Предно или задно през зимата?
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Предно или задно през зимата?
Въпроса ми излезе в главата от темата на колегата за "обсьждане на неочаквани занасяния".
За мен лично зимата е по-добре да ми изнася задница в завоя от колкото да ми дърпа предницата като дам газ и се получи недозавиване. Аз мисля че колата със задно е много по лесна и подлагаща се на контрол! Защото преобладава презавиването а не недозавиването.
Всички знаем че предното е измислено защото е по евтино от задното и се прави по лесно.За това и уважавам марката бмв щото знам че и да направят бмв серия 0 пак ще е съ задно(правилното предаване).
Кажете какво мислите и знаете ли някакви начини за избягване на недозавиване при предно също така и на недозавиване със задно,защото много хора си мислят,че щом е задно значи то винаги ще презавива,аз лично съм имал и случай на недозавиване със задно.
Мисля че ще се получи добра дискусия,ако модовете не им храсева нека кажат.
За мен лично зимата е по-добре да ми изнася задница в завоя от колкото да ми дърпа предницата като дам газ и се получи недозавиване. Аз мисля че колата със задно е много по лесна и подлагаща се на контрол! Защото преобладава презавиването а не недозавиването.
Всички знаем че предното е измислено защото е по евтино от задното и се прави по лесно.За това и уважавам марката бмв щото знам че и да направят бмв серия 0 пак ще е съ задно(правилното предаване).
Кажете какво мислите и знаете ли някакви начини за избягване на недозавиване при предно също така и на недозавиване със задно,защото много хора си мислят,че щом е задно значи то винаги ще презавива,аз лично съм имал и случай на недозавиване със задно.
Мисля че ще се получи добра дискусия,ако модовете не им храсева нека кажат.
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- ogata
- старши ентусиаст
- Мнения: 2807
- Регистриран на: 20.03.2009
- Местоположение: New Village Customs
- Кара: 332mxi
Re: Предно или задно през зимата?
Голям фен съм на марката, каня се скоро време да се сдобия с една е36 ... че за студент поддръжката ще легне малко скъпо на е46, пък и едва ли самата кола ще мога да я изкарам до края на лятото.
ШофЕр съм от 2.5 години и до сега съм преживял 2 зими. 1вата я изкарах с голф 2 (който си карам и до днес) и беше чук. Нямах никакви проблеми със закъсвания или тем подобни глупости.Обаче понеже много ми се искаше да пробвам кола със задно, тази цялата зима я изкарах със форд сиера 2.0 - RWD.
Проблема ми беше единственно с потеглянията след обилните нощни снеговалежи. Просто колата отказваше да отлепи, буксуваше на място и не мърдаше сантиметър, докато не изчистя хубаво около гумите. Проблема го реших генерално, като натъпках в багажника 2 изфирясали акумулатора от камиони . За сметка на това карах и 4ри дена е30ката на един колега от университета. Каза ми че имала "шпер" (каквото да значи и представлява това), и този проблем който го имах с форда - тая кола просто го нямаше. Направи ми и друго впечатление - повечето от вас са наясно сигурно че при колите със задно едната гума се върти напред, а другата назад. Не знам самите бмв-та ли са така или тоя "шпер" караше и двете задни колела да се въртят в една и съща посока , което много улесняваше карането през зимата.Та така. Според мен колите със предно са добре зимата, ама за жена..но за човек с малко повече опит мисля че задното е най-добрия вариант.
С баща ми имаме голям спор по темата - но фактите са си факти. Първата кола е била със задно, коли със задно се произвеждат, купуват (много) и КАРАТ (през всички сезони) и до днес. Ако бяха нещо лошо - до сега мерц, бмв, порше и т.н.. да са фалирали . А всичките лади и москвичи да са изпотрошени
Ще съм благодарен ако някой обясни по-обстойно какво е шпер, къде се закача и какво представлява като цяло. Мерси
ШофЕр съм от 2.5 години и до сега съм преживял 2 зими. 1вата я изкарах с голф 2 (който си карам и до днес) и беше чук. Нямах никакви проблеми със закъсвания или тем подобни глупости.Обаче понеже много ми се искаше да пробвам кола със задно, тази цялата зима я изкарах със форд сиера 2.0 - RWD.
Проблема ми беше единственно с потеглянията след обилните нощни снеговалежи. Просто колата отказваше да отлепи, буксуваше на място и не мърдаше сантиметър, докато не изчистя хубаво около гумите. Проблема го реших генерално, като натъпках в багажника 2 изфирясали акумулатора от камиони . За сметка на това карах и 4ри дена е30ката на един колега от университета. Каза ми че имала "шпер" (каквото да значи и представлява това), и този проблем който го имах с форда - тая кола просто го нямаше. Направи ми и друго впечатление - повечето от вас са наясно сигурно че при колите със задно едната гума се върти напред, а другата назад. Не знам самите бмв-та ли са така или тоя "шпер" караше и двете задни колела да се въртят в една и съща посока , което много улесняваше карането през зимата.Та така. Според мен колите със предно са добре зимата, ама за жена..но за човек с малко повече опит мисля че задното е най-добрия вариант.
С баща ми имаме голям спор по темата - но фактите са си факти. Първата кола е била със задно, коли със задно се произвеждат, купуват (много) и КАРАТ (през всички сезони) и до днес. Ако бяха нещо лошо - до сега мерц, бмв, порше и т.н.. да са фалирали . А всичките лади и москвичи да са изпотрошени
Ще съм благодарен ако някой обясни по-обстойно какво е шпер, къде се закача и какво представлява като цяло. Мерси
http://www.injectorite.com http://www.klimacicite.com
- vankatagsi
- младши ентусиаст
- Мнения: 624
- Регистриран на: 25.11.2007
- Местоположение: София, западния край
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 323CI
- Мечтае да кара: E36 M3 evo с валове
Re: Предно или задно през зимата?
По принцип и аз предпочитам задното предаване, като се има в предвид че предишните ми коли са били с предно. Според мен е по-предвидимо от предното, тъй като при него има една изкуствена сигурност в завойте с ужасното недозавиване, което в един момент рязко може да се превърне в НЕКОНТРОЛИРУЕМО презавиване, което много по трудно може да бъде овладяно сравнено с презавиването при задното предаване.Иначе в града зимата предното е много по-добро като проходимост, за извънграда може да се спори..
Отностно недозавиването със задното предаване и аз съм съгласен че го има , даже мислех да пускам тема, но все нямах кураж, защото мислех че ще е глупава . На 36-цата много често се случва това явление, разбира се не е като с предното, но го има като понякога е доста изявено, явно тоя баланс 50/50 не е толкова добър както твърдят всички.
Отностно недозавиването със задното предаване и аз съм съгласен че го има , даже мислех да пускам тема, но все нямах кураж, защото мислех че ще е глупава . На 36-цата много често се случва това явление, разбира се не е като с предното, но го има като понякога е доста изявено, явно тоя баланс 50/50 не е толкова добър както твърдят всички.
- Boyadjiev
- старши ентусиаст
- Мнения: 1585
- Регистриран на: 28.01.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е36 Турбо?! любима, е39 28-ца бате
- Мечтае да кара: е36 с осмак
- Детайли за колата: Най-много върви 28мицата от всичко.
Wanna be 1.5 bar.
Re: Предно или задно през зимата?
Като има недозавиване с е36-цита, опитай да го излекуваш със газ в земята и ако си в обороти веднага колата ще си ритне леко задницата и от недозавиването, което ти се е получило в началото на завоя ще получиш едно много плавно и контролируемо презавиване, без помен от изправяне на завоя или несигурност С е36 е кофти като влезеш в завой без да си преценил правилно скоростта - самия модел е правен да има склонност към повече недозавиване (сравнено с е30 например), защото се е смятало че недозавиването е по-безопасно и по-лесно контролируемо
Уважавай другия, независимо каква кола кара.
- drllxr
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 127
- Регистриран на: 15.04.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ше тройка
Re: Предно или задно през зимата?
Айде и аз да се изкажа.През последните две зими имах досег предимно до 2 коли-Patrol-a и една Corolla Verso.Та мога да кажа и за задното и за предното,че и за 4х4-то.За Патрола няма много коментар,въпроса е 4х4 да е пуснато,иначе карането се превръща в един голям дрифт,дори при леко подаване на газ в завой и гъзинката веднага изкача.При пуснато 4х4 проблемите изчезват.За Версото какво да кажа-точно както и колегите казаха,има привидно чувство за сигурност и сцепление и в един момент започва недозавиването при което при по рязък завой колата просто си върви направо.Мината зима бях на една вила тука до Пловдив на Балкана.Тръгнахме да се връщаме единия ден с Версото(за съжеление жипа не беше на разположение) и започна да вали сняг,но по ирония на съдбата пътя беше блокиран от някакъв обърнал се кран и се наложи да се връщаме.Ма аз щото съм много хитър и реших след 2 часа да слезна пак да опитам и така на един от завоите(по надолнище) както си карах с 25-30 км/ч и изведнъж колата си тръгна напред към пропастта,аз естествено по инстинкт дадох газ и не знам как,но колата си зацепи и така.Та мислълта ми е че за зимата 4х4 е най-добре(както повечето от вас се досещат),но ако няма 4х4 съм твърдо за задното,просто за мен е много по предвидимо в екстремни ситуаций.
Поздрави!
Поздрави!
- Bimmer_E36
- младши ентусиаст
- Мнения: 531
- Регистриран на: 30.05.2009
- Местоположение: Търговище
- Пол: Мъж
- Кара: E92 Turbo
Re: Предно или задно през зимата?
+1 за задно,че се чувствам като в М-ка
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Предно или задно през зимата?
За мен задното предаване е по-добро . Зимата карах кола с предно и кола със задно предаване . В завоите на колата с предно предницата тръгваше да занася и си беше доста страшничко , а със задното ако неправиш лиготии със зимни гуми никакъв проблем . Купих си 2 зимни за отзад , знам , че трябва 4 ама $... и газих в сняг до фаровете което за мен беше доста очудващо . Даже някъде загубих въздуховода който е м/у бронята и диска на спирачката . Представете си колко съм газил + за задното
- А.Марчев
- ентусиаст
- Мнения: 1093
- Регистриран на: 1.02.2010
- Местоположение: Габрово
- Мечтае да кара: E60 М5 Еisenmann RACE exhaust
Re: Предно или задно през зимата?
На мен все са ми казва ли че задното не ставало за зимата което лично мен ме съмнява не съм карал ,но съм сигорен че е по добро от предното . Може да има малки проблеми с тръгването ,но както каза колегата с шпер-а няма да има проблеми
- UBAH5
- ентусиаст
- Мнения: 1120
- Регистриран на: 4.11.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: BMW E90 320d; BMW E30 318i cabrio
Re: Предно или задно през зимата?
предно, разбира се
When people ask you what car you drive and you say a BMW and they get all excited until they see it...
- jakson
- ентусиаст
- Мнения: 1361
- Регистриран на: 13.06.2009
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: E38
- Детайли за колата: Седан , 1993 , 1.6 I , М40
Re: Предно или задно през зимата?
nase7o написа:На мен все са ми казва ли че задното не ставало за зимата което лично мен ме съмнява не съм карал ,но съм сигорен че е по добро от предното . Може да има малки проблеми с тръгването ,но както каза колегата с шпер-а няма да има проблеми
Колега нз кой какво казва е предполага но аз съм карал зимата коли с предно и със задно предаване и аз лично залагам на задното . Просто карам си и неусещам с нищо колата по-различна . За предното трперя и карам .Задното можеш да го вкараш в пътя с отнемане на газ , а предното тръгнели да знася няма спиране .На мен лично на кола с предно ми е занасяла предница и то не 1 път .
- drllxr
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 127
- Регистриран на: 15.04.2010
- Местоположение: Пловдив
- Пол: Мъж
- Кара: ше тройка
Re: Предно или задно през зимата?
jakson написа:nase7o написа:На мен все са ми казва ли че задното не ставало за зимата което лично мен ме съмнява не съм карал ,но съм сигорен че е по добро от предното . Може да има малки проблеми с тръгването ,но както каза колегата с шпер-а няма да има проблеми
Колега нз кой какво казва е предполага но аз съм карал зимата коли с предно и със задно предаване и аз лично залагам на задното . Просто карам си и неусещам с нищо колата по-различна . За предното трперя и карам .Задното можеш да го вкараш в пътя с отнемане на газ , а предното тръгнели да знася няма спиране .На мен лично на кола с предно ми е занасяла предница и то не 1 път .
+1
- BULL3T
- ентусиаст
- Мнения: 1480
- Регистриран на: 29.09.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
- Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R
Re: Предно или задно през зимата?
jakson написа:nase7o написа:На мен все са ми казва ли че задното не ставало за зимата което лично мен ме съмнява не съм карал ,но съм сигорен че е по добро от предното . Може да има малки проблеми с тръгването ,но както каза колегата с шпер-а няма да има проблеми
Колега нз кой какво казва е предполага но аз съм карал зимата коли с предно и със задно предаване и аз лично залагам на задното . Просто карам си и неусещам с нищо колата по-различна . За предното трперя и карам .Задното можеш да го вкараш в пътя с отнемане на газ , а предното тръгнели да знася няма спиране .На мен лично на кола с предно ми е занасяла предница и то не 1 път .
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"
- Бумърчето
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 149
- Регистриран на: 3.07.2009
- Местоположение: България;Варна
- Пол: Мъж
- Кара: E36 320ci
- Мечтае да кара: Е36 с F10 с turbo
Re: Предно или задно през зимата?
Най големия проблем за нормалното движение на един автомобил е гарнитурата между волана и седалката.Карам всичко през четирите сезона.Като си снабдиш превозното средство с каквото трябва и най важното да прецениш условията което е основна задача на водача няма проблеми.
А зимата най обичам да карам 4х4-голям кеф е да местя преспите особенно ако моторчето е около 4л. а повече не вреди и голямо Т също вервайте ми.Измъквал съм всякакви автомобили например моя че и на ред приятели с BMW и кви ли не марки автомобили самонадейно набутали се в преспите или калта........
А зимата най обичам да карам 4х4-голям кеф е да местя преспите особенно ако моторчето е около 4л. а повече не вреди и голямо Т също вервайте ми.Измъквал съм всякакви автомобили например моя че и на ред приятели с BMW и кви ли не марки автомобили самонадейно набутали се в преспите или калта........
- Top Gun Maverick
- Старши спамър
- Мнения: 1859
- Регистриран на: 27.04.2010
- Местоположение: Извън матрицата
- Пол: Мъж
- Кара: Кон
- Мечтае да кара: хората към оринджпилване
- Детайли за колата: разделена на 21 млн. бройки
Re: Предно или задно през зимата?
Задно или предно през зимата?Отговора е много прост, зима, лято, есен, пролет и техните производни, ЗАДНОТО СИ Е ЗАДНО!Писнало ми е всеки селянин(под селянин не разбирайте човек, който живее на село) да почне да ми обяснява как зимата задното било зле, а БМВ-тата били пикливи!
Започвам с единствения и неоспорим недостатък на задното през зимата и това е при потегляне по нагорнище.Там може да има известни проблеми ако нямате хубави гуми, при силно заледен участък и други такива екстремни ситуации, но винаги има изход.
Иначе предното има едно такова страхотно недозавиване като влезнеш в завоя(а до него се стиг като се редовериш на изкуственото усещане, че си по-сигурен) и ако скоростта е по-голяма забравете да го изправите, защото при газ отива накъдето си е тръгнало, при пускане на газ същата работа, а при спирачки, на всеки е ясно. Веднъж така с едно голфче реших да видя дали може да стане номера с газта в завоя при сняг и завърших в една пряспа. Със задното обаче ако ще да влезнеш със задната врата напред, пак може да излезнеш норамално от завоя, било то с леко подаване на газ или с връщане на газта.
Преди години по телевизията даваха едни такива стряскащи препоръки да не се пътува, че е доста заснежено заледено и т.н., аз обаче трябваше да поема един курс от Казанлък до Плевен и той си минаваше през прохода Шипка.Само свалих предната броня на Е36-цата защото беше доста ниска и сложих оригиналната.Снеговалежът наистина беше ОБИЛЕН, а нагоре през прохода имаше силно намалена видимост и колкото по-нагоре отивах, толкова повече ставаше снега.Въпреки усилията на почистащите машини, условията бяха меко казано лоши.Малко преди върха забелязах няколко коли, които бяха закъсали и едни ги дърпаха разни верижни трактори, и други такива машини, някои хора пък слагаха веригите, изобщо всеки се справяше както може.Аз си карах и гледах само да не спра именно заради споменатото по-горе трудно потегляне.От закъсалите коли имаше куп с предно.Каквито се сетиш, голфчета, фордчета, аудита и всякакви каквито се сетите.На връщане беше доста по-трудно понеже от страната на пътя Габрово - Казанлък към самия връх има доста остри завои, в които се влиза с ниска скорост, наклона е голям и се излиза доста трудно.Там вече наистина имаше много коли в страни от пътя и пак доста на брой с предно.Просто не можеха да тръгнат.Изводът е, че спреш ли ако нещата на пътя са зле и с предно няма да можеш да тръгнеш, но задното си минава навсякъде.Е 36-цата нямаше нито блокаж, изобщо никакви такива системи да подпомогнат движението по сняг без да закъсаш.Сега си карам Е 39 и с блокажа минавам почти навсякъде.
Така, че не слушайте кой какво ви говори относно задно и предно през зимата, ако има проблем при задното той е в задкормилното устройство.Да не говорим за кефа, който доставя задното през зимата, без да си тормозиш колата можеш да се движиш спокойно с вратите напред и в завой, и на прав участък.
Започвам с единствения и неоспорим недостатък на задното през зимата и това е при потегляне по нагорнище.Там може да има известни проблеми ако нямате хубави гуми, при силно заледен участък и други такива екстремни ситуации, но винаги има изход.
Иначе предното има едно такова страхотно недозавиване като влезнеш в завоя(а до него се стиг като се редовериш на изкуственото усещане, че си по-сигурен) и ако скоростта е по-голяма забравете да го изправите, защото при газ отива накъдето си е тръгнало, при пускане на газ същата работа, а при спирачки, на всеки е ясно. Веднъж така с едно голфче реших да видя дали може да стане номера с газта в завоя при сняг и завърших в една пряспа. Със задното обаче ако ще да влезнеш със задната врата напред, пак може да излезнеш норамално от завоя, било то с леко подаване на газ или с връщане на газта.
Преди години по телевизията даваха едни такива стряскащи препоръки да не се пътува, че е доста заснежено заледено и т.н., аз обаче трябваше да поема един курс от Казанлък до Плевен и той си минаваше през прохода Шипка.Само свалих предната броня на Е36-цата защото беше доста ниска и сложих оригиналната.Снеговалежът наистина беше ОБИЛЕН, а нагоре през прохода имаше силно намалена видимост и колкото по-нагоре отивах, толкова повече ставаше снега.Въпреки усилията на почистащите машини, условията бяха меко казано лоши.Малко преди върха забелязах няколко коли, които бяха закъсали и едни ги дърпаха разни верижни трактори, и други такива машини, някои хора пък слагаха веригите, изобщо всеки се справяше както може.Аз си карах и гледах само да не спра именно заради споменатото по-горе трудно потегляне.От закъсалите коли имаше куп с предно.Каквито се сетиш, голфчета, фордчета, аудита и всякакви каквито се сетите.На връщане беше доста по-трудно понеже от страната на пътя Габрово - Казанлък към самия връх има доста остри завои, в които се влиза с ниска скорост, наклона е голям и се излиза доста трудно.Там вече наистина имаше много коли в страни от пътя и пак доста на брой с предно.Просто не можеха да тръгнат.Изводът е, че спреш ли ако нещата на пътя са зле и с предно няма да можеш да тръгнеш, но задното си минава навсякъде.Е 36-цата нямаше нито блокаж, изобщо никакви такива системи да подпомогнат движението по сняг без да закъсаш.Сега си карам Е 39 и с блокажа минавам почти навсякъде.
Така, че не слушайте кой какво ви говори относно задно и предно през зимата, ако има проблем при задното той е в задкормилното устройство.Да не говорим за кефа, който доставя задното през зимата, без да си тормозиш колата можеш да се движиш спокойно с вратите напред и в завой, и на прав участък.
https://youtu.be/MNf97XgBdTc
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Ако има неразбрали, there is no second best:
https://youtu.be/yzs7qtF04e8
In God we trust, all others we track.
https://youtu.be/upv2UP4sCzI?si=sXoNFIQpgckN0dVc
I feel the need, the need for speed.
https://youtu.be/zTPoRDrtc0s?si=y-Qi2Ec94Gg15iOw
Re: Предно или задно през зимата?
ogata написа:...повечето от вас са наясно сигурно че при колите със задно едната гума се върти напред, а другата назад...
PS Черпя те една бира!
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани