Стягане на глава на М52???
Модератори: Ilko Ivanov, mad_presley, Технически модератори
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Стягане на глава на М52???
При стягането на болтовете на главата на въпросния мотор почти е сигурно ,че се прецакват резбите в блока.Какви решения на проблема има и възможно ли е да се избегне това?
Защото в противен случай мотора е за вторични суровини.
Защото в противен случай мотора е за вторични суровини.
- LUCIFER'S
- старши ентусиаст
- Мнения: 1953
- Регистриран на: 11.08.2009
- Местоположение: Добрич
- Кара: Е39 '02 530d
Re: Стягане на глава на М52???
на гарнитурата пише как точно се стяга, сила и поредност.... за целта си вземи нови болтове обаче
Fortuna fortes metuit, ignavos premit.
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Стягане на глава на М52???
Каквито и болтове да слагате,проблема не е в тях,а в самия блок .....
Решението е само едно : нарязват се нови резби на блока и само така се решава проблема.
Решението е само едно : нарязват се нови резби на блока и само така се решава проблема.
Re: Стягане на глава на М52???
ivanov 530d написа:Каквито и болтове да слагате,проблема не е в тях,а в самия блок .....
Решението е само едно : нарязват се нови резби на блока и само така се решава проблема.
И какви болтове се слагат???
- Stefan_666
- Мнения: 146
- Регистриран на: 25.10.2009
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320d
- Мечтае да кара: F02 760Li individual
Re: Стягане на глава на М52???
Georgi написа:ivanov 530d написа:Каквито и болтове да слагате,проблема не е в тях,а в самия блок .....
Решението е само едно : нарязват се нови резби на блока и само така се решава проблема.
И какви болтове се слагат???
По-големи
Re: Стягане на глава на М52???
Stefan_666 написа:Georgi написа:ivanov 530d написа:Каквито и болтове да слагате,проблема не е в тях,а в самия блок .....
Решението е само едно : нарязват се нови резби на блока и само така се решава проблема.
И какви болтове се слагат???
По-големи
Смешко,няма нужда от иронични коментари.Тук търся колегиално професионално мнение
по сериозна тема която засяга всички,така че ако няма какво да напишеш се задоволи само с четене.
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Стягане на глава на М52???
Georgi написа:ivanov 530d написа:Каквито и болтове да слагате,проблема не е в тях,а в самия блок .....
Решението е само едно : нарязват се нови резби на блока и само така се решава проблема.
И какви болтове се слагат???
От ТДС които са 12мм. а сегашните ти са 10мм. Дупките на главата се разширяват на 12,5мм. От болтовете се махат шайбите и се скъсяват малко.
Re: Стягане на глава на М52???
ivanov 530d написа:Georgi написа:ivanov 530d написа:Каквито и болтове да слагате,проблема не е в тях,а в самия блок .....
Решението е само едно : нарязват се нови резби на блока и само така се решава проблема.
И какви болтове се слагат???
От ТДС които са 12мм. а сегашните ти са 10мм. Дупките на главата се разширяват на 12,5мм. От болтовете се махат шайбите и се скъсяват малко.
Точно за дупките на главата се чудех,че те са на 10 мм.Но с разпробиване явно става.
Re: Стягане на глава на М52???
А с какво усилие се стягат болтовете?
1 стъпка на 4 кг
и после 2 пъти по 90 грд. ли???
1 стъпка на 4 кг
и после 2 пъти по 90 грд. ли???
- Ilko Ivanov
- некъв ентусиаст
- Мнения: 3687
- Регистриран на: 29.03.2009
- Местоположение: Добрич
- Пол: Мъж
- Кара: F02 750iL
Re: Стягане на глава на М52???
Georgi написа:А с какво усилие се стягат болтовете?
1 стъпка на 4 кг
и после 2 пъти по 90 грд. ли???
- wing 32
- Потребител
- Мнения: 42
- Регистриран на: 20.11.2009
- Местоположение: Толбухин
- Пол: Мъж
- Кара: ми се Q7-V12 TDI
- Мечтае да кара: на писта
- Детайли за колата: R10
Re: Стягане на глава на М52???
ivanov 530d написа:Georgi написа:ivanov 530d написа:Каквито и болтове да слагате,проблема не е в тях,а в самия блок .....
Решението е само едно : нарязват се нови резби на блока и само така се решава проблема.
И какви болтове се слагат???
От ТДС които са 12мм. а сегашните ти са 10мм. Дупките на главата се разширяват на 12,5мм. От болтовете се махат шайбите и се скъсяват малко.
и най важното колега е резбите да са ОБЕЗМАСЛЕНИ т.e. добре почистени
Re: Стягане на глава на М52???
Това значи ли ,че и болтовете трябва да са обесмаслени преди да започнат да се навиват?
Даже сега възниква един съществен върос:
Как е правилно да се стяга с динамометричен ключ?
Защото триенето при обезмаслени и омаслени резби е коренно различно,отук и показанията на ключа.
Логично при мазни резби приложеното усилие е значително по-голямо от показанията.
Даже сега възниква един съществен върос:
Как е правилно да се стяга с динамометричен ключ?
Защото триенето при обезмаслени и омаслени резби е коренно различно,отук и показанията на ключа.
Логично при мазни резби приложеното усилие е значително по-голямо от показанията.
Re: Стягане на глава на М52???
Намерих си отговор на въпроса в ,,OFFRoad-Bulgaria.com" Цитата е от там.
,,всички резби трябва да са идеално почистени. В никакъв сличай не се допуска наличието на силикон, течности, боклуци и каквото и да е друго външно нещо в резбовите отвори или в самите резби или по повърхностите на болтовете/гайките/шайбите!
Защо: Ако главата ви е с болтове примерно и на дъното на резбовите отвори в блока има някоя и друга капка антифриз (или масло или бензин, все тая), няма никакъв разумен начин тая течност да излезе от отвора, след като завиете болтовете. Ако е повече, ще ви подведе още при самото стягане и шанса да издухате гарнитурата след 500 метра е съвсем реален. Ако не е чак толкова много, пак е опасно - когато двигателя загрее, въпросната течбност ще се разшири и под болта ще се появи зверско налягане, което няма къде да избие. резултата - в най-лекия случай, издухана гарнитура, в тежкия - прецакани резби и пукнатини я по блока, я по главата. Някъде имах и снимки какво се случва с блок на G16B на Витара при стягане без да се извади покапалия в отворите антифриз, но не мога да ги открия нещо. Грозна гледка.
Защо самите резби и контактните повърхности трябва да са чисти: Болтовете и гайките трябва да могат да се навиват на ръка. Ако резбата затяга заради мизерия, шанса това да ви подведе при стягането е голям, особено ако някъде в последователността на стягане има ъглово завъртане. Усилията, които се отчитат по динамометричния ключ са достатъчно малки в този случай и са съизмерими със усилието, нужно да се преодолее задръстената резба. като резултат, вместо да направите първото притягане на 30Nm примерно, реално някои болтове/гайки ще са стегнати с 20Nm, а останалите 10 ще са отишли са преодоляване на непредвиденото съпротивление. В последствие ъгловото затягане няма да започне от предвиденото място и на практика усилието, с което болтовете притискат главата към блока, ще е различно от необходимото. Резултата е ясен. Същото се отнася и за всякакви боклуци по контактните повътхности на главата на болтовете/шайбите/гайките. "
,,всички резби трябва да са идеално почистени. В никакъв сличай не се допуска наличието на силикон, течности, боклуци и каквото и да е друго външно нещо в резбовите отвори или в самите резби или по повърхностите на болтовете/гайките/шайбите!
Защо: Ако главата ви е с болтове примерно и на дъното на резбовите отвори в блока има някоя и друга капка антифриз (или масло или бензин, все тая), няма никакъв разумен начин тая течност да излезе от отвора, след като завиете болтовете. Ако е повече, ще ви подведе още при самото стягане и шанса да издухате гарнитурата след 500 метра е съвсем реален. Ако не е чак толкова много, пак е опасно - когато двигателя загрее, въпросната течбност ще се разшири и под болта ще се появи зверско налягане, което няма къде да избие. резултата - в най-лекия случай, издухана гарнитура, в тежкия - прецакани резби и пукнатини я по блока, я по главата. Някъде имах и снимки какво се случва с блок на G16B на Витара при стягане без да се извади покапалия в отворите антифриз, но не мога да ги открия нещо. Грозна гледка.
Защо самите резби и контактните повърхности трябва да са чисти: Болтовете и гайките трябва да могат да се навиват на ръка. Ако резбата затяга заради мизерия, шанса това да ви подведе при стягането е голям, особено ако някъде в последователността на стягане има ъглово завъртане. Усилията, които се отчитат по динамометричния ключ са достатъчно малки в този случай и са съизмерими със усилието, нужно да се преодолее задръстената резба. като резултат, вместо да направите първото притягане на 30Nm примерно, реално някои болтове/гайки ще са стегнати с 20Nm, а останалите 10 ще са отишли са преодоляване на непредвиденото съпротивление. В последствие ъгловото затягане няма да започне от предвиденото място и на практика усилието, с което болтовете притискат главата към блока, ще е различно от необходимото. Резултата е ясен. Същото се отнася и за всякакви боклуци по контактните повътхности на главата на болтовете/шайбите/гайките. "
22 мнения
• Страница 1 от 2 • 1, 2
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани