Теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
След като преди време смених семерина на к. вал,стана ясно че тече масло и от ф. кутия. Колегата Методи беше споменал че е минал вече по този път,и след кратка консултация реших че сега е момента да реша тоя проблем. След справка в http://www.realoem.com за номерата на гарнитурата и пръстена,реших да поръчам 2 О-пръстена (за всеки случай),защото според Методи на клапанчето вътре трябва да са 2.
- това е моята кутия а това на Методи -
И в двата случая ги дават по един,но не исках да рискувам. За да се свали самата кутия е нужно да се свали и генератора със стойката,така че реших да сменя и неговите лагери,за да не го смъквам втори път.
Най напред свалих пластмасовия дифузьор на радиатора,след това перката на виското и ремъците. Развиват се и двете ролки - обтяжната (сваля се целия механизъм + амортисьорчето) и тая която е на ухото на генератора. След това кутията на въздушния филтър с дебитомера. Генераторът се държи в стойката с 2 дълги болта,но преди това ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се свалят клеймите на акумулатора,за да се избегнат неприятни изненади . Ако не иска да излезе генератора може леко да се чукнат главите на охлабените болтове,за да отпуснат гайките. Генераторът се завърта леко и отзад се развиват гайките които държат проводниците. След отстраняването му се открива следната картинка:
Вижда се че помпата на хидравликата е закрепена на същата стойка,но е свързана с маркучи и не е проблем да се измести на страни. Болтовете който държат стойката са 5 на брой,4 под генератора и един челно,от към радиатора.
След развиването стойката се превързва с нещо да не пречи и се стига до кутията
След отстраняване на буксата на датчика за маслото се развиват шесте болта които държат кутията. С леко поклащане кутията се изважда навън,като се внимава да не попадне масло по боядисаните части на колата. Внимателно се отстранява старата гарнитура.
така изглежда почистения вече фланец на кутията
В самата кутия има 3 възвратни клапана,един на вход,един на изход и един който байпасира филтъра в случай на нужда Клапаните на вход и изход не позволяват на маслото да се връща в картера и да се изпразни маслената магистрала.
кутията и пръстенчето
Това е мястото където се поставя новия О-пръстен при колегата Методи тоя клапан се вади от кутията и на задния му край има место за още едно пръстенче,при мен обаче той е здраво запресован и втория който поръчах ми остана,цената на която взех двата пръстена и гарнитурата е 9лв.
Старата и новата гарнитура
След като се почисти добре всичко се поставя гарнитурата на мястото,а гумения пръстен се смазва с масло. Внимателно наместваме кутията и стягаме.Не се прекалява със стягането защото и двете части са от алуминиева сплав. След като се закачи буксата на датчика се поставя стойката на местото и се стяга.
Сега е ред на генератора (Valeo),на който обаче първо смених лагерите.
Най-напред трябва да развием шайбата на генератора. Трябва ни вложка 24 дълбока и отворена по средата, за да може да се държи контра с шестограм 8. Най-добре ако има възможност да се хваща външно с ключ. Аз нямах такава и се наложи да си купя,цената е като на кутия цигари (4лв) . Резбата е нормална,ако не става с шестограма да се законтри може да се хване самата шайба,подлага се парче стар ремък и се хваща с тръбен ключ,но в задната част,а не където ляга ремъка. Трябва да се внимава много,въпреки че шайбата е дебела - ако се получи деформация лагерите ще станат "консуматив" а и по-лошо... Шайбата не е на конус и излиза лесно.
След това се сваля пластмасовата капачка отзад,закрепена с 3 гайки. Сваля се и регулатора на напрежението,който е в един блок с четките. Към диодния изправител са запоени 6 извода на статора. Разпояват се внимателно,поялника трябва да е по-мощен (100вата). Развиват се четирите болта на корпуса. При мен излезе първо задната част с диодния блок
Задния лагер лежи в една пластмасова капачка,която от своя страна щраква в задния корпус.
- тук се виждат разпоените изводи на статора,и контактните пръстенчета на ротора. Има износване което обаче в моя случай не е фатално,тъй като дебелината на самите пръстенчета е около милиметър,а четките също бяха добре. При монтажа леко зачистих пръстените с водна шкурка. Изважда се ротора.
Предния лагер излиза лесно,не е набит със стегнатост,просто влиза плътно.
Развива се капачката която го контри в леглото Избива се с подходящ дорник.
Задния лагер обаче е набит доста здраво и разстоянието от ротора е малко. След като не стана с молби се наложи да си купя и скоба,която също не е скъпа (5лв). Палците и бяха дебели и не влизаха под лагера - изтъних ги на шмиргел и заострих малко конуса на винта.
Излезе с лекота
Старите лагери бяха корейски,6303 D преден и 6202 Z заден (с метална капсуловка ). Взех същите на SKF,френски. Задния е с гумена капсуловка,което е по-добрия вариант.
Набива се предния лагер в леглото на корпуса до упор. Използва се дорник който стъпва на външната гривна,или се импровизира със стария лагер.
Задния се набива на оста на ротора,аз използвах за опора шайбата,след като сглобих предната част на генератора. Оста влиза с неголямо усилие в предния лагер,а шайбата стъпва на вътрешната гривна. Шийките на вала се смазват съвсем леко с масло. Лагерите се набиват плътно до упор,защото това осигурява центровката на ротора и шайбата. След като се почисти пластмасовата капачка на задния лагер се поставя в леглото си и се монтира задния капак на генератора. Внимава се шесте извода на статора да излезнат през каналите си и да застанат в старото си положение. След като се убедим че роторът се върти с лекота,без задържане и стържене затягаме четирите болта на корпуса и запояваме изводите на статора. Остава да се монтира регулатора с четките,като за целта е нужно да се отстрани една пластмасова капачка която покрива оста от задна страна. Това дава възможност да се приберат четките в леглата си и улеснява монтажа на блока. След приключване се залепя отново. Проверява се още веднъж движението на ротора. Монтира се пластмасовия капак отзад. Изваждат се малко гайките от ушите на генератора за по-лесно монтиране. Поставя се генератора на мястото му като първо се стягат проводниците в задната част. Мястото е тясно и неудобно но с малко търпение става,трябва добре да се стегнат - особено дебелия,за да няма проблеми после. След като всичко вече е монтирано и стегнато поставяме и останалите неща - ролки,ремъци,филтърна кутия с дебитомера и т.н.
Равносметката показва цена на ремонта 39лв ,като 9 от тях са за вложка(4лв),и скоба (5лв). Лагерите са SKF 6303 D - 13лв и SKF 6202 Z - 8лв.
Трябва да имате масло за доливане под ръка,понеже изтича известно количество. Преди да я запаля я повъртях на стартер,защото отварях и самата филтърна кутия и беше нужно да качи масло.
P.S Датчика за маслото е на 0,2 - 0,5 бара и това кога светвала лампата след загасяне на двигателя не може да бъде никакъв ориентир за състоянието му (имаше теми по 10 страници за това ...) .
- това е моята кутия а това на Методи -
И в двата случая ги дават по един,но не исках да рискувам. За да се свали самата кутия е нужно да се свали и генератора със стойката,така че реших да сменя и неговите лагери,за да не го смъквам втори път.
Най напред свалих пластмасовия дифузьор на радиатора,след това перката на виското и ремъците. Развиват се и двете ролки - обтяжната (сваля се целия механизъм + амортисьорчето) и тая която е на ухото на генератора. След това кутията на въздушния филтър с дебитомера. Генераторът се държи в стойката с 2 дълги болта,но преди това ЗАДЪЛЖИТЕЛНО трябва да се свалят клеймите на акумулатора,за да се избегнат неприятни изненади . Ако не иска да излезе генератора може леко да се чукнат главите на охлабените болтове,за да отпуснат гайките. Генераторът се завърта леко и отзад се развиват гайките които държат проводниците. След отстраняването му се открива следната картинка:
Вижда се че помпата на хидравликата е закрепена на същата стойка,но е свързана с маркучи и не е проблем да се измести на страни. Болтовете който държат стойката са 5 на брой,4 под генератора и един челно,от към радиатора.
След развиването стойката се превързва с нещо да не пречи и се стига до кутията
След отстраняване на буксата на датчика за маслото се развиват шесте болта които държат кутията. С леко поклащане кутията се изважда навън,като се внимава да не попадне масло по боядисаните части на колата. Внимателно се отстранява старата гарнитура.
така изглежда почистения вече фланец на кутията
В самата кутия има 3 възвратни клапана,един на вход,един на изход и един който байпасира филтъра в случай на нужда Клапаните на вход и изход не позволяват на маслото да се връща в картера и да се изпразни маслената магистрала.
кутията и пръстенчето
Това е мястото където се поставя новия О-пръстен при колегата Методи тоя клапан се вади от кутията и на задния му край има место за още едно пръстенче,при мен обаче той е здраво запресован и втория който поръчах ми остана,цената на която взех двата пръстена и гарнитурата е 9лв.
Старата и новата гарнитура
След като се почисти добре всичко се поставя гарнитурата на мястото,а гумения пръстен се смазва с масло. Внимателно наместваме кутията и стягаме.Не се прекалява със стягането защото и двете части са от алуминиева сплав. След като се закачи буксата на датчика се поставя стойката на местото и се стяга.
Сега е ред на генератора (Valeo),на който обаче първо смених лагерите.
Най-напред трябва да развием шайбата на генератора. Трябва ни вложка 24 дълбока и отворена по средата, за да може да се държи контра с шестограм 8. Най-добре ако има възможност да се хваща външно с ключ. Аз нямах такава и се наложи да си купя,цената е като на кутия цигари (4лв) . Резбата е нормална,ако не става с шестограма да се законтри може да се хване самата шайба,подлага се парче стар ремък и се хваща с тръбен ключ,но в задната част,а не където ляга ремъка. Трябва да се внимава много,въпреки че шайбата е дебела - ако се получи деформация лагерите ще станат "консуматив" а и по-лошо... Шайбата не е на конус и излиза лесно.
След това се сваля пластмасовата капачка отзад,закрепена с 3 гайки. Сваля се и регулатора на напрежението,който е в един блок с четките. Към диодния изправител са запоени 6 извода на статора. Разпояват се внимателно,поялника трябва да е по-мощен (100вата). Развиват се четирите болта на корпуса. При мен излезе първо задната част с диодния блок
Задния лагер лежи в една пластмасова капачка,която от своя страна щраква в задния корпус.
- тук се виждат разпоените изводи на статора,и контактните пръстенчета на ротора. Има износване което обаче в моя случай не е фатално,тъй като дебелината на самите пръстенчета е около милиметър,а четките също бяха добре. При монтажа леко зачистих пръстените с водна шкурка. Изважда се ротора.
Предния лагер излиза лесно,не е набит със стегнатост,просто влиза плътно.
Развива се капачката която го контри в леглото Избива се с подходящ дорник.
Задния лагер обаче е набит доста здраво и разстоянието от ротора е малко. След като не стана с молби се наложи да си купя и скоба,която също не е скъпа (5лв). Палците и бяха дебели и не влизаха под лагера - изтъних ги на шмиргел и заострих малко конуса на винта.
Излезе с лекота
Старите лагери бяха корейски,6303 D преден и 6202 Z заден (с метална капсуловка ). Взех същите на SKF,френски. Задния е с гумена капсуловка,което е по-добрия вариант.
Набива се предния лагер в леглото на корпуса до упор. Използва се дорник който стъпва на външната гривна,или се импровизира със стария лагер.
Задния се набива на оста на ротора,аз използвах за опора шайбата,след като сглобих предната част на генератора. Оста влиза с неголямо усилие в предния лагер,а шайбата стъпва на вътрешната гривна. Шийките на вала се смазват съвсем леко с масло. Лагерите се набиват плътно до упор,защото това осигурява центровката на ротора и шайбата. След като се почисти пластмасовата капачка на задния лагер се поставя в леглото си и се монтира задния капак на генератора. Внимава се шесте извода на статора да излезнат през каналите си и да застанат в старото си положение. След като се убедим че роторът се върти с лекота,без задържане и стържене затягаме четирите болта на корпуса и запояваме изводите на статора. Остава да се монтира регулатора с четките,като за целта е нужно да се отстрани една пластмасова капачка която покрива оста от задна страна. Това дава възможност да се приберат четките в леглата си и улеснява монтажа на блока. След приключване се залепя отново. Проверява се още веднъж движението на ротора. Монтира се пластмасовия капак отзад. Изваждат се малко гайките от ушите на генератора за по-лесно монтиране. Поставя се генератора на мястото му като първо се стягат проводниците в задната част. Мястото е тясно и неудобно но с малко търпение става,трябва добре да се стегнат - особено дебелия,за да няма проблеми после. След като всичко вече е монтирано и стегнато поставяме и останалите неща - ролки,ремъци,филтърна кутия с дебитомера и т.н.
Равносметката показва цена на ремонта 39лв ,като 9 от тях са за вложка(4лв),и скоба (5лв). Лагерите са SKF 6303 D - 13лв и SKF 6202 Z - 8лв.
Трябва да имате масло за доливане под ръка,понеже изтича известно количество. Преди да я запаля я повъртях на стартер,защото отварях и самата филтърна кутия и беше нужно да качи масло.
P.S Датчика за маслото е на 0,2 - 0,5 бара и това кога светвала лампата след загасяне на двигателя не може да бъде никакъв ориентир за състоянието му (имаше теми по 10 страници за това ...) .
Последна промяна ~Мишо~ на 28 Дек 2013, 2:27, променена общо 11 пъти
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- metodi80
- старши ентусиаст
- Мнения: 3874
- Регистриран на: 21.05.2008
- Местоположение: Враца
- Пол: Мъж
- Кара: 318i 97'
Re: Теч на масло от филтърната кутия и смяна лагери на генератор
Е това е .... Аз имах удоволствието да видя снимковия материял още преди темата да бъде пусната , но сега след като всичко е наредено и с обяснение си е чудесен "DIY"... Надявам се след тази тема , вече да няма въпроси за това как се отстранява теч от филтърната кутия и как се сменяват лагери на алтернатор ....
За полезни ....
П.С. В случая става дума за М43 .... Както колегата Мишо е обясинл в темата , вариянтите са два - филтърна кутия с метален клапан (неподвижно свързан към кутията ) и един О-пръстен и другия вариянт е филтърна кутия с гумено клапанче , което може да се вади от гнезодото ... Във случая с клапана , който се вади от гнездото има две О-пръстенчето , които се монтират около самия клапан ... подчертавам че са две , защото в реалОЕМ-а го дават само едно , но на клапана има два канала на които могат да се монтират такива О-пръстенчета (при демонтажа на стария ми клапан си бяха две пръстенчета...). Уточнявам го това , за да се знае ... При поръчване на клапана от дарукар , той пристига комплект с пръстенчетата (монтирани на него) , така че не е необходимо да се поръчват допълнително (аз направих тази грешка ... ) !!! Може да се сменяват и само О-пръстенчетата без клапанчето - всъщност те са причината за теч на масло а не клапана ....(ама всеки си прецеява ...).
За полезни ....
П.С. В случая става дума за М43 .... Както колегата Мишо е обясинл в темата , вариянтите са два - филтърна кутия с метален клапан (неподвижно свързан към кутията ) и един О-пръстен и другия вариянт е филтърна кутия с гумено клапанче , което може да се вади от гнезодото ... Във случая с клапана , който се вади от гнездото има две О-пръстенчето , които се монтират около самия клапан ... подчертавам че са две , защото в реалОЕМ-а го дават само едно , но на клапана има два канала на които могат да се монтират такива О-пръстенчета (при демонтажа на стария ми клапан си бяха две пръстенчета...). Уточнявам го това , за да се знае ... При поръчване на клапана от дарукар , той пристига комплект с пръстенчетата (монтирани на него) , така че не е необходимо да се поръчват допълнително (аз направих тази грешка ... ) !!! Може да се сменяват и само О-пръстенчетата без клапанчето - всъщност те са причината за теч на масло а не клапана ....(ама всеки си прецеява ...).
- ивчо3
- старши ентусиаст
- Мнения: 1931
- Регистриран на: 13.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 318is, 1995 м42
Re: Теч на масло от филтърната кутия и смяна лагери на генератор
Много полезна тема. Имам предложение към модераторите, тази и подобна на нея теми да бъдат включени към ВАЖНИ. Така информацията е по пригледна и лесна за откриване. Течът на масло от филтърната кутия е често срещан проблем и всеки може да си ремонтира сам.
- disrespector
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 78
- Регистриран на: 19.12.2008
- Кара: кисели черни купета
Re: Теч на масло от филтърната кутия и смяна лагери на генератор
аз я правих скоро тая процедура и се оказа че о-ринговете се бяха стопили направо и ми оливаше всичко в масло, сега си е ок, алтернатора излезе доста трудно при мене затова го напанах с една щанга
- bobreti
- младши ентусиаст
- Мнения: 450
- Регистриран на: 25.10.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: 320д
- Мечтае да кара: M550d
- Biogame
- старши ентусиаст
- Мнения: 1677
- Регистриран на: 17.04.2008
- Местоположение: Сливен
- Пол: Мъж
- Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
- Мечтае да кара: Всичко що е BMW
- Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++
Re: Теч на масло от филтърната кутия и смяна лагери на генератор
И аз ще я правя тази процедура че от скоро ми е омаслено край масления фитър,а до преди не цапаше.
- ////Alpine
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 222
- Регистриран на: 3.03.2006
- Пол: Мъж
- Кара: E36 Coupe b20 sold, E85 Z4 Cabrio
Re: Теч на масло от филтърната кутия и смяна лагери на генератор
а някакви цени на нова кутия при положение че е непоправима
- LiTtLeRoCk
- СТАРШИНАТА НА ФОРУМА
- Мнения: 5434
- Регистриран на: 31.07.2007
- Местоположение: Стара Загора
- Пол: Мъж
- Мечтае да кара: Е38 740IL
Re: Теч на масло от филтърната кутия и смяна лагери на генератор
Какво се е случило,че да е непоправимо?////Alpine написа:а някакви цени на нова кутия при положение че е непоправима
Re: Теч на масло от филтърната кутия и смяна лагери на генератор
Моята кола е 325tds.
Ще свалям генератора за смяна на четките, и мисля да сменя лагерите.
~Мишо~, интересува ме показаният генератор дали е като моя. На картинка изглежда същия.
P.S.
Смених лагерите и четките на генератора.
И моя генератор е Valeo, със същите лагери.
Който се заема с дейноста нека внимава като отвива двете жици от генератора (за тока и управляващата).
При мен болтчето, на което е захваната управляващата жица на генератора се отчупи от пласмасата, в която бе отлято и после импровизирах с допълнителна жичка.
След ремонта на генератора отново зареждащото напрежение е 13,5V.
Според мен управляващия блок ми е за смяна, но за сега ще върви така.
Ще свалям генератора за смяна на четките, и мисля да сменя лагерите.
~Мишо~, интересува ме показаният генератор дали е като моя. На картинка изглежда същия.
P.S.
~Мишо~ написа:...До колкото знам тия лагери са един размер на много генератори,...
Смених лагерите и четките на генератора.
И моя генератор е Valeo, със същите лагери.
Който се заема с дейноста нека внимава като отвива двете жици от генератора (за тока и управляващата).
При мен болтчето, на което е захваната управляващата жица на генератора се отчупи от пласмасата, в която бе отлято и после импровизирах с допълнителна жичка.
След ремонта на генератора отново зареждащото напрежение е 13,5V.
Според мен управляващия блок ми е за смяна, но за сега ще върви така.
Последна промяна bmw325tds на 12 Апр 2010, 9:20, променена общо 3 пъти
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Теч на масло от филтърната кутия и смяна лагери на генератор
ТДСа на брат ми не ми е под ръка но мисля че са същите,само е по-мощен... До колкото знам тия лагери са един размер на много генератори,но ако не ти се рискува с покупката - отвори го първо
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: Теч на масло от филтърната кутия и смяна лагери на генератор
Колега да те попитам ,понеже при мен сълзи масло от О-пръстена на капачката на филтъра и като поразвих леко болта започна да блика масло , и въпросът ми е трябва да го оставя повечко време да се стече в картера или да се източи маслото за да не оливам мотора ?
И този О-пръстен само в комплект с масления филтър ли може да се намери ?
И този О-пръстен само в комплект с масления филтър ли може да се намери ?
- ~Мишо~
- старши ентусиаст
- Мнения: 3145
- Регистриран на: 7.05.2007
- Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
- Пол: Мъж
- Кара: видимо доволен
- Мечтае да кара: само за удоволствие...
- Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко
Re: Теч на масло от филтърната кутия и смяна лагери на генератор
Остави я да постои повече,макар че не съм имал случай да избива масло от там,дори и да е изгасена скоро . Тоя О-пръстен си идва с филтъра,поне тия които купувам аз имат,в комплект с дифтунгата за болта,О-пръстенчето за болта и дифтунгата за пробката.
- Вот такая жизнь, эх, несправедливая!... Я вам обещаю, проживу её красиво я!
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
Чукане в рейката - отстраняване
Семерина на коляновия вал (предна) - подмяна
Отстраняване теч на масло от филтърната кутия + смяна лагери на генератор
Стартер М43 малко снимки как излиза на светло...
Резервоар и бензиномери - общо устройство
- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: Теч на масло от филтърната кутия и смяна лагери на генератор
Мерси колега ,значи ще си взема филтър за да го сменя
- giggs_11
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 158
- Регистриран на: 3.11.2008
- Местоположение: плевен
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 320д
Re: Теч на масло от филтърната кутия и смяна лагери на генератор
Колеги понеже другата седмица ще правя тази операция със смяната на о-пръстена и гарнитурата на конзолата на масления филтър,имам запитване.........мотора ми е м40,ако се наложи смяна на семериата на коляновия вал,стига ли се до сваляне на ангренажния ремък?!
- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 245
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
Re: Теч на масло от филтърната кутия и смяна лагери на генератор
Да колега ,на ремъците и ролката на вала .
40 мнения
• Страница 1 от 3 • 1, 2, 3
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани