ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ
Модератори: ge_a, bravo, DrivinGGoD
49 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ
Някой може ли да даде специализиран отговор на въпроса дали превключването от по-горна предавка на първа предавка на автомобила в движение е правилно или грешно? Тоест задължително ли е първа предавка да се включва единствено и само, когато автомобила е спрян или в покой, за да се потегли или може да се превключва и при намаляване на скоростта на движение от по-висока към по-ниска?
- adko001
- младши ентусиаст
- Мнения: 439
- Регистриран на: 2.07.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 320d '03
- Мечтае да кара: E90 V10 Hartge
- xerial
- старши ентусиаст
- Мнения: 1780
- Регистриран на: 29.10.2008
- Местоположение: 100-те лица
- Пол: Мъж
- Кара: Е46 330d CBR 600RR
- Мечтае да кара: F82 ,S1000RR
Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ
Специализиран отговоро аз немога да ти дам ,но самата смяна на предавките от по-висока към по-ниска и по спец от 2ра на 1ва е показателна и всеки може да си направи извода дали е добре .... зависи от скоростта и оборотите най-вече, но в повечето случай според мен колата се тормози.
- BlackManz
- младши ентусиаст
- Мнения: 291
- Регистриран на: 10.05.2005
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: М57
- Мечтае да кара: E31
Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ
абе колега като нямаш обороти за 2ра, слагаш 1ва, колата е достатъчно съвременна (ако става въпрос за Е46) да е със синхронизирана скоростна кутия и да позволява превключване от голяма на малка предавка без междинна газ и подобни отживелици....
- Бимбо
- младши ентусиаст
- Мнения: 416
- Регистриран на: 29.06.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 320i E46,Е30+М50b25(stroke)
- Мечтае да кара: M3 Е92 DCT,М5 2011 F10
- Детайли за колата: Спортно окачване FK High Sport M3(Coilover-реголируемо),спортна генерация на 63мм+спортни резонатори,плетен спортен колектор,иридиеви свещи Denso Iridium IK20,шорт шифтър на ACT,сменен дросел,cold air intake-K&N,олекотени жданти R15(магнезиеви)BMW/4.5кг(с гума 12.2кг).Горивен регулатор JDM(SARD).Горивна мопма от Ауди(7.0bar.)с армирани горивни маркучи.Частично олекотяване,Recaro 9.8кг(състезателна седалка),крайно тегло с 15л бензин(1288кг),разпънки(реголируеми-HKS),полу-сликове ADVAN A032R
Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ
BlackManz написа:абе колега като нямаш обороти за 2ра, слагаш 1ва, колата е достатъчно съвременна (ако става въпрос за Е46) да е със синхронизирана скоростна кутия и да позволява превключване от голяма на малка предавка без междинна газ и подобни отживелици....
Колега лошото е,че е трудничко упражнениетокато "нямаш обороти за 2ра, слагаш 1ва, колата е достатъчно съвременна (ако става въпрос за Е46)"
Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ
До сега не съм карал кола,на която да е проблем включването от 2-ра на 1-ва.Съвсем нормално е,имайки предвид задръстванията и т.н.
- Бимбо
- младши ентусиаст
- Мнения: 416
- Регистриран на: 29.06.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 320i E46,Е30+М50b25(stroke)
- Мечтае да кара: M3 Е92 DCT,М5 2011 F10
- Детайли за колата: Спортно окачване FK High Sport M3(Coilover-реголируемо),спортна генерация на 63мм+спортни резонатори,плетен спортен колектор,иридиеви свещи Denso Iridium IK20,шорт шифтър на ACT,сменен дросел,cold air intake-K&N,олекотени жданти R15(магнезиеви)BMW/4.5кг(с гума 12.2кг).Горивен регулатор JDM(SARD).Горивна мопма от Ауди(7.0bar.)с армирани горивни маркучи.Частично олекотяване,Recaro 9.8кг(състезателна седалка),крайно тегло с 15л бензин(1288кг),разпънки(реголируеми-HKS),полу-сликове ADVAN A032R
Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ
От голямо значение са километрите с които се движи колата,според мен,слагам си главата ако върнеш с 40-се първа!!!!!
Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ
доста често пропускате да се обосновете правилно като задавате въпрос, което е предпоставка за неточни отговори и безкрайни теми.
Зависи каква ти е целта!!!
Аз състезателно темпо се прави обратен завой с вкл. на първапредавка, защото е достатъчно директна при рязко пускане на съединитела са ти блокира задните колела.
Ако желаният ефект е преминаване без пързаляне се включва с междинна газ да се избегне нежелано излизане на колата от правилната траектория.
спокойно може да си вкл. първа предавка и с 60км/ч и малко по-бързо дори, но както казах важно е целта каква ти е
Зависи каква ти е целта!!!
Аз състезателно темпо се прави обратен завой с вкл. на първапредавка, защото е достатъчно директна при рязко пускане на съединитела са ти блокира задните колела.
Ако желаният ефект е преминаване без пързаляне се включва с междинна газ да се избегне нежелано излизане на колата от правилната траектория.
спокойно може да си вкл. първа предавка и с 60км/ч и малко по-бързо дори, но както казах важно е целта каква ти е
Най-мразя да съм прав!!!
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ
Бимбо написа:От голямо значение са километрите с които се движи колата,според мен,слагам си главата ако върнеш с 40-се първа!!!!!
Не се изказвай неподготвен,до 70км става с лекота
Ефекта(ако се ползва за дрифт)е като на хидравлична ръчна,само трябва тренировки и усет.
Вече не го правя,защото прецаках скоростите,иначе е голяма мания
- Бимбо
- младши ентусиаст
- Мнения: 416
- Регистриран на: 29.06.2009
- Пол: Мъж
- Кара: 320i E46,Е30+М50b25(stroke)
- Мечтае да кара: M3 Е92 DCT,М5 2011 F10
- Детайли за колата: Спортно окачване FK High Sport M3(Coilover-реголируемо),спортна генерация на 63мм+спортни резонатори,плетен спортен колектор,иридиеви свещи Denso Iridium IK20,шорт шифтър на ACT,сменен дросел,cold air intake-K&N,олекотени жданти R15(магнезиеви)BMW/4.5кг(с гума 12.2кг).Горивен регулатор JDM(SARD).Горивна мопма от Ауди(7.0bar.)с армирани горивни маркучи.Частично олекотяване,Recaro 9.8кг(състезателна седалка),крайно тегло с 15л бензин(1288кг),разпънки(реголируеми-HKS),полу-сликове ADVAN A032R
Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ
(bubsa) написа:Бимбо написа:От голямо значение са километрите с които се движи колата,според мен,слагам си главата ако върнеш с 40-се първа!!!!!
Не се изказвай неподготвен,до 70км става с лекота
Ефекта(ако се ползва за дрифт)е като на хидравлична ръчна,само трябва тренировки и усет.
Вече не го правя,защото прецаках скоростите,иначе е голяма мания
Да така е! И вече ми изключва в движение(от скорост) 1,3,4. Виж сега за подготвена кола да съгласен съм! Но сам го каза,прецакал си си скоростите,което означава (според мен),че нестава да се прави!Мнението ми е от личен опит!Не се заяждам. Няма и да споря защото никога не съм вкючвал от 2-ра(и всяка друга скорост) на 1-ва със 70 !
Последна промяна Бимбо на 03 Дек 2009, 0:09, променена общо 1 път
- FlippeR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 16.09.2006
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e46 330xi Touring
- Мечтае да кара: S50B30 мурбо...
Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ
Аз от край време си бода 1-ва за някой обратен завой или за влизане в паркинг (с по-голяма скорост) и кутията ми е все още здрава
- (bubsa)
- старши ентусиаст
- Мнения: 2104
- Регистриран на: 17.01.2009
- Местоположение: София-Коньовица
- Пол: Мъж
- Кара: F10
Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ
FlippeR написа:Аз от край време си бода 1-ва за някой обратен завой или за влизане в паркинг (с по-голяма скорост) и кутията ми е все още здрава
Зависи как я "бодеш" задните гуми блокират ли ти?Идеята е да се прави за части от секундата та да ти тръгне колата (подобно на хидравлична ръчна)и веднага да включиш 2-ра и да си продължиш пързалянето
- FlippeR
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 134
- Регистриран на: 16.09.2006
- Местоположение: Велико Търново
- Пол: Мъж
- Кара: Bmw e46 330xi Touring
- Мечтае да кара: S50B30 мурбо...
Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ
nacko78 написа:Някой може ли да даде специализиран отговор на въпроса дали превключването от по-горна предавка на първа предавка на автомобила в движение е правилно или грешно? Тоест задължително ли е първа предавка да се включва единствено и само, когато автомобила е спрян или в покой, за да се потегли или може да се превключва и при намаляване на скоростта на движение от по-висока към по-ниска?
От гледна точка на хората, които са писали ръководстовото за експлотация на BMW 1-ва предавка е само за потегляне.
От гледна точка на механиката може да се включва от всяка скорост на всяка друга. Само задната запъва, защото няма синхронизатор.
///M Power написа:на БМВ и задна с синхронизирана
Но всичко зависи от скоростта и оборотите.
Когато се сваля на по-ниска предавка е желателно да се дава междинна газ особенно при дизеловите двигатели.
В противен случай се натоварва зверски цялата трансмисия и може да се скъса ангренажен ремък. Износването е на мах.
При автомобили със задно предаване е възможно задните гуми да се развъртят с по-малка скорос от колкото е скоростта на автомобила => все едно е опъната ръчната.
Един приятел си "спънал" BMW-то преди един завой и се обърна по таван.
Лично аз превключвам в зависимост от ситуациата.
Понякога с междинна газ понякога без.
Всичко е до усет и до практика. Но тренировки само на полигона за да не стават сакътлъци.
Последна промяна bmw325tds на 22 Дек 2009, 12:05, променена общо 1 път
- ///M Power
- старши ентусиаст
- Мнения: 4216
- Регистриран на: 21.11.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: си Е65-цата.
Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ
на БМВ и задна с синхронизирана
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti
- Mario Andretti
49 мнения
• Страница 1 от 4 • 1, 2, 3, 4
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани