Възможност за "подобряване" на окачването на комби

5-та серия ('88-'95)

Модератор: Технически модератори

Сватбаря
Аватар
Мнения: 8913
Регистриран на: 25.04.2002
Местоположение: Местожителство: Местожителство: Местожителство:
Кара: Opel Zafira А OPC

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от Penchev » 14 Дек 2009, 1:14

Пешо , ти не слагаш щанги с драстично по-голям диаметър за да се плашиш от разни странични ефекти ,като подскачания по пътното платно и пр.Колата ти е достатъчно тежка , твоето окачване не е най-здравото и стегнато възможно :)

Яворе , да те попитам как изолира хидравличната система , направи ли някакъв по-дълъг байпас за да разтовариш все пак малко помпата или може и така ?


Георги Пенчев
Изображение

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от Postman » 14 Дек 2009, 8:53

Изображение

Всеки маркуч с 2 женски щуцера и дължина между 200 и 300 мм ще свърши работа (моят е около 320мм и се оказа излишно дълъг). свързан е на мястото на входа и изхода на шибърния кран от помпата и към резервоара съответно. Маркуча го укрепих за стойката, на която оригинално е монтиран кранът за да не виси свободно. Респективно всичко от крана включително нататък е демонтирано (сферите и тръбопроводите). Помпата при това свързване е напълно разтоварена, защото налягането е колкото хидравличното съпротивление на системата, т.е. по-малко няма как да бъде. По-натам ще демонтирам дори тези тръбопроводи и ще сложа обикновена едносекционна помпа само за сервото на волана.

П.П. Добавям снимка на височините отпред и отзад.
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3647
Регистриран на: 25.06.2007
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: Кенеф за великани
Мечтае да кара: Alpina B10 biturbo

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от Zubcho » 14 Дек 2009, 10:23

Ама ти си златен бря. Като те видя и ще те цунем.
Пийте си редовно хапчетата от сушени жаби и карайте внимателно по острите завои, че да не ви се подострят колите.

Аз карам според ЗЗдП, и спазвам ограничението на скоростта, а ти?


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от ivan. » 16 Дек 2009, 15:08

Zubcho написа:Ама ти си златен бря. Като те видя и ще те цунем.
..........след това ми дайте цена на нивоматните ви с-ми ;)
Ако щете щв ви дам свалени от 34-ка оригинални амортресиори и пружини ,щамповано на самите тях=М спорт(лине), но само за проба и тогава пак ще си говорим за премахване на заводското окачване .
Нивомата ми трябва за IX-a;
Tds=a има завидно окачване от завода пред ,което есп или дсц много мига.......за кони-та не ми се дума
Все пак темата е за подобряване-да ама в каква насока и по какви пътища се движи(една вълна на магистралата в завой ИИИИИИИИИ :?: )
За мен това е влошаване на окачването,ако освен самата лимозина не се движи само по писти..............на нивомата се монтира съвременно управление ;)
Изображение
by ''kompleksa''

бай печатар
Аватар
Мнения: 2207
Регистриран на: 26.03.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: E34 525tds-A
Мечтае да кара: Е38 728i

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от NeoPrint » 16 Дек 2009, 16:00

Аз също не смятам, че премахването на нивомата е подобряване. Може да греша, но не е ли М-ката също с нивомат, макар и с други настройки?
Това което ценя в БМВ и по-специално в Е34 е чудесния баланс от където и да го погледнете. Колата е подходяща за всяка нормална ситуация в живота. От ходене на опера до къмпингуване по високопланинските язовири. От магистрален бегач на дълги разстояния до градска кола с която се борим за всеки метър в задръстванията в София.
В този ред на мисли трудно може да се подобри заводското окачване без да се залитне в някаква посока. Евентуално нови амортесьори с близки харектеристики до оригиналните и по-здрави торсионни щанги. Едни 16-ки с качествени широки гуми без да са твърде ниски и до там. Това е моето мнение съставено на основата на начина по който аз ползвам колата си естествено. А той е почти всеки ден на работа-градско София ~7км в едната посока, чат-пат извън градско по изложби с кучето ~ 150+km. няколко пъти в годината и поне веднъж яко пътуване по няколко хиляди км. в чужбина предимно магистрали пак по изложби или почивка.
Имам 2 деца и след последното ходене до Връховръх големия син откри повръщането на спускане :puke: със заводкото окачване ами ако бях с друго? :mrgreen:
Страшно ми хареса колата на Явор след подобренията, но дали би вършила работа на човек като мен- определено не. Ходим за гъби из балкана, влача каравана по язовири и рядко карам с повече от 140км. Така изглеждат нещата от моята камбанария.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от ivan. » 16 Дек 2009, 16:11

ix-a ,който е с възможно най -мекото окачване на е34 и като прибавим напречния наклон и склонността на недозавиване на преден мост...при скорост 160км/ч на около 120градусов завой колата тръгна ,последваща реакциая -кикдаун и колата се уравновеси и спре да влачи странично-изведе ме от средата на завоя ,който беше с вълни на асвалта-е интересно ми е едно стегнато окачване къде ще отиде в тая ситуация---трасето е прохода Петрохан,посока Монтана -Голямото село ....е тук да благодаря на Валери и Бай ни Олег за посрещането :bowdown:
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от Postman » 16 Дек 2009, 16:22

Кавичките около подобряване ( = "подобряване" = неподобряване ) излизат ли на вашите монитори или само аз си ги виждам? :dunno:


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от ivan. » 16 Дек 2009, 16:30

Postman написа:Кавичките около подобряване ( = "подобряване" = неподобряване ) излизат ли на вашите монитори или само аз си ги виждам? :dunno:

Подобряване относно начина на движение-на писта си цар(неприкосновен),но за нашето ежедневие е равно на хвърлени излишно пари.
Това мисля аз -никой не ангажирам и на никой не искам да давам някакъв наклон-мое си мислене и изказване.
щом те кефи- :yes:
дай некаква цена на нивоматната с-ма,тя е еднаква с тая на м5,но изнасянето от завоя е друго поради разликата в динамиката на мотора
една кола не е само окачване и мотор ,и оборудване...........в перфекнтна комбинация може да те заблуди......
пример-аз съм с е36 м40 б18 на метан ,движим заедно с гти на ваф груп.........
загадка-кой пръв прекоси дисциплината ;)
В кръга на шегата-залагам си недозавиващото е34 спрямо някво със окачване -подобрено .ю
Дисциплина :Монтана -големото село.Ама кой ли луд ще влезе в завой там със 160км/ч.аз бих го направил отново-имам и преживен удар с тая скорост,ма завоя бе 90 градуса -горе долу и алкохола в кръвта на водача.
Перфектния баланс -преден заден мост,център на тежеста и т.н.
Перфекното окачване -мека возия ,без отмятъне на завой,без лашкания в странични напрежения............
..........ОТГОВОРА Е ОРИГИНАЛ М-КОНИ МОНИи тем подобни има ама оше доста да работят.
Нов въпрос за специалистите,отбегнали нивомата-Защо настройката му е обратно пропорционална на работата му с пружините ;)
Въпрос2-виждали ли сте изместен център на тампон в е34 -сток ;)
Хайде подобрявайте и на пролетния събор на е34 ще се видим и сравним тдс с м спорт и вашите кони ;)
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от Postman » 16 Дек 2009, 21:42

Жалко, че чак сега виждаш темата и даваш мнение, можеше да ми спестиш една шапка пари ако беше писал по-рано...

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1480
Регистриран на: 29.09.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: е34 m50b25 turbo;е46 330xi
Мечтае да кара: Skyline R34 GT-R

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от BULL3T » 17 Дек 2009, 1:30

Иване,аз не вярвам,че те спасило мекото окачване в тоя завой! Мисля,че е било 4х4-то и нивомата. Мое лично мнение.
Изображение
"На мене Ауди не ми харесва, предпочитам СОНИ"

Потребител
Аватар
Мнения: 19
Регистриран на: 10.08.2007

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от Yalokin » 17 Дек 2009, 12:57

Колега ivan. не знам дали на пук на колегата Постман или просто така ги виждаш нещата, но демонстрираш изключително закостенял начин на разсъждаване. Прехваленото от теб М-техниково окачване не е нито комфортно, нито пък яката работа в завой спрямо едно Кони/Билщайн или друга ДОКАЗАНА марка в света на автомобилните спортове, то просто е един ГОЛЯМ компромис. Всъщност перфектно окачване няма, но това е друга тема. А ти карал ли си оригинално М-окачване, Билщайн Б8, Кони, Айбах за да направиш съпоставката и да дадеш толкова категорично мнение? Пък и там където си поднесъл в 120 градусовия завой, с окачване като на Постман вероятно изобщо нямаше да влезнеш в опасна ситуация която да изиска от теб перфектните шофьорски умения.


Аватар
Мнения: 2747
Регистриран на: 5.07.2006
Кара: E34

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от ivan. » 18 Дек 2009, 13:29

.......точно обратното.
Като за начало,мненията въобще НЕ сами на пук на колегата Постман.
Просто съм се возил в твърди(сериозни)окачвания и знам какво е усещането на висока скорост при вълни на асвалта в завой.
За м-ковото няма какво да коментираме.
Просто изказвам мнение,което исках да имат предвид колеги хвърлящи се на окачване-било то полезно ........неговото е маняшко и тук да кажа ,че и на мен няма да си приятни такива коментари в моя тема,като иде реч за моя си мания.
Може би не трябваше да ''цапам''тая тема,която е доста полезна.
Просто си мислих практично(може би) и там са породени постовете ми.
За гладък асвалт съм абсолютно сигурен,че това красиво комби е буквално залепено за пътя.
Извинявам се ако съм засегнал някой.
Успех колеги :yes:
Изображение
by ''kompleksa''

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от Postman » 24 Дек 2010, 0:29

Неотдавна пристигна и корава предна стабилизираща щанга - 27мм, понеже старите такива са дефицитни се наложи да взема нова.
Парт номерът е 31 35 2 227 364, а донорът - Е31 850 CSi. В момента карам с 24 мм отпред и 20 отзад. На повечето Е34 може да се монтира директно, но при по-късните "двайски", каквато е моята, се налага малка преработка отдолу, за да стане като по учебник. Когато съм готов и покарам ще споделя впечатления.
Благодаря на колегата за съдействието!
Front_anti-way_bar_1.jpg
Front_anti-way_bar_2.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1331
Регистриран на: 10.09.2003
Местоположение: София

Re: Възможност за "подобряване" на окачването на комби

Мнение от Postman » 24 Юни 2011, 20:58

Покарах с дебелата щанга, колата се накланя по-малко разбира се, и като че ли вече е по-предвидима при случайни (непредизвикани) дрифтове... допада ми - доволен съм. Смених и биелетките с такива от MINI Cooper (задни) - номер по LEMFÖRDER 34503 01, за да компенсирам по-голямата ширина на дебелата щанга, от снимката предполагам става ясно. Възможно е и с оригиналните да се получи, но аз предпочетох да играя на сигурно с кинематиката на окачването.

P.P. С тази 27мм предна щанга работата ми по окачването приключва - планът е изпълнен докрай, оттък насетне само обслужване, т.е. подмяна на дефектирали елементи или дребни неща като полиуретанови тампони, но когато/ако гумените се скъсат.
Stabilizer_bar-27mm.jpg
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Предишна

Назад към E34

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook