Смяна на термостат + снимки.
Модератор: Технически модератори
57 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
- dokie
- ентусиаст
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Смяна на термостат + снимки.
Искам накратко да представя процедурата по смяна на термостата при М50В20 (не зная дали е абсолютно същото при всички бензинови)... направих и няколко снимки.
1.
Вадим клиновете на щипките на дифузьора, след което избутваме щипките и вадим самия дифузьор внимателно, тъй като от температурата и годините вероятно се рони и може да се наложи подмяна с нов (в Дару мисля ~40лв)... при монтажа после гледаме средните и долните крачета да легнат в гнездата си, за да не мърда.
2.
Развъртаме капачката на разширителното казанче, както и капачката в долния край под казанчето - за последната върши работа широка права отверка, че на ръка малко трудно тръгва... след което направо я изваждам... на следващата снимка се вижда къде поставям маркуч за да не ми разлива антифриза излишно... и въпреки това се разлива...
3.
Със синьо се вижда къде бе капачката... с червено - тръбичката, на която поставям маркуча. След това развиваме скобите на големите маркучи от двете страни на термостатния фланец (зелено) от едната страна - аналогично от другата, но не се вижда на снимката... ако е трудно се развива след свалянето на виското...
4.
Извинявам се за лошото качество, но на апарата не се виждаше хубаво...
Поставяме гаечен ключ 32 с по-дълго рамо (да стърчи над перката) на гайката на самото виско и с рязък и несилен удар с малък чук по посока на стрелката (към фотоапарата... резбата е лява) се отцепва резбата и след това лесно на ръка се развива... при завиване само в края го чуквате пак с чукчето и е готово.
След като сме развили скобите на маркучите при фланеца преместваме съда за събиране на антифриза на средата, за оттичането на маркучите след ваденето им...
5.
Отвивате болтовете на фланеца. Зеленият е 13 и след като го развиете, за да свалите планката която притиска фланеца, трябва да развиете още един болт 13 в горния й край. Останалите за 10-ки - лесно се ориентирате по улеите във фланеца за местонахождението им. След свалянето на фланеца се открива следната картинка:
6.
Сваляте стария термостат поставяте О-пръстена на новия (1) така че да легне върху термостата от страната на фланеца, почиствате хубаво с шкурка главата и фланеца (разбрах, че трябва 1000 или 1500, но имах налични 800 и 2000 - за главата използвах първо 800, после 2000; за фланеца само 2000, че другата ми се видя едра за пластмасата - след това избърсвате хубаво с парцал и огледайте все пак обстойно като изсъхне дали е здрав - да няма пукнатини) сменяте гарнитурата (2) (забравих да я снимам) - тя лежи в самия фланец, поставяте внимателно фланеца и болтовете и затягате равномерно...
Завивате маркучите и сглобявате в обратен ред,капачката долу да не забравите, пълните разширителния съд с антифриз, развивате пробката за обезвъздушаване, палите двигателя пускате парното на "жега" и доливате докато спре да намалява нивото... след като загрее колата и спре да намалява нивото затваряте всичко... като покарате после проверете нивото и долейте още течност при необходимост като също развиете леко пробката за обезвъздушаване да излезе още въздух ако има останал... и си гледайте стрелката
Специални благодарности на Иво Станчев за оказаното му съдействие и за загубеното му време в обяснения на процедурата и подробностите!
Ако нещо е нередно или неправилно написано/направено - приемам всякакви коментари и насоки... както и ако съм пропуснал нещо съществено...
Зная, че не е кой знае колко сложна процедура, но дори и на един човек да помогна да се ориентира пак е нещо...
1.
Вадим клиновете на щипките на дифузьора, след което избутваме щипките и вадим самия дифузьор внимателно, тъй като от температурата и годините вероятно се рони и може да се наложи подмяна с нов (в Дару мисля ~40лв)... при монтажа после гледаме средните и долните крачета да легнат в гнездата си, за да не мърда.
2.
Развъртаме капачката на разширителното казанче, както и капачката в долния край под казанчето - за последната върши работа широка права отверка, че на ръка малко трудно тръгва... след което направо я изваждам... на следващата снимка се вижда къде поставям маркуч за да не ми разлива антифриза излишно... и въпреки това се разлива...
3.
Със синьо се вижда къде бе капачката... с червено - тръбичката, на която поставям маркуча. След това развиваме скобите на големите маркучи от двете страни на термостатния фланец (зелено) от едната страна - аналогично от другата, но не се вижда на снимката... ако е трудно се развива след свалянето на виското...
4.
Извинявам се за лошото качество, но на апарата не се виждаше хубаво...
Поставяме гаечен ключ 32 с по-дълго рамо (да стърчи над перката) на гайката на самото виско и с рязък и несилен удар с малък чук по посока на стрелката (към фотоапарата... резбата е лява) се отцепва резбата и след това лесно на ръка се развива... при завиване само в края го чуквате пак с чукчето и е готово.
След като сме развили скобите на маркучите при фланеца преместваме съда за събиране на антифриза на средата, за оттичането на маркучите след ваденето им...
5.
Отвивате болтовете на фланеца. Зеленият е 13 и след като го развиете, за да свалите планката която притиска фланеца, трябва да развиете още един болт 13 в горния й край. Останалите за 10-ки - лесно се ориентирате по улеите във фланеца за местонахождението им. След свалянето на фланеца се открива следната картинка:
6.
Сваляте стария термостат поставяте О-пръстена на новия (1) така че да легне върху термостата от страната на фланеца, почиствате хубаво с шкурка главата и фланеца (разбрах, че трябва 1000 или 1500, но имах налични 800 и 2000 - за главата използвах първо 800, после 2000; за фланеца само 2000, че другата ми се видя едра за пластмасата - след това избърсвате хубаво с парцал и огледайте все пак обстойно като изсъхне дали е здрав - да няма пукнатини) сменяте гарнитурата (2) (забравих да я снимам) - тя лежи в самия фланец, поставяте внимателно фланеца и болтовете и затягате равномерно...
Завивате маркучите и сглобявате в обратен ред,капачката долу да не забравите, пълните разширителния съд с антифриз, развивате пробката за обезвъздушаване, палите двигателя пускате парното на "жега" и доливате докато спре да намалява нивото... след като загрее колата и спре да намалява нивото затваряте всичко... като покарате после проверете нивото и долейте още течност при необходимост като също развиете леко пробката за обезвъздушаване да излезе още въздух ако има останал... и си гледайте стрелката
Специални благодарности на Иво Станчев за оказаното му съдействие и за загубеното му време в обяснения на процедурата и подробностите!
Ако нещо е нередно или неправилно написано/направено - приемам всякакви коментари и насоки... както и ако съм пропуснал нещо съществено...
Зная, че не е кой знае колко сложна процедура, но дори и на един човек да помогна да се ориентира пак е нещо...
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Смяна на термостат + снимки.
1. не натягайте кански "фланеца", защото ще ревете.
2. Това е удобен момент да зачистите датчика на коляновия вал ако е овъртолен у масло
3. както и почистете виското от гнязта натрупана по него.
2. Това е удобен момент да зачистите датчика на коляновия вал ако е овъртолен у масло
3. както и почистете виското от гнязта натрупана по него.
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Смяна на термостат + снимки.
Де да можех и аз да сваля моето виско толкова лесно.... 3 часа бой с чука и нищо... превърта прекалено лесно шайбата от ремъка... поне малко усилие да имаше да го задъжи...
инъче не е нужно да се сваля цялото виско за да махнете капачката на термостата... само перката развивате от малките болтчета и готово. Аз лично 2 пъти съм го сменял така.
инъче не е нужно да се сваля цялото виско за да махнете капачката на термостата... само перката развивате от малките болтчета и готово. Аз лично 2 пъти съм го сменял така.
- Stanchev
- старши ентусиаст
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Смяна на термостат + снимки.
само да добавя, по принцип не е хубаво да се зачиства с шкурка, а най-добре с шабър, така не се отнема от метеряла на главата! ако нямате шабър тогава с най-ситната шкурка без да се натиска!
Енеси, не чукаш рязко и/или обтегача ти е заминал.
Енеси, не чукаш рязко и/или обтегача ти е заминал.
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Смяна на термостат + снимки.
Много полезна статтия колега, браво! Хубаво ще е да допълниш и цена на термостата, защото ми казаха цени между 15 и 70 лв за нов...
- Любо /ba1_hu1/
- младши ентусиаст
- Мнения: 475
- Регистриран на: 19.05.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: e36 325 tds Touring
- Детайли за колата: < Дълга печка със собствено мнение >
Re: Смяна на термостат + снимки.
Браво за положения труд Темата ще бъде полезна за много хора и не само с е34
Относно цените на термостатите, специално за този модел варират между 15 до 35 лв. на добри марки /Behr, Gates, Wahler/.
Отново браво за темата... пък и снимки си има
Относно цените на термостатите, специално за този модел варират между 15 до 35 лв. на добри марки /Behr, Gates, Wahler/.
Отново браво за темата... пък и снимки си има
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Смяна на термостат + снимки.
Stanchev написа:Енеси, не чукаш рязко и/или обтегача ти е заминал.
Чукам бе човек... чукам много, ама....
за обтегача не знам... ремъка не ми пищи и не буксува май май... не знам дали е заминал.
- laviatan
- старши ентусиаст
- Мнения: 3198
- Регистриран на: 13.02.2008
- Местоположение: София-център Антим 1 номер 61
- Пол: Мъж
- Кара: Всичко що е BMW , баничарки
- Мечтае да кара: M1
Re: Смяна на термостат + снимки.
И относно фланеца- най-добрия вариант е да не се слага бакелитов а алуминиев
AUTO MOTOR PARTS GROUP LTD
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
Фирмата е специализирана за марката BMW .
ПОРЪЧКА НА ОЕМ ЧАСТИ ОТ БМВ ГРУП. ГОЛЯМА НАЛИЧНОСТ НА СКЛАД.
КАЧЕСТВО, КОРЕКТНОСТ, БЪРЗИНА - ВСИЧКО ЗА БМВ НА ЕДНО МЯСТО !
Обекти: Магазин и склад - София ул. Антим I 61 / склад ул. Антим I 63
ОБЯВИ В БМВ ФОРУМ : ЛИНК 1 / ЛИНК 2
Проверка история автомобил: http://www.automotorpartsgroup.bg/
Тел.: 0700 70 775
Facebook: https://www.facebook.com/AutoMotorPartsGroupLTD
E-mail: sales@automotorpartsgroup.bg
Понеделник - Петък от 9,30-17,30 часа / Събота от 10,00-14,00 часа
- cod-cdbp
- старши ентусиаст
- Мнения: 8775
- Регистриран на: 18.12.2006
- Местоположение: село Кестеново
- Пол: Мъж
- Кара: мфили
Re: Смяна на термостат + снимки.
dj_ennsy_1 написа:Де да можех и аз да сваля моето виско толкова лесно.... 3 часа бой с чука и нищо... превърта прекалено лесно шайбата от ремъка... поне малко усилие да имаше да го задъжи...
инъче не е нужно да се сваля цялото виско за да махнете капачката на термостата... само перката развивате от малките болтчета и готово. Аз лично 2 пъти съм го сменял така.
Специално за теб пускам тази снимчица
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Смяна на термостат + снимки.
Ооо, мерси! Ще го пробвам като вариант! Авно никога не е пипано и я ръждясало здраво...
- cucko
- старши ентусиаст
- Мнения: 1688
- Регистриран на: 19.02.2008
- Местоположение: Павликени
- Пол: Мъж
- Кара: E39 530d touring
Re: Смяна на термостат + снимки.
Ами аз точно така го подлагам само че с дълга голяма отверка за да не върти,но бой с чука не ми се е налагало!
Трябва рязка сила с едната ръка,а с другата здраво да законтриш и идва момента на скръцането на гайката!
p.s. И при M42B18 по същия начин се сменя!
Трябва рязка сила с едната ръка,а с другата здраво да законтриш и идва момента на скръцането на гайката!
p.s. И при M42B18 по същия начин се сменя!
- dokie
- ентусиаст
- Мнения: 862
- Регистриран на: 15.09.2008
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: BMW e39, VW Golf, Audi
- Мечтае да кара: Е60 М5
Re: Смяна на термостат + снимки.
И аз доста се мъчих с виското - рязко, рязко, ама на ръка не иска... взех малкото чукче (наистина е малко) и му придадох доста кинетична енергия и се разви като че бе в масло...
Виското почистено внимателно... не бе и мръсно много дори... датчика този под помпата ли е... не посмях да пипам.
И аз първо свалих само перката заради виското, но после ползвах жокер "обади се на приятел" които каза за резкия удар...
Алуминиевият фланец същия ли е по размери - взаимнозаменяеми ли са с пласмасовия?
Виското почистено внимателно... не бе и мръсно много дори... датчика този под помпата ли е... не посмях да пипам.
И аз първо свалих само перката заради виското, но после ползвах жокер "обади се на приятел" които каза за резкия удар...
Алуминиевият фланец същия ли е по размери - взаимнозаменяеми ли са с пласмасовия?
- Ненко Вранков
- старши ентусиаст
- Мнения: 2887
- Регистриран на: 13.04.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: Тежка
Re: Смяна на термостат + снимки.
Да, това е датчика, дето "брои" зъбите на шайбата... няма какво да му се плашиш... едно шестенче 5мм и го сваляш, бършеш го и пак там. А капачката на термостата е еднаква, да! Даже и на В25 е същата. Аз бях с метална, но някой тъпанар беше счупил едното ухо и го бяха лепили с течна стомана... та я смених отново с алуминиева но от M50B25.
- Shishmanov
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 225
- Регистриран на: 29.10.2009
- Местоположение: Stara Zagora
- Пол: Мъж
- Кара: E34 520i
Re: Смяна на термостат + снимки.
За да не пускам нова тема ще задам въпроса си тук - видях че се предлагат термостати с различни градуси 80, 88, 92 та искам да попитам за моя двигател какъв термостат ми трябва? Колата е с М50Б20 без ванос!
- Stanchev
- старши ентусиаст
- Мнения: 5014
- Регистриран на: 18.05.2005
- Местоположение: PB
- Пол: Мъж
- Кара: 7er
Re: Смяна на термостат + снимки.
Shishmanov написа:За да не пускам нова тема ще задам въпроса си тук - видях че се предлагат термостати с различни градуси 80, 88, 92 та искам да попитам за моя двигател какъв термостат ми трябва? Колата е с М50Б20 без ванос!
80с
57 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани