип турбото е включено постоянно. Ако на моменти не работи, значи нещо с управлението и не е наред. Най-добре е да си направиш една хубава диагностика. Според мен е малко вероятно да е повредена самата турбина, което е добрият вариант. Преди всичко си прегледай клапана. Може проблемът да е съвсем елементарен, като нагар, прекъсващи ел. елементи и пр.
- ilian kitanov
- Потребител
- Мнения: 3
- Регистриран на: 28.04.2012
- Пол: Мъж
Re: Проблем с турбината - BMW 320D
Ходих на диагностика и ми казаха че турбото работи добре, заштото като я запаля то си работи, изключва когато се натовари двигателя
- ronito1983
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 80
- Регистриран на: 4.06.2012
- Пол: Мъж
Re: Проблем с турбината - BMW 320D
здравейте.да не пиша нова тема ще пиша тук.Имам следния проблем:карам си със 120 км/ч и по едно време бмв-то изфорсира вдигнах 140 км/ч и излезе черен дим през ауспуха,колата изгасна.запалих я,успях да спра нормално и втори път изобщо не запали.В сервиз ми казаха,че се е скапала турбината.Според вас може ли да е здрава, а да е датчика на коляновия вал?
Re: Проблем с турбината - BMW 320D
колега със сигорност е турбина дано да се разминеш със едно турбо само аз имах същия проблем но за лош космет беше повлякло и бутало и ми излезе доста солено дано да имаш касмет
- Daniel petrov
- Потребител
- Мнения: 1
- Регистриран на: 3.09.2017
- Пол: Мъж
Re: Проблем с турбината - BMW 320D
Здравейте искам да попитам понеже си закупих 330д 204к
Като си вървим на първа,втора и и подам газ понякога няма напън и не върви но след като отпусна и пак натиск газта тръгва както си е
Дали е турбина или???
Като си вървим на първа,втора и и подам газ понякога няма напън и не върви но след като отпусна и пак натиск газта тръгва както си е
Дали е турбина или???
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Проблем с турбината - BMW 320D
Daniel petrov написа:Здравейте искам да попитам понеже си закупих 330д 204к
Като си вървим на първа,втора и и подам газ понякога няма напън и не върви но след като отпусна и пак натиск газта тръгва както си е
Дали е турбина или???
Вече толкова много време боря подобен проблем, че се чудя ще се намери ли решение. Паля, тръгвам и смачквам педала но вдига 3000 оборота и нищо не се случва, все едно няма турбо. Задържам я така 6-7 секунди и се отпушва до като спра на място за повече време или изгася мотора. Естествено пуши доста докато тръгне и като тръгне, кихва облак и спира пушеците. Предположих че губя вакуум - смених всички маркучи без вакумната магистрала. Педала на спирачката ми ставаше на камък след престои - смених сервото и о пръстена между балона и спирачната помпа. Педала сега е мек няколко натискания на изгасен мотор поне няколко дни. Смених соленоида на турбото с чисто нов. Подобрение нямаше. Затапих маркуча на сервото и колата върви зверски но без спирачки. Проверих маркучите на кулера и са здрави. Смених кулера защото беше омазнен и вероятно спукан. Показанията за налягане в колектора бяха 1 бар. Смених два мап сензора работещи. Смених два дебитомера. Смених вакуум помпата. Размених двата соленоида на турбото и егр. Тук имаше промяна - няколко сутрини в студеното време колата тръгваше и вървеше перфектно, а после през деня беше старата песен. Върнах ги по местата им и повече нито веднъж не тръгна веднага тая кола. Свалих и проверих егр да не е блокирал отворен - наред си е, даже го измих с бензин. Покарах със затапен вакуум маркуч на егр - нищо. Свалихме турбото и го отворихме. Оказа се че турбинните витла са потрошени но нямаше луфт. Смених централната част с чисто нова, изчистихме геометрията и го качихме обратно. Актуатора се движи без да запира и щом запаля на място дръпва назад. Паля, тръгвам, настъпвам я и вдига още по малко - около 2500 оборота и заковава така без да надува. Сега обаче вече колкото и да задържа педала натиснат, не тръгваше. Ако припомпя педала на гас-та тръгва като самолет. Сега обаче на всяко намаляване и спиране нещата с невървежа се повтаряха. Приятел ми даде дебитомер нов и със сигурност работещ. Колата тръгна два три пъти и тъкмо реших че съм и открил болката и отново започна да забива както описах. Върнах моя и нямаше особена разлика. Опитах да карам с разкачен дебитомер и отново без особен успех. Имам инпа но нямам възможност да я ползвам в движение. Грешка има една единствена и тя е относно датчика ниво на маслото, като и него съм приготвил да сменя с маслото. Утре последно отново ще се насоча към вакуумите защото подозирам че в един от двата соленоида се крие проблема. Примерно този на егр не връща буталцето и задържа вакуум и съотвено не затваря или го прави със закъснение. При турбината актуатора дръпва и би трябвало колата да си тръгне в ниските. Загледах че ако не натисна педала докрай вдига повече обороти и тръгва по лесно. Обвиних педала но на инпа е без проблем.
Колеги, моля на който му идва идея какво пропускам да даде съвет, че вече към изчерпан. Продажбата на колата не е вариант, защото си я харесвам, а и освен изброеното смених и маховик и съединител. Явно иска последни капки пот и кръв но вече и пари за смяна на здрави части не ми се дават.
- VladiE
- ентусиаст
- Мнения: 825
- Регистриран на: 6.09.2015
- Пол: Мъж
- Кара: E46 320D
- Мечтае да кара: F30 / F10
Re: Проблем с турбината - BMW 320D
Тъй като никой не пожела да се включи, нека сам да дам правилния отговор.
Причината е в соленоида (ел.магнитния клапан) който управлява актуатора на турбината. Изключвах го като причина, тъй като е нов PIERBURG и не допусках, че е дефектен. Ще го разглобя с чисто научна цел, като предполагам причината е в буталото в него. Това с напомпването на педала на гас-та е именно симптом за това и е логичното обяснение.
Така че, ако имате загуба на мощност се насочете първо към този вакуумен регулатор. Във всички стари теми които изчетох са описани симптомите но никъде нямаше решение. Дано е полезно за в бъдеще за други колеги сблъскали се с този проблем.
Причината е в соленоида (ел.магнитния клапан) който управлява актуатора на турбината. Изключвах го като причина, тъй като е нов PIERBURG и не допусках, че е дефектен. Ще го разглобя с чисто научна цел, като предполагам причината е в буталото в него. Това с напомпването на педала на гас-та е именно симптом за това и е логичното обяснение.
Така че, ако имате загуба на мощност се насочете първо към този вакуумен регулатор. Във всички стари теми които изчетох са описани симптомите но никъде нямаше решение. Дано е полезно за в бъдеще за други колеги сблъскали се с този проблем.
- SnakeOne
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 128
- Регистриран на: 5.03.2005
- Местоположение: Пловдив
- Кара: силно казано
Re: Проблем с турбината - BMW 320D
Като гледам темата е станала обща и е събрала доста различни проблеми и решения, ще я използвам за няколко въпроса
Първо за луфтовете, които споменават колегите. И в топлата и студената част ли трябва да няма луфт при рециклирано турбо? При видим луфт с око, значи ли, че трябва да се прави турбината и е предпоставка за късане на ос или Runaway?
Второ, виене като линейка при студен мотор с промяна при загряване, значи ли, че с нещо с работата на геометрията не е наред или може и други фактори да има?
При нормално работещ двигател с турбо, има ли изпускане на масло към колектора от турбото, макар и малко?
И като цяло ще съм благодарен ако споделите съвети и похвати за проверката на турбо системата. Как най-ефективно проверявате отделните сегменти дали сработват, освен със смяна разбира се
Поздрави!
Първо за луфтовете, които споменават колегите. И в топлата и студената част ли трябва да няма луфт при рециклирано турбо? При видим луфт с око, значи ли, че трябва да се прави турбината и е предпоставка за късане на ос или Runaway?
Второ, виене като линейка при студен мотор с промяна при загряване, значи ли, че с нещо с работата на геометрията не е наред или може и други фактори да има?
При нормално работещ двигател с турбо, има ли изпускане на масло към колектора от турбото, макар и малко?
И като цяло ще съм благодарен ако споделите съвети и похвати за проверката на турбо системата. Как най-ефективно проверявате отделните сегменти дали сработват, освен със смяна разбира се
Поздрави!
13 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани