За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

3-та серия ('98-'05)

Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от sub_eleven » 08 Фев 2012, 12:01

Поинтересувах се по въпроса след случая с колегата 320д в ГТП-то, а за който не знае - неконтолируемият горивен процес, който започва след повреда в лагерите на турбото, с последвало изсмукване на маслото от картера и вкарването му в всмукателния колектор като гориво. Процесът не прекратява дори след гасене от ключа и ваденето му. Ако не се предприемат действия мотора е тотал щета след известно време - в зависимост от конкретния двигател. В обши линии от 20 секунди, до минута.

Диагнозата е RUNAWAY DIESEL.

За да сте спокойни, трябва да знаете какво трябва да направите ако ви се случи, както и признаците, че е възможно да се случи.

В общи линии ако колата ви консумира маслото повече от нормалното(или пуши), трябва да си прегледате турбото задължително. В рамките на нормалното би било 0.5 до 1л 10000км. Стигне ли се до нещо повече от това, най-добре да се обезспокоите и да прегледате турбината задължително.

Случаите със сериозна механична повреда на турбото и спиране на въртенето му(примерно от преминало някакво парче през него) се твърди, че не водят до такъв резултат. До такъв резултат води постепенното износване на лагерите и нехаене за проблема.

Не трябва да се кара на принципа - като се счупи ще си купя ново, защото може да стане така, че бюджета за ремонта ви да удари х10 на цената за ревизията на турбото.

Най-важното за предпазването на двигателя е да се спре веднага след забелязването на проблем с турбото. Това би ви предпазило от стигането до въпросния кошмар. Реализирането на дори минимален пробег, може да доведе до това случката да се случи.

Варианти за ръчни скорости - спиране на място максимално бързо. Превключване на висока предавка в зависимост от това колко е износен съединителя, може да се наложи и на по-ниска. Отпускане на съединителя заедно с прилагане на крачна и ръчна спирачка на макс и сте готови. Все пак имайте предвид, че съединителя може да си замине по този начин.

За автоматик - спиране на място с крачната спирачка, при това положение оборотите все още ще се сдържат до някаква степен, но няма да можете да угасите колата по този начин. Като превключите на неутрална(следващата ви стъпка) ще се вдигнат веднага на макс.

Единственият разумен вариант за мен от това, което изчетох е, да се пръсне с пожарогасител с С02(не прахов) отпред към отвора на въздуха, дори не е нужно да отваряте капака, а направо през решетката - въздух взима през лявата предимно. При тези високи обороти от там ще дърпа сериозно и ще го задушите за секунди.

Вариант с откачване на тръбите за въздуха и покриване с длан е абсурден, пъхане на парцал е със спорен успех - не се знае как ще го засмуче и дали няма да успее да си прокара въздух пак.

А вариант да се реже маркуча на турбото, както предложи един колега е пълен абсурд. Ще си направите баня от вряло масло и ще посетите Пирогов с множество изгаряния.

Също е добре да знаете, че пеперудките ако ги има, биха предотвратили подобни случки, но пък те самите могат да доведат до същите повреди, дори при сравнително нов колектор. При гасене затварят притока на въздух и край на горенето.

Този кошмар може да си причините и ако маслото ви е доста над максимума, а също и ако примерно вкарате някоя ниска предавка по невнимание - примерно от 4-та при добри обороти вкарате 3-та вместо 5-та.

Това е синтезирано на кратко в общи линии - ето и малко източници:

http://en.wikipedia.org/wiki/Diesel_engine_runaway

http://www.myturbodiesel.com/1000q/stop ... how-to.htm
Последна промяна sub_eleven на 08 Фев 2012, 16:17, променена общо 2 пъти

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от sub_eleven » 08 Фев 2012, 12:15

Ето една 5-ца, която чупи турбото, човека продължава да кара и си ебава майката

http://www.youtube.com/watch?v=q4fxjKnuI4Y

и други

http://www.youtube.com/watch?v=dHOpUPR5 ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=aH9Kz9rS ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=M-pxsViK ... re=related

http://www.youtube.com/watch?v=5zx3qKX_Pno

http://www.youtube.com/watch?v=Jk4xO4ck35U

http://www.youtube.com/watch?v=Fw2r_lIR ... re=related

Важното е да се знае, че това не е проблем на бмв, даже при бмв е решен, макар, че ебем ти и решението са тези пеперудки. Темата не е за да ви плаши. Карайте си с кеф, но трябва всеки за себе си да реши какво би направил в такъв случай, колкото и да се случват рядко.

Ако имате нещо да допълните или нещо трябва да се коригира според вас, пишете.

Една кола да спасим с тази тема, пак е нещо.

Между другото май темата не е за този раздел. Може да я преместите по ваша преценка.
Последна промяна sub_eleven на 08 Фев 2012, 14:13, променена общо 1 път


Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: F02 760Li individual

Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от Stefan_666 » 08 Фев 2012, 12:30

А за автоматиците ако се запуши отзад дупката на ауспуха няма ли пак да спре(като по-добър вариант от пожарогасителя)?

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от sub_eleven » 08 Фев 2012, 12:33

Stefan_666 написа:А за автоматиците ако се запуши отзад дупката на ауспуха няма ли пак да спре(като по-добър вариант от пожарогасителя)?

Изгледай някой от клиповете и сам ще се разубедиш... Няма начин да успееш дори при един ауспух, вместо два :D

ето една статистика все пак за е46 да се види, кои са процентно най-уязвимите модели по принцип.

http://www.bmwland.co.uk/forums/viewtopic.php?t=18721


Аватар
Мнения: 146
Регистриран на: 25.10.2009
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Е46 320d
Мечтае да кара: F02 760Li individual

Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от Stefan_666 » 08 Фев 2012, 12:59

А тези пеперудки при по-новите модели ако се сменят всумакателните кулектори на всеки 100 000 км. с оригинални няма ли всичко да е точно и да се спи по-спокойно?

Слави
Аватар
Мнения: 7952
Регистриран на: 20.03.2003
Пол: Мъж

Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от © » 08 Фев 2012, 13:14

аз го видях на живо докато бях в един сервиз с едно рено, едва я угасиха, а пушека беше страшен
после се поинтересувах имаше и тема тук, но за съжаление не мога да я открия
колегата доста добре го е обяснил и на мен лично ми беше интересно
застраховани няма :lol:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 105
Регистриран на: 20.09.2011
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: compact
Детайли за колата: BMW compact e46 03 320td 150 hp

Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от olegvn » 08 Фев 2012, 13:28

Колега евала за информацията която си написал :bowdown: .

ентусиаст
Аватар
Мнения: 890
Регистриран на: 9.10.2006
Местоположение: София
Кара: е85 M54B30

Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от sub_eleven » 08 Фев 2012, 13:39

Stefan_666 написа:А тези пеперудки при по-новите модели ако се сменят всумакателните кулектори на всеки 100 000 км. с оригинални няма ли всичко да е точно и да се спи по-спокойно?

аз знам за случаи и на 70000км от нови пак падат. Зависи от състоянието на мотора - колко нагар натрупва и колко често отваряш да чистиш. Аз лично не бих бил спокоен на колкото и километри да са. Но това нека го дискутираме в другата тема.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 481
Регистриран на: 29.09.2010
Пол: Мъж
Кара: му се на вода

За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от frizzante » 08 Фев 2012, 15:54

Мой колега се здоби с нов двигател поради тази причина на един Меган с 1,9дци. Неговото турбо явно е било с единия крак в гроба и точно 3 дни след като я "чипоса" се случи това...но той не е знаел какво да направи след като извадил ключа и тя не загаснала и следователно след като всичко е станало мармалад е угаснала сама в облак от дим. Тази тема е много полезна за хора които не знаят, че това е възможно, за да знаят как да реагират при нужда!
Никой да не се качва на автобуса преди да е дошъл!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 220
Регистриран на: 11.04.2010
Местоположение: Planet Roterende
Пол: Мъж
Кара: BMW 320 136hp И BMW 530XiA 258hp

Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от Krasimir19 » 09 Мар 2012, 18:42

А няма ли шанс на въпросните пеперудки да се сложат някакви мрежички или цяла мрежа по целия колектор която да спре падащите пеперудки в двигателя? Ако може хем и по голям шанса е да не се стига до случай с прецакани двигатели заради счупено турбо :roll:

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от Zagy » 09 Мар 2012, 18:51

Да - и като се счупи пеперудката да влети в цилиндъра заедно с тая мрежичка - нямаш гаранция как ще е закрепена; още повече, че и мрежичката може да се откъсне и да влезе в цилиндъра....

Отдавна са им измислили цяра на тия пеперудки - лекарството се казва "ножовка".
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2041
Регистриран на: 5.06.2003
Местоположение: Targovishte
Пол: Мъж
Кара: 1996 318i, 1987 318i M10B18
Мечтае да кара: E30 M3
Детайли за колата: 1996-та е36 318 М43В18, 2000-а Е36 компакт М43В19, 1987-ма Е30 М10В18 Л-джет

Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от michev » 09 Мар 2012, 19:03

Добре де, идеята с пожарогасителя е перфектна - няма въздух, няма горене. По тази логика запушването на входа на въздушния филтър ще свърши същата работа. Стига да може да се стигне до него де, че нямам и идея къде е на дизела.
only rear wheel drive

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 463
Регистриран на: 9.07.2005
Местоположение: София
Кара: E36 316 96', Е46 316 03'

Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от overclock » 09 Мар 2012, 22:09

Този кошмар съм го изживявал лично със Сиера 1.8TD. Най-важното е да не се панира човек :idea: . При мен се получи при изпреварване на 3-та предавка и обороти почти до прекъсвач. Гледката беше страшна, но това което спаси мотора според мен е факта, че не го изгасих, а просто го докарах до около 1000 об. и изчаках да поработи около минута на празен ход. След това долях около 1л. масло и си продължих пътя с малко по-шумен двигател :smoke: . В последствие разбрах, че подгряващите свещи ги няма :dunno:
Та, ако се стигне до такава случка просто намалявате със спирачката докато сте на скорост.
Да влагаш чувства не е като да чувстваш влага!

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 192
Регистриран на: 5.10.2011
Пол: Мъж
Кара: спокойно
Мечтае да кара: по хубави български пътища

Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от A-style » 11 Мар 2012, 22:31

overclock написа:Този кошмар съм го изживявал лично със Сиера 1.8TD. Най-важното е да не се панира човек :idea: . При мен се получи при изпреварване на 3-та предавка и обороти почти до прекъсвач. Гледката беше страшна, но това което спаси мотора според мен е факта, че не го изгасих, а просто го докарах до около 1000 об. и изчаках да поработи около минута на празен ход. След това долях около 1л. масло и си продължих пътя с малко по-шумен двигател :smoke: . В последствие разбрах, че подгряващите свещи ги няма :dunno:
Та, ако се стигне до такава случка просто намалявате със спирачката докато сте на скорост.

На мен майстор ми е казал ,че при точно такава ситуация "слагаш на 5-6 предавка ,натискаш спирачки ръчни, крачни и връщаш контакта" и чакаш да изгасне.Колега аз ако съм, никога не бих продължил да карам автомобила след такава случка :)

Потребител
Аватар
Мнения: 49
Регистриран на: 4.06.2010
Местоположение: Варна
Пол: Мъж
Кара: ше AS71

Re: За кошмарът RUNAWAY DIESEL?

Мнение от firetux » 16 Мар 2012, 12:34

Важното е да се знае, че това не е проблем на бмв, даже при бмв е решен, макар, че ебем ти и решението са тези пеперудки.


Вихровите клапи са само на половината смукателни клапани! :idea:
Изображение

Следваща

Назад към E46

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook