За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
Поинтересувах се по въпроса след случая с колегата 320д в ГТП-то, а за който не знае - неконтолируемият горивен процес, който започва след повреда в лагерите на турбото, с последвало изсмукване на маслото от картера и вкарването му в всмукателния колектор като гориво. Процесът не прекратява дори след гасене от ключа и ваденето му. Ако не се предприемат действия мотора е тотал щета след известно време - в зависимост от конкретния двигател. В обши линии от 20 секунди, до минута.
Диагнозата е RUNAWAY DIESEL.
За да сте спокойни, трябва да знаете какво трябва да направите ако ви се случи, както и признаците, че е възможно да се случи.
В общи линии ако колата ви консумира маслото повече от нормалното(или пуши), трябва да си прегледате турбото задължително. В рамките на нормалното би било 0.5 до 1л 10000км. Стигне ли се до нещо повече от това, най-добре да се обезспокоите и да прегледате турбината задължително.
Случаите със сериозна механична повреда на турбото и спиране на въртенето му(примерно от преминало някакво парче през него) се твърди, че не водят до такъв резултат. До такъв резултат води постепенното износване на лагерите и нехаене за проблема.
Не трябва да се кара на принципа - като се счупи ще си купя ново, защото може да стане така, че бюджета за ремонта ви да удари х10 на цената за ревизията на турбото.
Най-важното за предпазването на двигателя е да се спре веднага след забелязването на проблем с турбото. Това би ви предпазило от стигането до въпросния кошмар. Реализирането на дори минимален пробег, може да доведе до това случката да се случи.
Варианти за ръчни скорости - спиране на място максимално бързо. Превключване на висока предавка в зависимост от това колко е износен съединителя, може да се наложи и на по-ниска. Отпускане на съединителя заедно с прилагане на крачна и ръчна спирачка на макс и сте готови. Все пак имайте предвид, че съединителя може да си замине по този начин.
За автоматик - спиране на място с крачната спирачка, при това положение оборотите все още ще се сдържат до някаква степен, но няма да можете да угасите колата по този начин. Като превключите на неутрална(следващата ви стъпка) ще се вдигнат веднага на макс.
Единственият разумен вариант за мен от това, което изчетох е, да се пръсне с пожарогасител с С02(не прахов) отпред към отвора на въздуха, дори не е нужно да отваряте капака, а направо през решетката - въздух взима през лявата предимно. При тези високи обороти от там ще дърпа сериозно и ще го задушите за секунди.
Вариант с откачване на тръбите за въздуха и покриване с длан е абсурден, пъхане на парцал е със спорен успех - не се знае как ще го засмуче и дали няма да успее да си прокара въздух пак.
А вариант да се реже маркуча на турбото, както предложи един колега е пълен абсурд. Ще си направите баня от вряло масло и ще посетите Пирогов с множество изгаряния.
Също е добре да знаете, че пеперудките ако ги има, биха предотвратили подобни случки, но пък те самите могат да доведат до същите повреди, дори при сравнително нов колектор. При гасене затварят притока на въздух и край на горенето.
Този кошмар може да си причините и ако маслото ви е доста над максимума, а също и ако примерно вкарате някоя ниска предавка по невнимание - примерно от 4-та при добри обороти вкарате 3-та вместо 5-та.
Това е синтезирано на кратко в общи линии - ето и малко източници:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runaway
http://www.myturbodiesel.com/1000q/stop ... how-to.htm
Диагнозата е RUNAWAY DIESEL.
За да сте спокойни, трябва да знаете какво трябва да направите ако ви се случи, както и признаците, че е възможно да се случи.
В общи линии ако колата ви консумира маслото повече от нормалното(или пуши), трябва да си прегледате турбото задължително. В рамките на нормалното би било 0.5 до 1л 10000км. Стигне ли се до нещо повече от това, най-добре да се обезспокоите и да прегледате турбината задължително.
Случаите със сериозна механична повреда на турбото и спиране на въртенето му(примерно от преминало някакво парче през него) се твърди, че не водят до такъв резултат. До такъв резултат води постепенното износване на лагерите и нехаене за проблема.
Не трябва да се кара на принципа - като се счупи ще си купя ново, защото може да стане така, че бюджета за ремонта ви да удари х10 на цената за ревизията на турбото.
Най-важното за предпазването на двигателя е да се спре веднага след забелязването на проблем с турбото. Това би ви предпазило от стигането до въпросния кошмар. Реализирането на дори минимален пробег, може да доведе до това случката да се случи.
Варианти за ръчни скорости - спиране на място максимално бързо. Превключване на висока предавка в зависимост от това колко е износен съединителя, може да се наложи и на по-ниска. Отпускане на съединителя заедно с прилагане на крачна и ръчна спирачка на макс и сте готови. Все пак имайте предвид, че съединителя може да си замине по този начин.
За автоматик - спиране на място с крачната спирачка, при това положение оборотите все още ще се сдържат до някаква степен, но няма да можете да угасите колата по този начин. Като превключите на неутрална(следващата ви стъпка) ще се вдигнат веднага на макс.
Единственият разумен вариант за мен от това, което изчетох е, да се пръсне с пожарогасител с С02(не прахов) отпред към отвора на въздуха, дори не е нужно да отваряте капака, а направо през решетката - въздух взима през лявата предимно. При тези високи обороти от там ще дърпа сериозно и ще го задушите за секунди.
Вариант с откачване на тръбите за въздуха и покриване с длан е абсурден, пъхане на парцал е със спорен успех - не се знае как ще го засмуче и дали няма да успее да си прокара въздух пак.
А вариант да се реже маркуча на турбото, както предложи един колега е пълен абсурд. Ще си направите баня от вряло масло и ще посетите Пирогов с множество изгаряния.
Също е добре да знаете, че пеперудките ако ги има, биха предотвратили подобни случки, но пък те самите могат да доведат до същите повреди, дори при сравнително нов колектор. При гасене затварят притока на въздух и край на горенето.
Този кошмар може да си причините и ако маслото ви е доста над максимума, а също и ако примерно вкарате някоя ниска предавка по невнимание - примерно от 4-та при добри обороти вкарате 3-та вместо 5-та.
Това е синтезирано на кратко в общи линии - ето и малко източници:
http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runaway
http://www.myturbodiesel.com/1000q/stop ... how-to.htm
Последна промяна sub_eleven на 08 Фев 2012, 16:17, променена общо 2 пъти
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
Ето една 5-ца, която чупи турбото, човека продължава да кара и си ебава майката
http://www.youtube.com/watch?v=q4fxjKnuI4Y
и други
http://www.youtube.com/watch?v=dHOpUPR5 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=aH9Kz9rS ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViK ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=5zx3qKX_Pno
http://www.youtube.com/watch?v=Jk4xO4ck35U
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIR ... re=related
Важното е да се знае, че това не е проблем на бмв, даже при бмв е решен, макар, че ебем ти и решението са тези пеперудки. Темата не е за да ви плаши. Карайте си с кеф, но трябва всеки за себе си да реши какво би направил в такъв случай, колкото и да се случват рядко.
Ако имате нещо да допълните или нещо трябва да се коригира според вас, пишете.
Една кола да спасим с тази тема, пак е нещо.
Между другото май темата не е за този раздел. Може да я преместите по ваша преценка.
http://www.youtube.com/watch?v=q4fxjKnuI4Y
и други
http://www.youtube.com/watch?v=dHOpUPR5 ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=aH9Kz9rS ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViK ... re=related
http://www.youtube.com/watch?v=5zx3qKX_Pno
http://www.youtube.com/watch?v=Jk4xO4ck35U
http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIR ... re=related
Важното е да се знае, че това не е проблем на бмв, даже при бмв е решен, макар, че ебем ти и решението са тези пеперудки. Темата не е за да ви плаши. Карайте си с кеф, но трябва всеки за себе си да реши какво би направил в такъв случай, колкото и да се случват рядко.
Ако имате нещо да допълните или нещо трябва да се коригира според вас, пишете.
Една кола да спасим с тази тема, пак е нещо.
Между другото май темата не е за този раздел. Може да я преместите по ваша преценка.
Последна промяна sub_eleven на 08 Фев 2012, 14:13, променена общо 1 път
- Stefan_666
-
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d
- Мечтае да кара: F02 760Li individual
Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
А за автоматиците ако се запуши отзад дупката на ауспуха няма ли пак да спре(като по-добър вариант от пожарогасителя)?
- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
Stefan_666 написа:А за автоматиците ако се запуши отзад дупката на ауспуха няма ли пак да спре(като по-добър вариант от пожарогасителя)?
Изгледай някой от клиповете и сам ще се разубедиш... Няма начин да успееш дори при един ауспух, вместо два

ето една статистика все пак за е46 да се види, кои са процентно най-уязвимите модели по принцип.
http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?t=18721
- Stefan_666
-
-
- Мнения: 146
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d
- Мечтае да кара: F02 760Li individual
Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
А тези пеперудки при по-новите модели ако се сменят всумакателните кулектори на всеки 100 000 км. с оригинални няма ли всичко да е точно и да се спи по-спокойно?
Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
аз го видях на живо докато бях в един сервиз с едно рено, едва я угасиха, а пушека беше страшен
после се поинтересувах имаше и тема тук, но за съжаление не мога да я открия
колегата доста добре го е обяснил и на мен лично ми беше интересно
застраховани няма
после се поинтересувах имаше и тема тук, но за съжаление не мога да я открия
колегата доста добре го е обяснил и на мен лично ми беше интересно
застраховани няма

- olegvn
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 105
- Регистриран на: 20.09.2011
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: compact
- Детайли за колата: BMW compact e46 03 320td 150 hp
Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
Колега евала за информацията която си написал
.

- sub_eleven
- ентусиаст
-
- Мнения: 890
- Регистриран на: 9.10.2006
- Местоположение: София
- Кара: е85 M54B30
Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
Stefan_666 написа:А тези пеперудки при по-новите модели ако се сменят всумакателните кулектори на всеки 100 000 км. с оригинални няма ли всичко да е точно и да се спи по-спокойно?
аз знам за случаи и на 70000км от нови пак падат. Зависи от състоянието на мотора - колко нагар натрупва и колко често отваряш да чистиш. Аз лично не бих бил спокоен на колкото и километри да са. Но това нека го дискутираме в другата тема.
- frizzante
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 481
- Регистриран на: 29.09.2010
- Пол: Мъж
- Кара: му се на вода
За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
Мой колега се здоби с нов двигател поради тази причина на един Меган с 1,9дци. Неговото турбо явно е било с единия крак в гроба и точно 3 дни след като я "чипоса" се случи това...но той не е знаел какво да направи след като извадил ключа и тя не загаснала и следователно след като всичко е станало мармалад е угаснала сама в облак от дим. Тази тема е много полезна за хора които не знаят, че това е възможно, за да знаят как да реагират при нужда!
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!
- Krasimir19
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 220
- Регистриран на: 11.04.2010
- Местоположение: Planet Roterende
- Пол: Мъж
- Кара: BMW 320 136hp И BMW 530XiA 258hp
Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
А няма ли шанс на въпросните пеперудки да се сложат някакви мрежички или цяла мрежа по целия колектор която да спре падащите пеперудки в двигателя? Ако може хем и по голям шанса е да не се стига до случай с прецакани двигатели заради счупено турбо 

- Zagy
- нафтения
-
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
Да - и като се счупи пеперудката да влети в цилиндъра заедно с тая мрежичка - нямаш гаранция как ще е закрепена; още повече, че и мрежичката може да се откъсне и да влезе в цилиндъра....
Отдавна са им измислили цяра на тия пеперудки - лекарството се казва "ножовка".
Отдавна са им измислили цяра на тия пеперудки - лекарството се казва "ножовка".
Si non confectus, non reficiat.
- michev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2041
- Регистриран на: 5.06.2003
- Местоположение: Targovishte
- Пол: Мъж
- Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
- Мечтае да кара: E30 M3
- Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет
Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
Добре де, идеята с пожарогасителя е перфектна - няма въздух, няма горене. По тази логика запушването на входа на въздушния филтър ще свърши същата работа. Стига да може да се стигне до него де, че нямам и идея къде е на дизела.
only rear wheel drive
- overclock
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 463
- Регистриран на: 9.07.2005
- Местоположение: София
- Кара: E36 316 96', Е46 316 03'
Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
Този кошмар съм го изживявал лично със Сиера 1.8TD. Най-важното е да не се панира човек
. При мен се получи при изпреварване на 3-та предавка и обороти почти до прекъсвач. Гледката беше страшна, но това което спаси мотора според мен е факта, че не го изгасих, а просто го докарах до около 1000 об. и изчаках да поработи около минута на празен ход. След това долях около 1л. масло и си продължих пътя с малко по-шумен двигател
. В последствие разбрах, че подгряващите свещи ги няма
Та, ако се стигне до такава случка просто намалявате със спирачката докато сте на скорост.



Та, ако се стигне до такава случка просто намалявате със спирачката докато сте на скорост.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!
- A-style
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 192
- Регистриран на: 5.10.2011
- Пол: Мъж
- Кара: спокойно
- Мечтае да кара: по хубави български пътища
Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
overclock написа:Този кошмар съм го изживявал лично със Сиера 1.8TD. Най-важното е да не се панира човек. При мен се получи при изпреварване на 3-та предавка и обороти почти до прекъсвач. Гледката беше страшна, но това което спаси мотора според мен е факта, че не го изгасих, а просто го докарах до около 1000 об. и изчаках да поработи около минута на празен ход. След това долях около 1л. масло и си продължих пътя с малко по-шумен двигател
. В последствие разбрах, че подгряващите свещи ги няма
![]()
Та, ако се стигне до такава случка просто намалявате със спирачката докато сте на скорост.
На мен майстор ми е казал ,че при точно такава ситуация "слагаш на 5-6 предавка ,натискаш спирачки ръчни, крачни и връщаш контакта" и чакаш да изгасне.Колега аз ако съм, никога не бих продължил да карам автомобила след такава случка

- firetux
- Потребител
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: 4.06.2010
- Местоположение: Варна
- Пол: Мъж
- Кара: ше AS71
Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?
Важното е да се знае, че това не е проблем на бмв, даже при бмв е решен, макар, че ебем ти и решението са тези пеперудки.
Вихровите клапи са само на половината смукателни клапани!


21 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани