Историята на BMW ///Motorsport (видео)

Formula 1, AMLS и всички други прояви.

Модератор: Sharo


Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 13.07.2008
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E9 CSL Batmobile

Историята на BMW ///Motorsport (видео)

Мнение от Betrayer » 08 Окт 2011, 15:59

С гордост ви представям историята на ///М-division! Измъчих се със субтитрите, но станаха много сполучливи! ТУК! Качеството не е перфектно, но вече ще знаете няколко факта за любимата марка :yes: За да затапвате тези които казват че BMW нямат история! :smoke: ТУК!
"With power up to 321hp and a six speed gearbox, the EVO will launch from 0-100km/h for 5,4sec and nudge with 260km/h on the German autoban!"

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 90
Регистриран на: 19.05.2011
Местоположение: Yambol
Пол: Мъж
Кара: ги като каляски !

Re: Историята на BMW ///Motorsport (видео)

Мнение от Yandel » 19 Яну 2012, 16:48

С итнерес го излегдах цялото (; :yes:

пс. и на края казва 'dear viewers' (;

Дон Кроки
Аватар
Мнения: 3880
Регистриран на: 14.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: и се усмихва :)
Мечтае да кара: със сина ми :)
Детайли за колата: С всички възможни екстри.

Re: Историята на BMW ///Motorsport (видео)

Мнение от Kroki » 19 Яну 2012, 19:56

Браво!
You're safer in the race car than you are in cars going to and from the track. - Mario Andretti
`91 E30 318i `93 Е36 325td `06 E46 320d `12 F800ST `07 E61 LCI 525d

drago_pavlov написа:Аз светкам само ако има някаква опасност. За патруки не :lol: Както аз си плащам актовете, така ще си ги плащат и другите :mhihi:


Аватар
Мнения: 96
Регистриран на: 13.07.2008
Местоположение: Банкя
Пол: Мъж
Мечтае да кара: E9 CSL Batmobile

Re: Историята на BMW ///Motorsport (видео)

Мнение от Betrayer » 20 Яну 2012, 23:35

///Мерси колеги :yes:
"With power up to 321hp and a six speed gearbox, the EVO will launch from 0-100km/h for 5,4sec and nudge with 260km/h on the German autoban!"

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 11.05.2009
Местоположение: PLEVEN
Пол: Мъж

Re: Историята на BMW ///Motorsport (видео)

Мнение от V_VELIKOV » 29 Яну 2012, 18:57

:yes:

Потребител
Аватар
Мнения: 42
Регистриран на: 29.12.2011
Пол: Мъж
Кара: BMW e39 520i
Мечтае да кара: 1985 BMW E30 Alpina B6

Re: Историята на BMW ///Motorsport (видео)

Мнение от milenmpower » 10 Мар 2012, 20:19

Мерси
Изображение
285км/ч с е30 ...казал мечо пух и умрял от свръхдоза...

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 317
Регистриран на: 18.02.2011
Местоположение: BT
Пол: Мъж
Кара: e60 525D M 05', Audi a6, e53 x5 3d
Мечтае да кара: е60 M5

Re: Историята на BMW ///Motorsport (видео)

Мнение от v3n0m » 09 Май 2016, 8:32

Знам че темата е много стара, но ми се струва че може да има ентусиасти които биха намерили този пост за интересен, стига да им се чете :D

За да разбереш по-добре автомобилите на BMW днес, трябва да си запознат със съставката, която ги прави толкова специални. Изминалият век дава „душа“ на днешните автомобили на BMW, предава им онази индивидуалност на непокорният дух, вечно търсещ, преплитащ емоция и адреналин. Този дух осъществява магическата връзка между човек и машина превръщайки автомобилите на BMW в “The Ultimat Driving Machine”. BMW или “Bayerishe Motoren Werke”, трите магически думи, в чиято сърцевина е именно “Motor”, ключовата дума вадеща „духът от бутилката“ и крайъгълен камък изграждащ всеки BMW продукт.
През 1913г. инженерът Карл Фридрих Рап създава фирмата “Rapp Motorenwerke”. Той помещава новосъздадената компания в бивша фабрика за велосипеди край Мюнхен. Рап започва конструирането на собствен авиационен двигател, но среща непреодолими проблеми с вибрациите и е принуден да започне производството на малки самолети с двигател по лиценз на компанията “Daimler”. Междувременно в близост до Рап се е установил Густав Ото, син на изобретателя на четиритактовия двигател с вътрешно горене. Ото развива успешен бизнес като производител на малки въздухоплавателни средства
Рап сключва договори с Прусия и Австро-Унгария за производството на 25 двигателя но инженерите му срещат проблеми с надеждността и той закупува четирицилиндрови двигатели с водно охлаждане от Ото. През следващите месеци компаниите на Рап и Ото се сливат в обща фирма”Bayerishe Flugzeug Werke”. На 7март 1916 година те преименуват фирмата на “Bayerishe Motoren Werke”. Това е и официалната рождена дата на марката BMW.
През 1917 г. BMW е закупена от австрийският инженер Франц-Йозеф Поп, който осигурява военни поръчки и привлича инвеститори, разширявайки малката дотогава фирма. Резултатите не закъсняват и още същата година започва производството на първият самолетен двигател на BMW означен “IIIa” проектиран от главният фирмен инженер Макс Фриц. Той се отличавал с уникален за времето си карбуратор работещ на пълна мощност дори при голяма височина на летене. Германското правителство е впечатлено от двигателя и прави поръчка за неговото производство. През 1918г. снабден с “IIIa”изпитателен биплан се издига до 5000метра височина. Този рекорд популяризира продукцията на BMW и развива компанията като водещ производител на самолетни двигатели.
За компанията обаче предстоят тежки времена. След края на Първата Световна Война е подписан Версайският договор, който забранява на германската промишленост производството на самолети и двигатели за тях. Доскорошен водач в самолетната индустрия BMW е принудена да преориентира изцяло производството си. Изправена пред фалит фирмата произвежда двигатели за лодки, спирачки за локомотиви и дори офис мебели и тезгяхи. Поп и Фриц обаче не изоставят своите проекти. В пълна секретност те работят по наследника на “IIIa” и скоро резултатът е на лице - появява се “тип IV”. С този двигател през 1919г. пилотът Франц Дзелано Димер поставят рекорд за височина достигайки 9670 метра.
Поради неблагоприятните условия за немската промишленост, БМВ се преориентира в конструирането на мотоциклетни двигатели. През 1920г. е въведено и официалното лого на компанията използвано и до днес. През същата година е проектиран и двуцилиндровия боксер двигател за мотоциклети - М2Б15. Tой задвижвал мотоциклета „Виктория“ произвеждан в Нюрнберг. През 1923г. компанията конструира първият си собствен мотоциклет – R32. Той става сензация на автосалона в Берлин. С 3100 продадени бройки моделът става изключително популярен. Наследникът му – R37 показан през 1925г. е два пъти по-мощен и печели всички немски шампионати до 500cc.
Впечатляващите успехи тласкат BMW към следващата решителна крачка. През 1927г. компанията закупува автомобилният завод в Айзенах (провинция Тюрингия) и придобива лиценз от Остин (Роувър) за производство на моделът им Dixi 3/15, като немската версия е наречена Dixi “DA1”. Колата има открита каросерия и двигател 743cc., с 15к.с. През 1929г. BMW развиват модела до “DA2”който разполагал с 20к.с., спирачки на четирите колела и голямо разнообразие от каросерии. Това е и първият модел изработен изцяло от БМВ Мюнхен. От „DА2“ са произведени 7215 бройки.
През 1933г. се ражда автомобилът “BMW 303“. Снабден с шестцилиндров редови двигател с обем 1173сс. и мощност 30к.с. проектиран от Фриц Фидлер, “303” е основоположник на бъдещите BMW автомобили. При него за пръв път е използвана и решетката с два „бъбрека“, превърнала се в отличителен белег за всяко BMW и до днес. С “303” компанията осъществява решителна крачка, предопределяща нейното бъдеще като автомобилостроител. През 1934г. се появява моделът „315/1“, елегантният автомобил с алуминиева каросерия печели множество състезания в Европа включително престижното „2000км. на Германия“. По-късно моделът е развит в „326“ предлагащ редица иновации и разнообразие от каросерии.
1936 година идва с невероятният роудстър „328“. Дизайнер на една от най- красивите коли създавани от BMW е Питър Шимановски, 2-литровият двигателят отново е „шест в редица“с 80к.с. Автомобилът печели всички трофеи в своя клас, а през 1940г. печели престижното „Mille Miglia”със свръх-олекотено купе от алуминиеви и магнезиеви сплави.
BMW поема фабрики край Берлин и разширява своето производство, когато в Европа избухва Втората Световна Война. През 1941г. производството на автомобили е спряно. Военновременната обстановка принуждава компанията да се съсредоточи върху своите военни разработки за авиационни двигатели. В заводите на фирмата за 4 години са произведени над 20 000, 14 цилиндрови самолетни двигатели BMW “801“. В началото на 1940г. фирмените инженери започват конструирането на реактивен самолетен двигател и през 1943г. той е факт. Двигателят кръстен „003“, е един от първите реактивни двигатели в света. На 4 февруари 1944г. разузнавателният самолет „Арадо 234V” снабден с четири двигателя BMW тип „003“ прави първият си полет.
През Втората Световна Война компанията понася тежки загуби. В руини са фабриките в Айзенах и Басдорф. През 1944г. е бомбардирана фабриката в Мюнхен. Останалите невредими поточни линии и оборудване са демонтирани и отнесени от съюзниците, като на баварците е наложена три годишна забрана за производство. След войната BMW е принудена да започне от нулата. Светлината на тунела се вижда през 1948г. ,когато фирмата се появява на пазара с мотоциклета „R24“. Бюджетната машината се превръща в истински хит на пазара. Снабдена е с 247сс. двигател с 12к.с.
Първият следвоенен автомобил на BMW е произведен през 1951г. Моделът “501“ се произвежда ръчно и разполага с V8 двигател, но не постига сериозни продажби в опустошената от войната Европа. “501“ е основоположник на цяла серия “500“ произвеждани до 1964г и различаващи се по мощността на своите двигатели, като появилият се през 1954г. модел “502“ бил снабден с първият в света изцяло алуминиев V8 двигател. С него автомобилът развивал впечатляващите за времето 160км/ч.
През 1955г. BMW печели сърцата на публиката с модела „Isetta”.Симпатичният мъник е с дължина едва 2.29м. Снабден с мотоциклетен двигател с 13к.с., той се радва на небивал успех с приемливата си цена. 1956г. е ознаменувана с появата на модела BMW “507“. Произведеният в 252 бройки спортен роудстър е един от най-признатите класически модели на компанията. Идеята за направата на “507“ идва от щатският дилър на БМВ Макс Хофман, който вярва, че концепцията за луксозно спортно BMW има бъдеще на американския пазар. Колата се сглобява ръчно и по индивидуалният вкус на клиента, разполага с 3.2-литров, алуминиев V8 двигател с 150кс. позволяващ и да развие скорост от над 220км/ч.
BMW има бъдеще на голям автомобилостроител и го доказва с модела “700“. Предвиден да замени не особено популярните представители на серията “500” той, постига завиден успех. До 1960г. са произведени над 20 000 броя. BMW “700“ е предлаган във версии купе и седан.
През 1961г. е показан моделът BMW “1500“. Това е първият спортен седан на компанията и бележи повратна точка в нейното развитие. В него за първи път фирмените инженери вграждат четирицилиндров двигател. “1500“ е и първото BMW с „чупка“ в основата на задната колона. Тя е въведена от Вилхелм Хофмайстер и заедно с бъбрековидната решетка се превръщат в отличителен белег на баварските автомобили и до днес.
През 1966г. се появява купето “1600“, основоположник на бъдещата трета серия. През 1968 г. са представени и новите шест-цилиндрови BMW седани: “2500”, “2800”, “American Bavaria” и купетата “2.5CS” и “2800CS”. На следващата година излизат “1600ti” и “2002ti” с инжекционнo впръскване на горивото.
1970г. стартира изграждането на нова административна централа на BMW. Ситуираната в Мюнхен сграда с формата на четири цилиндъра става икона за BMW феновете по света. . Гамата от предлагани модели се разширява, компанията предприема стратегия ,която да и осигури присъствие в най- печелившите сегменти на автомобилният пазар. Това води до появата на автомобилите основоположници на всяко съвременно БМВ.
През 1972г. е представен модела “E12”(E – Entwicklung, развитие), първият представител на петата серия на BMW. Автомобилът е седан с 4 врати и 2-литров четирицилиндров двигател. През същата година е създадена и „BMW Motorsport”,чиято цел е разработката на автомобили за състезателната програма на компанията, която е особено успешна през тези години. По-късно „М-дивизията“ създава едни от най-уникалните спортни автомобили на BMW. Нейното първо творение е BMW “М1”. Произведен през 1978г., в много ограничени количества днес автомобилът е колекционерска мечта. През 1973г. се ражда BMW “2002t”. Снабден с турбокомпресор „ККК“ той е първият, масово произвеждан турбо автомобил в света. “2002t” печели множество шампионати.
През 1975г. се ражда първият представител на 3-та серия. Моделът кръстен “Е21” се предлага в четири версии: 316, 318, 320, 320i. Година по-късно излиза и луксозното купе 6-та серия или “Е24”. Той става еталон за качество и лукс и използва редица технически нововъведения и електронни системи непознати дотогава в автомобилостроенето.
Експанзията в сектора на луксозните автомобили продължава с представеният през 1977г. седан “Е23“, първият представител на 7-ма серия. Бъдещите седмици стават флагман на компанията.
Баварцитe се утвърждават като глобален играч на автомобилния пазар. През 80те и 90те години BMW непрекъснато усъвършенства своите модели като дизайн, възможности и иновации. Наследниците на 3-та, 5-та и 7-ма серия са еталон в своите класове и диктуват тенденциите в автомобилната промишленост. Наред с тях компанията разширява своята гама, представяйки автомобили, придобиващи култов статут още преди своята премиера. Представеното през 1989г. спортно купе “Е3”1 или 8ма серия е ново измерение в автомобилостроенето. Със своето уникално излъчване и присъствие на пътя баварецът е сериозен конкурент на хегемона сред луксозните спортни автомобили Мерцедес “SL”. От своя страна поделението “М-Motorsport” добавя още ударни дози мощ и адреналин към моделите на компанията създавайки сегмент от безкомпромисни спортни автомобили. BMW преминава успешно през метаморфозите на времето, изграждайки стабилни основи. Преплитайки в своите представители традициите от славното минало с модерните технологии компанията навлиза в новият век по-силна от всякога.
Любовта към жената е преходна, а любовта към БМВ - вечна!!!

Назад към BMW и моторните спортове

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook