M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Персонални тунинг проекти.

Модератор: bum_bum

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от nikoror » 15 Окт 2009, 23:22

благодаря на когото е преместил темата в "силовия" раздел :yes:

малко новини: изкарахме колите малко да покараме и на последната обиколка на последната сесия момчето, което караше бмв-то направи 2-1 вместо 2-3 и сега последиците са, че двигателя е за основен ремонт (снимките са по-долу)

Ако някой се е чудил защо става така - причината е "овисване" на клапаните (valve float) това се получава, когато клапана е избутан прекалено бързо надолу от вала (т.е. има много голяма инерция, която зависи от масата и ускорението му) - ако инерцията (т.е. ускорението му при високи обороти) е по-голяма от силата с която пружината се опитва да го върне на мястото му той "овисва" за известен период преди да започне да се връща и в този момент е твърде възможно буталото вече да е стигнало клапана и да се сблъскат. при първите няколко удара клапана се изкривява и след това главата се чупи поради умората на метала и се получава това, което виждате долу....

но вече имаме нова глава и тези дни ще вадим мотора да видим дали може да се мине със стандартен размер бутала...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.

Летящия холандец
Аватар
Мнения: 19401
Регистриран на: 10.01.2003
Местоположение: предимно в гаража
Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от ///Явор » 15 Окт 2009, 23:28

а сигурни ли сте..да не е от износена верига VS обтегачи..или неправилно мапнат прекъсвач..не че разбирам..просто си спамя
Изображение
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от nikoror » 16 Окт 2009, 4:19

еми то като пуснеш съединителя с включена първа при 6700 на втора се получава нещо като "лошо мапнат прекъсвач" някъде към 11000 се получава май :paranoid:


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от sonny » 16 Окт 2009, 12:30

Главата ви с една пружина ли е или с две на клапана? и до клоко въртите мотора?

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от bum_bum » 16 Окт 2009, 13:35

Хамериканското М трябва да е с една ма ако ще и 5 да са на 11к оборота.. :shock:
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от nikoror » 16 Окт 2009, 15:55

1 пружина. всичко си е стандартното от завода - към 6700 е червената линия


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от sonny » 16 Окт 2009, 22:23

След като е н една пружина, си погледнете тарелките отгоре, да не са се издънили, стеблото на клапана стърчи 3мм над тарелката, имам вече няколко случая на издънени тарелки, клапана е наравно или на около 1мм от тарелката. Тогава какво се случва? Ако да речем пружината има напън от 100нм (нямам никаква идея колко е, давам примери просто), тогава клапана си се затваря и отваря безгрижно, но когато тарелката се е издънила, тогава пружината е с по-малък напън и да речем вече не е с товар от 100нм, а е да речем около 85нм. Тогава вече при тези обороти, клапана увисва и немуспява да се прибере достатъчно бързо. Аз удрям вече втори път клапани. За щастие, аз поне не успях да скъсам клапан, макар, че с крив клапан минах около 120км, но на макс 3000 оборота. Така, че прегледайте си останалите клапани и направо си вземете нови. При вас перформански са около 200 долара, даже перформанските, май бяха титаниеви. Имам детайлни снимки на такива тарелки, дано се сетя утре да ги пусна. А вероятността с верига и зацепване също си я има, но за да удари оттам треа да измести 3 зъба, а това е много нещо.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от bum_bum » 16 Окт 2009, 23:04

Направо 540 някъде е комплекта тарелки с двойни пружини, а 1000 с клапаните. Ако даскалото отпусне някой лев за тунинга де :mhihi:
Изображение


Аватар
Мнения: 7702
Регистриран на: 25.12.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: със спомени

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от sonny » 16 Окт 2009, 23:21

bum_bum написа:Направо 540 някъде е комплекта тарелки с двойни пружини, а 1000 с клапаните. Ако даскалото отпусне някой лев за тунинга де :mhihi:

я пусни линка с тарелките ;)

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от nikoror » 18 Окт 2009, 0:08

намерихме си нова глава (портвана и с нови части) за 450$ и вече е в багажника на бмв-то :) само трябва да си свалим валовете и чашките (не съм сигурен как се казват на български - lifters или tappets)

само да добавя, че напъна е в единици на сила (N) а твърдостта на пружината е в единици на сила/линейна единица за дължина обикновено N/mm или N/m в SI системата и lbs/in в американските мерни единици

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12066
Регистриран на: 22.07.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: турбо бмв

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от bum_bum » 18 Окт 2009, 0:15

nikoror написа:чашките (не съм сигурен как се казват на български - lifters или tappets)


повдигачи
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 135
Регистриран на: 25.06.2008
Местоположение: София/Houston

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от nikoror » 10 Дек 2009, 6:15

най-после дойдоха буталата. специални благодарности на wiseco за щедрото дарение - www.wiseco.com
дизайна е доста интересен/нестандартен... въпреки, че поискахме заводската комперсия (10.5:1) тия май са по-към 11.5:1, но няма да се оплаквам от безплатни части ся :mhihi:

пп. аз ли нещо недовиждам или няма добавяне на файлове вече?
Изображение

нафтения
Аватар
Мнения: 6924
Регистриран на: 4.03.2009
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: го на спомени
Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от Zagy » 10 Дек 2009, 8:54

Доста интересно решение... тая издатина на буталото има ли къде да се събере в главата? И от какъв материал е самото бутало?
Si non confectus, non reficiat.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1520
Регистриран на: 23.12.2006
Местоположение: Казанлък

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от Nightmare » 10 Дек 2009, 10:13

Какво друго ще сменяте освен буталата :roll:
И ако степента на сгъстяване е 11,5:1 няма ли да имте проблеми със заводската електроника :oops:
Изображение

CS-маниак
Аватар
Мнения: 1773
Регистриран на: 28.05.2002
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил

Мнение от lowdriver » 10 Дек 2009, 11:19

Nightmare написа:И ако степента на сгъстяване е 11,5:1 няма ли да имте проблеми със заводската електроника :oops:

Породени от?
Изображение
Driver's Racing Team

ПредишнаСледваща

Назад към Проекти

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook