Е46-ОТКЪСВАНЕ НА ЗАДЕН МОСТ ОТ КУПЕТО
Модератори: mitaka7, ©, Dimitroff, Гецата, Технически модератори
- svetec1111
- Потребител
- Мнения: 13
- Регистриран на: 16.03.2009
Е46-ОТКЪСВАНЕ НА ЗАДЕН МОСТ ОТ КУПЕТО
Здравейте колеги,
както обещах, пускам тази тема, базирайки се на личен опит, консултации със инженер механик и мой добър приятел, работещ във Мюнхен в оторизирания сервиз на БМВ, който считам за най-добрата школа.
Ще използвам снимков материал на други колеги от форума, на който благодаря предварително и ще се опитам да обясня и разгледам проблема като "болест" и производствен дефект на любимата ни кола.
Ще помоля модераторите да направят темата 'важна' и със всеобщото ни участие да я допълним точно, ясно и конкретно.
Нека направим темата възможно най-полезна полезна и изчерпателна, за да може всеки млад фен на любимата ни марка да разбере конкретно проблема си и го реши в най-добрите сервизи и избегне риска да бъде ограбен от поредния "Бай Данчо" с измисленото си сервизче.
Благодаря.
-------
БОЛЕСТ-ОТКЪСВАНЕ НА ЗАДНИЯ МОСТ ОТ КУПЕТО - Среща се като subframe damage /cracked/, късане на роговете и т.н.
Това е сериозен производствен дефект, който започва от модела Е36. Причините за това нещо са 90% от слабата закалка на ламарината над купето, за която се захваща моста.
Друга версия за този проблем се отдава на невъзможността на тампоните да обират вибрациите създадени от мотора. Тези два проблема съчетани в едно водят до откъсване на моста от купето , при различните двигатели на различен брой километри. Като съответно за по-мощните двигатели /2.8-3 литра/ възможността за късане на моста е два пъти по-голяма от при по-малките /напр.1.8/, при които този проблем се среща доста по-рядко.
Интересен факт е това че купетата, страдат повече от седаните и може да се смята, че спортното окачване също е една от причините.
Според колегата от Мюнхен, 90% от постъпилите автомобили във сервиза, късат първо левия заден рог.
Според Мюнхенската школа, процесът протича по следният начин:
1. Внезапно откъсване на левият рог от закалената стоманена планка. Тъй като БМВ са концентрирали натоварването именно там.
2. При всяко следващо натоварване /напр.рязко подаване на газ/ започва удряне на скъсаната част във купето, образуване на лека пукнатина около левия горен рог до големия тампон на моста и въпрос на малко време е горната лява част на моста да излезе през купето, последвано и от задната дясна част на моста.
СНИМКОВ МАТЕРИАЛ НА ПРОБЛЕМА
ВИДЕО МАТЕРИАЛ НА ПРОБЛЕМА
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8066992482
http://www.youtube.com/watch?v=eEO2AaUo6d8
http://www.youtube.com/watch?v=hoIUcCMyUHg
Симптоми:
-скърцане или звук от удар на метал в метал при рязко подаване на газ;
-същия скърцащ звук , при спрял на скорост автомобил, без ръчна спирачка, при бутане напред-назад и т.н. /ако някой колега знае други симптоми нека бъде така добър да ги опише/
Пример: Колега със Е36-320D-136к.с. усилвайки с чип до 170 к.с. при 10 състезания на Божурище и резултата е налице-скъсан ляв горен рог, като преди това по купето не е имало никаква пукнатина.
Ето тук може да видите линк към форум на наши колеги страдащи от същия проблем. Смятам, че данните и цифрите са категорични.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=195602
By Model
323i 24
323ci 52
323iT 1
325i 1
325ci 3
328i 47
328ci 64
330i 1
330ci 4
320D 1
m3 5
199
By Year
NA 10
1999 46
2000 134
2001 6
2002 6
2003 1
2004 1
Total 206
ЛЕЧЕНИЕ
Този производствен дефект е окончателно решен при фейслифта на Е46. Няма данни за постъпил във Мюнхен автомобил с този проблем след фейслифта, както и при Е90.
За решението на проблема ще помоля всички колеги, които са се сблъскали със него да опишат ясно и конкретно начина, сервиза и връзка със този сервиз, който качествено е отстранил проблема. Принципно проблема се отстранява със добър заварчик, телоподаващо и усилващи планки за слабите места на купето.
Във Германия БМВ оправя проблема напълно безплатно , ако колата е под 10 години, защото толкова е гаранцията на купето.
Имаме колега, който държи връзка с централата на БМВ, който ще помоля да пренесе отговорите тук.
На мен ми беше обяснено от Дару Кар, че този проблем се решава, ако колата е до 3 години /до 100к км/ т.е. в гаранция.
СЪВЕТИ И ПРЕПОРЪКИ
Както виждаме от видео материала, от тази болест страда дори любимото на всички ни М3. Така, че с остаряването и амортизирането всеки може да получи този проблем. Затова се препоръчва редовен оглед на купето от пукнатини около 4-те големи тампона на задния мост, най-вече горен ляв. Ако бъде установен навреме, проблема е лесно решим.
КОЛЕГИ, НЕКА ВСИЧКИ СПОДЕЛИМ КАК СЕ РЕШАВА ТОЗИ ПРОБЛЕМ ТОЧНО, ЯСНО И КОНКРЕТНО ВЪВ БЪЛГАРИЯ.
Темата е реализирана с любезното съдействие на honda_huliganka /forums.hondabg.com/
както обещах, пускам тази тема, базирайки се на личен опит, консултации със инженер механик и мой добър приятел, работещ във Мюнхен в оторизирания сервиз на БМВ, който считам за най-добрата школа.
Ще използвам снимков материал на други колеги от форума, на който благодаря предварително и ще се опитам да обясня и разгледам проблема като "болест" и производствен дефект на любимата ни кола.
Ще помоля модераторите да направят темата 'важна' и със всеобщото ни участие да я допълним точно, ясно и конкретно.
Нека направим темата възможно най-полезна полезна и изчерпателна, за да може всеки млад фен на любимата ни марка да разбере конкретно проблема си и го реши в най-добрите сервизи и избегне риска да бъде ограбен от поредния "Бай Данчо" с измисленото си сервизче.
Благодаря.
-------
БОЛЕСТ-ОТКЪСВАНЕ НА ЗАДНИЯ МОСТ ОТ КУПЕТО - Среща се като subframe damage /cracked/, късане на роговете и т.н.
Това е сериозен производствен дефект, който започва от модела Е36. Причините за това нещо са 90% от слабата закалка на ламарината над купето, за която се захваща моста.
Друга версия за този проблем се отдава на невъзможността на тампоните да обират вибрациите създадени от мотора. Тези два проблема съчетани в едно водят до откъсване на моста от купето , при различните двигатели на различен брой километри. Като съответно за по-мощните двигатели /2.8-3 литра/ възможността за късане на моста е два пъти по-голяма от при по-малките /напр.1.8/, при които този проблем се среща доста по-рядко.
Интересен факт е това че купетата, страдат повече от седаните и може да се смята, че спортното окачване също е една от причините.
Според колегата от Мюнхен, 90% от постъпилите автомобили във сервиза, късат първо левия заден рог.
Според Мюнхенската школа, процесът протича по следният начин:
1. Внезапно откъсване на левият рог от закалената стоманена планка. Тъй като БМВ са концентрирали натоварването именно там.
2. При всяко следващо натоварване /напр.рязко подаване на газ/ започва удряне на скъсаната част във купето, образуване на лека пукнатина около левия горен рог до големия тампон на моста и въпрос на малко време е горната лява част на моста да излезе през купето, последвано и от задната дясна част на моста.
СНИМКОВ МАТЕРИАЛ НА ПРОБЛЕМА
ВИДЕО МАТЕРИАЛ НА ПРОБЛЕМА
http://video.google.com/videoplay?docid ... 8066992482
http://www.youtube.com/watch?v=eEO2AaUo6d8
http://www.youtube.com/watch?v=hoIUcCMyUHg
Симптоми:
-скърцане или звук от удар на метал в метал при рязко подаване на газ;
-същия скърцащ звук , при спрял на скорост автомобил, без ръчна спирачка, при бутане напред-назад и т.н. /ако някой колега знае други симптоми нека бъде така добър да ги опише/
Пример: Колега със Е36-320D-136к.с. усилвайки с чип до 170 к.с. при 10 състезания на Божурище и резултата е налице-скъсан ляв горен рог, като преди това по купето не е имало никаква пукнатина.
Ето тук може да видите линк към форум на наши колеги страдащи от същия проблем. Смятам, че данните и цифрите са категорични.
http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=195602
By Model
323i 24
323ci 52
323iT 1
325i 1
325ci 3
328i 47
328ci 64
330i 1
330ci 4
320D 1
m3 5
199
By Year
NA 10
1999 46
2000 134
2001 6
2002 6
2003 1
2004 1
Total 206
ЛЕЧЕНИЕ
Този производствен дефект е окончателно решен при фейслифта на Е46. Няма данни за постъпил във Мюнхен автомобил с този проблем след фейслифта, както и при Е90.
За решението на проблема ще помоля всички колеги, които са се сблъскали със него да опишат ясно и конкретно начина, сервиза и връзка със този сервиз, който качествено е отстранил проблема. Принципно проблема се отстранява със добър заварчик, телоподаващо и усилващи планки за слабите места на купето.
Във Германия БМВ оправя проблема напълно безплатно , ако колата е под 10 години, защото толкова е гаранцията на купето.
Имаме колега, който държи връзка с централата на БМВ, който ще помоля да пренесе отговорите тук.
На мен ми беше обяснено от Дару Кар, че този проблем се решава, ако колата е до 3 години /до 100к км/ т.е. в гаранция.
СЪВЕТИ И ПРЕПОРЪКИ
Както виждаме от видео материала, от тази болест страда дори любимото на всички ни М3. Така, че с остаряването и амортизирането всеки може да получи този проблем. Затова се препоръчва редовен оглед на купето от пукнатини около 4-те големи тампона на задния мост, най-вече горен ляв. Ако бъде установен навреме, проблема е лесно решим.
КОЛЕГИ, НЕКА ВСИЧКИ СПОДЕЛИМ КАК СЕ РЕШАВА ТОЗИ ПРОБЛЕМ ТОЧНО, ЯСНО И КОНКРЕТНО ВЪВ БЪЛГАРИЯ.
Темата е реализирана с любезното съдействие на honda_huliganka /forums.hondabg.com/
- nik4o_83
- младши ентусиаст
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Здравейте на всички,
Както колегава svetec1111 написа, се правят опити да се разбере дали гранцията на купето (10г.) ще е достатъчна тукашните представители на БМВ да се заемат с решаването на проблема. Изпращам ви отговорите, които получих до сега:
Dear Mr Zagorov,
Thank you for your e-mail.
In order to process your concern as quickly as possible, the responsible technical department requires the Vehicle Identification Number (VIN) of your BMW. You can find the VIN either on your vehicle registration documents or on a small metal plate near the engine of your BMW.
Thank you in advance for sending us this information.
Kind Regards,
BMW Customer Service Team
Моята Баварка е 05.99 година - тоест баш в края на тези 10 години. В интерес на истината отговориха в рамките на 24 часа.
Както колегава svetec1111 написа, се правят опити да се разбере дали гранцията на купето (10г.) ще е достатъчна тукашните представители на БМВ да се заемат с решаването на проблема. Изпращам ви отговорите, които получих до сега:
Dear Mr Zagorov,
Thank you for your e-mail.
In order to process your concern as quickly as possible, the responsible technical department requires the Vehicle Identification Number (VIN) of your BMW. You can find the VIN either on your vehicle registration documents or on a small metal plate near the engine of your BMW.
Thank you in advance for sending us this information.
Kind Regards,
BMW Customer Service Team
Моята Баварка е 05.99 година - тоест баш в края на тези 10 години. В интерес на истината отговориха в рамките на 24 часа.
Последна промяна nik4o_83 на 18 Май 2009, 8:07, променена общо 1 път
- nik4o_83
- младши ентусиаст
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Следващ отговор:
Dear Mr Zagorov,
Thank you for your recent e-mail.
We have assigned your matter to the relevant department for assessment. Please expect their direct response.
We highly appreciate your patience in the short interim.
Kind Regards,
BMW Customer Service Team
Dear Mr Zagorov,
Thank you for your recent e-mail.
We have assigned your matter to the relevant department for assessment. Please expect their direct response.
We highly appreciate your patience in the short interim.
Kind Regards,
BMW Customer Service Team
- Zagy
- нафтения
- Мнения: 6924
- Регистриран на: 4.03.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: го на спомени
- Мечтае да кара: E39 M5 или E46 M3
Браво, само така, обаче според мен трябва да се разбере и какво се прави в случаите, в които собственика е поправил производствения дефект със свои средства - т.е. направил е нещото, което от БМВ е трябвало да направят.
- bscsystem
- младши ентусиаст
- Мнения: 774
- Регистриран на: 19.09.2007
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: N55
Е браво, ама неказват дали ще го оправят. Сега ще се допитат до Булгаристан сервиз и тия дори отговор няма да им върнат сигурно
- Wolfen
- старши ентусиаст
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само по празници
kali_2000 написа:Доста стресиращ материал Благодаря на колегата за точната информация и снимки .Ще ги наглеждам и аз тези неща вече. Като се замисля ,ако е възможно този рог да се скъса в движение размазването ми може и да е по тази причина
Няма да го напъваш толкова зверчето
- Wolfen
- старши ентусиаст
- Мнения: 1705
- Регистриран на: 8.03.2008
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: само по празници
© написа:в движение е почти изключено да стане
освен ако е започнало да се къса, тропало е и никой не му е обърнал внимание
Тези неща стават постепенно - все пак е ламарина
натоварването на задния мост е най-голямо при тръгване и то рязко ... си мисля аз... така, че едва ли ще стане каквото и да било в движение. Дори при спиране, усилието пада на предния мост.
- nik4o_83
- младши ентусиаст
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
От майстори знам, че се къса при много яко каране - при рязки потегляния най вече. При каране по магистрали не мисля, че може да се получи същото натоварване, както при един як старт на полусъединител (без ASC).
Що се отнася до отговора от БМВ - все още нямам отговор. Чакам да ми отговорят от техническата служба - иначе центърът за приемане на рекламации реагира мигновено.
Що се отнася до отговора от БМВ - все още нямам отговор. Чакам да ми отговорят от техническата служба - иначе центърът за приемане на рекламации реагира мигновено.
- Alexi
- старши ентусиаст
- Мнения: 3867
- Регистриран на: 20.10.2003
- Местоположение: Шумен
- Пол: Мъж
- Кара: буретата да пресъхват
- nik4o_83
- младши ентусиаст
- Мнения: 406
- Регистриран на: 6.04.2009
- Местоположение: София
- Пол: Мъж
- Кара: на ток
- Мечтае да кара: по пътища без дупки
Alexi написа:решението е да не си ръчкате Е46ците ,който е с преди фейса
Колегата май е претърпявал поражения по улиците ... Бъзик
Е - ма то иначе къф е смисъла да се карат тия коли
Караме си здраво и като се наложи - ремонтираме ...ама мисля, че това е така не само за Е46 преди фейс, ами и за всяка кола
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани