ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Как да използваме възможностите на един автомобил.

Модератори: ge_a, DrivinGGoD, bravo

Потребител
Аватар
Мнения: 2
Регистриран на: 9.11.2009
Пол: Мъж

ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от nacko78 » 22 Ное 2009, 12:06

Някой може ли да даде специализиран отговор на въпроса дали превключването от по-горна предавка на първа предавка на автомобила в движение е правилно или грешно? Тоест задължително ли е първа предавка да се включва единствено и само, когато автомобила е спрян или в покой, за да се потегли или може да се превключва и при намаляване на скоростта на движение от по-висока към по-ниска?

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 407
Регистриран на: 2.07.2009
Пол: Мъж
Кара: 320d '03
Мечтае да кара: E90 V10 Hartge

Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от adko001 » 22 Ное 2009, 13:35

:weed: :driving:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1780
Регистриран на: 29.10.2008
Местоположение: 100-те лица
Пол: Мъж
Кара: Е46 330d CBR 600RR
Мечтае да кара: F82 ,S1000RR

Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от xerial » 22 Ное 2009, 13:45

Специализиран отговоро аз немога да ти дам ,но самата смяна на предавките от по-висока към по-ниска и по спец от 2ра на 1ва е показателна и всеки може да си направи извода дали е добре .... зависи от скоростта и оборотите най-вече, но в повечето случай според мен колата се тормози.
Изображение Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 286
Регистриран на: 10.05.2005
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: М47 бавно между дупките
Мечтае да кара: E31

Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от BlackManz » 22 Ное 2009, 13:50

абе колега като нямаш обороти за 2ра, слагаш 1ва, колата е достатъчно съвременна (ако става въпрос за Е46) да е със синхронизирана скоростна кутия и да позволява превключване от голяма на малка предавка без междинна газ и подобни отживелици.... :ok:
ИзображениеИзображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 29.06.2009
Пол: Мъж
Кара: 320i E46,Е30+М50b25(stroke)
Мечтае да кара: M3 Е92 DCT,М5 2011 F10
Детайли за колата: Спортно окачване FK High Sport M3(Coilover-реголируемо),спортна генерация на 63мм+спортни резонатори,плетен спортен колектор,иридиеви свещи Denso Iridium IK20,шорт шифтър на ACT,сменен дросел,cold air intake-K&N,олекотени жданти R15(магнезиеви)BMW/4.5кг(с гума 12.2кг).Горивен регулатор JDM(SARD).Горивна мопма от Ауди(7.0bar.)с армирани горивни маркучи.Частично олекотяване,Recaro 9.8кг(състезателна седалка),крайно тегло с 15л бензин(1288кг),разпънки(реголируеми-HKS),полу-сликове ADVAN A032R

Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от Бимбо » 22 Ное 2009, 18:01

BlackManz написа:абе колега като нямаш обороти за 2ра, слагаш 1ва, колата е достатъчно съвременна (ако става въпрос за Е46) да е със синхронизирана скоростна кутия и да позволява превключване от голяма на малка предавка без междинна газ и подобни отживелици.... :ok:



Колега лошото е,че е трудничко упражнениетокато "нямаш обороти за 2ра, слагаш 1ва, колата е достатъчно съвременна (ако става въпрос за Е46)" :banghead: :yes:

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3743
Регистриран на: 24.02.2009

Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от Делян » 22 Ное 2009, 19:06

До сега не съм карал кола,на която да е проблем включването от 2-ра на 1-ва.Съвсем нормално е,имайки предвид задръстванията и т.н.

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 29.06.2009
Пол: Мъж
Кара: 320i E46,Е30+М50b25(stroke)
Мечтае да кара: M3 Е92 DCT,М5 2011 F10
Детайли за колата: Спортно окачване FK High Sport M3(Coilover-реголируемо),спортна генерация на 63мм+спортни резонатори,плетен спортен колектор,иридиеви свещи Denso Iridium IK20,шорт шифтър на ACT,сменен дросел,cold air intake-K&N,олекотени жданти R15(магнезиеви)BMW/4.5кг(с гума 12.2кг).Горивен регулатор JDM(SARD).Горивна мопма от Ауди(7.0bar.)с армирани горивни маркучи.Частично олекотяване,Recaro 9.8кг(състезателна седалка),крайно тегло с 15л бензин(1288кг),разпънки(реголируеми-HKS),полу-сликове ADVAN A032R

Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от Бимбо » 22 Ное 2009, 20:17

От голямо значение са километрите с които се движи колата,според мен,слагам си главата :!: ;) ако върнеш с 40-се първа!!!!!

ентусиаст
Аватар
Мнения: 1062
Регистриран на: 11.01.2003
Местоположение: Caracciola-Karussell

Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от bravo » 22 Ное 2009, 21:03

доста често пропускате да се обосновете правилно като задавате въпрос, което е предпоставка за неточни отговори и безкрайни теми.
Зависи каква ти е целта!!!
Аз състезателно темпо се прави обратен завой с вкл. на първапредавка, защото е достатъчно директна при рязко пускане на съединитела са ти блокира задните колела.
Ако желаният ефект е преминаване без пързаляне се включва с междинна газ да се избегне нежелано излизане на колата от правилната траектория.
спокойно може да си вкл. първа предавка и с 60км/ч и малко по-бързо дори, но както казах важно е целта каква ти е ;)
Най-мразя да съм прав!!!

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2056
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от (bubsa) » 22 Ное 2009, 21:39

Бимбо написа:От голямо значение са километрите с които се движи колата,според мен,слагам си главата :!: ;) ако върнеш с 40-се първа!!!!!


Не се изказвай неподготвен,до 70км става с лекота :winky:
Ефекта(ако се ползва за дрифт)е като на хидравлична ръчна,само трябва тренировки и усет.
Вече не го правя,защото прецаках скоростите,иначе е голяма мания :driving:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 416
Регистриран на: 29.06.2009
Пол: Мъж
Кара: 320i E46,Е30+М50b25(stroke)
Мечтае да кара: M3 Е92 DCT,М5 2011 F10
Детайли за колата: Спортно окачване FK High Sport M3(Coilover-реголируемо),спортна генерация на 63мм+спортни резонатори,плетен спортен колектор,иридиеви свещи Denso Iridium IK20,шорт шифтър на ACT,сменен дросел,cold air intake-K&N,олекотени жданти R15(магнезиеви)BMW/4.5кг(с гума 12.2кг).Горивен регулатор JDM(SARD).Горивна мопма от Ауди(7.0bar.)с армирани горивни маркучи.Частично олекотяване,Recaro 9.8кг(състезателна седалка),крайно тегло с 15л бензин(1288кг),разпънки(реголируеми-HKS),полу-сликове ADVAN A032R

Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от Бимбо » 27 Ное 2009, 12:07

(bubsa) написа:
Бимбо написа:От голямо значение са километрите с които се движи колата,според мен,слагам си главата :!: ;) ако върнеш с 40-се първа!!!!!


Не се изказвай неподготвен,до 70км става с лекота :winky:
Ефекта(ако се ползва за дрифт)е като на хидравлична ръчна,само трябва тренировки и усет.
Вече не го правя,защото прецаках скоростите,иначе е голяма мания :driving:



Да така е! И вече ми изключва в движение(от скорост) 1,3,4. :mhihi: Виж сега за подготвена кола да съгласен съм! :yes: Но сам го каза,прецакал си си скоростите,което означава (според мен),че нестава да се прави!Мнението ми е от личен опит!Не се заяждам. :D Няма и да споря защото никога не съм вкючвал от 2-ра(и всяка друга скорост) на 1-ва със 70 :mhihi: !
Последна промяна Бимбо на 03 Дек 2009, 0:09, променена общо 1 път

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 16.09.2006
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: Bmw e46 330xi Touring
Мечтае да кара: S50B30 мурбо...

Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от FlippeR » 02 Дек 2009, 17:00

Аз от край време си бода 1-ва за някой обратен завой или за влизане в паркинг (с по-голяма скорост) и кутията ми е все още здрава ;)
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2056
Регистриран на: 17.01.2009
Местоположение: София-Коньовица
Пол: Мъж
Кара: Е39

Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от (bubsa) » 03 Дек 2009, 11:25

FlippeR написа:Аз от край време си бода 1-ва за някой обратен завой или за влизане в паркинг (с по-голяма скорост) и кутията ми е все още здрава ;)


Зависи как я "бодеш" :mhihi: задните гуми блокират ли ти?Идеята е да се прави за части от секундата та да ти тръгне колата (подобно на хидравлична ръчна)и веднага да включиш 2-ра и да си продължиш пързалянето :winky:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение


...и всички разбират от всичко...

Да пишеш на БЪЛГАРСКИ език с ЛАТИНСКИ букви е като да пишеш с лайна по стената. Чете се, но не е приятно!
Изображение

кандидат ентусиаст
Аватар
Мнения: 134
Регистриран на: 16.09.2006
Местоположение: Велико Търново
Пол: Мъж
Кара: Bmw e46 330xi Touring
Мечтае да кара: S50B30 мурбо...

Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от FlippeR » 03 Дек 2009, 13:15

:yes:
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 1561
Регистриран на: 26.03.2009

Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от bmw325tds » 22 Дек 2009, 11:30

nacko78 написа:Някой може ли да даде специализиран отговор на въпроса дали превключването от по-горна предавка на първа предавка на автомобила в движение е правилно или грешно? Тоест задължително ли е първа предавка да се включва единствено и само, когато автомобила е спрян или в покой, за да се потегли или може да се превключва и при намаляване на скоростта на движение от по-висока към по-ниска?


От гледна точка на хората, които са писали ръководстовото за експлотация на BMW 1-ва предавка е само за потегляне.

От гледна точка на механиката може да се включва от всяка скорост на всяка друга. Само задната запъва, защото няма синхронизатор.
///M Power написа:на БМВ и задна с синхронизирана :angel:


Но всичко зависи от скоростта и оборотите.
Когато се сваля на по-ниска предавка е желателно да се дава междинна газ особенно при дизеловите двигатели.
В противен случай се натоварва зверски цялата трансмисия и може да се скъса ангренажен ремък. Износването е на мах.
При автомобили със задно предаване е възможно задните гуми да се развъртят с по-малка скорос от колкото е скоростта на автомобила => все едно е опъната ръчната.
Един приятел си "спънал" BMW-то преди един завой и се обърна по таван.

Лично аз превключвам в зависимост от ситуациата.
Понякога с междинна газ понякога без.
Всичко е до усет и до практика. Но тренировки само на полигона за да не стават сакътлъци.
Последна промяна bmw325tds на 22 Дек 2009, 12:05, променена общо 1 път

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 4108
Регистриран на: 21.11.2003
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: си Е38-цата.

Re: ПРОФЕСИОНАЛНО МНЕНИЕ ЗА ПРЕВКЛЮЧВАНЕ НА СКОРОСТИТЕ

Мнение от ///M Power » 22 Дек 2009, 11:38

на БМВ и задна с синхронизирана :angel:
"If everything seems under control, you're just not going fast enough."
- Mario Andretti

Следваща

Назад към Майсторско шофиране

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook