Малко Upgrade в моята кола.

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от stony1 » 08 Дек 2009, 1:19

Здравейте колеги,

От доста време ми се вътреше една идея за промяна на някой неща по колата, а също и да я дооборудвам и с някой така наречени „екстри”. Самата идея се роди когато разбрах, че предния собственик е променил някой неща.
Като начало започнах с възстановяването на телефона в колата, което подробно описах в темата: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 8&t=128213
Следващата стъпка беше озвучаването на колата. Реших да заложа на оригиналното Hi–Fi решение за Е36 и добавя CD чеинджър. Доста бързо си намерих BMW Business CD (CD43), но се оказа, че чейнджъра, монтиран на Е36 е несъвместим с този плеар и се наложи да търся чейнджър от Е46 или Е39, като през това време от колега от форума взех сток усилватела заедно с кабелите.
Набавянето на необходимите неща за монтирането на цялата система отне доста време, защото се оказа, че някой неща, като стойките за усилватела и чейнджъра, се немират доста трудно по автоморгите и е по–добре да се поръчат оригиналните, което и направих, но се налага да се чака поне седмица за доставката.
Докато събирах компонентите за аудио системата възникна проблем с облегалката на шофьорската седалка. Оказа се, че заварката на рамката на облегалката от дясната страна се е скъсала и започна едно лудо търсене на шофьорска седалка. Във Варна по автоморгите вече всички ме познават, но седалка в добро състояние и на добра цена не успяха да ми предложат. В крайна сметка успях да намеря две предни, но с друга тапицерия и реших, че ще ползвам механизма от шофьорската и ще прехвърля моята тапицерия.
Идеята беше добра, но се оказа, че не е осъществима поради разлика в рамките на облегалките. За да бъде картината пълна тавана провисна, тапицерията на корите на вратите също. Накрая седнах и направих списък на нещата, които трябва да свърша:
1. Възстановяване на телефона;
2. Набавяне на всички компоненти за аудиосистемата:
• Усилвател с окабеляването;
• Комплекта от говорители за Hi–Fi пакета;
• CD чейнджър (от Е46, Е39, Х5);
• Стойки за усилватела и чейнджъра.
3. Претапициране на корите на вратите или закупуване на нови – кожени;
4. Претапициране на здравите предни седалки и задната или закупуване на нов салон – кожен;
5. Монтиране на електрохроматично огледало;
6. Подмяна на задната кора с друга кора с щора;
7. Претапициране на тавана и колонките;
8. Монтиране на големия борд и чек модуа.

И се започна:
1. Възстановяване на телефона: http://www.bmwpower-bg.net/forums/viewt ... 8&t=128213
2. Набавяне на всички компоненти за аудиосистемата:
• Усилвател с окабеляването;
• Комплекта от говорители за Hi–Fi пакета;
• CD чейнджър (от Е46, Е39, Х5);
• Стойки за усилватела и чейнджъра.
Оказа се, че набавянето на компонентите е един от лесните етапи. Самото окабеляване е меко казано трудоемко. Реших, че щом разполагам с оригиналното окабеляване, ще го положа на стандартното му място. За целта демонтирах всички седалки, демонтирах тавана за претапицитане, свалих колокнките, задната кора, кората под волана, барчето, подлакътника и като се замисля май свалих почти всичко:
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение
В багажника на левия подкалник се монтира усилватела (в момента не мога да намеря снимката) и снопа кабели минава по лявата част на купето под пластмасови предпазни капаци:
ИзображениеИзображениеИзображение
Последва повдигане на мокета, като се внимава да не се пречупи и прокарване на кабелите:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
След прокарване на кабелите се монтират пластмасовите капаци, които ги покриват, внимателно се нмества мокета и остава да се свържат кабелите към буксата на плеара.
ИзображениеИзображение
3. Закупуване на нови кори на вратите – кожени:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
4. Претапициране на здравите предни седалки и задната или закупуване на нов салон – кожен:
Тук се получи доста интересно. Намерих две предни кожени ел. седалки с подгрев и реших да ги взема, след което да претапицирам задната седалка. Купих предните седалки и се почна едно ходене по мъките. Първо се опитах да намеря цяла инсталация за подгрева. Доста търсих и реших, че след като няма цяла инсталация ще намеря само буксите и релето, а останалата част ще направя сам. Докато търсех буксите, колега се обади, че има инсталация, но не е свалена и се разбрахме, аз да отида и да я сваля. Една събота след няколкочасова борба резултата беше следния:
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Оставаше да се монтират на моята кола. И тук за прокарването на кабелите се наложи да се повдигне мокета, кабелите минават под пластмасовите капаци, които е по–добре да се махнат и след като се положат кабелите са се монтират обратно. По–интересното в случая беше свързването на захранването. Самото захранване се подава през едно реле, от което излизат четири проводника:
Изображение
В черната кутия на снимката се намират разпределителни платки на различните сигнали и напрежения, използвани в колата;
Изображение
Кафевия проводник е маса и е свързан към платката с масите.
Червено/жълтия проводник е свързан ким червено/жълтите проворници на ключовете за подгрева, посредством една отделна платка.
Червено/лилавия проводник се свързва директно към предпазител №4. Мястото в кутията с предпазители е свободно и се използва само за подгрева на седалките.
Зелено/синия проводник се свързва към предпазител №23. Към този предпазител има свързани още няколко консуматора и поради това от него излиза проводник, който е свързан в токорапределителна платка, на която има свободно мяато за свързване на проводника от релето. Интересното тук е, че при мен проводниците бяха зелени на цвят без синя ивица, а колата, от която свалих инсталацията за подгрева беше със залено/сини проводници. Поради това ми се наложи да проследявам кабела от предпазител №23, което е добре да се направи.

За самото електрическо задвижване на седалките инсталацията е нмого проста и изисква прекарване на захранващ кабел 2,5 мм2 от предпазител №40 за шофьорската и № 5 за пасажерската седалки. Маса може да се вземе от всяка точка на купето, като по схема е дадена от задната част. Буксите, които се включват в седалките са като тези за подгрева, само че са бели.
5. Монтиране на електрохроматично огледало:
Тук нещата станаха най–лесно. Купих си огледало от eBay за скромната сума от 30 лв. В тази цена е влкючена и доставката. Демонтирах старото огледало, сваля се лесно като се завърти по посока обратна на часовниковата стрелка. Новото се монтира по обратния ред и му се свързва захранването.
ИзображениеИзображениеИзображение
6. Подмяна на задната кора с друга кора с щора:
И тук нямаше никакви трудности. Купих си нова кора, която беше сива на цвят и реших да я претапицирам с черна кожа.
ИзображениеИзображение
Поради недобрите свойства на лепилото, с което разполагах, в най–задната част на кората кожата се отлепи. След претапицирането на тавана ми остана лепило и до няколко дена ще оправя кората.
Ами дойде ред и на задната кора. Това се получи:
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
Изображение
Утре предстои изрязване на излишната кожа и отворите, монтирането на щората и решетките на говорителите.
7. Претапициране на тавана и колонките:
Тук по–трудно се оказа почистването на тавана от почти разложилия се дунапрен на старата тапицерия. Отне ми около час и половина може и два. Установих, че лесно се почиства с грапавата част на домакинска гъбичка. Някой колеги казват, че са го правили с шкурка №80, но аз не разполагах с такава. След почистването, намазах тавана с лепило и го оставих на страна и се захванах да намажа плата. На самия плат за тапициране на тавани има около 5мм дунапрен. Лепилото, което ползвах е специално за автотапицетии и го купих от същия склад от където взех плата за тавана и кожа за колонките и задната кора. При залепяне на плата към таване е добре да се изпозва мека кърпа и да се притиска леко. Това е резултата от претапицирането:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
8. Монтиране на големия борд и чек модуа:
Тук малко по–късно ще има информация.

Ето и малко снимки на колата по време на целия процес, който не е завършил окончателно. Ще има още допълнителна информация и снимки. До завършването на процеса ще обновявам перииодично темата.

ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
Последна промяна stony1 на 22 Фев 2012, 0:23, променена общо 3 пъти
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3145
Регистриран на: 7.05.2007
Местоположение: около ЛЮБИМА и Е36
Пол: Мъж
Кара: видимо доволен
Мечтае да кара: само за удоволствие...
Детайли за колата: E36 318i - Вярната!
E30 316i - Непокорната
ML 400 CDI - Мецанко

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от ~Мишо~ » 08 Дек 2009, 2:12

:yes: Довършвай я и да бяга в полезни :!:

p.s. От къде имате толкова нерви... само като видя колко се разглабя и ми се :cry:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1200
Регистриран на: 25.08.2007
Местоположение: Перник
Пол: Мъж
Кара: '03 330xd M57N Sedan

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от Mpower84 » 08 Дек 2009, 2:27

Евала колега!Аз също съм мераклия да направя ъпдейти, но явно мързела ми е повечко.

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1346
Регистриран на: 11.06.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: e46 M54 '01

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от jbankov » 08 Дек 2009, 8:12

Привет,колега!
Евала ти за нервите,които имаш,за да направиш това!
Явно ченджъра,който ти дадох не ти е свършил работа :(
Чакам и аз да видя крайния резултат,за който си мисля,че ще бъде меко казано отличен :yes:
Изображение

Потребител
Аватар
Мнения: 10
Регистриран на: 6.12.2009

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от MAD TIGAR » 08 Дек 2009, 9:09

:clap:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3380
Регистриран на: 10.02.2008
Местоположение: София
Пол: Мъж

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от kdl » 08 Дек 2009, 10:27

Браво, просто браво.
Един човек да се хване да прави нещо като хората и да го опише нормално.

Жалко, че не си намерил огледалото с клоунския нос, да вържеш на него светодиода на алармата. Става перфектно.
И просто шапка свалям, че си пуснал кабелите на правилните места :)

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 305
Регистриран на: 16.08.2009
Местоположение: Кюстендил-София
Пол: Мъж
Кара: e30 m3

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от mitko_dd » 08 Дек 2009, 10:40

така или иначе си смъкнал всичко защо не и залепиш и една шумозолация за 13,50 на квадрат :yes:
ако си имаш интерес пиши на лъс за повече инфо

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1673
Регистриран на: 17.04.2008
Местоположение: Сливен
Пол: Мъж
Кара: E61 530d ; E46 330ci convertible
Мечтае да кара: Всичко що е BMW
Детайли за колата: E61 3.0d ++
E46 3.0i ++

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от Biogame » 08 Дек 2009, 10:41

Браво за ентусиазма и най вече за това че ти се занимава.
Браво :yes:
:driving: :dunno: :driving:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1573
Регистриран на: 30.10.2007
Местоположение: Столицата
Пол: Мъж

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от fedoracore » 08 Дек 2009, 12:50

:clap:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3678
Регистриран на: 28.03.2007
Местоположение: Хасково
Кара: e36 318is M44
Мечтае да кара: камаро.

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от Nukem » 08 Дек 2009, 14:02

Сам ли окабелява всичко, защото от край време искам да купя и инсталирам едно телефонче а не знам кой може да направи коректно окабеляването!
Германеца кадет бутне друг не може да бутне така!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от stony1 » 08 Дек 2009, 18:41

Ето малко снимки от днес:
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображение
ИзображениеИзображениеИзображение

Предните седалки са монтирани, предните колонки също. На снимките се виждат петна от прах и пръсти, но съм се подготвил с два вида препарати за кожа и в края на тази седмица ще падне подобаващо чистене. Все още има дребни довършителни работи, които май ще отнемат повечко време. Все още не успявам да намеря снимките на усилватела и модула на телефона в багажника. Ако не ги откреия ще направя нови.
Осветлението в краката е монтирано на заводски отбелязаните места. Ако не ми хареса как свети ще сложа по още една лампа на противоположната страна.

Голямо удоволствие е да може да си настроиш седалката както ти е удобно. Има хиляди положения, единствено нямат памет, но ако ме удари съчмата и памет ще им сложа.

Сега се захващам да оправя задната кора :D
Последна промяна stony1 на 30 Яну 2010, 0:11, променена общо 1 път
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

Потребител
Аватар
Мнения: 46
Регистриран на: 8.11.2008
Пол: Мъж

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от vichkata » 08 Дек 2009, 18:58

много голямо спокоиствие имаш :clap:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 157
Регистриран на: 3.07.2008
Местоположение: VARNA
Пол: Мъж
Кара: E60 525xi N53 април 2008

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от MITKO F1fen » 08 Дек 2009, 20:04

Браво градски,браво.Перфектно се справяш,можеш ли да ми кажеш от къде си взел плата за тавана, че и моя е провиснал над главата ми. И още веднъж БРАВО.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 454
Регистриран на: 4.05.2008
Местоположение: Бургас

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от tisho_ » 08 Дек 2009, 22:44

аз си мислих че не останаха ентусиасти в кризата.
БРАВО за положеният труд колега :yes:

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 115
Регистриран на: 18.03.2008

Re: Малко Upgrade в моята кола.

Мнение от тотио » 08 Дек 2009, 23:04

евала колега :clap: :clap: :clap: много добре е станало всичко
не познавам по голям ентусиаст от теб :yes:

Следваща

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook