Ел. инсталация и монтаж на халогени

3-та серия ('91-'98)

Модератори: vld, bum_bum, ///Leonix, Технически модератори

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Ел. инсталация и монтаж на халогени

Мнение от metodi80 » 25 Яну 2009, 0:41

Колеги днес инсталирах халогени на моята кола. При мен липсваха както самите халогени (фабрично) , така и инсталацията.
Положих инсталация и монтирах халогените... работят перфектно. Ползвал съм стандартна схема на БМВ за халогени (по долу съм поместил и схемата).
Реших , че ще е полезно да споделя как и какво съм направил. Има и снимки (вярно от телефон са , не са много качествени , но пък помагат да се види за какво става дума).
Спрял съм се предимно на проблема със полагането на инсталацията (понеже смятам , че монтажа на халогените на бронята всеки би могъл да си го направи,все пак
става дума за завиване на четири болтчета. Ако все пак има въпроси и за това , ще поместя по късно и снимки за монтажа на халогените на бронята.)

Схема:

Изображение


Първото което трябва да се направи е да се набавят основните необходими части:

1.Бутон (става дума за блокчето със две бутончета - за предните халогени и за стоповете за мъгла)
Колите ,които нямат фабрично инсталирани халогени имат бутонче само за стопа за мъгла, за това е необходимо този бутон
да се свали и на негово място да се постави другия тип бутони.

2.крушка за таблото (крушката , кояето е индикатор на таблото , че са включени предните халогени)
Тази крушка се намира най в ляво на таблото (обикновенно липсва при колите , които нямат инсталация)

3.Държач за предпазител (този държач е необходим понеже в блока със предпазителите липсват пинчетата ,които държат
предпазител номер 15 , който отговаря за халогените )

4.Държач за реле (държача на релето за халогени)

5. Реле за халогените

6. Кабели


Най на пред е необходимо да се свали блока със превключвателя за светлините от таблото.
На снимката по долу съм показал със стрекла къде се намира болта , който държи това блокче. След отвиването му
просто се дърпа на пред този блок (излиза лесно , не е необходимо да се бъра с отверка или нещо друго , просто се
хваща за превключвателя на светлините и се дърпа....)

Изображение


след като освободите този блок и го издърпате на пред ,се освобождават буксите на превключватела за светлините и на
бутона за стопа за мъгла. Буксата на бутона за стопа за мъгла се освобождава лесно ...просто се притискат палците и се дърпа на зад
, а буксата на превключвателя (врътката) за светлините се отвива по посока обратна на часовниковата стрелка.Ето как изглеждат тези букси:
(за да се уголеми снимката - кликване на нея)

Изображение


Според схемата захранването за релего управляващо халогените се взима от превключвателя за светлините ,след това минава през бутона за халогените,
от там в релето - тоест това е т.н. управляваща верига.
На снимката по горе съм показал със червени стрелки липсващите пинчета , които са необходими. В буксата за светлините липсва пин номер 9,

Изображение


а в буксата за бутона липсва пин номер 4


Изображение

На самите букси има номерация на гнездата.
Съвета ми е да си намерите тези пинчета и да ги поставите в гнездата. На снимката долу съм показал какво представляват:

Изображение

Изображение

След това се прави връзка м/у пин номе 9 от буксата за светлините и пин номер 4 от буксата за бутона.Кабелчето трябва да е със сечение 1квадрат.

Изображение

До тук добре .....

Следваща стъпка....

При мен пин номер 3 от буксата за бутона си го имаше ,имаше и кабел вързан към него (този кабел отива във блока със предпазителите и се връзва към релето).


Изображение


Не съм сигурен,но мисля ,че този пин със този кабел би трябвало да го има инсталиран при всички коли , ако го няма ще трябва и той да се полага. Цвета му е жълт със тънка сива ивица и както казах излиза от 3-ти пин и отива във блока
с предпазителите.

Следваща стъпка е сваляне на таблото (за поставяна на крушка). Както по рано казах крушката за предните халогени е първата най от ляво. няма да се впускам във обяснения как се сваля табло
във форума има 2-3 теми , в които това е обяснено перфектно.Само ще кажа , че сега , когато блокчето с превключвателя за светлините е свалено е много удобно да се бръкне от там и таблото да се бутне от зад (след като разбира се са
отвити двата болта , които го държат).
Има и нещо друго важно ... трябва да се види дали от пин номер 8 на голямата букса от ляво (синята) на таблото излиза кабел - жълт със тънка кафява ивица. Този кабел захранва именно крушката на таблото ,която е индикация за включени халогените. Ако има такъв кабел сложете си
крушката и затваряйте таблото , ако обаче няма , трябва да се сложи (този кабел също си го имаше при мен , но ако го няма , трябва да се сложи подходящ пин във буксата (в гнездо 8) и да се върже кабела.). Внимавайте да не объркате кабела ,
както казах той е жълт със ТЪНКА КАФЯВА ивица , защото има и жълт със ДЕБЕЛА КАФЯВА ивица.

При така затворено табло , вече може да монтирате и блокчето с превключвателя за светлините ...... вече в купето нямате работа ... следва работата от вън...

Отваряте блока с предпазителите той се държи на четири болта , които се намират в краищата на блока:


Изображение


Като отворите блока с предпазителите ,ще видите ендна страшна плетеница от кабели , не се плашете -само в първия момент изглежда безразборно ...но като се загледате ,ще видите , че не е толкова страшно.

Изображение


Ако кабелите за които говорих по рано са били инсталирани фабрично , би трябвало да намерите лесно двата кабела хванати за една буксичка , висяща самичка , без да е вързана никъде :

Изображение


Както казах това са : жълт със тънка сива ивица и жълт със тънка кафява ивица - двата са хванати към буксичката показана на горната снимка.

След като ги намерите просто ги изтеглете и леко ги отделете на страна да можете да ги виждате... за сега нямате работа с тях.

След това взимаме държача за релето (което сме си набавили по рано).

Изображение


Връзва се 4 пин от държача към маса. В плетеницата от кабели ще намерите едни пластмасови блокчета , в които са навързани по няколко кабела на едно :

Изображение

Изображение

Има такъв блок и за кабелите отиващи на маса , изтеглете това блокче , на него има свободни пинчета и просто закачете кабелчето към пинчето , ако няма
свободни пинове , прережете някой от кабелите и просто навиите (след това изолирайте). Или пък прикачете кабела , където и да е на маса.

След това се Връзва 6 пин от държача за релето към захранване(12волта). Има подобно пластмасово блокче и за кабелите отиващи към захранващата клема (тези кабели са червени на цвят)

Изображение

След това Се връзва 8 пин от държача за релето към кабелчето , за което говорихме по рано (което заделихме на страна) - жълтото със тънка сива лента. Съвета ми е това кабелче да се отреже от буксата (както и другото жълтото със тънка кафява лента).

Остана да вържеме 2 пин от държача за релето към еиния край на държач за предпазител :

Изображение

Изображение

Изображение

След това поставяме държача за реле във едно от свободните гнезда на блока със предпазители - пъха се от долу си се нтаиска докато не щракне.


Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След това пъхаме пиновете на държача за предпазител в гнездо номер 15 и натискаме докато не щракне (пиновете са два)
Единия пин както вече казах сме го вързали към пин номер 2 от държача за релето , а към другия пин връзваме кабела ,
който трябва да отиде на вън от блока със предпазителите ,към самите крушки на халогените.

Изображение

Изображение

Изображение

От пина на държачза за предпазител , от който излиза кабела за крушките на халогените трябва да се изведе още един кабел , който пък се връзва към другото кабелче (което заделихме на страна ) - жълтото с тънка кафява ивица (което е за захранване на крушката на таблото).

След това поставяме предпазител 15А във държача за предпазител, затваряме кутията и сме готови.... остана само да подадеме кабела към халогените ..но това смятам , че всеки може да си го нправи :)
Ааа и да не забравя , ако пускате един кабел към халогените , той трябва да е 2.5 квадрата. Ако пускате два отделни кабела (за всеки халоген по отделно ) , то тогава сложете по 1 или 1.5 квадрата...
Ако нещо не ви е съвсем ясно ...просто гледайте схемата ...
Успех на всички , които смятат да извършат тази процедура.... !!!


След полагането на инсталацията следва монтажа на самите халогени.
При монтажа на халогените освен стойката за самия халоген е необходим и цокъл за стойката. Цоклите са два (по един за всеки халоген). На снимката по долу съм
позал какво представлява цокъла:

Изображение

(При мен цокъла не се побра нормално. Дупчиците му за болтове не пасваха с дупките на бронята ,понеже опираше от
горе във гредата на бронята. По принцип този цокъл се хваща именно за гредата на бронята с един болт от горе
и за бронята с два болта от пред. В крайна сметка не успях да го набутам , пробвах всичко ....
даже малко оставаше да свалям бронята за да видя защо не иска да влезе нормално. Като последно реших да го срежа ,
защото не си заслужаваше да разбивам всичко за един цокъл.


Изображение

Изображение

Изображение

Но по принцип цокъла трябва да се монтира нормално целия ....

След това парченцето което остава от цокъла се монтира на бронята. На всеки халоген има по един цокъл (и се монтира
от към страната на мигачите)

Изображение

Изображение

За целта са необходими планка- гайка

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Планките-гайка се монтира на бронята

Изображение

На пластмасовто парче от цокъла се поставя болт (от задната му страна)

Изображение

Изображение

Изображение

След това пластмасовто парче от цокъла се монтира от задната страна на бронята в гнездото за халогена

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

След като цокъла бъде монтиран се поставят планки-гайки и от другата страна (от към радиатора)

Изображение

Поставят се болтове на стойката за халоген

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Стойката се пъха в гнездото

Изображение

Изображение

От стойката стърчи малък цилиндричен издатък , който трябва да влезе първо във цокъла

Изображение

След това стойката се намества и от друтата страна и всички болтове се затягат хубаво


Изображение

След като стойките бъдат монтиранни се поставят халогените - първо се пъха едната страна на халогена от към страната
на цокъла и след това се притиска до като щракне ....
Това е ....



Изображение

Колата е ужасно мръсна .... не ми се смейте много :)......
Последна промяна metodi80 на 30 Яну 2009, 20:21, променена общо 3 пъти

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3285
Регистриран на: 25.02.2008
Местоположение: Somewhere In Space
Пол: Мъж
Кара: E38 750iL, 740i, 728i, E39 523i
Мечтае да кара: Е31 и BMW 507
Детайли за колата: E36 Limousine limited edition designed by Stony Style Corporation (SS Co). For more details follow the link: http://bmwpower-bg.net/forums/viewtopic ... 8&t=179527

Мнение от stony1 » 25 Яну 2009, 0:57

Поздравления колега за новата придобивка. Супер е, че си отделил време да опишеш целия процес подробно.

:bowdown:
Българския вариант:
1. Изваждаме предпазителя;
2. Подменяме го с чисто нов, който сме купили минути преди манипулацията;
3. Тестваме дали всичко работи;
4. Ако всичко работи, значи е били изгорял старият предпазител;
5. Ако системата пак не работи, започваме да псуваме и да пускаме теми във форума;
6. Колеги от форума дават съвети, а ние все повече и повече питаме;
7. Изминава една седмица и проблемът все още не е решен;
8. Случайно срещаме познат, който има някаква представа от "тоци" и той ни помага;
9. Пишем във форума (в повечето случаи нищо не пишем), че проблемът е решен с помощта на приятел;
10. Това се повтаря при всеки проблем, възникнал по колата.

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Мнение от metodi80 » 25 Яну 2009, 1:20

stony1 написа:Поздравления колега за новата придобивка. Супер е, че си отделил време да опишеш целия процес подробно.

:bowdown:


:D :driving: :yes:

ентусиаст
Аватар
Мнения: 941
Регистриран на: 17.11.2008
Местоположение: Стара Загора
Пол: Мъж
Кара: Семейното комби
Мечтае да кара: M5 touring

Мнение от dinkomg » 25 Яну 2009, 1:25

Чудесна работа metodi80 радвам се че си си направил труда да снимаш, на мене ми предстои слагането на халогени и ще използвам това.
Ще чакам с нетърпение и снимките с полагането на халогените отпред
Има много коли и ....BMW
Изображение

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 3874
Регистриран на: 21.05.2008
Местоположение: Враца
Пол: Мъж
Кара: 318i 97'

Мнение от metodi80 » 25 Яну 2009, 1:32

dinkomg написа:Чудесна работа metodi80 радвам се че си си направил труда да снимаш, на мене ми предстои слагането на халогени и ще използвам това.
Ще чакам с нетърпение и снимките с полагането на халогените отпред


Ок , щом има интерес , ще сложа и снимките от монтажа на самите халогени на бронята ... (чакам само единия от цоклите да ми доставят понеже единия го имаха наличен в дару , но другия ще дойде с поръчка от чужбина. А без този цокъл самите стойки не се монтират хубаво , то може и без тях , но аз държа да си го направя както трябва и за сега съм монтирал самите халогени към бронята но не съм сложил цоклите, така , че в понеделник очаквам да ми го доставят десния цокъл и тогава , ще кача и снимките от монтажа на халогените ) :)

старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 2073
Регистриран на: 6.08.2006
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: 600 коня с умивна на лицето
Мечтае да кара: всичко бързо на четири гуми
Детайли за колата: Garrett 3582

Мнение от Smoocki » 25 Яну 2009, 10:21

Тази тема мисля ,че е за полезни ....доста по добре е със снимков материял
Изображение

Старши ентусиаст
Аватар
Мнения: 12761
Регистриран на: 10.08.2005
Местоположение: София
Пол: Мъж
Кара: F11 535d, E84 2.3d

Мнение от vld » 25 Яну 2009, 10:37

Въпреки ,че има тема за халогените в "полезни" ,ще добавя и тази.
По-подробно е описан самия монтаж,а и снимките са си важен фактор ;)
Изображение

Назад към E36

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани

Последни теми
Facebook