Превключване на скоростите по време на изпреварването

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6156
Регистриран на: 14.06.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: комби
Мечтае да кара: Нещо с S мотор
Детайли за колата: N52B25

Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от Gqbriel » 17 Авг 2010, 9:57

dimithur написа:
steeN написа:
Gqbriel написа:Не съм от най-знаещите ,но пък съм правил изследване в университета за мерцедес (така ми се падна) и се оказва , че най-голям въртящ момент при 5 степпена кутия е на 4-та и не при 6500 оборота а при 4700 (по спомени)


няма логика... най-голям въртящ момент на гумите има на 1ва скорост (ако вземем да издребняваме е на задна щото тя е по-къса май), при оборотите при които се постига максималния въртящ момент. на каквото и да е кола, с какъвто и да е двигател ;) да не би да е ставало въпрос за конски сили в някакъв друг контекст?


:yes: Аз точно това бях тръгнал да пиша

Инак изпреварването - засилваш се от далече и изпреварваш, това да се лепиш на некой за бронята и да го тормозиш е глупаво и за теб и за него :lol: Е освен ако не разполагаш с 200+ кончета де , ма то тогава нема много значение на коя предавка си :mhihi:


Даа..
Грешката е моя..извинявам се...като се замисля малко можех да не пиша тази глупост :lol:
bgpavlp написа:Ремапа е като морския пясък на Приморско, влезнели един път в г..а, чистене няма :D .
Сложиш ли един път ремап, после не ти се иска да го махаш.
екс:М47/м47Н/Н52б30/м52б28/н52б5

Потребител
Аватар
Мнения: 29
Регистриран на: 23.08.2010
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: '96 BMW E39 520i

Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от Mapuo » 23 Авг 2010, 10:03

Escape написа:Та някой може ли да ме осветли по въпроса - на 3-та с 6000 оборота или да си превключвам на по високата предавка?

Според мен си зависи от колата и от това колко време ти отнема превключването на скорост -> колко оборота губиш.
Имам сеат ибиза 94', при който първа е по-ефективна от втора до ~4700 оборота, докато 520i 96' нямам никакви проблеми да си ги източа както си искам :roll:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 25.01.2009
Местоположение: Варна

Re:

Мнение от NoA » 05 Сеп 2010, 14:33

steeN написа:ми според мен винаги при рисково изпреварване само на една предавка, максимално ниската която може... ако една смяна на скоростите ти е 0.5 сек - това са около 3-4 коли разстояние при 100 км/ч



Да колега съгласен съм , но ако изпреварваната кола е стационарна ;) , а в повечето случей тя не е !

Мисълта ми е следната: нека колегата да си прецени кое е по правилно !Мнението си е лично мое не ангажирам никого с него !
Нека автомобила пред теб се движи със скорост 70 км/ч и неговата дължина е 5 метра.Ти си му на номера и ти се движиш с 70 км/ч.
Тук идва момента в който ти трябва да кажеш твоята кола на 3та предавка от 70 км/ч, колко секунди са и нужни за да постигне скорост от `100 км/ч`примерно... Да речем са 4 секунди :mhihi: .Tова грубо показва, че ти за половин секунда ще изминаваш 1 метър повече от пича с 7мицата (да речем) :mhihi: , когато тръгнеш да ускоряваш.На теб ти трбват 2.5 секунди за да се изравниш с него.Ти ще си развил скорост около 90 км/h (88) и т.н... За да го подминеш ще изгубиш още около 2 секунди т.е задницата ти да доиде на неговата предница...
Това дали ще превключиш за 0.5 секунди или не,ще повлиае нищожно на ускорението,защото не забравяй, че ти се движиш докато превклучваш...т.е ще са ти нужни не 2.5 а 2.7 сек...да се изравниш с него.. ти си прецени.
Моя съвет е да не превклучваш ..т.е да нямаш много доверие на кутията :mhihi: Но и да превключиш ако всичко е нормално... няма да имаш проблем..е ако въпроса е за десети от секундата да .. ще имаш проблем :mhihi: :bchug:
Professional Driver

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от steeN » 06 Сеп 2010, 10:43

аз не толкова загубата на ускорение, а ми просто за някакъва отправна точка, че смяната на скорости не отнема толкова малко време колкото изглежда, ако си го представим като разстояние изминато на пътя. мисълта ми е, че ако можеш да си спестиш смяната, по-добре, защото намаляш риска, като елиминираш една неизвестна от уравнението и колкото по-ниска предавка, повече въртящ момент(=по-голямо ускорение).
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 25.01.2009
Местоположение: Варна

Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от NoA » 06 Сеп 2010, 14:44

Съгласен съм за това :winky:
``По ниска предавка повече въртящ момент`` ... мах.въртящият момент,който ни е нужен, е в някакви граници... като той е функция от оборотите.
Ако той е в интервала от 2800 до 3200 об/мин(примерно) и след това кривата почва да пада, не мислиш ли,че това забавяне да смени предавката (аз съм против това както казах по-рано), няма да му се върне след като я смени,поради това че той ще си влезе пак в мах.въртящ момент ;) и въпроса ми е : Дали времето за изпреварване няма да се изравни,при 2та случея : да пържи до 6 ; да смени на 4 ;)
Теоретично за всеки двигател си е индивидуално това ...
Но като цяло както споменахме по-рано,по-добре да не сменяш .. не за това че ще загубиш ценно време,а просто избираш по-прекия път ... при идентичен ефект(почти).
Professional Driver

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 8316
Регистриран на: 3.09.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: M340i
Мечтае да кара: Калибра
Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин

Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от vicho » 06 Сеп 2010, 14:52

NoA написа:...Дали времето за изпреварване няма да се изравни,при 2та случея : да пържи до 6 ; да смени на 4 ;)
...


това сериозно ли си го написал?

дали ще ме изпревариш, ако се пуснем и ти сменяш на 4-ри, а аз на 6 :mhihi:

п.с. или пък ще сме равни, защото аз "пържа" от 4 до 6 и колат ТОЧНО ТАМ няма мощност, т.е. набира по-бавно :smoke:
You said: "Time will change!" What if it changes you?

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 74
Регистриран на: 25.01.2009
Местоположение: Варна

Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от NoA » 06 Сеп 2010, 15:11

vicho написа:
NoA написа:...Дали времето за изпреварване няма да се изравни,при 2та случея : да пържи до 6 ; да смени на 4 ;)
...


това сериозно ли си го написал?

дали ще ме изпревариш, ако се пуснем и ти сменяш на 4-ри, а аз на 6 :mhihi:

п.с. или пък ще сме равни, защото аз "пържа" от 4 до 6 и колат ТОЧНО ТАМ няма мощност, т.е. набира по-бавно :smoke:


:mhihi: :mhihi: :mhihi:

Като казвам изравни... нямам превид точно а дали разликата е драстична и дали е опасно.. като цяло..
Автомобилът ускорява най-бързо когато на колелата се предава най-висока мощност, а не
при най-висок въртящ момент... но това е друга тема... мисълта ми беше друга :smoke:
Последна промяна NoA на 06 Сеп 2010, 15:29, променена общо 2 пъти
Professional Driver

User
Аватар
Мнения: 4609
Регистриран на: 17.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 330XD
Детайли за колата: the silent power

Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от b00st » 06 Сеп 2010, 15:24

Както и да го гледате е най-бързо и най-добре да започнете изпреварването от максималния въртящ момент или ако говорим за bmw бензин ~4200-4700 rpm. Вече използвали максималния въртящ момент за да ускорите ви трябва максималната мощност на мотора за да сложите конете на асфалта или ~6000rpm.
Разбирасе това е когато има някой точно пред вас и вече се влачите зад него.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 6614
Регистриран на: 7.04.2004
Местоположение: CA
Кара: I6, V6
Мечтае да кара: mustang gt, много черeн...

Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от steeN » 06 Сеп 2010, 16:13

колко пъти ще го дъвчим това... конете не ускоряват, въртящият момент ускорява. не трябва никакви коне да слагаме на асфалта ;)
- Above all, we must realize that no arsenal or no weapon in the arsenals of the world is so formidable as the will and moral courage of free men and women. It is a weapon our adversaries in today's world do not have.
Ronald Reagan
- Life, liberty, and property do not exist because men have made laws. On the contrary, it was the fact that life, liberty, and property existed beforehand that caused men to make laws in the first place.

Frédéric Bastiat
- Don't eat the yellowcake

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 9.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от basson » 13 Яну 2011, 16:12

Според мен трябва да говорим отделно и конкретно за всяка кола с двигател, най-малкото бензин или дизел.

Работейки като 'шофьор на дълги разстояния', България и Европа имам доста стотици хиляди километри опит с всякакъв клас леки коли. При всяка подхождам различно в екстремните изпреварвания.. ще спомена само този случай, който е в максимален разрез със споменатите до тук.

Автомобилът е Мазда 6 седан 4 врати от 2004/5 началото, ръчна ск кутия 136 коня дизел. Значи на тая кола въобще не можеш да и дадеш тия коне, заради уникалната турбина и предавателното число на скоростите. В турбо зоната не можеш да я задържиш в пътя. В началото на оборотомера всичко започва сякаш както навсякъде, но в момента в който достигне 1500-1600 оборота, предните гуми не могат да си намерят място на по-мокър терен, а при нормални обстоятелства колата просто ти донася травма на врата от прекомерното ускорение, което продължава до около 4000 оборота (съвсем малко под тях, ако трябва да бъдем честни). От там до 5K, където е ограничителя няма никой - повече шуми, от колкото върви. Не знам каква е тая турбина, но усещането за тяга, която сякаш от нищото те залепя и то при сравнително ниски обороти е уникално.

Та в тая ситуация - представете си, че сте на втора предавка в двулентов междуселски път, вече сте в турбо зоната и някъде пред вас ще настигнете тир всеки момент, а в далечината се задава друго МПС насреща движещо се. В тоя момент не бих предпочел да изпъна оборотомера до край, а да превключа на ГОРНАТА предавка, и в оставащите няколко десетки метра тъкмо ще разпъне турбото и задминаването ще е по-скоро удоволствие, от колкото инфарктна ситуация.

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 225
Регистриран на: 3.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: bmw 316 84г. м10б18
Мечтае да кара: на рали съзтезание :)

Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от cargo22 » 21 Яну 2011, 22:51

basson написа:Та в тая ситуация - представете си, че сте на втора предавка в двулентов междуселски път, вече сте в турбо зоната и някъде пред вас ще настигнете тир всеки момент, а в далечината се задава друго МПС насреща движещо се. В тоя момент не бих предпочел да изпъна оборотомера до край, а да превключа на ГОРНАТА предавка, и в оставащите няколко десетки метра тъкмо ще разпъне турбото и задминаването ще е по-скоро удоволствие, от колкото инфарктна ситуация.

представям си:
Движа се с дизел на 2ра на междуселки път ,а в далечината ТИР който се отдалечава движещ се с ограничението. :mhihi:

Е точно затова дизела ама грам не става за спортно каране. Да ти идва завой все едно и да си с няква скорост, която да ти е за 4та и ти кво праиш, не можеш да върнеш на 3та, защото ще подминеш работната зона и ще си в дупка, а кво натискаш спирачката докато не дойде като за 3та, и влизаш у завоя ама той дълъг, тръгваш да настъпваш ма късо, двигателя врещи иска 4та, айде отново предавка нагоре и направо екстра у зявоя да превключиш на 4та и пак да нямаш спирателно действие от двигателя.
Докато едно е при бензина, ръгаш на 3та и по всяко време имаш и спирателно и ускорително действие в зависимост от това какво искаш.
Това е за предно, за задното още ми е рано да коментирам 3000км. са ми прекалено малко да си вадя некви изводи, но като цяло, първите впечатления са, че треа да дръпнеш лекичко крачето от гъзта в началото :mhihi:

Потребител
Аватар
Мнения: 17
Регистриран на: 9.01.2011
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от basson » 23 Яну 2011, 18:37

И аз не съм фен на спортният стил при дизелите, още по-малко на простотиите по улиците.. но е факт, че мощен дизел (дори не говорим за по-съвременните би-турбо изпълнения) натискаш и излиташ, независимо на колко оборота си.. и ако не си изфабрикувал спортно каране, то поне си си направил кефа.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 472
Регистриран на: 18.01.2011
Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 320d E46 2002г.
Мечтае да кара: 2010 e92 335i

Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от makaveli316 » 23 Яну 2011, 23:36

Абе хора, карате :driving: бмв, кви предавки кви глупости???
Ако тоя отпред не кара със 180, и на 8ма ще го изпреварите като натисните газта.
Вие не сте наред, карате се тука за смешни работи.
Аз от както имам бмв не съм свалял предавка при изприварване и обиколих 3 държави за тия 20 дена дето имам бавареца, вие тука се джафкате кой и кога трябвало да сваля и разни теории...
Ето вижте, като карах Ланчия Y 1.2 бензин 50 коня ли е колко е там, тогава да, голямо сваляне на предавките беше при изпреварване, ама тук говорим за бмв......незнам дали се сещате за какво говоря...
Изображение

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1585
Регистриран на: 28.01.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
Мечтае да кара: е36 с осмак
Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.

Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от Boyadjiev » 24 Яну 2011, 0:22

makaveli316 написа:Абе хора, карате :driving: бмв, кви предавки кви глупости???
Ако тоя отпред не кара със 180, и на 8ма ще го изпреварите като натисните газта.
Вие не сте наред, карате се тука за смешни работи.
Аз от както имам бмв не съм свалял предавка при изприварване и обиколих 3 държави за тия 20 дена дето имам бавареца, вие тука се джафкате кой и кога трябвало да сваля и разни теории...
Ето вижте, като карах Ланчия Y 1.2 бензин 50 коня ли е колко е там, тогава да, голямо сваляне на предавките беше при изпреварване, ама тук говорим за бмв......незнам дали се сещате за какво говоря...

Просто печка 150 коня вече знаем че не е самолет :winky: Не знам дали си спомняш но на шофьорския казваха че трябва да се изпреварва максимално бързо, след което да се връщаш в твоето платно за движение. Така е най-добре за всички :yes:
Изображение Изображение Изображение
Уважавай другия, независимо каква кола кара.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 472
Регистриран на: 18.01.2011
Местоположение: Freiburg/Плевен/Пазарджик
Пол: Мъж
Кара: 320d E46 2002г.
Мечтае да кара: 2010 e92 335i

Re: Превключване на скоростите по време на изпреварването

Мнение от makaveli316 » 24 Яну 2011, 0:33

Boyadjiev написа:
makaveli316 написа:Абе хора, карате :driving: бмв, кви предавки кви глупости???
Ако тоя отпред не кара със 180, и на 8ма ще го изпреварите като натисните газта.
Вие не сте наред, карате се тука за смешни работи.
Аз от както имам бмв не съм свалял предавка при изприварване и обиколих 3 държави за тия 20 дена дето имам бавареца, вие тука се джафкате кой и кога трябвало да сваля и разни теории...
Ето вижте, като карах Ланчия Y 1.2 бензин 50 коня ли е колко е там, тогава да, голямо сваляне на предавките беше при изпреварване, ама тук говорим за бмв......незнам дали се сещате за какво говоря...

Просто печка 150 коня вече знаем че не е самолет :winky: Не знам дали си спомняш но на шофьорския казваха че трябва да се изпреварва максимално бързо, след което да се връщаш в твоето платно за движение. Така е най-добре за всички :yes:


Добре колега, ти в града на 5та ли караш, че трябва да ръгаш предавките кат луд, че да изпревариш някой?
Щото ако ми говорите за магистрала, хептен не разбирам за какво говорите, при положение, че там ръгаш 5та и се пускаш по най-лявата лента и си караш, това за извън Бг, в Бг незнам как е положението, ама ако си се спуснал с голяма скорост и на 5та, колата набира пак добре, най-много да върнеш на 4та.....незнам аз лично не виждам смисъла на спора.
Вие сменянето на предавките го изкарахте мега трудно и опасно още малко....да не говорим, че и дизелите вече ги изкарахте пълни бръкми...
Плюс това има толкова много фактори, като видимост, скорост, състояние на пътя и т.н, че да определяме как да се изпреварва и кога точно каква предавка да пускаме....
Изображение

Chris Rock: "There's black people, and there's niggas and the niggas have got to go"

ПредишнаСледваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook