BMW – ТЕХНИЧЕСКИ СПРАВОЧНИК
Модератор: Общи модератори
9 мнения
• Страница 1 от 1
- kokoshkite
- кандидат ентусиаст
-
- Мнения: 246
- Регистриран на: 8.03.2007
- Пол: Мъж
- Детайли за колата: E36 coupe 318is ex
E36 coupe 328i ex
E46 touring 320d ex
E90 325i
BMW – ТЕХНИЧЕСКИ СПРАВОЧНИК
BMW Technical Reference Book
Адаптивно управление на трансмисията (ATM).
В автоматичен режим, адаптивното управление на трансмисията (ATM) избира подходящата предавка чрез самообучителен процес и взимайки под внимание редица други фактори. За да разпознае вашия стил на шофиране, ATM постоянно отчита положението на педала за газта. Системата анализира ъгловата скорост на колелата и въртящия момент и нагласява скоростния лост към положения за нормални, зимни, при изкачване и потегляне условия. ATM анализира текущите условия и по този начин предотвратява ненужни превключвания на предавките, напр. "stop-and-go" трафик, при завои и при движение по планински пътища.
Антиблокираща спирачна система (ABS).
Антиблокиращата система (ABS) предотвратява блокирането на колелата в определена позиция при спиране. Системата осигурява разпределение на спирачното усилие между колелата по начин, по който се осигурява максимална спирачна сила и странична водеща сила. Това осигурява контрол на водача, дори и при внезапно спиране. При задействане на ABS, водачът усеща леко пулсиране на спирачния
педал. Всички автомобили със задвижване 4х4 от BMW X Серия притежават система, която скъсява спирачния път: върху стръмни, с лоша настилка пътища и при ниски скорости, тази система позволява едно или и двете предни колела да бъдат блокирани. Този застопрояващ ефект върху колелата предполага по-бързо спиране на автомобила. Специален регулиращ алгоритъм осигурява възможността на водача да продължи да конторлира автомобила в тази ситуация.
Автоматичен контрол на стабилността (ASC+T).Автоматичен контрол на стабилността + Тракшън (ASC+T) е подфункция на DSC и предпазва колелата от буксуване, осигурявайки оптимално сцепление с пътя и стабилност. Ако някое от задвижващите колела е върху стабилна повърхност, а другото се намира върху хлъзгава повърхност, към колелото което има вероятност да приплъзване се подава спирачна сила, докато другото колело възстанови сцеплението с пътя. Системата може да се деактивира при опити за излизане от дълбок сняг.
Автомат. диференциална спирачка (ADB-X).Автоматичната диференциална спирачка (ADB-X) е подфункция на системата за динамик стабилити контрол (DSC) при модификациите 4х4. Тя притежава същата функция, както блокажа на диференциала- прилагане на спирачно усилие само към едно единствено колело, което прави стандартната блокировка на диференциала вече ненужна. Ако вероятността някое от колелата да пробуксува е голяма, ADB-X автоматично прилага спирачно усилие към него докато не се възстанови отново контакта с пътя и продължи предаването на мощност към съответното колело. При задействан DSC, ADB-X действа съвместно с функциите на двигателя. При изключен DSC, ADB-X предава максимална мощност, независимо от действието регулаторните функции на двигателя и системата за стабилност, предпазвайки спирачките от прегряване.
Валвтроник Валвтроник е система за управление на всмукателните клапаните с пълно регулиране на хода им (с височина на повдигане варираща от 0 - 9.7 mm). За разлика от всички други бензинови двигатели тук няма нужда от дроселова клапа , мощността на двигателя се контролира изцяло чрез регулируемите всмукателни клапани като по този начин се регулира количеството на въздух (обемен контрол) и се намалява загубата на мощност чувствително. За собствениците на BMW, валвтроник технологията означава намален разход на гориво и намалени емисии на вредни газове, докато в същото време подобрено представяне на двигателя и плавна работа.
Ванос/двоен Ванос.
Ванос и двоен Ванос (двоен променлив контрол на разпределителния вал) значително подобряват кривата на въртящия момент на двигателя. Особеността на Ванос и двоен Ванос е, че се влияят от положението на педала за газта, регулирайки положението на двата разпределителни вала, много прецизно. Резултатът е още по-голям въртящ момент при ниски скорости и много добро представяне при високи обороти. Намаляването на неизгорелите остатъчни газове подобрява работата на празен ход. Специални контролни схеми за подгряващата фаза подобряват работата на катализатора. Електронната система на мотора (DME) е отговорна за контрола на Ванос и двоен Ванос.
Динамичен контрол на сцеплението (DTC).
В сравнение с динамик стабилити контрол (DSC), динамик тракшън контрол (DTC) осигурява на задните колела по-голяма теглителна сила. Тази увеличена мощност служи за различни предназначения, в зависимост от типа на автомобила. В автомобилите от 5 и 7 Серия, напр. системата е идеална за дълги и прави пътища, и максимална мощност при шофиране върху сняг или киша. При автомобилите от 3 Серия и Z4 Roadster, DTC играе важна роля при завои - подобрява теглителната сила и спортните им качества. Водачът има пълен контрол над автомобила в границите на определен параметър: регулаторните функции не са активни. DSC подобрява курсовата устойчивост в определени граници.
Дигитално управление на дизеловите двигатели (DDE).Дигитално управление на дизеловите двигатели (DDE) определя момента на впръскване на горивото, както и количеството и налягането на впръскване. Това осигурява безпрецедентна прецизност при всички условия на работа. Резултатът е повишена икономичност, подобрена плавност на работа и намалени вредни емисии. DDE управлява също оборотите на двигатели стартирането на двигателя след проверката на кода от имобилайзера
Динамичен спирачен контрол (DBC). Динамик брейк контрол (DBC) е система, която подпомага водачите при извънредно спиране. При внезапна употреба на спирачния педал, DBC увеличава спирачното налягане- независимо от силата на натискане - докато се постигне максимален спирачен ефект. По този начин се намалява спирачния път дори и при недостатъчно приложена сила върху педала.
Електронен блокаж на диференциала (EDL).
Електронният блокаж на диференциала (EDL) действа, като прилага с голяма прецизност спирачно усилие към буксуващото колело докато се достигне до определена скорост на въртене и в същото време преразпределя въртящия момент към другото колело. Допълнителна хидравлична помпа управлява разпределението на въртящия момент: ако стойностите на въртящия момент се надвишат, налягането се преразпределя към по-бързо въртящото се колело като по този начин намалява скоростта му на въртене.
Електронен контрол на дроселовата клапа.
Чрез замяната на механичната връзка между педала за газта и дроселовата клапа, електронният контрол работи чрез изпращането на електрически сигнали към управлението на двигателя при всяка промяна на положението на педал за газта. 120 милисекунди са нужни за пълното отваряне на дроселовата клапа, също толкова колкото са нужни за опитен водач да натисне педала за газта. Това позволява на водача да използва пълно и с по-голяма прецизност мощността, осигурявайки плавно шофиране без вибрации при ниски обороти на двигателя. Оптимално избраният момент на възпламеняване, отварянето на клапаните, идеалната позиция на
дроселовата клапа и количеството на горивната смес служат за оптимизиране на разхода на гориво и емисиите на вредни газове. Друга важна характеристика на електронния контрол на дроселовата клапа е подобряването на безопасността чрез автоматично действие при механичен дефект, като например, при неволно пълно отваряне на дроселовата клапа. Чрез натискането на бутон, водачът може да избере между нормално и спортно поведение на електронния контрол, нагласявайки двигателя според неговите изисквания.
Задвижване на четирите колела
Автомобилите BMW като BMW X5 са с постоянно задвижване на четирите колела (4х4). При движение в нормални условия, 62 процента от мощността идваща от двигателя се предава към задния мост, а останалите 38 процента се предават към предния мост. Предаването към задния мост се осъществява посредством карданен вал, мултипликатор и междуосов диференциал. Три компонента работят заедно за да осигурят оптимален мощностен поток към предния мост: верижно задвижен вал, предния диференциал и полуваловете. Най-голямото предимство на пълноприводното задвижване 4х4 е, че и четирите колела осигуряват по-добро сцепление при всички условия на движение.
Индикатор за дефекти в гумите (TDI). Индикатора за дефекти в гумите (TDI) следи налягането в гумите при всички скорости на движение. Системата е способна да открие изтичане на въздух, чрез следене на скоростта на въртене на колелата. Тъй като радиусът на въртене се променя при намаляване на налягането, скоростта на въртене на колелата се променя също и се отчита от сензорите на aнтиблокиращата спирачна система. При спадане на налягането светва предупредителна светлина в таблото и се издава звуков сигнал.
М двигатели Шест цилиндровите атмосферни агрегати са една от характерните отличителни черти на BMW. Във всички М модели (с изключение на M5), двигателите от този тип комбинират огромна мощност дори и при ниски обороти и отлична икономичност и ниво на емисиите. Осем цилиндровият двигател с обем от 5 литра е топ двигателя в семейството на BMW M, благодарение не само на изключителната мощност от 294 kW (400 hp) и въртящ момент от 500 Nm, но и дигиталното управление на (DME), което извършва до 25 милиона операции в секунда. Системата регулира дроселовата клапа, като мигновено преобразува всяко движение на педала за газта в електрически сигнал. Електронният контрол на дроселовата клапа регулира също така и системите сервотроник и двоен Ванос при М автомобилите.
В допълнение, тази М концепция придава чувството, че сте във автомобил от Формула 1, вече повече от 12 години. Комбинирани с впечатляващата трансмисията, високоскоростните двигатели означават максимална мощност, въплътен характерен звук в М3 в диапазона между 1000 и 8000 оборота. Въпреки всичко, BMW успя да запази относителното тегло и размери на двигателите, въпреки огромното увеличение на мощността.
М двоен Ванос
М двоен Ванос (двойно променлив контрол на разпределителния вал) значително подобрява кривата на въртящия момент при 6-цилиндровия двигател. Настройката на разпределителните валове за всмукателните и изпускателните клапани се извършва според изискванията на двигателя за мощност и въртящ момент като функция на положението на педал за газта и оборотите на двигателя. Всичко това се извършва с голяма, диаграмно-контролирана прецизност. M double-Vanos изисква много високо налягане на маслото (около 80 - 120 bar) за по-бързо и прецизно нагласяване на разпределителните валове. Това осигурява впечатляващ въртящ момент при ниски обороти и също толкова впечатляваща мощност при високи скорости. Работата на двигателя на празен ход, от своя страна се подобрява с намаляването на неизгорелите остатъчни газове, и специалните регулиращи схеми за периода на подгряване подобряват работата на катализатора
Междинен охладител (Интеркулер) Дизеловите двигатели на BMW притежават междинен охладител, специален топлоотвеждащ елемент охлаждащ нагретия от компресора въздух, който бива нагнетен в горивната камера. Охладеният въздух съдържа повече кислородни молекули като по този начин се усъвършенства процеса на горене, осигурявайки подобрената работа, както и намаляване на разхода и вредните емисии.
Напълно интегрирана технология за безопасност.
Въведената за първи път от BMW F.I.R.S.T. (Fully Integrated Road Safety Technology) концепция за безопасност координира всички системи за безопасност за да се осигури оптимална, цялостна безопасност на пътя : активна и пасивна, защитата на автомобила и другите участници в движението. Важни елементи в тази система за безопасност са комбинираните предпазни въздушни възглавници и изключителната здравина на вратите, което не позволява на външни предмети да проникнат в купето в случай на страничен удар.
Парк дистънс контрол (PDC).
Парк дистънс контрол (PDC) улеснява паркирането и маневрирането в тесни пространства. Ултразвуковите сензори отчитат дистанцията между автомобила и околните обекти. При наличие на препятствие прозвучава предупредителен сигнал. Звукът се променя при промяна на дистанцията, давайки възможност на водача да се възползва от всяка възможност за паркиране. Заемането и освобождаването на мястото за паркиране става доста по-бързо и лесно, намалява вероятността за драскотини и повреди на боята. Собствениците на автомобили от BMW 5 и 7 Серия, също така могат да се възползват от диаграмно извеждане на дистанцията върху контролния дисплей, съпроводено с предупредителен звуков сигнал.
Помощ при спускане по наклон (HDC).
Функция при всички 4х4 автомобили, помощ при спускане по наклон (HDC) подпомага водача при спускане по голям наклон. Системата се активира, когато автомобила надвиши определена скорост при спускане, като намалява скоростта, стабилизира автомобила и намалява вероятността за блокиране на колелата. Тя увеличава възможността на водача да контролира автомобила без нуждата от постоянна употреба на спирачките. Водачът може да променя скоростта в определени граници чрез натискане на педала за спирачките, газта или чрез круз контрола. Водачите отзад биват предупредени от спирачните светлини на Вашето BMW.
Променлив блокаж на диференциала
Непостоянния M блокаж на диференциала подобрява поведението на автомобила при потегляне или изтегляне на хлъзгави настилки. Това позволява определено спортен стил на шофиране, защото свежда до минимум риска от буксуване при бързо взимане на тесни завои. Конвенционалните блокажи на диференциала измерват разликите във въртящия момент на двете задвижващи колела. За разлика от тях в новата системата на BMW действа аксиална бутална помпа, която се задейства при наличие на разлика в скоростите на въртене на колелата. Помпата служи за регулиране на хлабините в многодисковия съединител съединяващ двата полувала, според специфичните изисквания. В резултат, на което значително се подобрява сцеплението в сравнение със конвенционалните диференциални блокажи.
Пълно регулируема всмукателна система.
Заедно с клапанната система валвтроник, 8-цилиндровите двигатели BMW притежават още едно нововъведение, което да отговори напълно на изискванията за мощност: променливата всмукателна уредба - DIVA. Тя променя дължината на тръбопроводите чрез пружинен регулиращ механизъм. По-дългият път за постъпващите газове осигурява по-висок въртящ момент при ниски обороти, по-късия път осигурява повече мощност при високи скорости.
Регулируема всмукателна уредба (DISA). DISA е абревиатура за регулируема всмукателна уредба. Всмукателните колектори са съединени чрез клапан, който е затворен при ниски обороти, което осигурява впечатляващ въртящ момент, поради по-дългия път, който изминават газовете. При високи обороти, клапана са отваря, така че пътя на въздуха се скъсява, по този начин се увеличава мощността на двигателя.
Система за динамичен контрол (DSC). Динамик стабилити контрол (DSC) не само оптимизира стабилността на движение при потегляне и ускорение, но подобрява сцеплението. В допълнение, системата разпознава променливите условия на движение като: недостатъчно или прекомерно завиване и спомага за поддържането на зададения курс на движение. Усъвършенствана сензорна технология следи скоростта на въртене на колелата,
страничното ускорение и въртенето около вертикалната ос на автомобила. Данните се обработват за да се определи моментното състояние на автомобила върху пътя. Тези данни се сравняват с данните как трябва да се движи автомобила, получени от положението на педала за газта и волана. Ако двата вида данни не съвпадат стабилността на автомобила е застрашена и системата се задейства и повлиява върху спирачната система или системата за управление на двигателя. Това предотвратява опасни ситуации, както при странично увличане.
Система за впръскване "Комън рейл".
Системата за впръскване на гориво "комън рейл" е най-гъвката система за директно впръскване за дизеловите двигатели в момента. Тя се различава от системите с разпределителен вал по това, че процеса на формиране на налягане е разделен от фактическия процес на впръскване. Налягането се доставя в двигателя чрез радиална бутална помпа, което се пренася чрез колектор за високо налягане - "рейл". Електро-управляеми дюзи впръскват горивото в горивните камери. Момента на впръскване може да бъде избран спонтанно, като един горивен цикъл може да включва до пет впръсквания, фактори които имат положително влияние върху работата на двигателя и смесообразуването. Малки количества гориво биват впръскани преждевременно: по този начин значително се намалява времето за възпламеняване и шума по време на горивния процес. Благодарение на двустепенния процес на впръскване, системата common rail предлага решения за бъдещото намаляване на вредните емисии.
Секвенциална М скоростна кутия Драйвлоджик.
Оборудвани с второ поколение секвенциални скоростни кутии Секвенциална М скоростна кутия Драйвлоджик (SMG Drivelogic), M3 автомобилите притежават висококачествена концепция, комбинираща предимствата на технологиите използвани във Formula 1 и изискванията на всекидневното шофиране. SMG позволява на водача да избира характеристиките на трансмисията чрез 11 програми (шест за секвенциална, пет за автоматична) според техния стил на шофиране, варирайки от сдържан, но динамичен стил до ултра-спортен стил на шофиране. Лостовите превключватели върху волана (водачът натиска десния за предавка нагоре и левия за предавка надолу) намаляват времето за смяна на предавките до 80 милисекунди. Сигналът за смяна се предава по два пътя: електронно, чрез кабел; едновременно и по два паралелни начина, също както системите в космическата индустрия. Електрохидравлична система управлява функциите на съединителя и процеса на смяна на предавките. Мощността се предава както при стандартните M3 чрез саморегулиращ се съединител (SAC) и шест-степенна предавателна кутия, както при останалите BMW M автомобили. Редица други функции, като асистент при движение по наклон и асистент на газта или светлините за задна скорост са също вградени в секвенциалната М скоростна кутия.
Турбокомпресор.
Турбокомпресорът се състои от турбина и компресор, съединени от общ вал. Турбината се задвижва от енергията на отработилите газове на двигателя, които компресорът използва, която при други условия би останала неизползвана. Постъпващият въздух се нагнетява в компресора и се охлажда в интеркулер. Това подобрява работата на двигателя и намалява разхода на гориво и вредните емисии. Регулируемите клапани предпазват от спонтанно възпламеняване при ниски стойности на въртящия момент и елиминират концентрацията на мощност при високи стойности на въртящия момент (VNT турбокомпресор). Електрически контролен блок управлява настройките на турбината и при двата турбокомпресора в BMW 740d. По този начин настройките се прилагат много по-бързо от стандартното пневматично управление, нещо което подобрява еластичността на автомобила.
Цифрово управление на двигателя (DME).
Цифровото управление на двигателя (DME) контролира, следи и управлява всички основни функции като запалването, впръскване на горивото, както и редица допълнителни функции като ламбда сондата. Редица фактори, влияещи върху работата на двигателя, се отчитат от сензори. Събраната информация се анализира от микрокомпютър, който регулира запалването и впръскването. Сензорите на DME следят голям брой променливи величини като въртящия момент, входящия въздушен поток, температурата и плътността на въздуха, скоростта, температурата на охладителната течност и положението на клапаните или педала за газта. В резултат на това DME гарантира оптимална мощност и работа при нисък разход на гориво и вредни емисии, както и осигурявайки максимална надеждност. Първата DME система се появява в BMW 732i през 1979.
Ако някой се интересува мога да му пратя целия файл със снимков материал ! Надявам се информацията да Ви е от полза
Източник www.bmw.bg
Адаптивно управление на трансмисията (ATM).
В автоматичен режим, адаптивното управление на трансмисията (ATM) избира подходящата предавка чрез самообучителен процес и взимайки под внимание редица други фактори. За да разпознае вашия стил на шофиране, ATM постоянно отчита положението на педала за газта. Системата анализира ъгловата скорост на колелата и въртящия момент и нагласява скоростния лост към положения за нормални, зимни, при изкачване и потегляне условия. ATM анализира текущите условия и по този начин предотвратява ненужни превключвания на предавките, напр. "stop-and-go" трафик, при завои и при движение по планински пътища.
Антиблокираща спирачна система (ABS).
Антиблокиращата система (ABS) предотвратява блокирането на колелата в определена позиция при спиране. Системата осигурява разпределение на спирачното усилие между колелата по начин, по който се осигурява максимална спирачна сила и странична водеща сила. Това осигурява контрол на водача, дори и при внезапно спиране. При задействане на ABS, водачът усеща леко пулсиране на спирачния
педал. Всички автомобили със задвижване 4х4 от BMW X Серия притежават система, която скъсява спирачния път: върху стръмни, с лоша настилка пътища и при ниски скорости, тази система позволява едно или и двете предни колела да бъдат блокирани. Този застопрояващ ефект върху колелата предполага по-бързо спиране на автомобила. Специален регулиращ алгоритъм осигурява възможността на водача да продължи да конторлира автомобила в тази ситуация.
Автоматичен контрол на стабилността (ASC+T).Автоматичен контрол на стабилността + Тракшън (ASC+T) е подфункция на DSC и предпазва колелата от буксуване, осигурявайки оптимално сцепление с пътя и стабилност. Ако някое от задвижващите колела е върху стабилна повърхност, а другото се намира върху хлъзгава повърхност, към колелото което има вероятност да приплъзване се подава спирачна сила, докато другото колело възстанови сцеплението с пътя. Системата може да се деактивира при опити за излизане от дълбок сняг.
Автомат. диференциална спирачка (ADB-X).Автоматичната диференциална спирачка (ADB-X) е подфункция на системата за динамик стабилити контрол (DSC) при модификациите 4х4. Тя притежава същата функция, както блокажа на диференциала- прилагане на спирачно усилие само към едно единствено колело, което прави стандартната блокировка на диференциала вече ненужна. Ако вероятността някое от колелата да пробуксува е голяма, ADB-X автоматично прилага спирачно усилие към него докато не се възстанови отново контакта с пътя и продължи предаването на мощност към съответното колело. При задействан DSC, ADB-X действа съвместно с функциите на двигателя. При изключен DSC, ADB-X предава максимална мощност, независимо от действието регулаторните функции на двигателя и системата за стабилност, предпазвайки спирачките от прегряване.
Валвтроник Валвтроник е система за управление на всмукателните клапаните с пълно регулиране на хода им (с височина на повдигане варираща от 0 - 9.7 mm). За разлика от всички други бензинови двигатели тук няма нужда от дроселова клапа , мощността на двигателя се контролира изцяло чрез регулируемите всмукателни клапани като по този начин се регулира количеството на въздух (обемен контрол) и се намалява загубата на мощност чувствително. За собствениците на BMW, валвтроник технологията означава намален разход на гориво и намалени емисии на вредни газове, докато в същото време подобрено представяне на двигателя и плавна работа.
Ванос/двоен Ванос.
Ванос и двоен Ванос (двоен променлив контрол на разпределителния вал) значително подобряват кривата на въртящия момент на двигателя. Особеността на Ванос и двоен Ванос е, че се влияят от положението на педала за газта, регулирайки положението на двата разпределителни вала, много прецизно. Резултатът е още по-голям въртящ момент при ниски скорости и много добро представяне при високи обороти. Намаляването на неизгорелите остатъчни газове подобрява работата на празен ход. Специални контролни схеми за подгряващата фаза подобряват работата на катализатора. Електронната система на мотора (DME) е отговорна за контрола на Ванос и двоен Ванос.
Динамичен контрол на сцеплението (DTC).
В сравнение с динамик стабилити контрол (DSC), динамик тракшън контрол (DTC) осигурява на задните колела по-голяма теглителна сила. Тази увеличена мощност служи за различни предназначения, в зависимост от типа на автомобила. В автомобилите от 5 и 7 Серия, напр. системата е идеална за дълги и прави пътища, и максимална мощност при шофиране върху сняг или киша. При автомобилите от 3 Серия и Z4 Roadster, DTC играе важна роля при завои - подобрява теглителната сила и спортните им качества. Водачът има пълен контрол над автомобила в границите на определен параметър: регулаторните функции не са активни. DSC подобрява курсовата устойчивост в определени граници.
Дигитално управление на дизеловите двигатели (DDE).Дигитално управление на дизеловите двигатели (DDE) определя момента на впръскване на горивото, както и количеството и налягането на впръскване. Това осигурява безпрецедентна прецизност при всички условия на работа. Резултатът е повишена икономичност, подобрена плавност на работа и намалени вредни емисии. DDE управлява също оборотите на двигатели стартирането на двигателя след проверката на кода от имобилайзера
Динамичен спирачен контрол (DBC). Динамик брейк контрол (DBC) е система, която подпомага водачите при извънредно спиране. При внезапна употреба на спирачния педал, DBC увеличава спирачното налягане- независимо от силата на натискане - докато се постигне максимален спирачен ефект. По този начин се намалява спирачния път дори и при недостатъчно приложена сила върху педала.
Електронен блокаж на диференциала (EDL).
Електронният блокаж на диференциала (EDL) действа, като прилага с голяма прецизност спирачно усилие към буксуващото колело докато се достигне до определена скорост на въртене и в същото време преразпределя въртящия момент към другото колело. Допълнителна хидравлична помпа управлява разпределението на въртящия момент: ако стойностите на въртящия момент се надвишат, налягането се преразпределя към по-бързо въртящото се колело като по този начин намалява скоростта му на въртене.
Електронен контрол на дроселовата клапа.
Чрез замяната на механичната връзка между педала за газта и дроселовата клапа, електронният контрол работи чрез изпращането на електрически сигнали към управлението на двигателя при всяка промяна на положението на педал за газта. 120 милисекунди са нужни за пълното отваряне на дроселовата клапа, също толкова колкото са нужни за опитен водач да натисне педала за газта. Това позволява на водача да използва пълно и с по-голяма прецизност мощността, осигурявайки плавно шофиране без вибрации при ниски обороти на двигателя. Оптимално избраният момент на възпламеняване, отварянето на клапаните, идеалната позиция на
дроселовата клапа и количеството на горивната смес служат за оптимизиране на разхода на гориво и емисиите на вредни газове. Друга важна характеристика на електронния контрол на дроселовата клапа е подобряването на безопасността чрез автоматично действие при механичен дефект, като например, при неволно пълно отваряне на дроселовата клапа. Чрез натискането на бутон, водачът може да избере между нормално и спортно поведение на електронния контрол, нагласявайки двигателя според неговите изисквания.
Задвижване на четирите колела
Автомобилите BMW като BMW X5 са с постоянно задвижване на четирите колела (4х4). При движение в нормални условия, 62 процента от мощността идваща от двигателя се предава към задния мост, а останалите 38 процента се предават към предния мост. Предаването към задния мост се осъществява посредством карданен вал, мултипликатор и междуосов диференциал. Три компонента работят заедно за да осигурят оптимален мощностен поток към предния мост: верижно задвижен вал, предния диференциал и полуваловете. Най-голямото предимство на пълноприводното задвижване 4х4 е, че и четирите колела осигуряват по-добро сцепление при всички условия на движение.
Индикатор за дефекти в гумите (TDI). Индикатора за дефекти в гумите (TDI) следи налягането в гумите при всички скорости на движение. Системата е способна да открие изтичане на въздух, чрез следене на скоростта на въртене на колелата. Тъй като радиусът на въртене се променя при намаляване на налягането, скоростта на въртене на колелата се променя също и се отчита от сензорите на aнтиблокиращата спирачна система. При спадане на налягането светва предупредителна светлина в таблото и се издава звуков сигнал.
М двигатели Шест цилиндровите атмосферни агрегати са една от характерните отличителни черти на BMW. Във всички М модели (с изключение на M5), двигателите от този тип комбинират огромна мощност дори и при ниски обороти и отлична икономичност и ниво на емисиите. Осем цилиндровият двигател с обем от 5 литра е топ двигателя в семейството на BMW M, благодарение не само на изключителната мощност от 294 kW (400 hp) и въртящ момент от 500 Nm, но и дигиталното управление на (DME), което извършва до 25 милиона операции в секунда. Системата регулира дроселовата клапа, като мигновено преобразува всяко движение на педала за газта в електрически сигнал. Електронният контрол на дроселовата клапа регулира също така и системите сервотроник и двоен Ванос при М автомобилите.
В допълнение, тази М концепция придава чувството, че сте във автомобил от Формула 1, вече повече от 12 години. Комбинирани с впечатляващата трансмисията, високоскоростните двигатели означават максимална мощност, въплътен характерен звук в М3 в диапазона между 1000 и 8000 оборота. Въпреки всичко, BMW успя да запази относителното тегло и размери на двигателите, въпреки огромното увеличение на мощността.
М двоен Ванос
М двоен Ванос (двойно променлив контрол на разпределителния вал) значително подобрява кривата на въртящия момент при 6-цилиндровия двигател. Настройката на разпределителните валове за всмукателните и изпускателните клапани се извършва според изискванията на двигателя за мощност и въртящ момент като функция на положението на педал за газта и оборотите на двигателя. Всичко това се извършва с голяма, диаграмно-контролирана прецизност. M double-Vanos изисква много високо налягане на маслото (около 80 - 120 bar) за по-бързо и прецизно нагласяване на разпределителните валове. Това осигурява впечатляващ въртящ момент при ниски обороти и също толкова впечатляваща мощност при високи скорости. Работата на двигателя на празен ход, от своя страна се подобрява с намаляването на неизгорелите остатъчни газове, и специалните регулиращи схеми за периода на подгряване подобряват работата на катализатора
Междинен охладител (Интеркулер) Дизеловите двигатели на BMW притежават междинен охладител, специален топлоотвеждащ елемент охлаждащ нагретия от компресора въздух, който бива нагнетен в горивната камера. Охладеният въздух съдържа повече кислородни молекули като по този начин се усъвършенства процеса на горене, осигурявайки подобрената работа, както и намаляване на разхода и вредните емисии.
Напълно интегрирана технология за безопасност.
Въведената за първи път от BMW F.I.R.S.T. (Fully Integrated Road Safety Technology) концепция за безопасност координира всички системи за безопасност за да се осигури оптимална, цялостна безопасност на пътя : активна и пасивна, защитата на автомобила и другите участници в движението. Важни елементи в тази система за безопасност са комбинираните предпазни въздушни възглавници и изключителната здравина на вратите, което не позволява на външни предмети да проникнат в купето в случай на страничен удар.
Парк дистънс контрол (PDC).
Парк дистънс контрол (PDC) улеснява паркирането и маневрирането в тесни пространства. Ултразвуковите сензори отчитат дистанцията между автомобила и околните обекти. При наличие на препятствие прозвучава предупредителен сигнал. Звукът се променя при промяна на дистанцията, давайки възможност на водача да се възползва от всяка възможност за паркиране. Заемането и освобождаването на мястото за паркиране става доста по-бързо и лесно, намалява вероятността за драскотини и повреди на боята. Собствениците на автомобили от BMW 5 и 7 Серия, също така могат да се възползват от диаграмно извеждане на дистанцията върху контролния дисплей, съпроводено с предупредителен звуков сигнал.
Помощ при спускане по наклон (HDC).
Функция при всички 4х4 автомобили, помощ при спускане по наклон (HDC) подпомага водача при спускане по голям наклон. Системата се активира, когато автомобила надвиши определена скорост при спускане, като намалява скоростта, стабилизира автомобила и намалява вероятността за блокиране на колелата. Тя увеличава възможността на водача да контролира автомобила без нуждата от постоянна употреба на спирачките. Водачът може да променя скоростта в определени граници чрез натискане на педала за спирачките, газта или чрез круз контрола. Водачите отзад биват предупредени от спирачните светлини на Вашето BMW.
Променлив блокаж на диференциала
Непостоянния M блокаж на диференциала подобрява поведението на автомобила при потегляне или изтегляне на хлъзгави настилки. Това позволява определено спортен стил на шофиране, защото свежда до минимум риска от буксуване при бързо взимане на тесни завои. Конвенционалните блокажи на диференциала измерват разликите във въртящия момент на двете задвижващи колела. За разлика от тях в новата системата на BMW действа аксиална бутална помпа, която се задейства при наличие на разлика в скоростите на въртене на колелата. Помпата служи за регулиране на хлабините в многодисковия съединител съединяващ двата полувала, според специфичните изисквания. В резултат, на което значително се подобрява сцеплението в сравнение със конвенционалните диференциални блокажи.
Пълно регулируема всмукателна система.
Заедно с клапанната система валвтроник, 8-цилиндровите двигатели BMW притежават още едно нововъведение, което да отговори напълно на изискванията за мощност: променливата всмукателна уредба - DIVA. Тя променя дължината на тръбопроводите чрез пружинен регулиращ механизъм. По-дългият път за постъпващите газове осигурява по-висок въртящ момент при ниски обороти, по-късия път осигурява повече мощност при високи скорости.
Регулируема всмукателна уредба (DISA). DISA е абревиатура за регулируема всмукателна уредба. Всмукателните колектори са съединени чрез клапан, който е затворен при ниски обороти, което осигурява впечатляващ въртящ момент, поради по-дългия път, който изминават газовете. При високи обороти, клапана са отваря, така че пътя на въздуха се скъсява, по този начин се увеличава мощността на двигателя.
Система за динамичен контрол (DSC). Динамик стабилити контрол (DSC) не само оптимизира стабилността на движение при потегляне и ускорение, но подобрява сцеплението. В допълнение, системата разпознава променливите условия на движение като: недостатъчно или прекомерно завиване и спомага за поддържането на зададения курс на движение. Усъвършенствана сензорна технология следи скоростта на въртене на колелата,
страничното ускорение и въртенето около вертикалната ос на автомобила. Данните се обработват за да се определи моментното състояние на автомобила върху пътя. Тези данни се сравняват с данните как трябва да се движи автомобила, получени от положението на педала за газта и волана. Ако двата вида данни не съвпадат стабилността на автомобила е застрашена и системата се задейства и повлиява върху спирачната система или системата за управление на двигателя. Това предотвратява опасни ситуации, както при странично увличане.
Система за впръскване "Комън рейл".
Системата за впръскване на гориво "комън рейл" е най-гъвката система за директно впръскване за дизеловите двигатели в момента. Тя се различава от системите с разпределителен вал по това, че процеса на формиране на налягане е разделен от фактическия процес на впръскване. Налягането се доставя в двигателя чрез радиална бутална помпа, което се пренася чрез колектор за високо налягане - "рейл". Електро-управляеми дюзи впръскват горивото в горивните камери. Момента на впръскване може да бъде избран спонтанно, като един горивен цикъл може да включва до пет впръсквания, фактори които имат положително влияние върху работата на двигателя и смесообразуването. Малки количества гориво биват впръскани преждевременно: по този начин значително се намалява времето за възпламеняване и шума по време на горивния процес. Благодарение на двустепенния процес на впръскване, системата common rail предлага решения за бъдещото намаляване на вредните емисии.
Секвенциална М скоростна кутия Драйвлоджик.
Оборудвани с второ поколение секвенциални скоростни кутии Секвенциална М скоростна кутия Драйвлоджик (SMG Drivelogic), M3 автомобилите притежават висококачествена концепция, комбинираща предимствата на технологиите използвани във Formula 1 и изискванията на всекидневното шофиране. SMG позволява на водача да избира характеристиките на трансмисията чрез 11 програми (шест за секвенциална, пет за автоматична) според техния стил на шофиране, варирайки от сдържан, но динамичен стил до ултра-спортен стил на шофиране. Лостовите превключватели върху волана (водачът натиска десния за предавка нагоре и левия за предавка надолу) намаляват времето за смяна на предавките до 80 милисекунди. Сигналът за смяна се предава по два пътя: електронно, чрез кабел; едновременно и по два паралелни начина, също както системите в космическата индустрия. Електрохидравлична система управлява функциите на съединителя и процеса на смяна на предавките. Мощността се предава както при стандартните M3 чрез саморегулиращ се съединител (SAC) и шест-степенна предавателна кутия, както при останалите BMW M автомобили. Редица други функции, като асистент при движение по наклон и асистент на газта или светлините за задна скорост са също вградени в секвенциалната М скоростна кутия.
Турбокомпресор.
Турбокомпресорът се състои от турбина и компресор, съединени от общ вал. Турбината се задвижва от енергията на отработилите газове на двигателя, които компресорът използва, която при други условия би останала неизползвана. Постъпващият въздух се нагнетява в компресора и се охлажда в интеркулер. Това подобрява работата на двигателя и намалява разхода на гориво и вредните емисии. Регулируемите клапани предпазват от спонтанно възпламеняване при ниски стойности на въртящия момент и елиминират концентрацията на мощност при високи стойности на въртящия момент (VNT турбокомпресор). Електрически контролен блок управлява настройките на турбината и при двата турбокомпресора в BMW 740d. По този начин настройките се прилагат много по-бързо от стандартното пневматично управление, нещо което подобрява еластичността на автомобила.
Цифрово управление на двигателя (DME).
Цифровото управление на двигателя (DME) контролира, следи и управлява всички основни функции като запалването, впръскване на горивото, както и редица допълнителни функции като ламбда сондата. Редица фактори, влияещи върху работата на двигателя, се отчитат от сензори. Събраната информация се анализира от микрокомпютър, който регулира запалването и впръскването. Сензорите на DME следят голям брой променливи величини като въртящия момент, входящия въздушен поток, температурата и плътността на въздуха, скоростта, температурата на охладителната течност и положението на клапаните или педала за газта. В резултат на това DME гарантира оптимална мощност и работа при нисък разход на гориво и вредни емисии, както и осигурявайки максимална надеждност. Първата DME система се появява в BMW 732i през 1979.
Ако някой се интересува мога да му пратя целия файл със снимков материал ! Надявам се информацията да Ви е от полза

Източник www.bmw.bg

- Turbo_Ted
- великият шестак
-
- Мнения: 1330
- Регистриран на: 2.07.2006
- Местоположение: Plovdiv
- Кара: няколко и киселее
- Веселин|Василев
- М3 Пристрастен
-
- Мнения: 1272
- Регистриран на: 11.04.2007
- Местоположение: Перник
- Пол: Мъж
- Кара: E38 735i
- deyan-enchev
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 2582
- Регистриран на: 24.05.2007
- Местоположение: квартала на младите
- Пол: Мъж
- Кара: малки котета на задната седалка
- Мечтае да кара: по-леко
- Детайли за колата: Черна скрап
ja написа:Браво за темата, тъкмо се чудех за някой съкращения
Евала евала страхотнаа е.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you. Spoilers and bodykits are how much of a mess you leave on the wall. Rollcages and windownets are how much of the wall you take with you.
- Sparco_Racing
- младши ентусиаст
-
- Мнения: 429
- Регистриран на: 18.12.2007
- Местоположение: iZ DefIlEtaTa
- Пол: Мъж
- Кара: CoMPacT M54Б30
- Мечтае да кара: 645Ci
deyan-enchev написа:ja написа:Браво за темата, тъкмо се чудех за някой съкращения
Евала евала страхотнаа е.
Уникална тема .... Адски е полезна за тези които не знаят и не разбират това онова ...



- BMWMHartge
- старши ентусиаст
-
- Мнения: 1993
- Регистриран на: 12.09.2003
- Местоположение: с.Градина/гр.Първомай
- Пол: Мъж
- Кара: 98' e36 318i
- Мечтае да кара: e36 ///M3
- Детайли за колата: M43B18
- moni76
- ентусиаст
-
- Мнения: 1263
- Регистриран на: 29.01.2003
- Местоположение: ... p0d n€b€t0, n@ m0r€t0 ...
- Пол: Мъж
- Кара: e39 525dA
- Мечтае да кара: м6
ценно, ценно 

My BMW history:
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1
'91 E36
'97 E36
'00 E46
'01 E46
'99 E39
'03 E39
http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c&NR=1

9 мнения
• Страница 1 от 1
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани