Какво означава тази грешка-212 механична грешка ванос-ключ

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 562
Регистриран на: 27.11.2008
Местоположение: Silistra
Пол: Мъж

Какво означава тази грешка-212 механична грешка ванос-ключ

Мнение от Makarov 2 » 29 Юни 2009, 6:26

На ниски обороти не работи равномерно,при проверка с коппютър ми дава 212 механична грешка ванос.Мотора е М52Б20 ванос-96 година.Като я купих тази кола ми даваше същата грешка,отворихме двигателя и почистихме всичко,след това се оправи.Вчера я взех от основен ремонт.На ниски обороти тресе,но не го прави винаги,това е най-странното.Какво може да означава тази грешка?Искам само компетентни мнения,от хора които са имали сходен или еднакъв проблем.Благодаря предварително!!!!!
Последна промяна Makarov 2 на 01 Юли 2009, 7:25, променена общо 1 път

Каобой
Аватар
Мнения: 977
Регистриран на: 5.01.2007
Пол: Мъж
Кара: 318

Мнение от МРЪСНИЯТ_ХАРИ » 29 Юни 2009, 7:55

Или е запушен маркуча до ваноса, или ваноса не е зацепен както трябва......или и двете,обаче кои бе номера може и 212 може и друг да беше.Поне така беше при мен :roll: колата се тресеше на празен ход обаче си вървеше перфектно
Situation:
Isolated reports have been received regarding DME fault code 212 - VANOS mechanical jamming with the "Check Engine" lamp illuminated.
A rough idle may also be experienced when this fault occurs.
Cause:
The VANOS control piston located in the VANOS housing may have a burr on one or more control edges which will cause it to jam or bind as it moves in the control bore.
Correction:
An improved VANOS control piston with chamfered control edges was phased into production in 6/98 and is also available under the original BMW part number 11 36 1 738 495 for repairs.
Note: All early style parts have been purged from parts stock in the PDCs.
Procedure:
Read and print out DME fault codes.
If DME fault code 212 is encountered disconnect the VANOS solenoid electrical connector and remove the VANOS solenoid valve (black arrow in the picture below) to access the control piston. VANOS solenoid valve tightening torque - 30Nm (22lb.ft.).
Note: When disconnecting the VANOS solenoid wiring check for chafed, pinched or broken wires which may also cause DME fault code 212 to set.

With the solenoid valve removed move the spring loaded control piston (shown below) back and forth in the bore with your finger.
The control piston must move freely in the bore without jamming or binding.
If the control piston is jamming or binding it should be replaced with the improved style.
Notes:
The VANOS control piston and bore must be kept clean during repairs to prevent jamming or binding due to contamination.
Lightly oil the control piston using clean engine oil before installing in the bore.
IMPORTANT:Using the procedure above to repair a VANOS jamming failure eliminates the need to replace the entire VANOS unit.
Only if the new style VANOS control piston is jamming or binding after correct installation in the bore (indicating a damaged bore) should the entire VANOS unit be replaced for this fault.!!!!!
Изображение

младши ентусиаст
Аватар
Мнения: 562
Регистриран на: 27.11.2008
Местоположение: Silistra
Пол: Мъж

Мнение от Makarov 2 » 01 Юли 2009, 7:23

Състояние:
Бяха получени отделни сигнали относно ДМЕ код за грешка 212 - "механични смущения във ВАНОС" - чрез пресветвания на лампата
"Проверка Двигател (Check Engine)"
При такава грешка може да се устят нестабилни обороти на празен ход.

Причина:
Контролното бутало разположено в кожуха на ВАНОСА , може да има нагар на един или повече контролни зъбци , което води до задиране/заклещване при движението в контролния улей

Поправка:
Подобрено контролно бутало на ВАНОСА с жлебови контролни върхове беше пуснато в производство през 6/98 с номенклатурен номер 11 36 1 738 495.

Бележка: Всички части -Ванос от предишен тип бяха спрени от производство и изтеглени от пазара.

Процедура:
Причетете и принтирайте ДМЕ кодовете за грешка.
Ако ДМЕ код за грешка 212 се появи при вас , откачете електрическия конектор на ВАНОС соленоида и отстранете клапана на ВАНОС соленоида (черната стрелка на картинката по-долу) , за да имате достъп до контролното бутало.
Клапана на ВАНОС соленоида се стяга с 30Nm

Бележка: Когато откачите окабеляването на ВАНОС соленоида , проверете за протрити или прекъснати кабели , които също могат да са причина за код за грешка 212.

При свален клапан на соленоида , раздвижете контролното бутало с пръст - напред и назад в улея.
Контролното бутало трябва да се движи свободно в улея, без да задира или спъва.
Ако задира или се спъва то трябва да бъде заменено с новия тип.

Бележка: Контролното бутало на ВАНОСА и неговия улей трябва да се поддържат чисти по време на ремонта , за да се избегне задиране в резултат на замърсяване
Фино намаслете контролното бутало с чисто двигателно масло преди да го инсталирате в улея

ВАЖНО: Прилагайки описаната по горе процедура , премахва необходимостта от цялостна подмяна на ВАНОСА.
Ако след инсталацията на новия тип контролно бутало , Ваноса задира и не работи правилно , то чак тогава трябва да се подмени целия блок ВАНОС


http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=15&hl=30


номер 5 от схемата!


Превода е направен от metodi80-за което страшно благодаря!!!!! :bowdown: :yes: :bowdown:

Потребител
Аватар
Мнения: 5
Регистриран на: 23.04.2016
Пол: Мъж

Re: Какво означава тази грешка-212 механична грешка ванос-кл

Мнение от mr.trenov » 25 Юни 2019, 12:21

Евала пичове за темата!! :bowdown:
Имах код 212 и леко тресене на празни обороти. Поръчах от БМВ пистона (50 и няколко лева) и го смених преди малко.
Старият “пистон” едвам излезе , толкова беше забил.

Да добавя , че соленоида се отвива на студен мотор и болтчетата отстрани не е нужно да се свалят .. че аз тръгнах и преебах болтчетата . Но сега всичко е супер!

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook