M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
Модератор: bum_bum
- nikoror
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
благодаря на когото е преместил темата в "силовия" раздел
малко новини: изкарахме колите малко да покараме и на последната обиколка на последната сесия момчето, което караше бмв-то направи 2-1 вместо 2-3 и сега последиците са, че двигателя е за основен ремонт (снимките са по-долу)
Ако някой се е чудил защо става така - причината е "овисване" на клапаните (valve float) това се получава, когато клапана е избутан прекалено бързо надолу от вала (т.е. има много голяма инерция, която зависи от масата и ускорението му) - ако инерцията (т.е. ускорението му при високи обороти) е по-голяма от силата с която пружината се опитва да го върне на мястото му той "овисва" за известен период преди да започне да се връща и в този момент е твърде възможно буталото вече да е стигнало клапана и да се сблъскат. при първите няколко удара клапана се изкривява и след това главата се чупи поради умората на метала и се получава това, което виждате долу....
но вече имаме нова глава и тези дни ще вадим мотора да видим дали може да се мине със стандартен размер бутала...
малко новини: изкарахме колите малко да покараме и на последната обиколка на последната сесия момчето, което караше бмв-то направи 2-1 вместо 2-3 и сега последиците са, че двигателя е за основен ремонт (снимките са по-долу)
Ако някой се е чудил защо става така - причината е "овисване" на клапаните (valve float) това се получава, когато клапана е избутан прекалено бързо надолу от вала (т.е. има много голяма инерция, която зависи от масата и ускорението му) - ако инерцията (т.е. ускорението му при високи обороти) е по-голяма от силата с която пружината се опитва да го върне на мястото му той "овисва" за известен период преди да започне да се връща и в този момент е твърде възможно буталото вече да е стигнало клапана и да се сблъскат. при първите няколко удара клапана се изкривява и след това главата се чупи поради умората на метала и се получава това, което виждате долу....
но вече имаме нова глава и тези дни ще вадим мотора да видим дали може да се мине със стандартен размер бутала...
Вие нямате нужните права за да сваляте прикачени файлове.
- ///Явор
- Летящия холандец
- Мнения: 19401
- Регистриран на: 10.01.2003
- Местоположение: предимно в гаража
- Кара: M3E30х2,M3E36х2,M3E92,M5E39х2 и др.
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
а сигурни ли сте..да не е от износена верига VS обтегачи..или неправилно мапнат прекъсвач..не че разбирам..просто си спамя
С ЧАТ НА Л.С. НЕ МИ СЕ ЗАНИМАВА Работно време 10:00-18:00 тел:0887616782
- nikoror
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
еми то като пуснеш съединителя с включена първа при 6700 на втора се получава нещо като "лошо мапнат прекъсвач" някъде към 11000 се получава май
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
Главата ви с една пружина ли е или с две на клапана? и до клоко въртите мотора?
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
Хамериканското М трябва да е с една ма ако ще и 5 да са на 11к оборота..
- nikoror
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
1 пружина. всичко си е стандартното от завода - към 6700 е червената линия
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
След като е н една пружина, си погледнете тарелките отгоре, да не са се издънили, стеблото на клапана стърчи 3мм над тарелката, имам вече няколко случая на издънени тарелки, клапана е наравно или на около 1мм от тарелката. Тогава какво се случва? Ако да речем пружината има напън от 100нм (нямам никаква идея колко е, давам примери просто), тогава клапана си се затваря и отваря безгрижно, но когато тарелката се е издънила, тогава пружината е с по-малък напън и да речем вече не е с товар от 100нм, а е да речем около 85нм. Тогава вече при тези обороти, клапана увисва и немуспява да се прибере достатъчно бързо. Аз удрям вече втори път клапани. За щастие, аз поне не успях да скъсам клапан, макар, че с крив клапан минах около 120км, но на макс 3000 оборота. Така, че прегледайте си останалите клапани и направо си вземете нови. При вас перформански са около 200 долара, даже перформанските, май бяха титаниеви. Имам детайлни снимки на такива тарелки, дано се сетя утре да ги пусна. А вероятността с верига и зацепване също си я има, но за да удари оттам треа да измести 3 зъба, а това е много нещо.
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
Направо 540 някъде е комплекта тарелки с двойни пружини, а 1000 с клапаните. Ако даскалото отпусне някой лев за тунинга де
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
bum_bum написа:Направо 540 някъде е комплекта тарелки с двойни пружини, а 1000 с клапаните. Ако даскалото отпусне някой лев за тунинга де
я пусни линка с тарелките
- nikoror
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
намерихме си нова глава (портвана и с нови части) за 450$ и вече е в багажника на бмв-то само трябва да си свалим валовете и чашките (не съм сигурен как се казват на български - lifters или tappets)
само да добавя, че напъна е в единици на сила (N) а твърдостта на пружината е в единици на сила/линейна единица за дължина обикновено N/mm или N/m в SI системата и lbs/in в американските мерни единици
само да добавя, че напъна е в единици на сила (N) а твърдостта на пружината е в единици на сила/линейна единица за дължина обикновено N/mm или N/m в SI системата и lbs/in в американските мерни единици
- bum_bum
- старши ентусиаст
- Мнения: 12066
- Регистриран на: 22.07.2003
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: турбо бмв
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
nikoror написа:чашките (не съм сигурен как се казват на български - lifters или tappets)
повдигачи
- nikoror
- кандидат ентусиаст
- Мнения: 135
- Регистриран на: 25.06.2008
- Местоположение: София/Houston
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
най-после дойдоха буталата. специални благодарности на wiseco за щедрото дарение - www.wiseco.com
дизайна е доста интересен/нестандартен... въпреки, че поискахме заводската комперсия (10.5:1) тия май са по-към 11.5:1, но няма да се оплаквам от безплатни части ся
пп. аз ли нещо недовиждам или няма добавяне на файлове вече?
дизайна е доста интересен/нестандартен... въпреки, че поискахме заводската комперсия (10.5:1) тия май са по-към 11.5:1, но няма да се оплаквам от безплатни части ся
пп. аз ли нещо недовиждам или няма добавяне на файлове вече?
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
Доста интересно решение... тая издатина на буталото има ли къде да се събере в главата? И от какъв материал е самото бутало?
Si non confectus, non reficiat.
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
Какво друго ще сменяте освен буталата
И ако степента на сгъстяване е 11,5:1 няма ли да имте проблеми със заводската електроника
И ако степента на сгъстяване е 11,5:1 няма ли да имте проблеми със заводската електроника
Re: M3 E36 Бюджетен пистов автомобил
Nightmare написа:И ако степента на сгъстяване е 11,5:1 няма ли да имте проблеми със заводската електроника
Породени от?
Driver's Racing Team
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани