Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
75 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8331
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
понеже някой ни заключи темата за задното и снежната обстановка --> ще си отворя нова!
вчера отново бяхме в планините да покараме и по едно време както си карахме и до там (е36 328i без шпер и е90 LCI 330d пак без шпер), няма тръгване...
та моята гениална идея беше да минеш на заден ход и ВОАЛА, и двамата успяхме!
хайде някой да ми обясни как става този номер и защо колата тегли по хубаво на заден ход из баир, като е със задно предаване, нали имаше нещо за падане на масата към задния мост, ако караш направо и обратно ...
не разбирам
вчера отново бяхме в планините да покараме и по едно време както си карахме и до там (е36 328i без шпер и е90 LCI 330d пак без шпер), няма тръгване...
та моята гениална идея беше да минеш на заден ход и ВОАЛА, и двамата успяхме!
хайде някой да ми обясни как става този номер и защо колата тегли по хубаво на заден ход из баир, като е със задно предаване, нали имаше нещо за падане на масата към задния мост, ако караш направо и обратно ...
не разбирам
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- ge_a
- Е30 IS Crasher
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Re: Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
Само внимавайте в каква посока ще отиде и тая тема, че и нея ще заключа
Успех в разсъжденията
Успех в разсъжденията
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
vicho написа:понеже някой ни заключи темата за задното и снежната обстановка --> ще си отворя нова!
вчера отново бяхме в планините да покараме и по едно време както си карахме и до там (е36 328i без шпер и е90 LCI 330d пак без шпер), няма тръгване...
та моята гениална идея беше да минеш на заден ход и ВОАЛА, и двамата успяхме!
хайде някой да ми обясни как става този номер и защо колата тегли по хубаво на заден ход из баир, като е със задно предаване, нали имаше нещо за падане на масата към задния мост, ако караш направо и обратно ...
не разбирам
ах ти мръсник!!!!! Моята 5ца е в бокса и не мога да уважа витоша!!!! Ужаст,иначе аз вече не мога да споря със разни слеяци и пишлемета как задното е по зля от предното и тн. То се видя за кво иде реч.
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- S204
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 103
- Регистриран на: 5.01.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 4-цилиндрово сешоарче
Re: Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
Това е въпрос, на който и аз не съм намерил компетентен отговор (толко' съм и търсил де), така че ще се опитам да интерпретирам нещата по мой начин:
Когато сцеплението на пътната настилка е намалено, гумите могат да понесат в пъти по-малък товар. Да си представим следната случка: заставаме на баир, под краката ни е сняг, опитваме се да бутнем предмет с тежест 10 килограма - успяваме. Опитваме се да бутнем предмет с тежест 110 килограма - краката ни започват да се плъзгат. Нещо подобно се случва и при гумите - прубуксуват тогава, когато тежестта на колата е по-голяма от сцеплението,което е нужно за да се премести дадения товар. Затова когато задвижващият мост се намира от по-горната страна на наклона, тежестта която той пренася е по-малка. Колата успява да "отлепи", а след това предната част на автомобила,която е набрала инерция "изтегля" останалата част. Докато когато се опитваме да потеглим нагоре със задно предаване, трябва да преодолеем цялата тежест на автомобила, да го "избутаме" целия, за да го изведем от покой.
Ако някъде греша - поправете ме!
Когато сцеплението на пътната настилка е намалено, гумите могат да понесат в пъти по-малък товар. Да си представим следната случка: заставаме на баир, под краката ни е сняг, опитваме се да бутнем предмет с тежест 10 килограма - успяваме. Опитваме се да бутнем предмет с тежест 110 килограма - краката ни започват да се плъзгат. Нещо подобно се случва и при гумите - прубуксуват тогава, когато тежестта на колата е по-голяма от сцеплението,което е нужно за да се премести дадения товар. Затова когато задвижващият мост се намира от по-горната страна на наклона, тежестта която той пренася е по-малка. Колата успява да "отлепи", а след това предната част на автомобила,която е набрала инерция "изтегля" останалата част. Докато когато се опитваме да потеглим нагоре със задно предаване, трябва да преодолеем цялата тежест на автомобила, да го "избутаме" целия, за да го изведем от покой.
Ако някъде греша - поправете ме!
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8331
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
S204 написа:...
и аз това с и го мислех, а именно когато има по-голямо тегло върху задвижващия мост и ТОЙ Е ОТЗАД, колата е окопава...
интересно обаче, че пък из баир колите с предно "теглят" именно заради по-голямото тегло на предния мост, може би защото има повече сцепление и набира инерцията за която ти споменаваш
You said: "Time will change!" What if it changes you?
Re: Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
Има една физична величина ``сила на триене `` , която е пряко зависеща и е пропорционална на една друга величина от същия отбор , а именно сила на притискане ... и на всичко от горе и някъв си коефицент на триене... (и той право-пропорционален
И за къв ни е тъз сила на триене .... ами да иследваме взаимодействието на телата...флуиди и т.н.
И ако помислим над казаното горе ще установим без да оркрием америка ,че колкото е по-малка силата на триене , толкова от своя страна е по-голяма ~`силата на лЪзганe`` е и ? ко прайм
Когато задница е с (лице към наклона ) , е ясно ,че не малка част от тежеста на коша се премества на предния мост..... съответно силата на притискане намалява или почти изчева....при един и същ коеф. на триене.. и т.н.
Т.е не съм съгласен с казаното по-горе в темата от колегата .
``Абе аз съм чел из букварите за некви колела с едни наточени зъби (много стресиращи ) дет са въртят нейде там...едно наляво, съседното с обратна ъЛгова скорост и си имали некви предавателни отношенияя.
ааа отиам да четъ аз ... ако намеря нещо ще пиша за пустото поведение на автомобила с гъ§ъ на горе``
Само да добавя в рамките на сериозното вече ,че за мен няма логична причина за да се получи така случката...т.е щом си се качил с задницата нагоре , няма основание с предницата да не се качиш.
За мен колата си е намерила сцеплението ... и се е качила .. т.е случайно...,макар и да си мисля ,че различното предавателно отношение също е повлияло.
И за къв ни е тъз сила на триене .... ами да иследваме взаимодействието на телата...флуиди и т.н.
И ако помислим над казаното горе ще установим без да оркрием америка ,че колкото е по-малка силата на триене , толкова от своя страна е по-голяма ~`силата на лЪзганe`` е и ? ко прайм
Когато задница е с (лице към наклона ) , е ясно ,че не малка част от тежеста на коша се премества на предния мост..... съответно силата на притискане намалява или почти изчева....при един и същ коеф. на триене.. и т.н.
Т.е не съм съгласен с казаното по-горе в темата от колегата .
``Абе аз съм чел из букварите за некви колела с едни наточени зъби (много стресиращи ) дет са въртят нейде там...едно наляво, съседното с обратна ъЛгова скорост и си имали некви предавателни отношенияя.
ааа отиам да четъ аз ... ако намеря нещо ще пиша за пустото поведение на автомобила с гъ§ъ на горе``
Само да добавя в рамките на сериозното вече ,че за мен няма логична причина за да се получи така случката...т.е щом си се качил с задницата нагоре , няма основание с предницата да не се качиш.
За мен колата си е намерила сцеплението ... и се е качила .. т.е случайно...,макар и да си мисля ,че различното предавателно отношение също е повлияло.
Professional Driver
- vicho
- старши ентусиаст
- Мнения: 8331
- Регистриран на: 3.09.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: M340i
- Мечтае да кара: Калибра
- Детайли за колата: Portimao Blue, Turbo бензин
Re: Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
NoA написа:...
колега без да се заяждам, говориш пълни безсмислици
и това не съм го правил веднъж, а много пъти, миналата и по-миналата зима и резултата винаги е един и същ, на R се качвам,на 1-ва, 2-ра, 3-та --> НЕ!
п.с. книжка имам от 6 години и доста километри на сняг, лед и особено настрани , та мисълта ми е, че не говоря на изуст за това и моя съвет е да намериш няколко прилични баира в снежна обстановка и да ПРОБВАШ достатъчно пъти и тогава да обясниш със сложините ти терминчета
You said: "Time will change!" What if it changes you?
- Valentin_Peev
- младши ентусиаст
- Мнения: 740
- Регистриран на: 3.04.2007
- Пол: Мъж
Re: Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
.
Последна промяна Valentin_Peev на 06 Юли 2020, 0:27, променена общо 1 път
Re: Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
Valentin_Peev написа:vicho написа:
Я виж да не ти е обърната посоката на гарйфера, че тия неща дето ги пишеш не ги вервам докато не вида
Аз имам точно обратното наблюдение и за тва зимата оставам колата така, че след тва да тръгна напред, че назад зор А колите с предно, като немогат да изкачат некой баир напред, назад след тва го изкачват, евентуално
Колега мислех да го питам аз за това vicho ,но след като разбрах за неговия богат опит на сняг и доста км-ри зад гърба му...си казах еее няма да го е направил това....
Относно безмислиците ми: Няма проблем и аз не съм искал да се заяждам, даже ти обещавам,
че сега отивам на баирЯ ... да разбера аз .. за кво иде реч .... че амАн от термини ...
Professional Driver
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
Сцепление му е майката А то зависи от посоката на грайфера
Както бях писал в миналата тема, залагам на посоката на грайфера Обещах да пробвам да обръщам посоката на гумите, ама колата сега е в бокса, та нямам възможност
Според мен има огромно значение дали ще катериш по нанагорното с "по-острата" част на грайфера, която обикновено е обратна на посоката на въртене на колелото, заради по-малкото съпротивление на предната част на гумата с пътя
Ако на някой му се занимава нека ме изпревари и си обърне гумите Резултата ще е интересен
Както бях писал в миналата тема, залагам на посоката на грайфера Обещах да пробвам да обръщам посоката на гумите, ама колата сега е в бокса, та нямам възможност
Според мен има огромно значение дали ще катериш по нанагорното с "по-острата" част на грайфера, която обикновено е обратна на посоката на въртене на колелото, заради по-малкото съпротивление на предната част на гумата с пътя
Ако на някой му се занимава нека ме изпревари и си обърне гумите Резултата ще е интересен
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
- ge_a
- Е30 IS Crasher
- Мнения: 2252
- Регистриран на: 13.12.2005
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: Е30 М42Б18, E61 M54B25
Re: Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
Nickelback написа:Сцепление му е майката А то зависи от посоката на грайфера
Както бях писал в миналата тема, залагам на посоката на грайфера Обещах да пробвам да обръщам посоката на гумите, ама колата сега е в бокса, та нямам възможност
Според мен има огромно значение дали ще катериш по нанагорното с "по-острата" част на грайфера, която обикновено е обратна на посоката на въртене на колелото, заради по-малкото съпротивление на предната част на гумата с пътя
Ако на някой му се занимава нека ме изпревари и си обърне гумите Резултата ще е интересен
Посоката на грайфера е обърната за да може да избутва водата назад зад гумата
П.С. Та на прав път си с разсъжденията си
Най-обичам да вадим теловете на гумите !!!
Re: Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
Дали посоката на грайфера съвпада с посоката на въртене на гумата или не ... това не е от значение в случея...защо?
И при двата опита колето се върти в една и съща посока...,въпроса е ,че той се е качил по по-невъзможния начин според мен лично де...
Аз смятам за правилно че посоката на грайфера или (острата му част) трябва да съвпада с посоката на въртене колелото,а за водата са измислели хората каналчета водещи към външната част на гумата.
Просто ако е обратното т.е посоката на грайфера да е обратна на посоката на въртене... водата няма къде да отиде...образно казах водата...
И при двата опита колето се върти в една и съща посока...,въпроса е ,че той се е качил по по-невъзможния начин според мен лично де...
Аз смятам за правилно че посоката на грайфера или (острата му част) трябва да съвпада с посоката на въртене колелото,а за водата са измислели хората каналчета водещи към външната част на гумата.
Просто ако е обратното т.е посоката на грайфера да е обратна на посоката на въртене... водата няма къде да отиде...образно казах водата...
Professional Driver
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
NoA написа:Дали посоката на грайфера съвпада с посоката на въртене на гумата или не ... това не е от значение в случея...защо?
И при двата опита колето се върти в една и съща посока...,въпроса е ,че той се е качил по по-невъзможния начин според мен лично де...
Аз смятам за правилно че посоката на грайфера или (острата му част) трябва да съвпада с посоката на въртене колелото,а за водата са измислели хората каналчета водещи към външната част на гумата.
Просто ако е обратното т.е посоката на грайфера да е обратна на посоката на въртене... водата няма къде да отиде...образно казах водата...
Сигурно не си ме разбрал, колега А и колелото, когато караш на задна съвсем не се върти в същата посока, както на първа да речем
Преди два часа бях в Карфур и гледах грайферите на зимните гуми, който се предлагат. На всички от тях нормалната посока на грайфера (при движение напред) беше такава, че първо "тъпата" част на грайфера среща асфалта (снега). Ако колата се движи на задна, тогава първо "острата" част на грайфера ще среща снега. По този начин ще се вкопава в него и ще зацепва много по-лесно. Така мисля...
П.С: Да не говорим, че при каране като моето, да речем, "тъпата" част на грайфера става все "по-тъпа"
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
Re: Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
Да разбрах те колега , искаш да кажеш че грайфера вече зацепва към снега от другата си страна , което според мен още повече ще наруши сцепението...
`На всички от тях нормалната посока на грайфера (при движение напред) беше такава, че първо "тъпата" част на грайфера среща асфалта (снега). `
Колега би ли ми показал на лично такава гума ... или просто моделчето да ми кажеш да проверя в нета... аз такава гума не съм виждал честно
Че каква е идеята първо тъпата част да среща снега ? ...нали нещо трябва да го заграби този сняг и да го изхвърли настрани.... ако тъпата част срещне първо снега... незнам какво ще заграби и къде ще отиде този сняг...
`На всички от тях нормалната посока на грайфера (при движение напред) беше такава, че първо "тъпата" част на грайфера среща асфалта (снега). `
Колега би ли ми показал на лично такава гума ... или просто моделчето да ми кажеш да проверя в нета... аз такава гума не съм виждал честно
Че каква е идеята първо тъпата част да среща снега ? ...нали нещо трябва да го заграби този сняг и да го изхвърли настрани.... ако тъпата част срещне първо снега... незнам какво ще заграби и къде ще отиде този сняг...
Professional Driver
- Nickelback
- старши ентусиаст
- Мнения: 1857
- Регистриран на: 20.10.2010
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BigBlockV8 и чат-пат SmallBlockV8
- Мечтае да кара: бангия с предно
- Детайли за колата: ;)
Big: Hemi 370 cu. in.
Small: S62B50 с жокери
Re: Зима, сняг, лед, задно?!?! "УЖАС"!
NoA написа:Да разбрах те колега , искаш да кажеш че грайфера вече зацепва към снега от другата си страна , което според мен още повече ще наруши сцепението...
`На всички от тях нормалната посока на грайфера (при движение напред) беше такава, че първо "тъпата" част на грайфера среща асфалта (снега). `
Колега би ли ми показал на лично такава гума ... или просто моделчето да ми кажеш да проверя в нета... аз такава гума не съм виждал честно
Че каква е идеята първо тъпата част да среща снега ? ...нали нещо трябва да го заграби този сняг и да го изхвърли настрани.... ако тъпата част срещне първо снега... незнам какво ще заграби и къде ще отиде този сняг...
Ще си позволя да покажа на всички
http://www.motor-talk.de/bilder/4x-neuw ... 46199.html
Моите са такива. Но, на тая картинка не личи много, пък и това е сравнително нова гума като гледам... Посоката на движение е от картинката към теб. Пробвай да прокараш пръсти по грайфера на зимните ти гуми и кажи в коя посока чувстваш повече сцепление
Макар и наречени зимни, зимните гуми все пак се движат приоритетно върху асфалт. Все пак, ако нормално острата част имаше директен контакт с асфалта, то гумата би се износила много по-бързо, а също така ще има и по-голямо съпротивление с асфалта.
Бе май много задълбах, трябва да питаме някой специалист гумаджия
"За тЕя пари има Е-шеесе" - форумна пословица.
Лето две и седемнаесто.
75 мнения
• Страница 1 от 5 • 1, 2, 3, 4, 5
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани